abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193140089
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is dan weinig sociaal van je. Ongeacht wat je zelf denkt, kun je anderen natuurlijk ook een stukje van hun zekerheid gunnen. Zoveel moeite is dat niet.

Bovendien vond jij handen wassen zo normaal; ik vind dat je altijd uit iemands safe space blijft.
+1.

Zelfs als er geen Corona is heb ik er een hekel aan als mensen heel dicht op me gaan staan.

Altijd andermans ruimte respecteren. Je kan zelf schijt hebben aan de regels, maar je hebt niet enkel jezelf ermee als je die maatregelen negeert. En dat komt van iemand die ook niet alle maatregelen even nuttig vind. Ik hou me er wel aan; lijkt me niet meer dan logisch.
pi_193140090
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dit topic is ook niet meer wat het geweest is, 4 a 5 trolls hebben de hele discussie eruit gehaald. We zullen het zien, hoop echt niet dat we een tweede golf krijgen straks. Gezien het feit dat het in meerdere landen nog enorm misgaat vrees ik dat we er nog niet klaar mee zijn. Gelukkig wel enigszins onder controle nu in Europa, hopen dat het zo blijft.
Trolls je bedoelt hooibaal en boerhagenees ?
pi_193140114
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

+1.

Zelfs als er geen Corona is heb ik er een hekel aan als mensen heel dicht op me gaan staan.

Altijd andermans ruimte respecteren. Je kan zelf schijt hebben aan de regels, maar je hebt niet enkel jezelf ermee als je die maatregelen negeert. En dat komt van iemand die ook niet alle maatregelen even nuttig vind. Ik hou me er wel aan; lijkt me niet meer dan logisch.
-1 zie hierboven.

Ik doe gewoon normaal zoals ik altijd deed dus nee niet tegen iemand aan hijgen en in zijn gezicht hoesten etc. want dat was daarvoor ook niet normaal.

Zie mijn reactie hierboven

:') :') :')
pi_193140127
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dit topic is ook niet meer wat het geweest is, 4 a 5 trolls hebben de hele discussie eruit gehaald. We zullen het zien, hoop echt niet dat we een tweede golf krijgen straks. Gezien het feit dat het in meerdere landen nog enorm misgaat vrees ik dat we er nog niet klaar mee zijn. Gelukkig wel enigszins onder controle nu in Europa, hopen dat het zo blijft.
Mwah, het niet eens zijn met iemand maakt diegene niet meteen een troll. Als dat zo zou zijn dan zit het hele topic vol met trolletjes :D 't Is een forum; mensen hebben nou eenmaal andere meningen en soms zijn die extreem anders dan die van jezelf. Alle kanten op overigens ;)
  vrijdag 15 mei 2020 @ 11:53:55 #205
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_193140146
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ben de solidariteit reeds verloren sinds ik mijn baan kwijt ben. Met dit beleid zullen veel banen verdwijnen en veel mensen werkloos worden.

Met als gevolg nog meer ontevredenheid en solidariteit die helemaal af gaat brokkelen. Ze gooien hun eigen glazen in. De sfeer gaat drastisch omslaan de komende weken/maanden.
De sfeer is bij ons op kantoor(administratie- en belastingadvieskantoor) ook helemaal omgeslagen, en het wordt ook alleen maar erger. Het begon met heel veel begrip. Toen begonnen de kappers, horeca en sportscholen te klagen. Maar inmiddels is iedereen er klaar mee, en sommige zelfs in paniek. Omzet gaat achteruit, dan krijg je dat.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_193140150
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mwah, het niet eens zijn met iemand maakt diegene niet meteen een troll. Als dat zo zou zijn dan zit het hele topic vol met trolletjes :D 't Is een forum; mensen hebben nou eenmaal andere meningen en soms zijn die extreem anders dan die van jezelf. Alle kanten op overigens ;)
Dat is het punt, ik hou best van een discussie. Ik was in het begin ook pro lockdown en maatregelen en ben nu iets meer van mening dat het wel wat soepeler had gekund. Maar ik kan niet tegen reacties als "het verzet begint, ik ga lekker weer alles doen wat ik wil".

Weinig discussie mee mogelijk.
pi_193140176
quote:

[..]

Ik ben de solidariteit reeds verloren sinds ik mijn baan kwijt ben. Met dit beleid zullen veel banen verdwijnen en veel mensen werkloos worden.

Met als gevolg nog meer ontevredenheid en solidariteit die helemaal af gaat brokkelen. Ze gooien hun eigen glazen in. De sfeer gaat drastisch omslaan de komende weken/maanden.
Je had een baan in de horeca ?
  vrijdag 15 mei 2020 @ 11:56:52 #208
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_193140180
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:42 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Veelzeggend dat je persoonlijke vete belangrijker is dan de social distancing welke van je als burger verwacht wordt. De bekken lopen over van gejank over rechten op vrijheid maar de verplichtingen die je als inwoner van een land hebt om die vrijheid te beschermen, nee, dat is allemaal veel te veel gevraagd. Dus lekker bij mensen in de nek hijgen. VERZET!!!!!!!

Als je dat geen tokkiegedrag vindt, tsja.
Veelzeggend dat je die aannames zomaar maakt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 15 mei 2020 @ 11:58:56 #209
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193140206
quote:

[..]

ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193140209
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:53 schreef satecl het volgende:

[..]

De sfeer is bij ons op kantoor(administratie- en belastingadvieskantoor) ook helemaal omgeslagen, en het wordt ook alleen maar erger. Het begon met heel veel begrip. Toen begonnen de kappers, horeca en sportscholen te klagen. Maar inmiddels is iedereen er klaar mee, en sommige zelfs in paniek. Omzet gaat achteruit, dan krijg je dat.
Tuurlijk zal de economie in veel verschiullende opzichten een rol spelen maar bovenal is het gewoon een bijna onmenselijke situatie aan het worden zo. Mensen zijn helemaal niet gemaakt om 1,5 meter afstand te houden. Dat is neit zomaar een omgeprogrammeerd. een halve meter is nog te billijken maar de hele dag bewust bezig zijn met het feit dat je niet te dicht bij iemand in de buurt mag komen.

Hoe erg het ook is, we zijn niet onsterfelijk. De ene gaat dood aan kanker, de ander aan corona en een vrouw van 113 geneest van corona. Tsja...
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:00:09 #211
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193140229
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het tragische en dat is precies de reden geweest voor de maatregelen. Het ongeduld en gebrek aan invoelingsvermogen zijn stuitend.
Vrij egoïstisch ja. Situaties als deze leren je in ieder geval veel over de karakters van mensen :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193140239
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:58 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

ok
Ja waar is de solidariteit met die mensen ?
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:01:42 #213
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193140255
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:54 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dat is het punt, ik hou best van een discussie. Ik was in het begin ook pro lockdown en maatregelen en ben nu iets meer van mening dat het wel wat soepeler had gekund. Maar ik kan niet tegen reacties als "het verzet begint, ik ga lekker weer alles doen wat ik wil".

Tsja, dat is de fout die gemaakt is door als land het op het begin niet serieus te nemen. Dan moet je nu eenmaal langer op de blaren zitten, zeker in een dichtbevolkt land.
pi_193140266
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:56 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Je had een baan in de horeca ?
Er zit een hele logistiek achter horeca en evenementen. Volledig ingestort. Horeca is meer dan alleen een restaurant. Met deze vooruitzichten en dat ze hun capaciteit niet kunnen benutten een droevend vooruitzicht.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:05:50 #215
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193140314
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:01 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Tsja, dat is de fout die gemaakt is door als land het op het begin niet serieus te nemen. Dan moet je nu eenmaal langer op de blaren zitten, zeker in een dichtbevolkt land.
De grootste fouten zijn inderdaad geweest om geen inreisverbod vanuit Italie in te stellen en om carnaval door te laten gaan. Anders hadden we waarschijnlijk Scandinavische cijfers gehad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193140319
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Er zit een hele logistiek achter horeca en evenementen. Volledig ingestort. Horeca is meer dan alleen een restaurant. Met deze vooruitzichten en dat ze hun capaciteit niet kunnen benutten een droevend vooruitzicht.
Klopt, dat is ook triest.
Ik hoop dat je binnenkort een nieuwe baan hebt.
pi_193140325
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:54 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Snap ik. Gewoon niet meer de discussie mee aangaan met zulke users, zo heb ik er ook een paar. Maar ik bedoel meer dat het niet meteen trolls zijn :P enkel users met een geheel andere eigenwijze mening. Maar ik heb ook meer met users die open staan voor een verandering in mening als daar aanleiding toe is. Die niet zwart/wit denken zeg maar. Waarheid zit altijd ergens tussen in.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:07:04 #218
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193140331
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De grootste fouten zijn inderdaad geweest om geen inreisverbod vanuit Italie in te stellen en om carnaval door te laten gaan.
En terwijl men nog een beetje zat te discussiëren over handjes schudden gingen vele landen al op slot. Landen waar men nu weer in de zon op het terras aan het eten en drinken is.
pi_193140356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ja dat klopt de hele logistiek er achter maar je deed dus wel wat in die branche (die er mee verbonden is).
pi_193140361
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:13 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Waar is dat bewijs.
Of is dat gebaseerd op modellen? Die nooit en te nimmer juist zijn maar waar we wel al 40 jaar beleid op maken? :')
Ik vind het best heldhaftig dat jij je opwerpt als vrijwilliger om dit experiment in de praktijk te brengen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_193140376
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:50 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Trolls je bedoelt hooibaal en boerhagenees ?
Waar is onze boerhagenees eigenlijk?
pi_193140392
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:14 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Ze zijn niet perse strenger (ja winkels) maar het feit dat je mensen hun handen moeten wassen was er altijd en ja er zijn er genoeg die het nooit doen.
Daarbij was het toen een advies nu meer een verplichting wat je alleen niet kan controleren.

Dus ja als je het zo bekijkt is het strenger (maar winkelwagen schoonmaken) is dan ook pure onzin. :')
Het gaat nu om handen wassen voordat je bijvoorbeeld een restaurant in gaat.
Jij deed dat altijd al?
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:10:22 #223
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193140403
Hier zijn de eerste Corona-ontslagen ook gevallen. Ben benieuwd hoeveel het er in totaal worden :{
pi_193140413
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Mwoah je kunt ook te angstig zijn. Niemand schijnt exact echt te weten of er überhaupt een tweede golf gaat komen. Laat staan hoe deze er uit ziet. Deskundigen waarschuwen er weliswaar voor maar er is geen eenduidig scenario.

Vooralsnog lijkt het er gewoon op alsof dat virus over zijn top heen is, anders had het allang weer moeten oplaaien na alle versoepelingen van de afgelopen weken.
Duurt 3 weken voordat het effect van de huidige versoepelingen zichtbaar wordt.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:11:14 #225
75556 erkel
back from Dagestan
pi_193140415
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:23 schreef Frank_Underwood het volgende:
Hoe lang zal het advies rondom thuiswerken nog voortduren denken jullie?
k ben ook wel benieuwd wat voor effect dit kan hebben op de huizenmarkt en verspreiding van de bevolking over het hele land. Misschien brengt dit wel teweeg dat de druk op de Randstad afneemt
Weisst
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:17:16 #226
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_193140492
Mag je per 1 juni wel weer met een paar mensen bij elkaar komen? Daarbij uiteraard de 1,5m in acht nemend om gezeik te voorkomen.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:21:59 #227
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193140559
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:17 schreef PzKpfw het volgende:
Mag je per 1 juni wel weer met een paar mensen bij elkaar komen? Daarbij uiteraard de 1,5m in acht nemend om gezeik te voorkomen.
Mag toch nu ook al?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:23:46 #228
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193140582
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:11 schreef erkel het volgende:

[..]

k ben ook wel benieuwd wat voor effect dit kan hebben op de huizenmarkt en verspreiding van de bevolking over het hele land. Misschien brengt dit wel teweeg dat de druk op de Randstad afneemt
Ben benieuwd. Aan de ene kant hoor je verhalen dat kantoortuinen verleden tijd zijn, maar aan de andere kant lees ik weer dat er misschien wel juist meer vraag komt naar veel ruimere kantoorruimten om die 1,5 in acht te kunnen houden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193140587
quote:
Dat mag nu ook hoor.
pi_193140595
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Duurt 3 weken voordat het effect van de huidige versoepelingen zichtbaar wordt.
Zou ook 2-3 weken duren en dan kwam er een paaspiek en een mooi weer piek.
Ze moeten nog komen.
pi_193140689
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:09 schreef Wantie het volgende:

Het gaat nu om handen wassen voordat je bijvoorbeeld een restaurant in gaat.
Jij deed dat altijd al?
Op de vrijdag voor de restaurants dicht moesten ging ik nog uit eten met een vriendin. Ik wilde van te voren mijn handen wassen, maar dat was zo'n klein wc hok met een heel klein wasbakje zonder zeep en je spetterde er echt alles onder als je je handen een beetje fatsoenlijk wilde wassen. Even onder stromend water houden wilde wel, maar goed wassen was wel een dingetje :') Volgens mij zijn er echt veel horecagelegenheden met dat soort miniwasbakjes.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:32:12 #232
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_193140700
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:25 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Ze moeten nog komen.
Het is net zoiets als wanneer iemand van de dertigste verdieping naar beneden valt. Je kan tot de laatst cm blijven roepen 'Er is toch niets aan de hand? Je bent nog net zo levend als gisteren!"
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:33:24 #233
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193140717
Griekenland gaat ook weer open voor toeristen. Vanaf 1 juni vluchten tussen Griekenland en Israël. Ook Noord-Macedoniërs, Bulgaren en Roemenen mogen weer. Ook met Rusland, Duitsland, Oostenrijk, Denemarken Cyprus, Tsjechië en Australië zijn er momenteel gesprekken om toeristen weer toe te laten.

Die moeten ten laatste 72 uur voor vertrek een test hebben gedaan en Griekenland eist dat ze bij terugkomst in eigen land niet in quarantaine mogen worden geplaatst.

Bulgarije heeft ondertussen ondertussen de grenzen gesloten tot 14 juni voor alle buitenlanders, EU of niet. Enkel mensen die een verblijfsvergunning hebben mogen nog binnenkomen. Vanaf 14 juni willen ze toeristen toe gaan laten.
pi_193140768
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 01:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

Maar men gebruikt mondkapjes

Nee, in Denemarken draagt men geen mondkapjes.
pi_193140772
Stoere bois in dit topique. Anderhalve meter afstand houden is op je zolderkamer ook helemaal niet nodig.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:41:27 #236
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193140839
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Op de vrijdag voor de restaurants dicht moesten ging ik nog uit eten met een vriendin. Ik wilde van te voren mijn handen wassen, maar dat was zo'n klein wc hok met een heel klein wasbakje zonder zeep en je spetterde er echt alles onder als je je handen een beetje fatsoenlijk wilde wassen. Even onder stromend water houden wilde wel, maar goed wassen was wel een dingetje :') Volgens mij zijn er echt veel horecagelegenheden met dat soort miniwasbakjes.
maar dan ben je wel al binnen, handgel bij binnenkomst kan natuurlijk ook
pi_193140851
Kappers meer afspraken in 3 dagen dan normaal in een maand. Ik heb zo'n gevoel dat zij het wel gaan overleven, goed om te zien ^O^
pi_193140854
quote:
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mag toch nu ook al?
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:24 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat mag nu ook hoor.
Dat ligt eraan met wat voor reden en in welke veiligheidsregio je woont.

Binnen mag je 3 gasten ontvangen.

Voor buiten, zie https://www.politie.nl/themas/coronavirus-en-politiewerk.html

quote:
Mag ik met vrienden buiten chillen, picknicken, barbecueën etc?
Nee. In principe niet. Als je iets organiseert met mensen van buiten je huishouden, is dat volgens de noodverordening nog steeds strafbaar. Ook al houd je genoeg afstand. Sinds 11 mei zijn er wel een paar versoepelingen. Zo mogen mensen van 19 jaar en ouder weer samen buiten sporten. Maar dan moeten ze wel altijd onderling 1,5 meter afstand houden!

Wat staat er dan in die noodverordening?
In de noodverordening zijn twee verschillende dingen strafbaar gesteld:
1. Het is verboden om samenkomsten te laten plaatsvinden, te (laten) organiseren, te laten ontstaan of eraan deel te nemen (= samenkomst).
2. Het is verboden zich in een groep van 3 of meer personen op te houden zonder dat iedereen onderling een afstand houdt van ten minste 1,5 meter (= groepsvorming).

Wat is het verschil tussen groepsvorming en samenkomst?
Er is sprake van een samenkomst als je met meerdere personen afspreekt om bij elkaar te komen. Samenkomsten zijn verboden, ook al houd je je aan de onderlinge afstand van 1,5 meter. Bij groepsvorming komen drie of meer mensen elkaar buiten tegen en praten ze met elkaar. Groepsvorming is alleen verboden als je de onderlinge afstand van 1,5 meter niet aanhoudt.

Waar vind ik de noodverordening?
Kijk hier bij welke veiligheidsregio je hoort en vind daar de noodverordening die voor jou geldt.

Mag ik met 3 of meer personen gaan wandelen of buiten sporten?
Samen buiten sporten mag weer. Ook als je ouder bent dan 19 jaar. Maar je moet wel altijd onderling een afstand van 1,5 meter aanhouden.

Kinderen t/m 12 jaar
Kinderen tot en met 12 jaar kunnen samen georganiseerd buiten sporten. Zij hoeven daarbij géén 1,5 meter afstand van elkaar te houden.
Officiële wedstrijden zijn verboden. Steeds geldt: geen ouders langs de lijn en thuis douchen. Bij klachten zoals koorts, hoesten of verkoudheid geldt ook voor kinderen nog steeds: blijf thuis.

Zijn er nog meer regels versoepeld?
De Rijksoverheid heeft nog een paar samenkomsten versoepeld. Lees hier welke.
Ja, dat is allemaal nogal ingewikkeld.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:45:11 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193140892
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:42 schreef Simmertje het volgende:
Kappers meer afspraken in 3 dagen dan normaal in een maand. Ik heb zo'n gevoel dat zij het wel gaan overleven, goed om te zien ^O^
Wat nog staat, staat nog wel even, maar met een totale economische krimp en navenant krimpende koopkracht zal ook kappersbezoek dalen en zullen in die branche ontslagen vallen, echter zeker niet meer dan in andere branches.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193140992
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:25 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Ze moeten nog komen.
Op wat excessen na heeft iedereen zich aardig aan de maatregelen gehouden destijds.
De versoepelingen zijn structureel. Dus als die te snel gaan ga je dat wel merken.
pi_193141012
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Op wat excessen na heeft iedereen zich aardig aan de maatregelen gehouden destijds.
De versoepelingen zijn structureel. Dus als die te snel gaan ga je dat wel merken.
Oh ik dacht dat met Pasen iedereen schijt aan alles had. En met Koningsdag ook. En bij de Hornbach ook.
In Southern Sun
pi_193141058
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:49 schreef vosss het volgende:

Wat?? 8)7
Misschien begrijp je het zo beter:

Indien ik een grafiek post waaruit duidelijk wordt dat een lockdown geen invloed heeft op de afname van het aantal covid besmettingen zegt men hier: het komt door de andere maatregelen, zoals scholen dicht!

Ik stel dan, indien het daadwerkelijk zo is dat die maatregelen het grote effect gesorteerd hebben, dat automatisch tot gevolg moet hebben dat een versoepeling van die maatregelen onverbiddelijk leidt tot een hoger aantal besmettingen.
Echter laat de situatie in Denemarken zien dat het tegenovergestelde het geval is.
pi_193141082
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mag toch nu ook al?
Meer dan 2 personen mogen niet samen zijn. Ook niet met 1,5m afstand. Uitzondering is een huishouden en kinderen onder de 12
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:00:33 #244
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_193141084
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:42 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat ligt eraan met wat voor reden en in welke veiligheidsregio je woont.

Binnen mag je 3 gasten ontvangen.

Voor buiten, zie https://www.politie.nl/themas/coronavirus-en-politiewerk.html
[..]

Ja, dat is allemaal nogal ingewikkeld.
Strafbaar ook gelijk :') Jezus Christus te paard zeg.

Die maatregelen lijken soms ook wel totale willekeur.
pi_193141108
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat met Pasen iedereen schijt aan alles had. En met Koningsdag ook. En bij de Hornbach ook.
Ik denk dat het ook is meegevallen omdat de 'excessen' zich voor een groot deel buiten afspeelden. Het virus kan mooi wegwaaien. Anders dan met z'n allen opgepropt in bedompte hokken (carnaval, après ski, etc).

Sowieso, als het virus zo besmettelijk is dat je van een paar drukke bouwmarkten al een piek gaat krijgen, dan zou de R0 zonder maatregelen werkelijk absurd hoog zijn.
I'll give you something to do
pi_193141134
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, dat is het vergrootglas waar alles in de media onder wordt geplaatst.
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 13:04:02 #247
5428 crew  miss_sly
pi_193141139
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:58 schreef Za het volgende:

[..]

Misschien begrijp je het zo beter:

Indien ik een grafiek post waaruit duidelijk wordt dat een lockdown geen invloed heeft op de afname van het aantal covid besmettingen zegt men hier: het komt door de andere maatregelen, zoals scholen dicht!

Ik stel dan, indien het daadwerkelijk zo is dat die maatregelen het grote effect gesorteerd hebben, dat automatisch tot gevolg moet hebben dat een versoepeling van die maatregelen onverbiddelijk leidt tot een hoger aantal besmettingen.
Echter laat de situatie in Denemarken zien dat het tegenovergestelde het geval is.
Volgens jou is er niets dat eraan heeft bijgedragen aan het aantal besmettingen, en is dit gewoon uitdoving van het virus, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193141142
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:01 schreef Jed1Gam het volgende:

[ afbeelding ]

Probeer het wel weer eens met een plaatje. Zie je die curve? Het is klaar, virus is geminimalseerd in dit land. En elk ander land zie je hetzelfde verloop in Europa.

Sinds maandag zit ik al in een vol kantoor, net als vele andere, kapsalons zijn al twee weken open. Dagelijks volle bussen in de stad, want het regent al bijna een week.

Maar 0 effect he, nog maar 30 nieuwe cases. En de Corona-IC bezetting is onder 100.
Overheden zien dit soort grafieken en cijfers ook, waarom volharden in hun aanpak, het kost zo enorm veel geld en slachtoffers, ik begrijp het gewoon niet.
pi_193141150
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, dat is het vergrootglas waar alles in de media op Fok onder wordt geplaatst.
Fixed.
In Southern Sun
pi_193141188
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:04 schreef miss_sly het volgende:

Volgens jou is er niets dat eraan heeft bijgedragen aan het aantal besmettingen, en is dit gewoon uitdoving van het virus, toch?
Daar lijkt het op wanneer je naar de grafieken kijkt.
Zo is het ook altijd gegaan met andere luchtwegvirussen die rondwaarden.

IMO is het goed nieuws, want het zou inhouden dat men zijn leven gewoon weer terugkrijgt, weer op vakantie en naar de kroeg kan.
Maar in deze thread verzet men zich er nogal tegen, houdt vast aan lockdowns, tweede golven en nieuwe normaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')