+1.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is dan weinig sociaal van je. Ongeacht wat je zelf denkt, kun je anderen natuurlijk ook een stukje van hun zekerheid gunnen. Zoveel moeite is dat niet.
Bovendien vond jij handen wassen zo normaal; ik vind dat je altijd uit iemands safe space blijft.
Trolls je bedoelt hooibaal en boerhagenees ?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dit topic is ook niet meer wat het geweest is, 4 a 5 trolls hebben de hele discussie eruit gehaald. We zullen het zien, hoop echt niet dat we een tweede golf krijgen straks. Gezien het feit dat het in meerdere landen nog enorm misgaat vrees ik dat we er nog niet klaar mee zijn. Gelukkig wel enigszins onder controle nu in Europa, hopen dat het zo blijft.
-1 zie hierboven.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
+1.
Zelfs als er geen Corona is heb ik er een hekel aan als mensen heel dicht op me gaan staan.
Altijd andermans ruimte respecteren. Je kan zelf schijt hebben aan de regels, maar je hebt niet enkel jezelf ermee als je die maatregelen negeert. En dat komt van iemand die ook niet alle maatregelen even nuttig vind. Ik hou me er wel aan; lijkt me niet meer dan logisch.
Mwah, het niet eens zijn met iemand maakt diegene niet meteen een troll. Als dat zo zou zijn dan zit het hele topic vol met trolletjesquote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dit topic is ook niet meer wat het geweest is, 4 a 5 trolls hebben de hele discussie eruit gehaald. We zullen het zien, hoop echt niet dat we een tweede golf krijgen straks. Gezien het feit dat het in meerdere landen nog enorm misgaat vrees ik dat we er nog niet klaar mee zijn. Gelukkig wel enigszins onder controle nu in Europa, hopen dat het zo blijft.
De sfeer is bij ons op kantoor(administratie- en belastingadvieskantoor) ook helemaal omgeslagen, en het wordt ook alleen maar erger. Het begon met heel veel begrip. Toen begonnen de kappers, horeca en sportscholen te klagen. Maar inmiddels is iedereen er klaar mee, en sommige zelfs in paniek. Omzet gaat achteruit, dan krijg je dat.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben de solidariteit reeds verloren sinds ik mijn baan kwijt ben. Met dit beleid zullen veel banen verdwijnen en veel mensen werkloos worden.
Met als gevolg nog meer ontevredenheid en solidariteit die helemaal af gaat brokkelen. Ze gooien hun eigen glazen in. De sfeer gaat drastisch omslaan de komende weken/maanden.
Dat is het punt, ik hou best van een discussie. Ik was in het begin ook pro lockdown en maatregelen en ben nu iets meer van mening dat het wel wat soepeler had gekund. Maar ik kan niet tegen reacties als "het verzet begint, ik ga lekker weer alles doen wat ik wil".quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, het niet eens zijn met iemand maakt diegene niet meteen een troll. Als dat zo zou zijn dan zit het hele topic vol met trolletjes't Is een forum; mensen hebben nou eenmaal andere meningen en soms zijn die extreem anders dan die van jezelf. Alle kanten op overigens
Je had een baan in de horeca ?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben de solidariteit reeds verloren sinds ik mijn baan kwijt ben. Met dit beleid zullen veel banen verdwijnen en veel mensen werkloos worden.
Met als gevolg nog meer ontevredenheid en solidariteit die helemaal af gaat brokkelen. Ze gooien hun eigen glazen in. De sfeer gaat drastisch omslaan de komende weken/maanden.
Veelzeggend dat je die aannames zomaar maakt.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Veelzeggend dat je persoonlijke vete belangrijker is dan de social distancing welke van je als burger verwacht wordt. De bekken lopen over van gejank over rechten op vrijheid maar de verplichtingen die je als inwoner van een land hebt om die vrijheid te beschermen, nee, dat is allemaal veel te veel gevraagd. Dus lekker bij mensen in de nek hijgen. VERZET!!!!!!!
Als je dat geen tokkiegedrag vindt, tsja.
okquote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Tuurlijk zal de economie in veel verschiullende opzichten een rol spelen maar bovenal is het gewoon een bijna onmenselijke situatie aan het worden zo. Mensen zijn helemaal niet gemaakt om 1,5 meter afstand te houden. Dat is neit zomaar een omgeprogrammeerd. een halve meter is nog te billijken maar de hele dag bewust bezig zijn met het feit dat je niet te dicht bij iemand in de buurt mag komen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:53 schreef satecl het volgende:
[..]
De sfeer is bij ons op kantoor(administratie- en belastingadvieskantoor) ook helemaal omgeslagen, en het wordt ook alleen maar erger. Het begon met heel veel begrip. Toen begonnen de kappers, horeca en sportscholen te klagen. Maar inmiddels is iedereen er klaar mee, en sommige zelfs in paniek. Omzet gaat achteruit, dan krijg je dat.
Vrij egoïstisch ja. Situaties als deze leren je in ieder geval veel over de karakters van mensenquote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het tragische en dat is precies de reden geweest voor de maatregelen. Het ongeduld en gebrek aan invoelingsvermogen zijn stuitend.
Tsja, dat is de fout die gemaakt is door als land het op het begin niet serieus te nemen. Dan moet je nu eenmaal langer op de blaren zitten, zeker in een dichtbevolkt land.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat is het punt, ik hou best van een discussie. Ik was in het begin ook pro lockdown en maatregelen en ben nu iets meer van mening dat het wel wat soepeler had gekund. Maar ik kan niet tegen reacties als "het verzet begint, ik ga lekker weer alles doen wat ik wil".
Weinig discussie mee mogelijk.
Er zit een hele logistiek achter horeca en evenementen. Volledig ingestort. Horeca is meer dan alleen een restaurant. Met deze vooruitzichten en dat ze hun capaciteit niet kunnen benutten een droevend vooruitzicht.quote:
De grootste fouten zijn inderdaad geweest om geen inreisverbod vanuit Italie in te stellen en om carnaval door te laten gaan. Anders hadden we waarschijnlijk Scandinavische cijfers gehad.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tsja, dat is de fout die gemaakt is door als land het op het begin niet serieus te nemen. Dan moet je nu eenmaal langer op de blaren zitten, zeker in een dichtbevolkt land.
Klopt, dat is ook triest.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zit een hele logistiek achter horeca en evenementen. Volledig ingestort. Horeca is meer dan alleen een restaurant. Met deze vooruitzichten en dat ze hun capaciteit niet kunnen benutten een droevend vooruitzicht.
Snap ik. Gewoon niet meer de discussie mee aangaan met zulke users, zo heb ik er ook een paar. Maar ik bedoel meer dat het niet meteen trolls zijnquote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat is het punt, ik hou best van een discussie. Ik was in het begin ook pro lockdown en maatregelen en ben nu iets meer van mening dat het wel wat soepeler had gekund. Maar ik kan niet tegen reacties als "het verzet begint, ik ga lekker weer alles doen wat ik wil".
Weinig discussie mee mogelijk.
En terwijl men nog een beetje zat te discussiëren over handjes schudden gingen vele landen al op slot. Landen waar men nu weer in de zon op het terras aan het eten en drinken is.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De grootste fouten zijn inderdaad geweest om geen inreisverbod vanuit Italie in te stellen en om carnaval door te laten gaan.
Ja dat klopt de hele logistiek er achter maar je deed dus wel wat in die branche (die er mee verbonden is).quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zit een hele logistiek achter horeca en evenementen. Volledig ingestort. Horeca is meer dan alleen een restaurant. Met deze vooruitzichten en dat ze hun capaciteit niet kunnen benutten een droevend vooruitzicht.
Ik vind het best heldhaftig dat jij je opwerpt als vrijwilliger om dit experiment in de praktijk te brengen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:13 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Waar is dat bewijs.
Of is dat gebaseerd op modellen? Die nooit en te nimmer juist zijn maar waar we wel al 40 jaar beleid op maken?
Waar is onze boerhagenees eigenlijk?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:50 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Trolls je bedoelt hooibaal en boerhagenees ?
Het gaat nu om handen wassen voordat je bijvoorbeeld een restaurant in gaat.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:14 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Ze zijn niet perse strenger (ja winkels) maar het feit dat je mensen hun handen moeten wassen was er altijd en ja er zijn er genoeg die het nooit doen.
Daarbij was het toen een advies nu meer een verplichting wat je alleen niet kan controleren.
Dus ja als je het zo bekijkt is het strenger (maar winkelwagen schoonmaken) is dan ook pure onzin.
Duurt 3 weken voordat het effect van de huidige versoepelingen zichtbaar wordt.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwoah je kunt ook te angstig zijn. Niemand schijnt exact echt te weten of er überhaupt een tweede golf gaat komen. Laat staan hoe deze er uit ziet. Deskundigen waarschuwen er weliswaar voor maar er is geen eenduidig scenario.
Vooralsnog lijkt het er gewoon op alsof dat virus over zijn top heen is, anders had het allang weer moeten oplaaien na alle versoepelingen van de afgelopen weken.
k ben ook wel benieuwd wat voor effect dit kan hebben op de huizenmarkt en verspreiding van de bevolking over het hele land. Misschien brengt dit wel teweeg dat de druk op de Randstad afneemtquote:Op vrijdag 15 mei 2020 10:23 schreef Frank_Underwood het volgende:
Hoe lang zal het advies rondom thuiswerken nog voortduren denken jullie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |