abonnement Unibet Coolblue
pi_193232969
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:38 schreef Abdoe het volgende:
Hmm jammer. Zal ik tot morgen wachten of een nieuwe vraag stellen?
Denk even wachten tot 0:00?
Dan maakt iedereen die de vraag nog niet heeft gezien nog kans.

Of morgenochtend bijvoorbeeld. Stel je een deadline van 8.00 ofzo.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 20 mei 2020 @ 22:50:11 #202
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193233045
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:45 schreef Salina het volgende:

[..]

Denk even wachten tot 0:00?
Dan maakt iedereen die de vraag nog niet heeft gezien nog kans.

Of morgenochtend bijvoorbeeld. Stel je een deadline van 8.00 ofzo.
8:00 jij bent wel heel enthousiast, ik was niet van plan om dan al op te staan op m'n vrije dag. :P Oké ik laat hem nog open staan en als er niks komt stel ik morgen een nieuwe.
pi_193233309
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:50 schreef Abdoe het volgende:

[..]

8:00 jij bent wel heel enthousiast, ik was niet van plan om dan al op te staan op m'n vrije dag. :P Oké ik laat hem nog open staan en als er niks komt stel ik morgen een nieuwe.
Voor een deadline hoef je niet op te staan hé. Je kunt zeggen: tot 8.00 inleveren reacties. Alles daarna wordt niet meer in behandeling genomen.
Kun jij uitslapen tot 12.00. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193234142
Ik heb gespiekt, dus ik wacht smart op een nieuwe vraag :P
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:45:46 #205
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193237950
De film heet Den Skyldige / The Guilty. Prima thriller die zich volledig afspeelt in één locatie, zoals Phone Booth, Buried en Locke.

Maargoed, dan maar een wat makkelijkere.



Welke film
pi_193238016
Festen
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:56:37 #207
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193238066
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:51 schreef Burnett het volgende:
Festen
:Y

Tussenstand 2020:
Sabata 32
Sands 27
pipster 24
Asap 24
Burnett 14
Starflyer 10
FireFox1 10
Abdoe 10
Karstman 7
Jor_Dii 5
drakin 3
Salina 3
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1
pi_193241316
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:45 schreef Abdoe het volgende:
De film heet Den Skyldige / The Guilty. Prima thriller die zich volledig afspeelt in één locatie, zoals Phone Booth, Buried en Locke.

Maargoed, dan maar een wat makkelijkere.

[ afbeelding ]

Welke film
The Guilty stond op mijn gok-lijstje, toen jij zei: T.. G.....

Ik dacht, het is of The Garage, of The Gunman, The Gunner, of The Guilty. Ik gokte wel het laatste, want welke film heet er nu The Gunner of The Gunman.
Maar ik hou niet van gokken, en dat is niet zoals het spelletje bedoeld is, dusja. Den Skyldige zegt me wel wat trouwens.

Festen had ik wel geweten, maar zoals gebruikelijk ben ik weer te laat.

Andere film die in één ruimte afspeelt overigens, is Tape van Richard Linklater, 2001, als ik me niet vergis.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193244764
Over welke debuutfilm van welke regisseur *) gaat dit?

quote:
Assistant cameraman Michael G. Riba turned down two weeks of work on Waterworld (1995), which paid better, to work on this movie. Riba has been the assistant cameraman on every *) film since.
quote:
*) has rarely commented on the movie since its release, and it remains his least known film. By 2015, DVD copies were selling for over one hundred dollars online.
pi_193244808
quote:
Three actors in }) appear in the Marvel Cinematic Universe
pi_193244822
quote:
PBH was 65 years old in this movie.
  donderdag 21 mei 2020 @ 20:39:10 #212
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193246488
Als PBH Philip Baker Hall is denk ik dat ik het weet. Toevallig niet zo lang geleden de eerste film van Paul Thomas Anderson gezien: Sydney / Hard Eight.
pi_193248842
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:39 schreef Abdoe het volgende:
Als PBH Philip Baker Hall is denk ik dat ik het weet. Toevallig niet zo lang geleden de eerste film van Paul Thomas Anderson gezien: Sydney / Hard Eight.
Me too

Tussenstand 2020:
Sabata 32
Sands 27
pipster 24
Asap 24
Burnett 14
Abdoe 11 :s)
Starflyer 10
FireFox1 10
Karstman 7
Jor_Dii 5
drakin 3
Salina 3
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1
  vrijdag 22 mei 2020 @ 00:05:26 #214
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193249775
quote:
:7 is a Greek-French film director and producer who lives and works in France. He is known for films with overt political themes, such as the political thriller 8-) (1969, Academy Award for Best Foreign Language Film)
Noem :7 en 8-)
pi_193250544
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 00:05 schreef Abdoe het volgende:

[..]

Noem :7 en 8-)
:7
Costa-Gavras

8-) Z
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193250562
Vrij zeker van het punt. :7 8-)

Aanrader: L'Aveu.

Beklemmende politieke thriller over de situatie in Tsjechoslowakije destijds.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:22:45 #217
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193253033
Klopt helemaal! L'Aveu heb ik vorige week gezien en is de reden dat ik een vraag wilde stellen over Costa-Gavras, maar ik dacht dat die film te moeilijk zou zijn om te vragen. :P Heel goede regisseur met een zeer eigen stijl, ook aan te raden zijn État de siège en Missing met Jack Lemmon.

Tussenstand 2020:
Sabata 32
Sands 27
pipster 24
Asap 24
Burnett 14
Abdoe 11
Starflyer 10
FireFox1 10
Karstman 7
Jor_Dii 5
Salina 4
drakin 3
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1
pi_193253989
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:22 schreef Abdoe het volgende:
Klopt helemaal! L'Aveu heb ik vorige week gezien en is de reden dat ik een vraag wilde stellen over Costa-Gavras, maar ik dacht dat die film te moeilijk zou zijn om te vragen. :P Heel goede regisseur met een zeer eigen stijl, ook aan te raden zijn État de siège en Missing met Jack Lemmon.

Tussenstand 2020:
Sabata 32
Sands 27
pipster 24
Asap 24
Burnett 14
Abdoe 11
Starflyer 10
FireFox1 10
Karstman 7
Jor_Dii 5
Salina 4
drakin 3
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1
Yes, ik heb weer eens een punt! Werd weer eens tijd.
Ik was er wel toevallig heel snel bij vannacht.

Missing ken ik ook, ook wel goed, al wel lang geleden gezien. Etat de Siege zegt me even niets, titel wel, maar of ik de film gezien heb weet ik niet. L'Aveu en Z blijven de beste voor mij. Ik dacht even dat ik Z in mijn top-100 had gezet maar op het laatste moment moest ik er nog stuk of vijf schrappen, waaronder Z. :'(
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193254375
Ik moet even goed nadenken over een vraag, want zoals je ziet - het is pas mijn vierde punt - gebeurd het ook niet zo vaak dat ik überhaupt een vraag mag stellen.

Deze vraag lijkt me wel wat, beetje scheidslijn tussen artistiek/cult en mainstream (hoop ik).

Maar goed, hier komt ie dan:

Noem tien films of documentaires van deze regisseur (noem hem bij naam) van deze film (moet tussen de 10 films/docu's zitten). De eerste krijg je dus helemaal gratis.





En deze film:

(let op, dit is géén still uit de film, maar een foto op de set! Je ziet niet voor niets de regisseur in beeld).

Vooruit dan maar, toch nog wat filmstills dan. Fuck it. Alsof ik iets beters te doen heb met mijn tijd nu (verplichte vrije dag).




Dus:

Welke regisseur?
Welke film?
Noem 10 films of documentaires van deze regisseur.


Noot:
Als het te moeilijk is, verlaag ik naar 8 films/docu's. Ik geef jullie tot morgenmiddag 12:00, als het dan nog niet geraden is wordt het 8 films/docu's. Degene die de 8e heeft geraden, wint dan. OK?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193255085
Dat is Werner Herzog, zondag nog gezien in Jack Reacher

Maar goed, het gaat om films die hij regisseerde. Wat me nu zo invalt:

- Fitzcarraldo (film van hierboven)
- Aguirre
- Rescue Dawn
- Little Dieter needs to fly (docu versie van RD)
- Grizzly Man
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 22 mei 2020 @ 15:50:22 #221
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193258127
10 lijkt me wel wat veel, ik weet er niet meer dan Sabata iig.
pi_193259653
Er is nog zo'n 3D film in een grot.
Heb zelf een box van 'm in de kast staan maar naast Fitzcarraldo... :N
pi_193259690
En iets met groen in de titel...
pi_193261083
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:01 schreef Sabata het volgende:
Dat is Werner Herzog :Y

Maar goed, het gaat om films die hij regisseerde. Wat me nu zo invalt:

- Fitzcarraldo (film van hierboven) :Y (1)
- Aguirre :Y :Y (2)
- Rescue Dawn :Y :Y :Y (3)
- Little Dieter needs to fly (docu versie van RD) :Y :Y :Y :Y (4)
- Grizzly Man :Y :Y :Y :Y :Y (5)
Heb je ook de volledige titel? :@
Ah, ik keur hem wel goed. Aguirre, der Zorn Gottes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Salina op 22-05-2020 19:30:31 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193261093
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:50 schreef Abdoe het volgende:
10 lijkt me wel wat veel, ik weet er niet meer dan Sabata iig.
Zeven titels wordt het.

Ik help jullie wel met wat tips.

Hier wat tips.

Documentaire uit 1999:
In de jaren 50 deelde Werner Herzog een appartement met Klaus Kinski, een egomaniakaal gevaarte. Tijdens een onvermindere woedeaanval van zeker 48 uur vernietigde Kinski ieder meubelstuk dat in zicht was. Vanuit deze chaos ontstond mooi, maar explosief partnerschap. In 1972 koos Herzog voor Kinski in 'Aguirre, der Zorn Gottes', er zouden nog vier films volgen. In deze persoonlijke documentaire herleidt Herzog de vaak gewelddadige ups en downs in hun relatie, bezoekt hij het appartement in München waar zij elkaar voor het eerst ontmoetten en keert hij terug naar diverse locaties van hun films.

Documentaire uit 2004:
Elf jaar na de dood van de betrokken filmmaker Dieter Plage, wiens grootste droom het was om de jungle van boven af te onderzoeken, komt zijn droom toch uit. Piloot Graham Dorrington maakt een tocht naar de reusachtige Kaieteur-waterval in het hart van Guyana, in een poging in zijn met helium gevulde Jungle Airship over de boomtoppen te kunnen vliegen. Werner Herzog is aan boord en legt deze risicovolle onderneming van een luchtvaartuig dat koers zet naar het onbekende, ongerepte regenwoud vast.

Docu 2005:
Een groep astronauten cirkelt rond de aarde in een ruimteschip, maar kan niet terugkeren omdat onze planeet onbewoonbaar is geworden. De bemanning van het ruimteschip moet een meer gastvrije plaats in de ruimte zien te vinden, en laat een sonde los vanuit hun laadruim, Galileo.



Docu uit 2007:
Deze documentaire gaat over Antarctica en volgt daarbij een groep wetenschappers annex avonturiers die samen zijn gekomen om onderzoek te doen naar dit intrigerende gebied aan de onderzijde van de wereld.

Docu uit 2010:
In deze documentaire heeft Werner Herzog exclusieve toegang tot één van de mooiste en fascinerende plekken ter wereld: de Chauvet-Pont-d'Arc grotten in Zuid-Frankrijk, waarin op de oneffen muren de oudste picturale creaties te vinden zijn. De muren zijn bedekt met geschilderde en getekende paarden, bizons, neushoorns en roofdieren zoals leeuwen, panters en beren. Voor het eerst sinds de ontdekking van deze grotschilderingen in 1994 door een groep speleologen, mag een kleine cameraploeg geleid door Herzog deze 30.000 jaar oude kunst vastleggen. Herzog interviewt de speleologen die de grot in 1994 ontdekt hebben, en een team van onderzoekers en archeologen, die de film voorzien van achtergrondinformatie. Dit geeft de kijker een exclusieve toegang tot de verborgen Chauvet-Pont-d'Arc grotten, en het verhaal achter deze historische kunstwerken.

Docu 1992:
Deze film laat de ramp van de olievelden in vuur en vlam in Koeweit zien. In tegenstelling tot de gangbare documentaires zijn er geen commentaren en maar enkele interviews. Wat de hel op aarde moet zijn geweest wordt gepresenteerd aan de kijker op zulk een intense manier, zoals alleen Herzog maar kan.

Film uit 1979:
Jonathan Harker wordt naar Graaf Dracula's kasteel gestuurd om hem een huis te verkopen in Virna, waar Jonathan zelf ook woont. Geïnspireerd door een foto van Jonathan's vrouw, vertrekt Graaf Dracula naar Virna en brengt de dood en de pest met zich mee.

Film uit 1979:
Iedereen behandelt de goed bedoelende Franz W als een speelbal: de legerkapitein commandeert hem maar wat in het wilde weg, de dokter voert experimenten op hem uit en geeft hem een extra bonus als hij enig teken geeft van 'mooi ontwikkelde' schizofrenie, en verder heeft Woyzeck's vrouw nog eens een oogje op de drummajoor die Woyzeck eigenlijk had moeten zijn. Hoe lang zal het duren voordat Woyzeck helemaal doordraait door alles wat er om hem heen gebeurt?

Film uit 1977:
Bruno S is vrijgelaten uit de gevangenis en vertelt te stoppen met drinken. Hij heeft maar weinig vaardigheden en nog minder verwachtingen. Met een klokkenspel en een accordeon probeert hij te overleven als straatmuzikant. Hij raakt bevriend met Eva, een prostituee. Nadat zij afgetuigd zijn door de pooier van Eva verlaten zij samen met de buurman van Bruno, Scheitz, Duitsland om verder te leven in Wisconsin in de VS. Het leven daar zal echter ook niet zonder problemen zijn.

Film uit 1974:
Deze film van Herzog is gebaseerd op het ware en mysterieuze verhaal van Kasper H, een jonge man die in 1828 plotseling opduikt in Neurenberg, nauwelijks in staat tot spreken of lopen en een vreemde brief bij zich dragend. Hij verklaarde later dat hij zolang als hij zich kon herinneren, hij gevangen had gezeten in een of andere kelder, waaruit hij net was vrijgelaten, zonder enige opgave reden. Een weldoener probeert hem te laten integreren in de samenleving, wat intrigerende resultaten oplevert.

Film uit 2009: deze kennen jullie toch wel?!
Een corrupte, cocaïnesnuivende rechercheur mag een onderzoek leiden naar de moord op vijf illegale immigranten uit Senegal, in New Orleans. Tevens ligt hij in de clinch met een klant van de prostituee op wie hij verliefd is.

remake van gelijknamige film uit 1992 van Abel Ferrara met Harvey Keitel in hoofdrol. In deze remake wordt die rol vertolkt door NC.

[ Bericht 42% gewijzigd door Salina op 22-05-2020 19:29:33 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193261105
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:24 schreef Burnett het volgende:
Er is nog zo'n 3D film in een grot.

Klopt, een documentaire over die bekende grot(ten) in het zuiden van Frankrijk.

Ter verduidelijking, zoals hierboven: ik verlaag naar ZEVEN titels.

[ Bericht 4% gewijzigd door Salina op 22-05-2020 19:30:14 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193261583
Bad Lieutenant: Port of call New Orleans
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_193261820
quote:
de goed bedoelende Franz W
JA, Woyzeck!! Ik kende die film wel, maar wist helemaal niet dat ie van Herzog was. Weer zo'n 3SAT feature met Hauptmann von Köppenick en Barry Lindon waar ik die tegenkwam
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_193262033
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:15 schreef Salina het volgende:

[..]


Film uit 1979:
Jonathan Harker wordt naar Graaf Dracula's kasteel gestuurd om hem een huis te verkopen in Virna, waar Jonathan zelf ook woont. Geïnspireerd door een foto van Jonathan's vrouw, vertrekt Graaf Dracula naar Virna en brengt de dood en de pest met zich mee.
Nosferatu: The Vampyre
pi_193262252
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:11 schreef Sands het volgende:

[..]

Nosferatu: The Vampyre
|:(
pi_193262686
Ja, nu kennen jullie het wel opeens allemaal hè, met tips. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:46 schreef Asap het volgende:
Bad Lieutenant: Port of call New Orleans
:Y :Y :Y :Y :Y :Y (6)

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:00 schreef Sabata het volgende:

[..]

JA, Woyzeck!! Ik kende die film wel, maar wist helemaal niet dat ie van Herzog was. Weer zo'n 3SAT feature met Hauptmann von Köppenick en Barry Lindon waar ik die tegenkwam
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y (7)

Sabata heeft de 7e geraden, dus de winnaar.

Echter heb ik wel een foutje gemaakt. Ik heb expres in de omschrijvingen de namen weggehaald bij enkele films, maar bij Woyzeck vergeten, zie ik nu. o|O :X
Beetje dom van mij, maar goed.

Iedereen behandelt de goed bedoelende Franz W als een speelbal: de legerkapitein commandeert hem maar wat in het wilde weg, de dokter voert experimenten op hem uit en geeft hem een extra bonus als hij enig teken geeft van 'mooi ontwikkelde' schizofrenie, en verder heeft Woyzeck's vrouw nog eens een oogje op de drummajoor die Woyzeck eigenlijk had moeten zijn. Hoe lang zal het duren voordat Woyzeck helemaal doordraait door alles wat er om hem heen gebeurt?

Geven we Sabata gewoon het punt? Lijkt me het beste, ondanks mijn fout. Toch? :@

quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:11 schreef Sands het volgende:

[..]

Nosferatu: The Vampyre
:Y (8e)

Verdere films/docu's zijn o.a.:

Stroszek
Jeder für Sich, Gott gegen Alle (The Enigma of Kaspar Hauser)
The White Diamond
Cave of Forgotten Dreams
Encounters at the End of the World
Mein Liebster Feind-Klaus Kinski
The Wild Blue Yonder
Lektionen in Finsternis (Lessons of Darkness)

En natuurlijk...Auch Zwerge Haben Klein Angefangen (Even Dwarfs Started Small)

quote:
9s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:26 schreef Burnett het volgende:
En iets met groen in de titel...
Wo die Grünen Ameisen Träumen (Where the Green Ants Dream) ?

Grappig, dat is echt niet een van zijn bekendste werkjes.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:24 schreef Burnett het volgende:
Er is nog zo'n 3D film in een grot.
Heb zelf een box van 'm in de kast staan maar naast Fitzcarraldo... :N
Cave of Forgotten Dreams
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193262813
Samenvatting: ondanks mijn onvergeeflijke fout, heeft Sabata de 7e titel geraden en dus uiteindelijk gewonnen. Eens? Of is de jury verdeeld?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193263014
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:46 schreef Salina het volgende:
Ja, nu kennen jullie het wel opeens allemaal hè, met tips. ;)
[..]

:Y :Y :Y :Y :Y :Y (6)
[..]

:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y (7)

Sabata heeft de 7e geraden, dus de winnaar.

Echter heb ik wel een foutje gemaakt. Ik heb expres in de omschrijvingen de namen weggehaald bij enkele films, maar bij Woyzeck vergeten, zie ik nu. o|O :X
Beetje dom van mij, maar goed.

Iedereen behandelt de goed bedoelende Franz W als een speelbal: de legerkapitein commandeert hem maar wat in het wilde weg, de dokter voert experimenten op hem uit en geeft hem een extra bonus als hij enig teken geeft van 'mooi ontwikkelde' schizofrenie, en verder heeft Woyzeck's vrouw nog eens een oogje op de drummajoor die Woyzeck eigenlijk had moeten zijn. Hoe lang zal het duren voordat Woyzeck helemaal doordraait door alles wat er om hem heen gebeurt?

Geven we Sabata gewoon het punt? Lijkt me het beste, ondanks mijn fout. Toch? :@
[..]

:Y (8e)

Verdere films/docu's zijn o.a.:

Stroszek
Jeder für Sich, Gott gegen Alle (The Enigma of Kaspar Hauser)
The White Diamond
Cave of Forgotten Dreams
Encounters at the End of the World
Mein Liebster Feind-Klaus Kinski
The Wild Blue Yonder
Lektionen in Finsternis (Lessons of Darkness)

En natuurlijk...Auch Zwerge Haben Klein Angefangen (Even Dwarfs Started Small)
[..]

Wo die Grünen Ameisen Träumen (Where the Green Ants Dream) ?

Grappig, dat is echt niet een van zijn bekendste werkjes.
[..]

Cave of Forgotten Dreams
Ik doelde op Cobra Verde (zit dus ook in die A-filmbox die ik heb.)
Met Aguirre, Nosferatu, Woyzeck en Fitzcarraldo
pi_193263047
c_/
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:05:30 #235
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193263058
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:46 schreef Salina het volgende:
Verdere films/docu's zijn o.a.:

Stroszek
Jeder für Sich, Gott gegen Alle (The Enigma of Kaspar Hauser)
The White Diamond
Cave of Forgotten Dreams
Encounters at the End of the World
Mein Liebster Feind-Klaus Kinski
The Wild Blue Yonder
Lektionen in Finsternis (Lessons of Darkness)
Wo die Grünen Ameisen Träumen (Where the Green Ants Dream)
Cave of Forgotten Dreams

En natuurlijk...Auch Zwerge Haben Klein Angefangen (Even Dwarfs Started Small)
Ohja natuurlijk... (allemaal nog nooit van gehoord :P) Maar idd, punt voor Sabata.
pi_193263060
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:03 schreef Burnett het volgende:

[..]

Ik doelde op Cobra Verde (zit dus ook in die A-filmbox die ik heb.)
Ah, die! Die is al iets bekender inderdaad.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:05 schreef Abdoe het volgende:

[..]

Ohja natuurlijk... (allemaal nog nooit van gehoord :P) Maar idd, punt voor Sabata.
Zitten echt wel aanraders tussen, hoor.

Uiteraard zijn Fitzcarraldo en Aguirre, der Zorn Gottes - die ik allebei zeer binnenkort ga herkijken :) ) de besten, maar bv jeder fur Sich, Gott gegen Alle is een toffe film (waargebeurd verhaal over Kaspar Hauser, man die plotseling tevoorschijn kwam en niet kon praten en communiceren). En The White Diamond, over iemand die in een witte luchtballon over de Amazone wil vliegen. En Lektionen in Finsternis, echt mooie docu met schitterende beelden van olievelden die in de fik staan in Kuwait (ten tijde van de Irak-oorlog). Als je deze drie bv eens kunt vinden, kijken hoor.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193263319
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:53 schreef Salina het volgende:
Samenvatting: ondanks mijn onvergeeflijke fout, heeft Sabata de 7e titel geraden en dus uiteindelijk gewonnen. Eens? Of is de jury verdeeld?
Sabata het punt.
pi_193263733
Tussenstand 2020:

Sabata 33
Sands 27
pipster 24
Asap 24
Burnett 14
Abdoe 11
Starflyer 10
FireFox1 10
Karstman 7
Jor_Dii 5
Salina 4
drakin 3
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1

@Sabata u mag de nieuwe vraag stellen.

Ga ik ondertussen Den skyldige (2018) - IMDb (The Guilty) kijken. c_/ @Abdoe

Een Deense Oscar-nominatie moet ik toch zien. Gek dat ik deze nog niet gezien heb maar goed, ik zei al, ik volg de filmscene laatste jaren iets minder intensief.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:48:57 #239
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193263879
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:40 schreef Salina het volgende:
Ga ik ondertussen Den skyldige (2018) - IMDb (The Guilty) kijken. c_/ @:Abdoe

Een Deense Oscar-nominatie moet ik toch zien. Gek dat ik deze nog niet gezien heb maar goed, ik zei al, ik volg de filmscene laatste jaren iets minder intensief.
Ik volg ook zeker niet alles hoor, maar deze had ik toevallig in de bioscoop gezien. Benieuwd wat je ervan vindt.
pi_193264027
Oke, wie wel eens naar NCIS LA kijkt, ziet regelmatig deze kleine keiharde dame langskomen



Wat is haar echte naam en (als je kunt) noem me twee films. Tips, ze heeft ooit een Oscar gewonnen voor een rol waar SJW's helemaal over in vervoering zouden raken en zat in een verfilming van een beroemd scifi boek
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_193264497
Linda Hunt
Pocahontas
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:36:23 #242
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_193266811
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 22:16 schreef Sands het volgende:
Linda Hunt
Pocahontas
Dan doe ik een gokje op Pocahontas 2 :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_193267045
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dan doe ik een gokje op Pocahontas 2 :7
Dat is een goed gokje, volgens mij was Mel Gibson de enige die niet terug kwam voor de sequel. Die is vervangen door zijn broer. Een zelfde situatie is er met Tom Hanks en Toy Story. Voor de games en merchandising heeft zijn broer de stem ingesproken van Woody.
Dat was weer wat animatie trivia :+
pi_193270661
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 22:16 schreef Sands het volgende:
Linda Hunt
Pocahontas
2/3

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dan doe ik een gokje op Pocahontas 2 :7
:Y Een van de meest aparte rollen speelde Hunt meer dan 10 jaar voor ze bij de stemmen cast van Pocahontas opdook. Peter Weir had in Year of Living Dangerously moeite om een mannelijke kleine acteur te vinden voor de rol van Billy Kwan, een spion met dwerggroei. Dus waagde hij de gok en gaf Linda de rol. Hij vertelde de rest van de cast niet dat hij een vrouw in een mannelijke rol had gecast en Hunt verscheen a la Max Schreck "in character" op de set. Pas nadat de productie van de Filippijnen naar Australië verhuisde kwam men er achter. Het leverde Hunt uiteindelijk een bijzondere Oscar op.

Tussenstand 2020:

Sabata 33
Sands 27
pipster 24
Asap 24
Burnett 14
Abdoe 11
Starflyer 10
FireFox1 10
Karstman 7
Jor_Dii 5
Salina 4
drakin 3
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1
tombolafan 1

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 23-05-2020 09:24:05 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_193272728
Voor de duidelijkheid: @tombolafan mag de volgende vraag stellen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_193278007
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dan doe ik een gokje op Pocahontas 2 :7
Lokquote!

Even een vraag aan de experts hier (doe ook maar sinds een paar maanden mee), maar als degene met het goede antwoord geen vervolgvraag stelt, hoe lang wachten we dan doorgaans. Een uur, een dag etc.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:57:06 #247
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193278156
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:46 schreef Sabata het volgende:

[..]

Lokquote!

Even een vraag aan de experts hier (doe ook maar sinds een paar maanden mee), maar als degene met het goede antwoord geen vervolgvraag stelt, hoe lang wachten we dan doorgaans. Een uur, een dag etc.
In de OP staat een uur :)

quote:
• Als er een uur geen activiteit is van de vraagsteller, mag iemand een opstartvraag stellen. Het liefst niet een te moeilijke vraag, zodat er weer nieuwe vaart in het spel komt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_193278224
Maar WIE mag nu de nieuwe vraag stellen... :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193278239
Ik doe wel een opstarter:


Welke film
pi_193278342
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')