abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2020 @ 22:01:13 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193232089
Ze zijn van 9 sept.

De stoelen die ze nu hebben zijn geschikt vanaf 67 cm en vanaf 9 kg. Check check.

Bovendien reizen ze ook nog steeds achteruit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_193232673
Ja, wij waren volgens mij ook aan de late kant. Keuze stress bij het kopen en vervolgens de coronacrisis waardoor het kind bijna twee maanden niet in de auto heeft gezeten.
  FOK!fossiel woensdag 20 mei 2020 @ 22:35:51 #103
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193232808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:43 schreef BobbyMcGee het volgende:

@:Bottoms_Up: ik herken je gevoel een klein beetje. Slaap is een gevoelig onderwerp. Er wordt zo vaak gedaan alsof je er zelf invloed op hebt en dat is maar zeer beperkt zo.
Dit!

Iemand deelde hier ooit een mini-serie blogs die als take-home message hadden dat veel slaapgerelateerde zaken door experts als 'afwijkend' beschouwd worden, eigenlijk compleet normaal gedrag zijn. Maar juist door dat stempel krijgen ouders het idee dat ze dus iets fout doen, wat alleen maar stress geeft.

Eigenlijk was ik daarom ook gestopt met het lezen van blogs/artikelen/websites etc over dit onderwerp en dat gaf al veel rust. Tot ik weer een keer een beetje doorklikte op een website en toch weer een artikel las waar een slaspdeskundige stellig verklaarde dat een baby van mijn dochters leeftijd toch echt X aantal uren overdag zou moeten slapen.

Dat doet ze niet, dus ik kreeg daar weer direct onrust van... Maar ik heb het uiteindelijk lekker naast me neer kunnen leggen. Maar was wel voor mij een reminder om weg te blijven van zulke artikelen. Geeft een stuk meer rust.
Chick on a mission
  woensdag 20 mei 2020 @ 23:02:16 #104
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_193233268
Ja idd, dat een baby zo en zo lang moet slapen... is mij inmiddels ook wel duidelijk dat zulke stelligheden echt niet universeel toepasbaar zijn.
Ik kan best moedeloos worden van een kindje die elk uur wakker wordt, maar doorslapen verwacht ik ook niet van haar.
En die wakkertijden waar mensen het over hebben soms hebben echt niks met mijn dochter van doen. Daar is ze gewoon veel te energiek voor.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 20 mei 2020 @ 23:08:35 #105
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_193233372
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De nachten beginnen vervelend te worden hier. Het ging super goed, maar mijn dochter kan tegenwoordig heel goed rollen. :')

Ze kan het al een maand, maar nu is ze er echt een enorme fan van. De hele nacht probeert ze van haar rug naar haar buik te rollen als ze even wakker is. Na een paar minuten is het dan te zwaar en wil ze terug. En dat laat ze weten ook. :')

Iemand tips? ;)

Ze is nu 4,5 maanden.
Lakentje pakken en die strak om haar middel/benen instoppen onder het matras. Let op dat je dit ook strak doet, anders schopt ze het gewoon los :') hierdoor kan ze minder rollen en beter slapen :) na verloop van tijd zal ze ook weer terug kunnen rollen en is dit niet meer nodig ;)

Slaapzak kan ook helpen ^O^
  donderdag 21 mei 2020 @ 07:10:58 #106
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193235783
Ik zal vaker een boekje open doen over Robin.

Moeten jullie raden wie er vannacht niet wakker werd ;)

Ik ben kapot. :D
  donderdag 21 mei 2020 @ 08:30:39 #107
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193236253
Hier sliep meneer ook door van 19.30 tot 6.00. Toen nog even tutje geprobeerd, maar om 6.45 was het op. Verder prrrima!

Overigens vind ik het hier ook altijd fijn te lezen dat er meer nachtbrakers zijn. “In het echt” hoor ik vaak alleen positieve verhalen (waar ik ook twijfels bij heb...).
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 21 mei 2020 @ 08:57:17 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193236513
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 08:30 schreef automatic_ het volgende:
Hier sliep meneer ook door van 19.30 tot 6.00. Toen nog even tutje geprobeerd, maar om 6.45 was het op. Verder prrrima!

Overigens vind ik het hier ook altijd fijn te lezen dat er meer nachtbrakers zijn. “In het echt” hoor ik vaak alleen positieve verhalen (waar ik ook twijfels bij heb...).
Is een een stukje ervaring van een ouder zelf. Als je mij vraagt hoe ze slapen zeg ik prima, ik vind het namelijk niet zo erg als ze 2x wakker zijn.
Als je het J vraagt zal hij een ander antwoord geven omdat hij het wel als vervelend ervaart.

Dus daar zit misschien ook een verschil.
pi_193237874
Die van mij slapen ook prima. De ene nacht slapen ze door en de andere nacht weer niet. :)
  donderdag 21 mei 2020 @ 11:06:56 #110
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_193238157
Ja mijn kind slaapt ook prima ^O^
Ikzelf niet :P
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 21 mei 2020 @ 11:55:26 #111
426379 elamanilo
elämänilo
pi_193238740
Mijn baby's zijn gisteren 1 jaar geworden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 mei 2020 @ 11:59:53 #112
426379 elamanilo
elämänilo
pi_193238785
Slaap:

Voor het eerst hebben wij baby's die _vroeg_ wakker worden.. :O
Plus dat ik 's nachts telkens van bedkant wissel om nachtvoedingen te geven, maakt dat de nachtrust enerverend.

Bij m'n vorige baby's kon ik altijd heerlijk blijven liggen in bed bij het voeden (ze sliepen naast me). En zelfs m'n ogen dichthouden. En ze sliepen ook nog eens uit!

Maar ik vind mezelf verrassend flexibel. Af en toe heb ik een enorme 'bijslaap' avond nodig, dan ga ik 's avonds om 9 uur naar bed om alle slaap in te halen. En dan kan ik er weer even tegenaan.

M'n vorige kinderen skipten de nachtvoedingen pas toen ik zwanger werd en de productie dus achteruit liep. Ik hoop ergens dat deze baby's op een of andere manier al eerder vanzelf wat langere pauzes gaan laten 's nachts. Maar vooralsnog lijkt het daar nog niet op. Ben niet echt van plan om (op korte termijn) nog eens zwanger te worden of zo. :') Maar ik ga ook niet actief mijn best doen om het af te bouwen of zo. Ze zullen het nodig hebben en mijn tijd om te slapen komt ook heus wel weer, dan mis ik het vast. ;) :D (Oja, zonder baby's slaap ik ook 'slecht' trouwens, al sinds mijn tienerjaren. Nu heb ik in ieder geval nog 'iets' om de schuld te geven. ;) )
pi_193239200
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:43 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik hoop dat je verwachting een beetje bijgesteld is door alle bovenstaande verhalen, want met 9 weken al hopen op een doorslapend kind is wel wat optimistisch ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 08:30 schreef automatic_ het volgende:
Nou, dat dus! Vooral m'n schoonouders vind ik lastig. Die "geloven niet" in clusteren bijvoorbeeld, en vinden dat we wel erg veel flessen geven 's avonds. Kind hoeft overdag niet meer en 's avonds wil ze ieder uur een klein flesje. Is doodnormaal, maar vroeger bestond dat blijkbaar niet, of zij hebben het nooit ervaren. Ze zeggen dat we het gewoon op onze manier moeten doen dus ze zeggen niet per se direct iets, maar door te blijven benoemen "goh, alweer een fles?" enzo, wordt het steeds irritanter.

En ook over slapen. Ja die van hen die sliepen met 5 weken zowat al hele nachten door, toch wel gek dat de onze dat nog niet doet. Maar ja, dat komt hopelijk snel wel, als wij er wat meer ritme in brengen. Zo gaat het telkens. Mijn man weet niks van baby's dus die gaat ook af op wat zij zeggen en is telkens gefrustreerd dat ze van alles nog niet kan. Superirritant.

Vannacht gingen we om 23:15 naar bed, toen heeft ze nog een half uur gejengeld en toen viel ze in slaap, tot 06:00 :) Na een flesje weer tot 09:00, dus ik heb een fijne nacht gehad.

Lijstje:
• BobbyMcGee: jonkje, 4 juni
• douche-eendje: Bas, 10 juni
• automatic_: Erwt, 25 oktober
• BellaaElisa: spruit, 29 oktober
• Bottoms_up: Protje, 13 november
• B.ertha: C./smurf, eind december
• QuattroF: Y/Frummel, 31 maart
• Zo-is-dat, prulleke, 26 februari
• _aurum_, Miepie, half maart
• LastRequest, half maart
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_193239262
Ik mag niet klagen van vorige nacht. Er werd medisch doorgeslapen van 20u tot bijna 2. Toen van 3 tot 6u30. Een uur later is vriend maar met hem opgestaan want hij was echt wakker. En ik heb nog even geslapen tot bijna 10 O+
Ter vergelijking: eerder deze week hadden we een slechte nacht en dan slaap ik 3 keer een uurtje.

En kort gezegd functioneer ik niet echt. Zeker nu ik weer aan het werk ben en aan het inwerken ben merk ik hoe onscherp ik ben.
Ik probeer tijdens de nachten vooral niet gefrustreerd te raken want dan duurt het nog langer eer ik in slaap val. Dat duurt sowieso al vrij lang bij mij. Dat lukt niet altijd want 1 van de redenen dat het zo lang duurt is omdat hij in slaap valt aan de borst voordat hij genoeg heeft. Dan is hij met niks wakker te krijgen totdat zijn rug zijn matras raakt. Dan heeft hij weer honger }:|
Om 3u ofzo kan ik daar echt geīrriteerd door worden.
Het zal vast wel een keer over gaan. Ik hoop alleen dat er geen blijvende gevolgen gaan zijn (qua werk of relatie).

Toch nog een vrolijkere noot. Daarnet voor het eerst een maisvinger gegeven. Hij nam hem goed vast en ramde hem vol enthousiasme in zijn oog :')
In zijn mond vond hij maar niks.
  donderdag 21 mei 2020 @ 13:37:24 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193240002
Oh door de jaren heen heb ik gewoon geleerd niet teveel in detail te treden.

Hoe gaat het -> goed
Druk zeker -> ach ja wat is druk
Hoe zijn de nachten -> ja gaat opzich wel

Enz enz

Bottom: wat nou als je m gewoon tegen je aan geplakt houdt?
Slaapt dan iedereen beter?
  donderdag 21 mei 2020 @ 13:37:54 #116
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193240007
Maisvingers zijn echt de bom hier btw.
  donderdag 21 mei 2020 @ 13:41:20 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193240029
Ik hoor J nog zeggen: geen babies in bed.

:’)

Robin sliep op een gegeven moment zo slecht dat J wakker bleef om hem op m te laten slapen.
:D

Nu hoor ik soms naast me in de nacht, “oh leg m maar bij me hoor, ik wil ook gewoon slapen”.
  FOK!fossiel donderdag 21 mei 2020 @ 13:56:14 #118
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193240188
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 13:37 schreef Ticootje het volgende:
Maisvingers zijn echt de bom hier btw.
Hier ook. Zelfs de smakeloze (waar geen verpoederde groente ofzo opzitten) worden enthousiast ontvangen.
Chick on a mission
pi_193240418
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 13:37 schreef Ticootje het volgende:
Oh door de jaren heen heb ik gewoon geleerd niet teveel in detail te treden.

Hoe gaat het -> goed
Druk zeker -> ach ja wat is druk
Hoe zijn de nachten -> ja gaat opzich wel

Enz enz

Bottom: wat nou als je m gewoon tegen je aan geplakt houdt?
Slaapt dan iedereen beter?
We slapen hier niet met hem in bed. Alleen als we hem vasthouden. Dat gebeurt soms en dan slaap ik wel half zittend maar echt uitgerust word ik er niet van (en dan hebben we het nog niet over mijn rug :X)

Ik weet dat de meningen hier verdeeld zijn over samen slapen maar ik durf dat niet. Ieder zijn ding maar wij staan er sowieso niet achter. Maar in ons geval speelt er nog iets

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 mei 2020 @ 14:42:13 #120
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193240792
Herkenning hoor.

Ik denk dat het hier dan scheelt dat het 4 en 5 zijn.

Mijn niet normale angst stoornis qua dode kinderen hoeven we dan verder niet uit te schrijven.

Liever heb ik dat ze op hun eigen plekje slapen, maar als ik in slaap val met ze dan vertrouw ik op dat moeders zelden op hun jong draaien.

(Tenzij extreem moe, drank, drugs)
  donderdag 21 mei 2020 @ 14:49:43 #121
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_193240899
Elamanilo wat een heerlijke foto’s O+ Van harte proficiat! *O*

En bottoms wat een narigheid ;( heb zo’n droom ook een aantal keer gehad, echt eng wakker worden ja! Droom altijd super levendig, raar en veel maar meestal zijn ze gelukkig wat beter te handelen.

Hier durf ik ook best met haar te slapen, alle vertrouwen dat ik niet op haar ga liggen, maar mijn lijf kan niet zo goed tegen de maternale houding en ik word dan dus half stijf wakker -O-
pi_193241024
Enerzijds kan ik mij ook niet voorstellen dat ik echt op hem ga liggen. Ik wil ook echt geen discussie aanzwengelen want maakt mij echt niet uit wat iemand anders doet. Maar ik denk dan telkens dat al die mensen die wel op hun baby gerold zijn er ook alle vertrouwen in hadden dat dat nooit zou gebeuren.

Misschien zou ik bij baby nr 3,4,5 anders denken. Maar dat zullen we nooit weten :)
Zal al een klein wonder zijn als er een tweede komt...
  donderdag 21 mei 2020 @ 15:20:43 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193241312
Ieder moet lekker doen wat goed voelt.

Zo is het.
pi_193241654
Tijd voor positieve dingen: gisteren en vandaag onze vakanties geboekt *O*
In de zomer 4 nachten aan zee in een babykamer, in de periode dat de opvang dicht is. En in september een week Landal met onze voucher (en nog geld over zelfs). Zoveel zin in! Nu maar hopen dat het door kan gaan :)
  donderdag 21 mei 2020 @ 15:40:45 #125
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_193241663
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:20 schreef Ticootje het volgende:
Ieder moet lekker doen wat goed voelt.

Zo is het.
Dit! Zo persoonlijk. Zulke dingen voelen voor iedereen anders.

Oh en wat een fijn vooruitzicht! O+
  donderdag 21 mei 2020 @ 16:38:08 #126
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193242555
Leuk B_U! En lekker dat jullie geld over houden. Wij gaan iets boeken bij Landal van 2 tot 8 juni. En in september hoop ik te kunnen vliegen, maar dat zien we dan wel.

En ik snap je B_U mbt het slapen. Ik heb het gedaan met hem op mij, maar wat jij zegt; m'n rug... ;(
Overdag of in de ochtend ook weleens, maar dan was het ook kort en vaak als ik alleen met hem lag.
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:33:29 #127
426379 elamanilo
elämänilo
pi_193243254
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:49 schreef Zo-is-dat het volgende:
Elamanilo wat een heerlijke foto’s O+ Van harte proficiat! *O*

En bottoms wat een narigheid ;( heb zo’n droom ook een aantal keer gehad, echt eng wakker worden ja! Droom altijd super levendig, raar en veel maar meestal zijn ze gelukkig wat beter te handelen.

Hier durf ik ook best met haar te slapen, alle vertrouwen dat ik niet op haar ga liggen, maar mijn lijf kan niet zo goed tegen de maternale houding en ik word dan dus half stijf wakker -O-
Dankjewel!
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:44:16 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193243400
Wij moeten even sparen voor december. We laten de zomer voor wat het is. We hebben een mega zwembad in de tuin voor de kinderen en dat is corona time.

Maar dat alle restricties worden opgeheven voor de zomer wil echt niet zeggen dat het veilig is, het zegt dat er voldoende ruimte is op de ic.

Wij reizen normaal beiden voor werk, maar onze werkgevers houden ons beide aan de grond tot 1 sept.

Volgend weekend doen we een weekendje nederland, en dan goed bedenken dat we blijven letten op hygiene.
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:44:54 #129
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193243411
Oh ela, ik ben gewoon simpelweg jaloers op de mooie kleding.
pi_193244141
Helemaal veilig zal het voorlopig nog niet zijn maar met eigen keuken durf ik het wel aan. Als we afhankelijk zouden zijn van horeca voor het eten deden we het ook niet.

Alsnog gefeliciteerd ela. Wat een mooi duo heb je!
pi_193247114
Heb met dit soort onderwerpen ook altijd het gevoel alsof het een soort van verpiswedstrijd wordt :X Slapen/groeien/eten etc. Er is altijd wel iemand die het beter op orde heeft.

Qua slapen klop ik af, want onze dame slaapt een soort van door; tussen 2200-2300 fles met 150CC afgekolfde melk erin en ze slaapt 9 van de 10 keer tot 0600, soms 0630, soms 0530.

Als ik jullie zo lees dan knijp ik echt in mijn handjes; vond het niet erg als ze om 0400 kwam, maar rond 0200 ben ik als ik wakker word een dronken aardbei. Die tijd lig ik denk ik diep in mijn REM slaap en dan is wakker worden echt de hel.

Zit eigenlijk te wachten wanneer het slaapschema weer omgaat.

@Bottoms_up: heftig met die nachtmerries. Lijkt me zo rot wakker worden -O- Had in 't begin gedroomd dat ze overleden was en werd toen al naar wakker :X

@ela: Gefeliciteerd! Wat een mooie kindjes O+ En wat een toffe kronen :D

Qua vakantie ga ik volgende maand wel kijken, manlief en ik zijn in juli 10 jaar getrouwd en hadden een lang weekend Berlijn voor de boeg. En eind september naar Spanje.. alles netjes geboekt toen mijn zwangerschapsverlof begon :')

En vandaag eindelijk de wipstoel gehaald, ze is er blij mee. En ik ook want ze wilde niet meer op haar rug liggen en nu kan ze meekijken met wat ik aan het doen ben (en ik heb mijn handen vrij *O*)

in mijn instagram krijg ik constant reclame voor Artipoppe...dus ik ff kijken. Hele mooie (dure) draagdoeken...en de marketing werkt want ik zit na te denken of ik zo'n dure draagdoek nodig heb in mijn leven :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_193247285
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:55 schreef elamanilo het volgende:

SPOILER
Gefeliciteerd O+ *O*
pi_193248691
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:19 schreef _aurum_ het volgende:

in mijn instagram krijg ik constant reclame voor Artipoppe...dus ik ff kijken. Hele mooie (dure) draagdoeken...en de marketing werkt want ik zit na te denken of ik zo'n dure draagdoek nodig heb in mijn leven :+
Haha die heb ik ook een tijdje gehad. Ik heb op zich wel een zwak voor mooie spullen maar dit ging mij toch te ver. Hier komt er principieel niets luxe in huis wat makkelijk ondergespuugd of ondergescheten wordt. Vooral dat tweede blijkt hier een dingetje.
Ik had het al jammer gevonden als de gele vlekken in mijn redelijk goedkope draagdoek blijvend waren geweest
  FOK!fossiel vrijdag 22 mei 2020 @ 06:43:48 #134
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193251618
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:19 schreef _aurum_ het volgende:

Hahaha herkenbaar. Ik heb een Tula draagzak waar ik heel blij mee ben maar toen ik bij een draagwadeling eentje van Artipoppe zag wilde ik die ook. Mijn verstand heeft me hiervan weerhouden. Tot nu toe...

Kleine tip. Veel mensen vallen voor de marketing van Artipoppe en hun doeken / dragers staan heel veel in nauwelijks gebruikte staat op Marktplaats. (Let wel op, bij de dragers waren er een tijdje ook scammers actief)
Chick on a mission
  vrijdag 22 mei 2020 @ 07:27:53 #135
208890 June.
Seriously?
pi_193251903
Nou ik had heel erg van: wow wat duur, 600 euro (!), voor een draagzak. Zijn ze met goud belegd ofzo?

Ben heel tevreden met de tula en als ik die artipoppe zo zie dan zitten de kindjes er minder goed in vergeleken met een tula. Maar dan kan ook wishful thinking zijn :')
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 07:34:47 #136
208890 June.
Seriously?
pi_193251969
En leuk idee van het lijstje

Lijstje:
• BobbyMcGee: jonkje, 4 juni
• douche-eendje: Bas, 10 juni
• automatic_: Erwt, 25 oktober
• BellaaElisa: spruit, 29 oktober
• Bottoms_up: Protje, 13 november
• June.: draak, 24 november
• B.ertha: C./smurf, eind december
• QuattroF: Y/Frummel, 31 maart
• Zo-is-dat, prulleke, 26 februari
• _aurum_, Miepie, half maart
• LastRequest, half maart
Shine bright like a diamond.
  FOK!fossiel vrijdag 22 mei 2020 @ 07:36:52 #137
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193251983
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 07:27 schreef June. het volgende:
Nou ik had heel erg van: wow wat duur, 600 euro (!), voor een draagzak. Zijn ze met goud belegd ofzo?

Ben heel tevreden met de tula en als ik die artipoppe zo zie dan zitten de kindjes er minder goed in vergeleken met een tula. Maar dan kan ook wishful thinking zijn :')
Ligt aan het type geloof ik, ze zijn er 'al' vanaf 370 euro. Afhankelijk van de gebruikte materialen oplopend tot ruim in de 3000 (!).

Tuurlijk zal materiaal en dat het (volgens mij) niet ergens in een derde wereld land wordt gemaakt meespelen voor de prijs. Maar denk dat het vooral marketing als luxe product is.
Chick on a mission
pi_193253025
Wat een geld, die Artipoppe! Ik heb sinds een week een Tula Free to Grow draagzak voor Frum. Het is voor ons beiden nog even wennen maar ze vind het wel heel fijn en valt snel in slaap. Het lijkt erop dat ze nu toch ontdekt heeft dat ‘s nachts slapen fijn is. Al drie nachten op rij slaapt ze van 23.30 tot 05.30 uur. Het zou niet gek zijn met 7 weken als het toeval is en ze vannacht gewoon weer komt (ook helemaal prima!) maar het is wel echt heel lekker. We zijn best uitgerust nu. :’)

Voor de ervaren moeders: Wat trekken jullie je kindjes aan met dit weer in de wandelwagen? Daar ligt een lakentje en dekentje in, en ik neig naar verder een korte mouw boxpakje en sokjes. Met daaronder een rompertje natuurlijk. Maar ik twijfel over of korte mouw kan. En ik denk ook zonder dekentje Met enkel een lakentje? Ik ga straks een eind wandelen met Frum met mijn moeder dus ik denk er lekker op tijd over na, haha!
pi_193254220
Jaa, niks mis met mijn smaak :') materiaal is ook fancy; zijde, Merino wol etc. Die tula ziet er ook wel goed uit

Ik heb Miepie vanmorgen om 0715 wakker gemaakt om te voeden, ze kwam niet uit zichzelf om 0600 :X

Dus schrok me kapot toen ik wakker werd, hielp ook niet dat ik gedroomd had dat ik voor werk in het buitenland zat en niet terug mocht komen door corona. Dan zou ik zoveel missen van haar ontwikkeling -O-

Zojuist kinderopvang geregeld 👍🏽 Niet op de locatie die we willen, wel op de dagen die we willen. Waarschijnlijk is er per januari wel plek op onze locatie.

@quattro: volgens mij prima, bij ons is het nog best warm buiten. Als te warm dan sokjes uit en als een beetje fris, dekentje erover
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 22 mei 2020 @ 11:13:37 #140
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193254352
Vuistregel voor aankleden : 1 laag meer dan jezelf. Dus loop jij in een korte broek, dan je kindje ook met een dun dekentje bijvoorbeeld.

Behalve als het echt snikheet is, maar da's het hier vandaag niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193254665
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:21 schreef QuattroF het volgende:
Wat een geld, die Artipoppe! Ik heb sinds een week een Tula Free to Grow draagzak voor Frum. Het is voor ons beiden nog even wennen maar ze vind het wel heel fijn en valt snel in slaap. Het lijkt erop dat ze nu toch ontdekt heeft dat ‘s nachts slapen fijn is. Al drie nachten op rij slaapt ze van 23.30 tot 05.30 uur. Het zou niet gek zijn met 7 weken als het toeval is en ze vannacht gewoon weer komt (ook helemaal prima!) maar het is wel echt heel lekker. We zijn best uitgerust nu. :’)

Voor de ervaren moeders: Wat trekken jullie je kindjes aan met dit weer in de wandelwagen? Daar ligt een lakentje en dekentje in, en ik neig naar verder een korte mouw boxpakje en sokjes. Met daaronder een rompertje natuurlijk. Maar ik twijfel over of korte mouw kan. En ik denk ook zonder dekentje Met enkel een lakentje? Ik ga straks een eind wandelen met Frum met mijn moeder dus ik denk er lekker op tijd over na, haha!
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:21 schreef QuattroF het volgende:

Wat tinq zegt: in het begin is één laagje meer dan jezelf een goede leidraad. En let dan vooral op je kind. De mijne is veel warmbloediger dan ikzelf ben en had het warm als ik hem warmer kleedde dan ikzelf. Dat werd vooral duidelijk door zijn zweetvoetjes ;) Maar dat merk je vanzelf.
pi_193254741
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:55 schreef elamanilo het volgende:

SPOILER
Gefeliciteerd O+ Wat een leuke jongetjes heb je O+
Wat vliegt zo'n jaar toch voorbij he.

Waar heb je de kroontjes van? Ik heb zelf vilt gekocht om iets mee te maken.
pi_193255006
Ja prachtig die jongetjes! O+

Mijne sliep vannacht weer van half 12 tot 7 *O*

Ze heeft in de avond wel echt nog bizarre last van krampjes. Heeft ze altijd al gehad maar het lijkt alleen maar heftiger te worden het krijsen. Zo zielig ;( en zwaar
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  vrijdag 22 mei 2020 @ 13:35:54 #144
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193256432
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:33 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

[..]

Wat tinq zegt: in het begin is één laagje meer dan jezelf een goede leidraad. En let dan vooral op je kind. De mijne is veel warmbloediger dan ikzelf ben en had het warm als ik hem warmer kleedde dan ikzelf. Dat werd vooral duidelijk door zijn zweetvoetjes ;) Maar dat merk je vanzelf.
Dat hebben wij ook inderdaad, maar dan vooral 's nachts. Ik vond het ook gek om hem alleen in z'n pyjama en slaapzakje te leggen, terwijl wij nog onder een dekbed liggen. Paar keer geprobeerd, maar hij had dan echt zweetvoetjes :@
pi_193262624
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:55 schreef LastRequest het volgende:
Ja prachtig die jongetjes! O+

Mijne sliep vannacht weer van half 12 tot 7 *O*

Ze heeft in de avond wel echt nog bizarre last van krampjes. Heeft ze altijd al gehad maar het lijkt alleen maar heftiger te worden het krijsen. Zo zielig ;( en zwaar
yay voor lang slapen!

Qua krampjes, wij gebruiken probiotica voor babies = Orthiflor. Heb geen aandelen ben wel fan :P Onze dame heeft helemaal geen last meer van krampjes. Wel ff op internet rondshoppen anders betaal je de hoofdprijs :X
pi_193267898
Bedankt voor jullie advies. Het is inderdaad een boxpakje geworden met korte mouwen, een romper en sokjes en daar overheen een lakentje en dun dekentje. En dat ging gelukkig prima! Het is soms nog zo zoeken in wat goed is.

Frum slaapt nu in de Puckababy Piep (met een dekentje). Ik wil hierna ook een slaapzak voor haar. Ze rolt haar hele bed door.

Hebben jullie nog leuke weekendplannen? :) Ik ga dit weekend even goed het huis schoonmaken denk ik. Verder geen echte plannen.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 07:41:06 #147
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193270147
Slaapzakken zijn fantastisch. Bas heeft nu wel wat vaker dat hij nog niet wilt slapen en dan gerust een tijd met zijn knuffels speelt en in bed staat/ligt/loopt/kruipt. Ik vind hem dus regelmatig op zijn laken en dekentje :D. Heb nu voor de zomer 2 dunne slaapzakken van hydrofielstof besteld.

Ik denk dat wij vandaag een rondje gaan fietsen. :s)
pi_193270242
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 00:38 schreef QuattroF het volgende:
Bedankt voor jullie advies. Het is inderdaad een boxpakje geworden met korte mouwen, een romper en sokjes en daar overheen een lakentje en dun dekentje. En dat ging gelukkig prima! Het is soms nog zo zoeken in wat goed is.

Frum slaapt nu in de Puckababy Piep (met een dekentje). Ik wil hierna ook een slaapzak voor haar. Ze rolt haar hele bed door.

Hebben jullie nog leuke weekendplannen? :) Ik ga dit weekend even goed het huis schoonmaken denk ik. Verder geen echte plannen.
Nu al joh? Ze is er vroeg bij O+

Wij gaan naar de fietsenwinkel. Net nu heel Nederland heeft besloten een ebike te willen voor woonwerkverkeer heb ik een nieuwe baan waar ik op de fiets naartoe kan. Ik wilde wachten tot de proeftijd voorbij is vķķrdat ik zou investeren, maar nu hoop ik vooral dat er nog fietsen leverbaar zijn :') gelukkig wel private shopping want ik wil nog niet naar drukke winkels.

@SQ mag het lijstje in de OP? *;
  zaterdag 23 mei 2020 @ 08:15:20 #149
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193270319
Wij hebben gisteren de schuur opgeruimd, dus vandaag mag vriendlief "even" naar de stort. En dan even kijken hoe we hem opnieuw in gaan delen.

Ik heb ook een nieuwe fiets nodig. Ik vrees dat ik niet meer op mijn fiets kan als er een stoeltje op zit, haha. Het lijkt mij straks echt leuk om te doen! Veel plezier D-E O+

Hopelijk ga je een fiets vinden Bertha! En vallen de levertijden enigszins mee...

Quattro; Doet ze snel! Blijft ze liggen met Piep en lakentje? Hier wurmde meneer zich er ook nog onder uit haha.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 08:18:45 #150
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193270337
Automatic, ik heb op mijn fiets een moederstuur laten zetten ^O^ . Ideaal. Kostte een paar tientjes en ik heb nu alle ruimte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')