abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193105633
ALARM!!!

Het kabinet komt met wet om burgerrechten weg te halen !!!!!!!!
Op dit moment laat het land zich braaf op- en uitsluiten, omdat men nog steeds doodsbang is voor het virus.
Wat men niet beseft, is dat er geen enkele wettelijke grondslag is voor de genomen maatregelen, maar dat gaat nu snel anders worden.
Wij hebben een grondwet in ons land en die is belangrijk, want daarin zijn een aantal heel belangrijke regels vastgelegd om de rechten van burgers te beschermen. Nu is die bescherming ook maar beperkt, want je kunt in ons land de grondwet omzeilen door wetten aan te nemen die zeggen dat je op bepaalde punten de grondwet mag negeren.

Zoals bijvoorbeeld het recht op onaantastbaarheid van het eigen lichaam dat vastligt in artikel 11 van de grondwet:

Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.

En dit betekent dat wanneer de overheid een wet er doorheen jaagt die vaccinaties tegen het coronavirus verplicht maakt, je de grondwet als bescherming kunt vergeten. Eigenlijk is het geen bescherming wat er in de grondwet staat, maar carte blanche voor een overheid om over jouw lichaam te kunnen beschikken. Het enige wat ze daarvoor nodig hebben is een goedgekeurde wet in de Tweede en Eerste Kamer en jouw lichaam is van hen.

Het enige dat ervoor nodig is om dit soort wetten er doorheen te jagen is de juiste crisis. En die hebben we toevalligerwijze net voor handen. Je kunt gerust zeggen de grootste crisis sinds de Tweede Oorlog.

Het is een illusie om te denken dat deze crisis weg gaat, want deze komt als een godsgeschenk voor de machthebbers, want nu kunnen ze er dingen doorheen drammen die ze anders nooit voor elkaar zouden krijgen. Zoals het volledig buitenspel zetten van de grondwet bijvoorbeeld.

Het volgende is te lezen bij NRC:

Het kabinet werkt aan een spoedwet om de maatregelen tegen verspreiding van het coronavirus een steviger juridische basis te geven. Binnen enkele weken moet deze wet de noodverordeningen vervangen waarin de maatregelen nu zijn vastgelegd. Dat bevestigen bronnen in Den Haag aan NRC.

De nieuwe wet moet een einde maken aan de, volgens juristen, ‘onhoudbare’, ‘ondemocratische’ en ‘ongrondwettelijke’ noodverordeningen. De daarin vastgelegde maatregelen als het verbod op groepsvorming zonder anderhalve meter afstand te houden, raken de grondwettelijk vastgelegde vrijheid van vereniging, godsdienst en onderwijs. En dat de politie te volle huizen binnengaat, schendt het recht op de persoonlijke levenssfeer.

Ingaan tegen de Grondwet is alleen toegestaan als het wettelijk is vastgelegd – dat is bij de noodverordeningen niet het geval. De nieuwe wet moet dat beter regelen, waardoor burgerrechten (tijdelijk) ingeperkt kunnen worden. Dat kan betekenen dat burgers makkelijker gestraft kunnen worden als ze maatregelen niet opvolgen.

Let op het woord tijdelijk tussen haakjes. Het gaat met dit soort wetten net zoals met het kwartje van Kok of de tijdelijke crisismaatregel die nu BTW heet, als ze er eenmaal zijn, gaan ze niet meer weg.

Het kabinet zal de komende weken op een onvoorstelbare manier misbruik maken van de angst onder de bevolking om spoedwetten er doorheen te jagen, waar de rechten van burgers zoals die in de grondwet liggen vastgelegd, worden ‘’overruled’’ door de nieuwe wetten.

Dit heeft niets (meer) met een crisis te maken, maar alles met een walgelijke manier om de burgers te beroven van hun burgerrechten. Andere landen hebben tijdelijk de noodtoestand uitgeroepen om bepaalde maatregelen te kunnen doorvoeren. Met een noodtoestand verliest ook de burger zijn of haar normale rechten, maar dat heeft in ieder geval nog een tijdelijk karakter. Als op een gegeven moment de conditie die de noodtoestand waarborgde is verdwenen, dan verdwijnen ook de beperkingen.

In ons land is niet de noodtoestand uitgeroepen:

Het ministerie van Justitie en Veiligheid besloot begin maart geen gebruik te maken van die wet. Brouwer: „Zo’n noodtoestand zorgt mogelijk voor paniek, Nederland wil het graag laagdrempelig houden.”

Het is de zoveelste geniepige streek van een onbetrouwbare overheid, want wat ze nu gaan doen is vele malen meer ingrijpend en zullen alle krankzinnige maatregelen die ze opleggen aan de gemeenschap wet worden.

Een wet die zal blijven en nooit meer weg zal gaan. Iedere keer als iemand gaat komen met de opmerking dat die wet nu overbodig is geworden, zal er een nieuwe reden worden verzonnen om dat niet te laten gebeuren.

Dit is alarmcode rood. Verspreid dit bericht en alarmeer alles en iedereen die je kent, want als ze wegkomen met deze spoedwet, dan zijn wij letterlijk ten dode opgeschreven en ‘’vee’’ geworden in handen van Rutte en consorten.
  woensdag 13 mei 2020 @ 17:28:06 #2
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_193105719
quote:
dan zijn wij letterlijk ten dode opgeschreven
Newsflash, dat ben je sowieso
pi_193105753
Oke en wat bereikt een overheid hier mee? Ik ben ook tegen de huidige maatregelen maar dit is wel ver gezocht.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193105776
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:23 schreef Ragnar13 het volgende:
Het enige dat ervoor nodig is om dit soort wetten er doorheen te jagen is de juiste crisis.
Ja, dat is net zo iets als claimen dat ik niet aan je mag zitten als je een hartaanval hebt. Als ik dan niet je borst mag aanraken ga je dood. Wil je dat liever dan dat ik hartmassage toepas?
pi_193106306
Paniekzaaier :')

Heb je de wet al gelezen? Die heeft een looptijd en loopt dan af.
  donderdag 14 mei 2020 @ 02:00:17 #6
24329 KNAK
ff w88,......
pi_193113439
Uiteindelijk zullen we het wel gaan merken. Of we vallen terug in het oude normaal, of we denderen door naar het nieuwe abnormaal met alle restricties en onmenselijkheden van dien.

Mochten de 'gekkies' gelijk krijgen is het keihard klaar met NL :') Nederlanders hebben 1 grasveldje in Den Haag genaamd 'Maliveld' waar ze op trommeltjes slaan en wat spandoekjes voor houden, maar verder is het volk nog makker dan het schaapje bij ome Ali de shoarmaboer,

Hoe dan ook,..
Mai pben rai~!
  donderdag 14 mei 2020 @ 08:08:19 #7
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_193115387
Probeer het eens bij de collega's van BNW :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 08:52:49 #8
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_193116022
Er loopt ook al een draadje in NWS:
NWS / Spoedwet voor noodmaatregelen
Dat gaat om diezelfde spoedwet neem ik aan...
A child is born with no state of mind.
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 08:53:24 #9
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_193116037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:08 schreef Muck het volgende:
Probeer het eens bij de collega's van BNW :)
Mag blijven.
  donderdag 14 mei 2020 @ 08:57:20 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_193116112
Probleem van deze noodwet is dat het ontzettend slecht is voor de economie.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 09:00:13 #11
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_193116172
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:57 schreef theguyver het volgende:
Probleem van deze noodwet is dat het ontzettend slecht is voor de economie.
En dat ze aan onze grondrechten komen. Dit moet toch ook anders kunnen?
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:03:27 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_193116245
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:00 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

En dat ze aan onze grondrechten komen. Dit moet toch ook anders kunnen?
Zomaar even een wet er doorheen drukken kan niet.
Dit moet langs heel veel wegen voor deze er uiteindelijk doorheen gezet kan worden.
Daarom word er ontzettend veel vergaderd en ontzettend veel aanpassingen gedaan voor de wet er uiteindelijk komt, plus de Nederlandse regering bestaat uit ontzettend veel verschillende partijen, het duurt vaak maanden en jaren voor men met elkaar eens is!
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 09:05:21 #13
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_193116281
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zomaar even een wet er doorheen drukken kan niet.
Dit moet langs heel veel wegen voor deze er uiteindelijk doorheen gezet kan worden.
Daarom word er ontzettend veel vergaderd en ontzettend veel aanpassingen gedaan voor de wet er uiteindelijk komt, plus de Nederlandse regering bestaat uit ontzettend veel verschillende partijen, het duurt vaak maanden en jaren voor men met elkaar eens is!
Ja snap ik. Maar nog steeds wel zorgwekkend.
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:12:36 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_193116445
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:05 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar nog steeds wel zorgwekkend.
Net als de app, het word bedacht..
men komt er achter dat er te veel haken en ogen aan zitten en het verdwijnt op de achtergrond omdat men er gewoon niet uit komt om dit haalbaar te maken.
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 09:37:38 #15
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_193117026
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:12 schreef theguyver het volgende:

[..]

Net als de app, het word bedacht..
men komt er achter dat er te veel haken en ogen aan zitten en het verdwijnt op de achtergrond omdat men er gewoon niet uit komt om dit haalbaar te maken.
Hopelijk wel ja.
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:05:12 #16
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193117658
Wat is een argument om dat vaccin te verplichten.

Stel ik weiger het. Dan ben ik volgens hun toch degene die risico loopt? En als het om verspreiding gaat dan kan ik toch alleen anderen besmetten die dat vaccin niet gehad hebben?

Deze wet krijgen ze er niet doorheen. Je gaat heel veel weerstand krijgen van de bevolking.
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:16:46 #17
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_193117932
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:01 schreef Jaeger85 het volgende:
Paniekzaaier :')

Heb je de wet al gelezen? Die heeft een looptijd en loopt dan af.
Misschien een idee om eerst alle Anitivax moeders ff snel te vaccineren voor de periode af is gelopen!
pi_193118239
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:05 schreef Ixnay het volgende:

Stel ik weiger het. Dan ben ik volgens hun toch degene die risico loopt? En als het om verspreiding gaat dan kan ik toch alleen anderen besmetten die dat vaccin niet gehad hebben?

Deze wet krijgen ze er niet doorheen. Je gaat heel veel weerstand krijgen van de bevolking.
Waar lees je dat je straks verplicht dat vaccin moet nemen?
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:41:22 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193118443
quote:

Weet ik niet. Als iemand gesteld dat er een vaccin tegen het corona virus komt? En dat vaccin weigert en vervolgens iemand besmet die dood gaat zou ook gezien de huidige impact van het virus de bevolking anders daar over kunnen denken. Stilletjes hoop ik daar zelfs een beetje op.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193135732
quote:

Er zijn ook mensen die door (chronische) ziekte geen vaccins kunnen nemen, je zet hun leven dus moedwillig op het spel.
pi_193194590
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 01:15 schreef illusions het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die door (chronische) ziekte geen vaccins kunnen nemen, je zet hun leven dus moedwillig op het spel.
En wat precies zou de procentage van de bevolking zijn die geen vaccins kunnen nemen?
Er zijn ook gezonde mensen met 'n werkende immuunsysteem en chronische ziek van 'n vaccin kunnen worden. Griepprik bvb.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_193194665
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:03 schreef Tingo het volgende:

[..]

En wat precies zou de procentage van de bevolking zijn die geen vaccins kunnen nemen?
Er zijn ook gezonde mensen met 'n werkende immuunsysteem en chronische ziek van 'n vaccin kunnen worden. Griepprik bvb.
Boeiend? Gaat het niet om. Je speelt met het leven van die mensen, hoeveel het er ook zijn, want die kunnen wel enge dingen als polio krijgen omdat ze niet zijn gevaccineerd en dat ook niet kunnen.

Als jij dat dan wel kan maar je doet het niet omdat je idiote aluhoedje overtuigingen hebt, ben je gewoon asociaal, maar ik verwacht niet dat jij dat zult begrijpen hoor.
pi_193194855
quote:
En als het om verspreiding gaat dan kan ik toch alleen anderen besmetten die dat vaccin niet gehad hebben?

Ja, maar sommige mensen kunnen geen vaccin nemen terwijl ze dat wel willen. Die mensen moeten we beschermen. Overigens zal vaccinatie voor Corona niet verplicht worden, en dat zie ik ook absoluut nergens staan behalve in memes van obscure Facebook groepjes die zich enkel op onderbuikgevoelens baseren.
pi_193194856
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:08 schreef illusions het volgende:

[..]

Boeiend? Gaat het niet om. Je speelt met het leven van die mensen, hoeveel het er ook zijn, want die kunnen wel enge dingen als polio krijgen omdat ze niet zijn gevaccineerd en dat ook niet kunnen.

Als jij dat dan wel kan maar je doet het niet omdat je idiote aluhoedje overtuigingen hebt, ben je gewoon asociaal, maar ik verwacht niet dat jij dat zult begrijpen hoor.
Massaal vaccinatie program die de risico neemt aan X duizenden gezonde mensen chronische ziek te maken om 'n kleine groep chronische ziek mensen te beschermen?
Hoe ver moeten we gaan?

Moeten ze ook eerst 'n betrouwbare test hebben natuurlijk.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_193194895
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:22 schreef illusions het volgende:

[..]

Ja, maar sommige mensen kunnen geen vaccin nemen terwijl ze dat wel willen. Die mensen moeten we beschermen. Overigens zal vaccinatie voor Corona niet verplicht worden, en dat zie ik ook absoluut nergens staan behalve in memes van obscure Facebook groepjes die zich enkel op onderbuikgevoelens baseren.
Ja en gezonde mensen die kunnen wel 'n vaccin nemen maar willen ze niet omdat ze willen niet ziek van worden.
Hoe durven ze zeg! Schande!

[ Bericht 1% gewijzigd door Tingo op 18-05-2020 18:26:16 (Clarify) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')