De maan is voor deze man denk ik een niet natuurlijk hemellichaam, door intelligente wezens geschapen met specifiek als doel de aarde als een soort incubator voor het leven te laten fungeren. Gokje.quote:
Nou steeds minder ja. Ik krijg soms bijna het idee dat hij mij het huis uit aan het pesten is door er tóch steeds weer over te beginnen. Erg begaafd is hij ook niet want er is geen redelijk gesprek mee te voeren op dat moment, en hij ziet maar niet in waarom dit steeds verkeerd gaat. Dat komt namelijk door mij en mijn negatieve reacties en nooit door hem. Ik reageer al geïrriteerd als hij er over begint maar hij realiseert zich niet dat dit komt doordat deze gesprekken al-tijd op hetzelfde uitlopen. En dat is dat hij al mijn reacties afkeurt...quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:34 schreef Fok-it het volgende:
Geen troll reactie though. Bij zo'n iemand wil je toch niet leven, die continu paranoia. Je continu ergeren aan iemands domheid. Zou daar echt heel ongelukkig van worden.
Maar dit is nog wel een interessante jaquote:Op woensdag 13 mei 2020 10:40 schreef zarGon het volgende:
Wat ik mij serieus afvraag is... waarom?
Waarom heb jij een relatie met zo iemand? Wat heeft zo iemand jou te bieden, waar jij blijkbaar naar op zoek bent? Welke behoeften van jou worden voldaan dat je dat soort eigenschappen van een ander zou accepteren?
Rookt hij vaak wiet? Komt hij van het vmbo? Heeft hij werk en dergelijke?quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:49 schreef Boopthesnoot het volgende:
[..]
Nou steeds minder ja. Ik krijg soms bijna het idee dat hij mij het huis uit aan het pesten is door er tóch steeds weer over te beginnen. Erg begaafd is hij ook niet want er is geen redelijk gesprek mee te voeren op dat moment, en hij ziet maar niet in waarom dit steeds verkeerd gaat. Dat komt namelijk door mij en mijn negatieve reacties en nooit door hem. Ik reageer al geïrriteerd als hij er over begint maar hij realiseert zich niet dat dit komt doordat deze gesprekken al-tijd op hetzelfde uitlopen. En dat is dat hij al mijn reacties afkeurt...
Afgelopen maanden lijkt het erger te zijn geworden en ik weet niet precies waarom. Misschien is de corona naar z'n hoofd gestegen.
Zolang we het er niet over hebben is er ook niets aan de hand.
[..]
Zo'n zes jaar. Het is de afgelopen tijd wel een heel stuk meer geworden. Een jaar geleden was dit nog niet zo'n probleem. De frequentie lag iig een stuk lager.
Therapie in welke vorm dan ook weigert hij. En ja, ik begin me ook af te vragen of het positieve nog opweegt tegen het negatieve...
Een gouden pik, denk ik.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:50 schreef Lienekien het volgende:
‘Erg begaafd is hij ook niet’. En toch al zes jaar een relatie. Ja, ja.
Hahaha. Genoeg wiet en bier, doet geen moeite dit te minderen. Heeft met moeite een mbo afgerond en heeft een niet heel uitdagende of goed verdienende baan. Zonder mij zou hij een heel stuk slechter af zijn denk ik.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:50 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Rookt hij vaak wiet? Komt hij van het vmbo? Heeft hij werk en dergelijke?
Verklaring gevonden, gaat niet veranderen. Wiet + dom = conspiracy gekkiequote:Op woensdag 13 mei 2020 10:51 schreef Boopthesnoot het volgende:
[..]
Hahaha. Genoeg wiet en bier, doet geen moeite dit te minderen. Heeft met moeite een mbo afgerond en heeft een niet heel uitdagende of goed verdienende baan. Zonder mij zou hij een heel stuk slechter af zijn denk ik.
Absoluut nietquote:
Of het nu waar is of niet, ik hoef er niet vrijwel dagelijks mee geconfronteerd te worden. Dan word je ook wel gek.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:52 schreef timmmmm het volgende:
'Dat we genaaid worden door alles en iedereen die enigszins macht heeft'
Dit is natuurlijk wel zo. Je hoeft niet in chemtrails en 5g veroorzaakt corona te geloven om in te zien dat iedereen met aanzienlijke macht dat verwerft over de rug van het voetvolk
Als je zo neerkijkt op iemand, terecht of onterecht, is het beter er een punt achter te zettenquote:Op woensdag 13 mei 2020 10:51 schreef Boopthesnoot het volgende:
[..]
Hahaha. Genoeg wiet en bier, doet geen moeite dit te minderen. Heeft met moeite een mbo afgerond en heeft een niet heel uitdagende of goed verdienende baan. Zonder mij zou hij een heel stuk slechter af zijn denk ik.
Dan ga je toch weg? Dat je het nog 6 jaar met zo'n imbeciel hebt uitgehouden.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:53 schreef Boopthesnoot het volgende:
[..]
Absoluut niet
[..]
Of het nu waar is of niet, ik hoef er niet vrijwel dagelijks mee geconfronteerd te worden. Dan word je ook wel gek.
quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:31 schreef Boopthesnoot het volgende:
Is er iemand die in een vergelijkbare situatie zit of heeft gezeten? Hoe ga ik hier mee om?
quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:45 schreef Boopthesnoot het volgende:
Erg begaafd is hij ook niet want er is geen redelijk gesprek mee te voeren op dat moment, en hij ziet maar niet in waarom dit steeds verkeerd gaat.
quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:51 schreef Boopthesnoot het volgende:
[..]
Relatie verbreken is zeker geen optie?quote:
Dit ja.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je zo neerkijkt op iemand, terecht of onterecht, is het beter er een punt achter te zetten
Het gevoel begint mij te bekruipen dat TS ook niet helemaal lekker is in deze relatiequote:Op woensdag 13 mei 2020 10:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan ga je toch weg? Dat je het nog 6 jaar met zo'n imbeciel hebt uitgehouden.
Gevalletje verlatingsangst volgens mij
Ja, het klopt niet helemaal.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het gevoel begint mij te bekruipen dat TS ook niet helemaal lekker is in deze relatie
Het enige waarop geen reactie gegeven wordt, maar wel de belangrijkste vraag.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:40 schreef zarGon het volgende:
Wat ik mij serieus afvraag is... waarom?
Waarom heb jij een relatie met zo iemand? Wat heeft zo iemand jou te bieden, waar jij blijkbaar naar op zoek bent? Welke behoeften van jou worden voldaan dat je dat soort eigenschappen van een ander zou accepteren?
quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:49 schreef Boopthesnoot het volgende:
Zo'n zes jaar. Het is de afgelopen tijd wel een heel stuk meer geworden. Een jaar geleden was dit nog niet zo'n probleem. De frequentie lag iig een stuk lager.
Therapie in welke vorm dan ook weigert hij. En ja, ik begin me ook af te vragen of het positieve nog opweegt tegen het negatieve...
Deze twee bovenstaande dingen zijn wel schrijnend dan. Ik zou proberen eens rustig met hem te gaan zitten, en te vragen hoe hij de afgelopen 6 jaar ervaren heeft. Of de dingen waar hij zich door laat consumeren (want dat is het) of dat zijn leven verbeterd. Of hij daardoor het gevoel heeft belangrijke informatie te weten en niets wil missen, of denkt "wakker te zijn" doet er niet toe: hoe wordt je van deze manier van leven gelukkig? Kun je het nog opzij zetten om ook te genieten van het leven, je vriendin, je familie, je vrienden?quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:51 schreef Boopthesnoot het volgende:
Okay. Hij heeft je dus weinig te bieden, zelfs in bed.quote:
Iemand in mijn vriendengroep is zo. Ik vermijd die persoon gewoon zoveel mogelijk tijdens dit soort gesprekken. Sowieso ga ik nooit ergens op in, ik knik geïnteresseerd.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:31 schreef Boopthesnoot het volgende:
Al geruime tijd ben ik samen met een man die bepaalde afwijkende gedachten heeft over veel zaken. Denk hierbij aan het bestaan van de maan, 9/11, 5g,fakenews, chemtrails, corona enz. Dat iemand dat denkt maakt me niet uit. Tot op zekere hoogte wil ik het er ook wel over hebben, maar wat mij ernstig stoort is het feit dat hij vooral een waarheid wil verkondigen en als ik mijn gedachten hierover uitspreek dan ben ik naïef en heb ik oogkleppen op. Ik ben altijd degene die zijn gedachten moet ondersteunen, maar andersom staat hij niet open voor mij. Hij blijft om mijn reacties vragen al zijn die nooit naar zijn zin. Of ik er nu in mee ga of niet.
Daarnaast vind ik het ook gewoon ernstig kut om steeds te moeten praten over dit soort dingen aangezien het nogal wat zegt over je wereldbeeld. Dat we genaaid worden door alles en iedereen die enigszins macht heeft, en dat wil ik niet denken. Of het nu waar is of niet.
Is er iemand die in een vergelijkbare situatie zit of heeft gezeten? Hoe ga ik hier mee om?
Nou, als ik lees hoe TS over haar vent denkt en schrijft hier, maar er ondertussen wel mee samen zijn en blijven, dan krijg ik niet direct het idee dat zij een catch is. Wellicht een vooroordeel, maar op internet maximaal negatief zijn over je partner, denigrerend, mwah.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Okay. Hij heeft je dus weinig te bieden, zelfs in bed.
Enige conclusie die ik kan trekken is dat er aan jou kant ook niet alles goed gaat, en dan doel ik vooral op je eigen zelfbeeld en zelfvertrouwen. En dat kan overkomen als een aanval van mij, maar dat is het serieus niet.
Ik kan me namelijk echt niet voorstellen om met zo iemand in een relatie te zitten. Ik zou mij constant ergeren aan die persoon, waardoor er echt geen sprake gaat zijn van samen genieten. En da's wel iets dat ik zoek in een relatie, samen (van elkaar) genieten.
Als hij je niets te bieden heeft, waarom ben jij in godsnaam met die persoon? Je bent veel meer waard dan dat, toch? Blijkbaar niet, denk ik dan, en daar ligt het probleem ook volgens mij.
Eens, maar: dit is wel redelijk anoniem verder. Het is niet zo dat zij met naam, toenaam, foto ed in een online artikeltje even haar partner die en die af loopt te zeiken.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, als ik lees hoe TS over haar vent denkt en schrijft hier, maar er ondertussen wel mee samen zijn en blijven, dan krijg ik niet direct het idee dat zij een catch is. Wellicht een vooroordeel, maar op internet maximaal negatief zijn over je partner, denigrerend, mwah.
Of het openbaar is of niet maakt voor haar gedachten toch niks uit? Ze kijkt een beetje neer op hem en het was te verwachten dat bijna iedereen zou reageren met maak het uit. Als je op Fok zoiets plaats kun je van tevoren de reacties al voorspellen , ze had gewoon haar beslissing al gemaakt en wilde nu gewoon even zwart op wit bijval hebben.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:46 schreef TomStall het volgende:
Eens, maar: dit is wel redelijk anoniem verder. Het is niet zo dat zij met naam, toenaam, foto ed in een online artikeltje even haar partner die en die af loopt te zeiken.
Flagrante onzin als de machthebbers er niet zouden zijn zou je geen functionerende maatschappij hebben waar eigendomsrechten gerespecteerd worden en dus als wereld nooit de welvaart opgebouwd hebben die we nu hebven.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:52 schreef timmmmm het volgende:
'Dat we genaaid worden door alles en iedereen die enigszins macht heeft'
Dit is natuurlijk wel zo. Je hoeft niet in chemtrails en 5g veroorzaakt corona te geloven om in te zien dat iedereen met aanzienlijke macht dat verwerft over de rug van het voetvolk
Met zo'n kerel was ik een aantal jaar bevriend. Dodelijk vermoeiend en totaal geen wederkerigheid. Alleen zijn visie telde. Zo vermoeiend.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:31 schreef Boopthesnoot het volgende:
Al geruime tijd ben ik samen met een man die bepaalde afwijkende gedachten heeft over veel zaken. Denk hierbij aan het bestaan van de maan, 9/11, 5g,fakenews, chemtrails, corona enz. Dat iemand dat denkt maakt me niet uit. Tot op zekere hoogte wil ik het er ook wel over hebben, maar wat mij ernstig stoort is het feit dat hij vooral een waarheid wil verkondigen en als ik mijn gedachten hierover uitspreek dan ben ik naïef en heb ik oogkleppen op. Ik ben altijd degene die zijn gedachten moet ondersteunen, maar andersom staat hij niet open voor mij. Hij blijft om mijn reacties vragen al zijn die nooit naar zijn zin. Of ik er nu in mee ga of niet.
Daarnaast vind ik het ook gewoon ernstig kut om steeds te moeten praten over dit soort dingen aangezien het nogal wat zegt over je wereldbeeld. Dat we genaaid worden door alles en iedereen die enigszins macht heeft, en dat wil ik niet denken. Of het nu waar is of niet.
Dat haalt weinig uit als iemand geen gevaar is voor zichzelf en toch niet wil veranderen. Onbegonnen zaak.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:33 schreef Hexagon het volgende:
Stuur hem naar professionele hulp want die is compleet getikt
quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:56 schreef Hexagon het volgende:
Klinkt als een type loser dat complotten gebruikt om de schuld van zijn mislukte leven aan iets ongrijpbaars te geven
https://www.trouw.nl/zorg(...)jk-wel-aan~b362b41f/quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:10 schreef An_0_Niem het volgende:
Dat haalt weinig uit als iemand geen gevaar is voor zichzelf en toch niet wil veranderen. Onbegonnen zaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |