zelfs mensen met zware symptomen worden nog steeds niet getest, te achterlijk voor woorden.quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe noodzakelijk hun het achten dat mensen met symptomen die niet ernstig zijn ook getest worden.
helaas dat is niet waar....zelfs mensen met zware symptomen worden niet getest.quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het aantal ziekenhuisopnames en het aantal sterfgevallen, dan lijkt het erop dat er domweg nog weinig mensen met symptomen zijn en er dus ook weinig mensen getest moeten worden.
Hoe weet jij dat nou?quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er zijn zat testen maar veel teveel bureaucratie tot het aanvragen ervan bij de GGD.
Exact!quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het aantal ziekenhuisopnames en het aantal sterfgevallen, dan lijkt het erop dat er domweg nog weinig mensen met symptomen zijn en er dus ook weinig mensen getest moeten worden.
Je doet het voorkomen als De Hond gewantrouwd wordt voor het noemen van zaken die al lang en breed bekend waren. Er is niemand die De Hond in twijfel getrokken heeft over de vraag of goede ventilatie belangrijk is.quote:
Per 1 juni kan iedereen zich toch laten testen?quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:41 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou?
Je zit in een ander land en weet dat er hier teveel bureaucratie is?
Ik weet dat ik moeiteloos getest kon worden als ik klachten zou krijgen.
Moet je wel klachten hebben natuurlijk.
De ziekenhuisopnames zijn ook gunstig. Of is dat ook te bureaucratisch voordat je opgenomen wordt?
Jullie lullen er maar een pessimestische punt aan hoor. Have fun!
'als je klachten hebt'.quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Per 1 juni kan iedereen zich toch laten testen?
Volgt er ook een actie na zo'n test op dit moment, stel je voor je hebt zware symptomen en wordt positief getest. Gaan ze dan opeens wel je gangen na? Of wordt het gewoon een +1 in de grafiek?quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zelfs mensen met zware symptomen worden nog steeds niet getest, te achterlijk voor woorden.
de waarheid is hard he, ga lekker janken. de cijfers zijn nog gewoon kut in NL.quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:41 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou?
Je zit in een ander land en weet dat er hier teveel bureaucratie is?
Ik weet dat ik moeiteloos getest kon worden als ik klachten zou krijgen.
Moet je wel klachten hebben natuurlijk.
De ziekenhuisopnames zijn ook gunstig. Of is dat ook te bureaucratisch voordat je opgenomen wordt?
Jullie lullen er maar een pessimestische punt aan hoor. Have fun!
Maar die klachten kun je dus ook overdrijven?quote:
compleet gelul, zat mensen met klachtenquote:
Ik janken!quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de waarheid is hard he, ga lekker janken. de cijfers zijn nog gewoon kut in NL.
ik heb dus wat artikelen gelezen een paar weken terug hoe dat allemaal in elkaar zat, ze hadden de procedure uitgezocht en tevens al meerdere verhalen uit de praktijk gehoord.
gewoon alle klachten hebben en niet getest worden, zelfs die uit het buitenland kwam.
In theorie vast wel, ja.quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar die klachten kun je dus ook overdrijven?
Terechte vragen. Wat een andere user ook al opmerkte, mensen die (milde) klachten hadden, niet getest zijn, maar nu mogelijk wel permanente schade hebben zie je in cijfers niet terug. Weer een andere user merkt op dat het Longfonds het wel eens druk kon krijgen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Als je dit dan weer leest besef je toch ook wel wat voor immense klus het is om te achterhalen wat dit Virus nu allemaal doet met ons:
https://nos.nl/l/2333750
Er zijn ZAT mensen met klachten....maar die worden nog niet getest.quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:44 schreef Noek het volgende:
Er zijn gewoon niet veel klachten momenteel. Dat laten de opnames ook zien.
The end
[..]
Ik janken!![]()
Ga weg.
Klopt net als de griepquote:Op woensdag 13 mei 2020 15:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
oh ja de zomer komt eraan...dan verdwijnt het spontaan natuurlijk
ja helaas pindakaas.....dit is wat anders dan de griep, en in de gebieden waar het zomer is is dat al bewezenquote:
quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja helaas pindakaas.....dit is wat anders dan de griep, en in de gebieden waar het zomer is is dat al bewezen
je loopt 3 maanden achter, ga wegquote:Op woensdag 13 mei 2020 15:57 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor de meeste is het dus niks meer of minder dan een griep
Om te achterhalen of je het al gehad hebt en dus 'immuun' bent?quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:59 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Waarom zou je je willen testen als je geen klachten hebt?
Omdat het overgrote deel van de mensen geen of nauwelijks klachten ervaart. Ik zou dan toch graag willen weten of ik het heb of niet.quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:59 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Waarom zou je je willen testen als je geen klachten hebt?
De testen die gebruikt worden voor de cijfers zijn voor actuele besmetting, immuniteit testen zijn nog niet betrouwbaar .quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Om te achterhalen of je het al gehad hebt en dus 'immuun' bent?
Nja noem eens een "warm" land waar het gierend uit de klauwen loopt zoals in the us, of west Europa?quote:
Precies en hoeveel berichten zijn er wel niet van mensen die reeds in januari heel erg ziek zijn geweest icm een longontsteking bijvoorbeeld. Kan me best voorstellen dat die mensen nu wat meer duidelijkheid zouden willen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat het overgrote deel van de mensen geen of nauwelijks klachten ervaart. Ik zou dan toch graag willen weten of ik het heb of niet.
Ga je dan 2x per dag? Gewoon voor de gezelligheid. Na een negatieve test kan je op weg naar huis toch besmet wordenquote:Op woensdag 13 mei 2020 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat het overgrote deel van de mensen geen of nauwelijks klachten ervaart. Ik zou dan toch graag willen weten of ik het heb of niet.
Brazilië?quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:03 schreef koemleit het volgende:
[..]
Nja noem eens een "warm" land waar het gierend uit de klauwen loopt zoals in the us, of west Europa?
quote:
Geen idee maar elke dag om 4 uur op www.lcps.nuquote:Op woensdag 13 mei 2020 16:04 schreef archito het volgende:
[..]
Ik kan al dagen geen livestream meer vinden van die dagelijkse persco. Wie zendt dat nog uit?
Nice!quote:
Dit is zo sinds gisteren.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:04 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
nu zijn er dus meer niet coronapatienten dan coronapatienten op de IC's eigenlijk
De 5 mei piek komt eraan vriend.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Nice!
en dan nog blijven volhouden dat het hier kut gaat.
Ik heb zelfs geen interesse meer in paaspiekhuillies.
Zuidelijke staten zijn warm. Iran liep het ook in de meer tropische delen van het land uit de klauwen. kijk anders eens naar Saudi-Arabië of de Emiraten? Singapore? Qatar? Die behoren tot de top qua hoogste gevallen per 1M mensen. Manmanman.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:03 schreef koemleit het volgende:
[..]
Nja noem eens een "warm" land waar het gierend uit de klauwen loopt zoals in the us, of west Europa?
Het gaat niet alleen om de temperatuur. Ook in de tropenregio kennen ze griepseizoen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:03 schreef koemleit het volgende:
[..]
In Brazilië is het nu herfst. En dat is een land met een president die tot het echt niet meer kon not ontkende dat het überhaupt een gevaarlijk virus is.quote:
Misschien toch die luchtvochtigheid en meer binnen vs buiten.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de temperatuur. Ook in de tropenregio kennen ze griepseizoen.
En het nog steeds flink stijgt en ze onderaan de lijst bungelen van de gehele wereld qua hoeveelheid mensen dat getest wordt.quote:
Of juist buiten. In landen waar het heel warm is zitten mensen veel binnen met de airco aan.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Misschien toch die luchtvochtigheid en meer binnen vs buiten.
https://www.nytimes.com/i(...)_rFaduLlyIFaYo9upONwquote:
Sowieso Sao Paolo en Rio.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:14 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/i(...)_rFaduLlyIFaYo9upONw
Daarnaast ook een groeiende oversterfte in "5 cities" maar welke dat zijn is niet gespecificeerd.
Kan me voorstellen dat het in die sloppenwijken daar als een gek rond kan gaan zonder dat daar enige vorm van controle of registratie op plaats vind wie het heeft en er aan overlijd.quote:
Airco vind je vooral in rijke landen, de VS, Japan, Saudi Arabië, Singapore...quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of juist buiten. In landen waar het heel warm is zitten mensen veel binnen met de airco aan.
Je kunt simpelweg geen makkelijke 1-op-1 relaties leggen tussen de temperatuur en de verspreiding van virussen.
Nee man. Ook in arme landen heeft bijna iedereen een airco aan de muur hangen, of je moet het echt over de sloppenwijken gaan hebben.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Airco vind je vooral in rijke landen, de VS, Japan, Saudi Arabië, Singapore...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |