Tsja dat is wat je doet als je 14 bent.quote:Op zondag 31 mei 2020 10:35 schreef roos94 het volgende:
Volgende week biosje pakken en daarna zitten bij Mcdonalds.
Welnee, vorige week uit eten geweest in een hotel/restaurant en er wordt helemaal niets verwacht.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:37 schreef ZarB het volgende:
[..]
Oh ja die impliciete verwachting zal er ook wel zijn.. nog een reden om niet te gaan.
Je hoeft niet te gaan als de voorwaarden je niet bevallen hè.quote:Op zondag 31 mei 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Horeca hier in Oss: borg van 10¤ is verplicht en wordt verrekend met je rekening - oftewel een minimale besteding van 10¤ is nodig. Leuk als je gewoon even een drankje wil doen op een terras waar het toevallig net wat rustiger is..
No show is al jaren een probleem in de horeca en kost de ondernemer gewoon geld.quote:Op zondag 31 mei 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Horeca hier in Oss: borg van 10¤ is verplicht en wordt verrekend met je rekening - oftewel een minimale besteding van 10¤ is nodig. Leuk als je gewoon even een drankje wil doen op een terras waar het toevallig net wat rustiger is..
Het zal mij niet verbazen als prijzen op het terras veel duurder gaan worden en er soms gewerkt gaat worden met strengere tijdsloten om die reden. Ook het tekort aan terrasplaatsen waar niet gereserveerd hoeft te worden zal bijdragen aan een slechte sfeer. Als je gereserveerd hebt dan weet je tenminste waar je aan toe bent.quote:Op zondag 31 mei 2020 14:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
No show is al jaren een probleem in de horeca en kost de ondernemer gewoon geld.
Helemaal nu binnen reserveren verplicht is en het aantal stoelen beperkt.
Op terras is reserveren niet verplicht, dus dan ga je toch naar een terras waar je niet hoeft te reserveren?
Als je dat al niet voor de ondernemer over hebt..quote:Op zondag 31 mei 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ik naar onze gemeente kijk: terrassen worden flink groter gemaakt met toestemming van de gemeente. Waardoor de bedrijven niet inboeten op het aantal stoelen dat ze hebben.quote:Op zondag 31 mei 2020 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zal mij niet verbazen als prijzen op het terras veel duurder gaan worden en er soms gewerkt gaat worden met strengere tijdsloten om die reden. Ook het tekort aan terrasplaatsen waar niet gereserveerd hoeft te worden zal bijdragen aan een slechte sfeer. Als je gereserveerd hebt dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Prijzen worden hoger, niet duurder. Producten en diensten kunnen wel duurder worden.quote:Op zondag 31 mei 2020 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zal mij niet verbazen als prijzen op het terras veel duurder gaan worden en er soms gewerkt gaat worden met strengere tijdsloten om die reden. Ook het tekort aan terrasplaatsen waar niet gereserveerd hoeft te worden zal bijdragen aan een slechte sfeer. Als je gereserveerd hebt dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Waarom moet iedere jan de vries opeens als liefdadigheidsinstelling fungeren?quote:Op zondag 31 mei 2020 14:33 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Als je dat al niet voor de ondernemer over hebt..
Sorry jochie maar voor 1 fanta twee uur gebruik maken van een terrasje om lekkere wijven te kijken zit er gewoon niet meer in. Laat het echte werk maar aan mannen over knulletje.quote:Op zondag 31 mei 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
ga maar voor het gemak uit van komend jaar voor er iets van een effectief bewezen vaccin isquote:Op zondag 31 mei 2020 10:23 schreef ZarB het volgende:
[..]
Naar de Mac gaan was al treurnis, maar dit is toch wel helemaal een drama. "De komende jaren". Ik mag toch hopen van niet zeg.
Een vaccin tegen de Mac, ik wacht het met belangstelling af...quote:Op zondag 31 mei 2020 15:06 schreef mschol het volgende:
[..]
ga maar voor het gemak uit van komend jaar voor er iets van een effectief bewezen vaccin is
Ga je toch lekker niet als die 10 euro er niet vanaf kan.. genoeg die wel willen dat is 1 ding wat zeker is.quote:Op zondag 31 mei 2020 14:57 schreef ZarB het volgende:
[..]
Waarom moet iedere jan de vries opeens als liefdadigheidsinstelling fungeren?
Lol wat een stelletje schooiers.quote:Op zondag 31 mei 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Een borg krijg je toch terug?quote:Op zondag 31 mei 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik begrijp het systeem wel. Als je wil reserveren en vervolgens blijf je gewoon weg, dan ben je je 10 Euro kwijt. Als je net iets minder consumeert als klant dan hoeft zo'n ondernemer niet moeilijk te gaan doen om klanten verplicht minstens 4 of 5 consumpties te laten nemen. Je bent dan gewoon een Euro ofzo extra kwijt.quote:
Zo'n gesprek is toch gewoon verplicht? Net als alle andere verplichtingen die erom heen hangen?quote:Op zondag 31 mei 2020 16:43 schreef Vasilevski het volgende:
"Niemand zal gaan" - kan niet voor anderen spreken maar ik heb al geboekt voor maandag. Terrasje, buurtcafé. Geen reserveringskosten (wat voor mongool verzint dat?), geen rare plexiglas schermen, geen checkgesprek-app verplicht (LMAO). Prijsstijgingen weet ik niet.
Het lijkt me toch allemaal win-win. Mocht bij aankomst blijken dat het allemaal kut en duur is, nou dan weet je het gat van de deur te vinden. Dan moet je lekker je geld aan de horeca onttrekken. Als iedereen dat doet, dan sterft deze bedrijfstak vanzelf een stille dood, tenzij ze een betere deal weten te sluiten met de overheid. Dat is dan blijkbaar de consequentie van de anderhalvemetersamenleving.
De zaken hier doen dit niet eens, maar los daar van was ik het sowieso niet van plan. De ongedwongenheid en sfeer zijn 2 redenen om de horeca te bezoeken en dat is nu weg.quote:Op zondag 31 mei 2020 15:24 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ga je toch lekker niet als die 10 euro er niet vanaf kan.. genoeg die wel willen dat is 1 ding wat zeker is.
Oh zo..quote:Op zondag 31 mei 2020 16:56 schreef Vasilevski het volgende:
Een gesprek is verplicht, het installeren van de app niet.
Precies.quote:Op zondag 31 mei 2020 16:57 schreef ZarB het volgende:
[..]
De zaken hier doen dit niet eens, maar los daar van was ik het sowieso niet van plan. De ongedwongenheid en sfeer zijn 2 redenen om de horeca te bezoeken en dat is nu weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |