Wat is er dan onjuist aan? Laatste keer dat ik checkte stond er toch een behoorlijke post gezondheidszorg op de begroting.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:15 schreef papernote het volgende:
[..]
Je gaat de fout in bij: zijn het lasten van de overheid. Dat is pertinent onjuist.
quote:edit: er zitten nog veel meer fouten in je post, maar ik blijf niet corrigeren.
Eigen risico is dan ook een gefaald idee en zou moeten worden afgeschaft.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja lekker je eigen risico al meenemen in de premie....
Dat vertekend het beeld natuurlijk al behoorlijk.
My guess: Al die corona patiënten die nu van de IC’s af komen hebben in ieder geval nog een lang revalidatietraject voor de boeg.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 06:39 schreef Fer het volgende:
Op basis waarvan eigenlijk? Zijn er opeens meer zorgmedewerkers bijgekomen? Giga investeringen gedaan?
Volgens mij draaien de bestaande medewerkers wat meer uren en zijn er voornamelijk meer pbm’s ingekocht. Zal dat zoveel kosten?
Dat vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 13:44 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of ze niet oververzekerd is. Echt een BV + AV nodig hebben van in totaal 170,- kwam ik niet vaak tegen toen ik nog werkte bij een zorgverzekeraar (al zijn er heus zulke verzekerden).
Fysiotherapie? Is maar een voorbeeldje.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:23 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Met een basispakket ben je toch voor alle noodzakelijke zorg verzekerd?
Ik snap nog steeds niet waarom je als chronisch zieke een duurder aanvullend pakket nodig zou hebben.
Zit dat er niet bij in dan? Toen mijn broertje moest revalideren na een ongeluk zat het er iig nog wel bij in.quote:
Nee, dat zit er niet in. Voor bepaalde chronische aandoeningen nog wel (reuma bijvoorbeeld al niet), maar dan pas vanaf de 21e behandeling. De eerste 20 mag je dus zelf dokken.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:26 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Zit dat er niet bij in dan? Toen mijn broertje moest revalideren na een ongeluk zat het er iig nog wel bij in.
Wordt anders nog een leuke verrassing voor al die revaliderende Corona patienten...
Maar waarom voor de ene aandoening dan wel en andere niet?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, dat zit er niet in. Voor bepaalde chronische aandoeningen nog wel (reuma bijvoorbeeld al niet), maar dan pas vanaf de 21e behandeling. De eerste 20 mag je dus zelf dokken.
Dat moet je aan overheid vragen. Zij bepalen wat de basispakket in zit.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:29 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Maar waarom voor de ene aandoening dan wel en andere niet?
Mensen met chronische indicatie krijgen behandeling 20+ vergoed.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:29 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Maar waarom voor de ene aandoening dan wel en andere niet?
Nogmaals: eigen risico betaal je niet aan de overheid (maar aan de zorgverzekering). Het is géén belasting.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat is er dan onjuist aan? Laatste keer dat ik checkte stond er toch een behoorlijke post gezondheidszorg op de begroting.
[..]
Kennelijk is het voor reuma dan harder nodig dan voor andere aandoeningen. En wordt het daarom voor reuma wel (gedeeltelijk) vergoed en voor andere zaken niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:35 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dat moet je aan overheid vragen. Zij bepalen wat de basispakket in zit.
Voor reuma dus juist niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:42 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Kennelijk is het voor reuma dan harder nodig dan voor andere aandoeningen. En wordt het daarom voor reuma wel (gedeeltelijk) vergoed en voor andere zaken niet.
Soms wel, maar dan een beperkt aantal sessies.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:26 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Zit dat er niet bij in dan? Toen mijn broertje moest revalideren na een ongeluk zat het er iig nog wel bij in.
Assurantiebelasting betaal je niet aan de overheid (maar aan de verzekeraar).quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:38 schreef papernote het volgende:
[..]
Nogmaals: eigen risico betaal je niet aan de overheid (maar aan de zorgverzekering).
Daar komt het in de praktijk wel op neer, ze noemen het alleen eufemistisch anders. Het is een bijdrage die wordt opgelegd namens de overheid om het financiële plaatje van de overheid rond te krijgen, net zoals wegenbelasting als bijdrage wordt opgelegd om het financiële plaatje van de overheid rond te krijgen en dus de assurantiebelasting als bijdrage wordt opgelegd via de verzekeraars om het financiële plaatje van de overheid rond te krijgen.quote:Het is géén belasting.
Fijn onzin verhaal weer, dat 15x zo duur is een leuk stukje fake-news.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoe kom je bij deze onzin? Vrienden van mij betalen 20-30 euro per maand voor volledige zorg. Daarbij - ik als voorbeeld - gaan velen juist naar Belgie voor zorg vanwege de wanstaltige wachttijden hier en vaak ontbreekt er ook expertise. Stel dat de zorg hier beter is dan nog is dat geen argument om het 15 X zo duur te maken.
Het is alsof overheid de stoel van dokter overneemt. Ik vraag mij af of overheid wel voldoende kennis heeft van medisch gebied.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:42 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Kennelijk is het voor reuma dan harder nodig dan voor andere aandoeningen. En wordt het daarom voor reuma wel (gedeeltelijk) vergoed en voor andere zaken niet.
Uitgangspunt is toch wel dat alle noodzakelijke zorg bereikbaar blijft. Daarom wordt er moeite gedaan om in ieder geval de belangrijkste dingen in het basispakket te houden. Daarbij moeten keuzes gemaakt worden.
En dan vallen sommige dingen er buiten, omdat er andere dingen zijn die ‘meer noodzakelijk’ geacht worden. Die dingen worden dan niet als basiszorg gezien. Heel vervelend, maar zo blijft in ieder geval de basiszorg betaalbaar.
Overigens niet mijn keuze. Ik zou uit solidariteit best wat meer aan premie/belasting willen betalen om dit soort dingen weer in het basispakket te willen krijgen.
Sowieso kan je zorgkosten niet vergelijken aan de hand van de premie die je maandelijks afgeschreven ziet worden.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Fijn onzin verhaal weer, dat 15x zo duur is een leuk stukje fake-news.
https://www.nu.nl/nucheck(...)rgkosten-hebben.html
Dat is weer een heel andere discussie.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Het is alsof overheid de stoel van dokter overneemt. Ik vraag mij af of overheid wel voldoende kennis heeft van medisch gebied.
Onze zorg is gericht op bestrijden van symptomen en genezen. Niet voorkomen daarvan.
Ligt aan je gemeente.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:14 schreef ConqueringChaos het volgende:
Sidenote : Iemand met een Wajong krijgt per jaar een gedeelte van het eigen risico via de gemeente vergoed. Dat is niet alles natuurlijk. Maar het is wel een deel waar je voordeel van hebt. Een voordeel die anderen niet hebben omdat ze niet officieel afgekeurd zijn maar wel de kosten hebben
https://www.uwv.nl/partic(...)is-de-tegemoetkoming
En zelfs die is nog 1 stap te 'eenvoudig', je moet dan ook nog gaan vaststellen wat er onder zorg valt.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sowieso kan je zorgkosten niet vergelijken aan de hand van de premie die je maandelijks afgeschreven ziet worden.
Er zijn meer factoren:
- eigen risico
- hoeveel draagt je af via je loon / werkgever
- welke zorg wordt er gedekt
Uiteindelijk kost zorg in Nederland zo'n 98.000.000.000 Euro per jaar en als je dat deelt door 14.000.000 volwassenen dan kom je op ¤7.000 per persoon per jaar. Dat is wat je gemiddeld echt aftikt per Nederlander.
Als ZZP'er zie ik dat terug in mijn 5,7% ZVW premie.
Voor de zoveelste keer: jouw mening is geen feit. Het is geen belasting. Jouw zelfverzonnen term bestaat niet. Je creëert verwarring en nepnieuws.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Assurantiebelasting betaal je niet aan de overheid (maar aan de verzekeraar).
[..]
Daar komt het in de praktijk wel op neer, ze noemen het alleen eufemistisch anders. Het is een bijdrage die wordt opgelegd namens de overheid om het financiële plaatje van de overheid rond te krijgen, net zoals wegenbelasting als bijdrage wordt opgelegd om het financiële plaatje van de overheid rond te krijgen en dus de assurantiebelasting als bijdrage wordt opgelegd via de verzekeraars om het financiële plaatje van de overheid rond te krijgen.
Dat dat geld eerst bij een zorgverzekeraar terechtkomt doet daar niets aan af. Uiteindelijk bestaan zorgverzekeraars bij de gratie van geld van de overheid. Ze zijn niet te vergelijken met een gewoon bedrijf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |