abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_193076195
Door de coronacrisis gaan de premies voor de zorgverzekering van 2021 mogelijk met een paar honderd euro omhoog. Dat stellen Wim Groot en Henriëtte Maassen van den Brink in een opiniestuk op Wynia’s Week. Beiden zijn hoogleraar gezondheidseconomie.

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8

Door de uitbraak van het coronavirus zijn de uitgaven voor ziekenhuizen en andere zorgaanbieders enorm toegenomen. Aan de andere kant zijn er ook zorginstellingen die veel minder omzet draaien en overeind gehouden moeten worden.

De overheid en zorgverzekeraars geven daarom veel meer geld uit dan normaal.

Kort nadat de crisis uitbrak, werd door zorgverzekeraars al bekend gemaakt dat er speciale regelingen kwamen om de extra kosten voor ziekenhuizen op te vangen. En ook zorgverleners die minder omzet kunnen draaien worden grotendeels gecompenseerd voor hun verliezen. Faillissement van bijvoorbeeld tandartsen, fysiotherapeuten en zelfstandige behandelklinieken kan daarmee worden voorkomen.

Nu de druk op de zorg afneemt, kan gelukkig een deel van de reguliere zorg worden hervat. Iets dat zeer belangrijk is voor de continuïteit: zorg die langere tijd wordt uitgesteld, stapelt zich namelijk op en resulteert in nog hogere kosten op de langere termijn.

Hoe dan ook staat het vast dat de zorgkosten door alle maatregelen explosief zijn toegenomen. Het gaat om vele miljarden euro’s.

https://www.zorgwijzer.nl(...)derden-euros-omhoog/
Land of the free. Home of the brave.
pi_193076198
U mag de portemonnee weer trekken w/
pi_193076567
Je verwacht het niet he
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 12 mei 2020 @ 04:57:32 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193076691
Logisch gevolg. Leuk is anders maar ik heb persoonlijk weinig last van een paar tientjes per maand. Als dat het verschil maakt tussen een crisis als COVID-19 wel of niet het hoofd kunnen bieden, dan betaal ik zonder te drammen.
Resistance is futile.
pi_193076693
Opiniestuk. Ik wacht de rekening wel af die echt geen honderden euro’s meer gaat zijn.
kloddert maar een eind weg....
EEN KAMEEL KIJKT NOOIT ACHTEROM.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 05:02:37 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193076719
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 04:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Opiniestuk. Ik wacht de rekening wel af die echt geen honderden euro’s meer gaat zijn.
En dat. Dit is een verwachting, geen feit.
Resistance is futile.
pi_193076740
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 05:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

En dat. Dit is een verwachting, geen feit.
:D ik wilde nog een aanvulling op jou geven: het is leuk dat jij, ik en iedereen hier met 30cm dat geld makkelijk kan missen, maar er zijn veel mensen die dit niet kunnen.

Die mensen doen er ook toe.

Maargoed. Opiniestukje.
kloddert maar een eind weg....
EEN KAMEEL KIJKT NOOIT ACHTEROM.
pi_193076838
De zorgkosten waren juist met 50% afgenomen wegens het niet doorgaan van reguliere behandelingen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_193076860
Honderden euro’s?

Dat is wel érg veel :D
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_193077088
Op basis waarvan eigenlijk? Zijn er opeens meer zorgmedewerkers bijgekomen? Giga investeringen gedaan?

Volgens mij draaien de bestaande medewerkers wat meer uren en zijn er voornamelijk meer pbm’s ingekocht. Zal dat zoveel kosten?
.
pi_193077133
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 02:58 schreef Scarface88 het volgende:
U mag de portemonnee weer trekken w/
Maar best scarface verteld u eens hoeveel u in de vs betaald voor de verzekering vergelijkbaar die wij hier hebben, en wat is u eigen risico?
pi_193077194
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 06:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar best scarface verteld u eens hoeveel u in de vs betaald voor de verzekering vergelijkbaar die wij hier hebben, en wat is u eigen risico?
Wij betalen nu sinds januari 120 dollar per maand voor ons 3en. Eigen risico rond de 1000 dollar als het in-network zorg is. Maar hebben een goede via de werkgever.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 07:08:12 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193077233
Indien het moet; wat zijn je opties? ... geen.
 | <3 Triquester...
[b]HET IS RENÉ MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!![/b]
pi_193077235
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 06:59 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Wij betalen nu sinds januari 120 dollar per maand voor ons 3en. Eigen risico rond de 1000 dollar als het in-network zorg is. Maar hebben een goede via de werkgever.
Dus er zijn er blijkbaar ook veel slechte via andere werkgevers als je dit al zo moet benadrukkken. Hoeveel betaald een zzp'er in de vs aan ziekte verzekering?
pi_193077238
Hopelijk gaat dat geld dan ook eindelijk eens daadwerkelijk aan "zorg" besteed worden in plaats van aan de zoveelste verbouwing aan of nieuwbouw van een ziekenhuis. Allemaal heel mooi, die natuurstenen vloeren in de ontvangsthal van al die spiksplinternieuwe ziekenhuizen, maar daar genees je geen zieken mee...
Waat ein waer, waat ein waer” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193077278
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 07:08 schreef Rene het volgende:
Indien het moet; wat zijn je opties? ... geen.
Een land opzoeken met een burgergericht leefbaar netto besteedbaar inkomen...

https://pbs.twimg.com/media/DtebTvoWsAA_w_O.jpg
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193077286
Dit laat de regering echt niet gebeuren in een verkiezingsjaar
pi_193077294
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 07:19 schreef Evertjan het volgende:
Dit laat de regering echt niet gebeuren in een verkiezingsjaar
Regeringen betalen nooit rekeningen...de werkende burger wel.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193077299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 07:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus er zijn er blijkbaar ook veel slechte via andere werkgevers als je dit al zo moet benadrukkken. Hoeveel betaald een zzp'er in de vs aan ziekte verzekering?
Geen idee. Er zijn veel slechte ja.
pi_193077301
Ik betaal maandelijks ¤170 want, chronische "beperking". Dit is echt de max hoor , meer kan echt niet worden voor mij. Tja, stoppen met m'n broodnodige medicatie en overstappen op een goedkopere verzekering is dan de enige optie. :X
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 12 mei 2020 @ 07:35:12 #21
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_193077379
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 07:22 schreef Brybry het volgende:
Ik betaal maandelijks ¤170 want, chronische "beperking". Dit is echt de max hoor , meer kan echt niet worden voor mij. Tja, stoppen met m'n broodnodige medicatie en overstappen op een goedkopere verzekering is dan de enige optie. :X
Dat is aardig wat, ja :o! Heb je zo’n dure aanvullende verzekering erbij? Of is je basisverzekering al duur in vergelijking met de BV van de rest van de zorgverzekeraars?
He who fucks nuns will later join the church.
~
the only heaven i'll be sent to
is when i'm alone with you
pi_193077388
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 07:35 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dat is aardig wat, ja :o! Heb je zo’n dure aanvullende verzekering erbij? Of is je basisverzekering al duur in vergelijking met de BV van de rest van de zorgverzekeraars?
Mijn vriendin betaald ook 170 ook aanvullend. Is niet meer normaal ze krijgt ook alleen wajong hoe moeten we rondkomen en nog zo nu en dan iets leuks doen!?! |:(
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 12 mei 2020 @ 07:41:52 #23
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_193077428
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 07:36 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Mijn vriendin betaald ook 170 ook aanvullend. Is niet meer normaal ze krijgt ook alleen wajong hoe moeten we rondkomen en nog zo nu en dan iets leuks doen!?! |:(
Ja, is erg duur. Wel weet ik uit ervaring dat veel mensen oververzekerd zijn - ook als ze denken het nodig te hebben. Maar als je dan echt gaat kijken en rekenen dan kan het vaak (veel) goedkoper (niet altijd hoor! Dus wil absoluut niet beweren dat dat bij jullie zo is). Of ze kiezen een dure BV variant e.d.
He who fucks nuns will later join the church.
~
the only heaven i'll be sent to
is when i'm alone with you
pi_193077453
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 07:36 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Welkom in Nederland. Als Nederlander dien je nu eenmaal niet om voor jezelf "iets leuks te doen". Je moet een failliet systeem overeind houden, zodat de happy few nog even op de vulkaan kan blijven dansen. Nederland is een wingewest, leer daar maar mee leven...
Waat ein waer, waat ein waer” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193077476
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 07:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Welkom in Nederland. Als Nederlander dien je nu eenmaal niet om voor jezelf "iets leuks te doen". Je moet een failliet systeem overeind houden, zodat de happy few nog even op de vulkaan kan blijven dansen. Nederland is een wingewest, leer daar maar mee leven...
Idd ben blij dat het ons gelukt is een huis te kopen zodat de hypotheekkosten steeds lager worden _O_ Anders had ik wel nagedacht om crimineel te worden a la wietplantage O+
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')