mijn PC is al 12 jaar oud en volledig up to date, ik heb de harddisk weggegooid want alle docs en foto staan in de cloud , en mijn chromebook is zonder systeem en gaat zeker 20 jaar mee dusquote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:28 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Dan ben je 12 jaar ouder dan ik![]()
En ik moet je teleurstellen: dan is er weinig veranderd ten opzichte van nu. Hoe ik dat weet? Ik wrk al 30 jaar in de IT en verdien daar als ICT'er een goede boterham mee. Geen management, maar techneut die "aan de knoppen zit" zeg maar. Ik weet dus van de hoed en de rand. 2035 is al over 15 jaar. En ik zie de laatste jaren de levensduur van pc's, processoren en randapparatuur hand over hand toenemen. Dat betekent, dat de snelheid uit de innovatie weg is en er enkel nog marginale verbetering te behalen is met vernieuwing. Enkel kleine verbeteringen zie je nog. Kleine stapjes. Een gewone pc ging 20 jaar geleden slechts 3 tot 4 jaar mee, dan was ie echt oud. Tegenwoordig is een levensduur van 10 jaar heel normaal, tenzij je een gamer bent. Er zal dus niet zoveel veranderd zijn straks. Misschien is de pc dan een stuk sneller en zuiniger, is VR betaalbaar geworden, dat is leuk. Maar verder? Gewoon hetzelfde als vandaag de dag. Ja, misschien is tegen die tijd het pinnen afgeschaft en betalen we alles contactoos, dat zou kunnen. Maar banken kennende, verwacht ik het niet zo snel.
Oh daar heb je er weer een die meteen roept dat het niet waar isquote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wow, hier staat echt niets in dat klopt
nee door de marktwerking zou alles veel goedkoper worden en de uit te keren winst van zorgverzekeraars zou marginaal blijvenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:32 schreef kawotski het volgende:
Met dank aan Hoogervorst, het zou allemaal niet duurder worden.
Precies. Dus je ziet dat het tempo eruit is. En dat is niet alleen thuis, maar ook in het bedrijfsleven. Afschrijvingen in de IT duren langer en langer, puur omdat het spul allemaal langer meegaat en er nog maar weinig vernieuwing is.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn PC is al 12 jaar oud en volledig up to date, ik heb de harddisk weggegooid want alle docs en foto staan in de cloud , en mijn chromebook is zonder systeem en gaat zeker 20 jaar mee dus
vroeger kocht ik ieder 2 jaar een nieuwe PC
Schippers is al weer 3 jaar weg, dus het stuk dat je laat zien zal nog wel ouder zijn. Blijf graven en je vind wel dingen die nog ouder zijn en waar nog meer ver achterhaalde dingen in staanquote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:40 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Oh daar heb je er weer een die meteen roept dat het niet waar is![]()
Hier:
https://www.fintool.nl/19(...)inanciele-beleid.htm
Hou toch op. ELK jaar zijn hier kamervragen over, want over de afgelopen 15 jaar hadden ze ELK jaar meer dan 1,5 miljard winst. 1 jaar hadden ze zelfs 5 miljard winst! Ze lopen te graaien bij het leven.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Schippers is al weer 3 jaar weg, dus het stuk dat je laat zien zal nog wel ouder zijn. Blijf graven en je vind wel dingen die nog ouder zijn en waar nog meer ver achterhaalde dingen in staan
Oh, het gaat zelfs over 2012![]()
![]()
Ga toch weg met je oude kamer vragen. En lees dit topic, daar staat al genoeg in om te laten zien dat de wereld veranderd. Misschien moet je meer met je tijd mee gaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:55 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Hou toch op. ELK jaar zijn hier kamervragen over, want over de afgelopen 15 jaar hadden ze ELK jaar meer dan 1,5 miljard winst. 1 jaar hadden ze zelfs 5 miljard winst! Ze lopen te graaien bij het leven.
Hier dan. De kamervragen van 2016. De andere jaren zoek je zelf maar op. Het is een jaarlijks terugkerend feestje, maar er gebeurt helemaal niets. De ministers verdienen er zelf veel te veel aan dus laten ze het zo. Bah.
https://spks.nl/blog/kamervragen-bericht-zorgverzekeraars/
huh? Oh dat doe ik wel hoor. Maar wat mij het meest stoort is dat schaamteloze gegraai, terwijl dat geld allemaal eigenlijk bedoeld is voor het geven van broodnodige zorg. Aan de ene kant zie je verpleeghuizen die oudjes niet meer wassen en in hun eigen stront laten zitten, omdat er geern geld is voor meer, aande andere kant zie je een handvol directeuren jarenlang schaterlachend miljarden graaien en in eigen zak steken. Dat klopt gewoon niet!quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:58 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ga toch weg met je oude kamer vragen. En lees dit topic, daar staat al genoeg in om te laten zien dat de wereld veranderd. Misschien moet je meer met je tijd mee gaan.
ik vind het ziekenfonds toch beter , gewoon kostendekkend en geen gezeur en reclame op TV en winst makenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:58 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ga toch weg met je oude kamer vragen. En lees dit topic, daar staat al genoeg in om te laten zien dat de wereld veranderd. Misschien moet je meer met je tijd mee gaan.
Het is een opiniestukje.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 23:00 schreef xminator het volgende:
Wordt er meer zorg gebruikt > kosten omhoog.
Wordt er minder zorg gebruikt > kosten omhoog.
Begrijpt u het nog?
Zullen niet veel mensen een probleem mee hebben. We hebben massaal staan klappen voor onze zorghelden en geroepen hoe schandalig het is dat ze te weinig verdienen.quote:
Net of iemand ervoor kiest om ongezond geboren te worden. Kosten en salaris moeten gelijk zijn en onderwijs moet gratis zijn dat is mijn idealisme maar dat zou nooit van de grond komen gewoon vanwege het feit dat sommige een te groot ego hebben omdat ze slimmer geboren zijn met weinig gevoel.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:33 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
En hoeveel toeslagen krijgt je vriendin links en rechts? Kijk ik snap dat het niet leuk is als je niet veel geld hebt. Maar besef wel dat het "gezonde" deel van Nederland betaalt voor mensen als jouw vriendin. En ik ben blij dat we die solidariteit hebben hier in Nederland maar er zit wel een grens aan. Wees blij dat ze hier leeft en een wajong hier bestaat. In 80% van de landen in de wereld zou ze gewoon bedelaar of dood zijn, cru gezegd.
Je klinkt een beetje als de tokkiefamilies bij ons in het dorp die al generaties lang in de bijstand hangen allemaal minstens 3 kinderen hebben en zeuren dat ze de shag, auto en het voer van hun 3 rottweilers niet meer kunnen betalen. Dan denk ik: wees blij dat je een dak boven je hoofd en eten hebt, terwijl je teert op de zak van anderen. Deze laatste alinea is uiteraard een beetje gechargeerd maar zo kom je wel een beetje over op mij.
Ik heb zelf ook een chronische aandoening en heb gewoon BV + maximaal ER. Ik slik medicatie maar kom daarmee nooit boven de 385. Dat je chronisch ziek bent, betekent niet dat je altijd maar veel extra zorgkosten hebt (m.u.v. ER wellicht). En al helemaal niet dat al die kosten buiten de BV vallen. Het kan wel, maar om te stellen dat je dat je als chronisch zieke niet goedkoper kan dan 135 is simpelweg niet waar. Ook als ik alleen het verplichte ER zou kiezen zou ik 'maar' 110,- per maand betalen (met vrije keuze, dus geen gelimiteerd aantal gecontracteerde zkh).quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je chronisch ziek bent, wordt het momenteel sowieso niet goedkoper dan rond de 135 euro per maand (inclusief chronischziekenbelasting), zonder aanvullende verzekeringen. En dan heb je zo'n basisverzekering waar je lang niet overal terechtkunt.
Grapje zeker? Zo’n beetje niemand heeft staan klappen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 23:36 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zullen niet veel mensen een probleem mee hebben. We hebben massaal staan klappen voor onze zorghelden en geroepen hoe schandalig het is dat ze te weinig verdienen.
Ik kan me dus haast niet voorstellen dat mensen dat alweer vergeten zijn en nu moeilijk zullen doen over wat extra tientjes in de maand aan hogere zorgpremies.
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar,quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Er is bizar weinig medicatie die uit aanvullend pakketten wordt vergoed, en zelfs dat loont bijna nooit.
Ja je hoeft je niet te verantwoorden, maar je lokt het uit. Wat gebruik je?
De overheid laat zich informeren door een grote club (Zorginstituut Nederland) door medisch professionals/zorgaanbieders zoals artsen, zorgverzekeraars, patiëntenorganisaties(!) en wetenschappelijke organisaties.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Het is alsof overheid de stoel van dokter overneemt. Ik vraag mij af of overheid wel voldoende kennis heeft van medisch gebied.
Onze zorg is gericht op bestrijden van symptomen en genezen. Niet voorkomen daarvan.
quote:Op woensdag 13 mei 2020 08:32 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Grapje zeker? Zo’n beetje niemand heeft staan klappen.
Maar die tientjes gaan niet naar het zorgpersoneel hequote:Op dinsdag 12 mei 2020 23:36 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zullen niet veel mensen een probleem mee hebben. We hebben massaal staan klappen voor onze zorghelden en geroepen hoe schandalig het is dat ze te weinig verdienen.
Ik kan me dus haast niet voorstellen dat mensen dat alweer vergeten zijn en nu moeilijk zullen doen over wat extra tientjes in de maand aan hogere zorgpremies.
Hoogstens indirect; als de zorgkosten stijgen omdat het personeel 10% erbij krijgt gaan wij dat ook merken in de premie van de zorgverzekering.quote:Op woensdag 13 mei 2020 08:50 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Maar die tientjes gaan niet naar het zorgpersoneel he
Dat personeel mag blij zijn als ze 1% krijgen hoor.quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoogstens indirect; als de zorgkosten stijgen omdat het personeel 10% erbij krijgt gaan wij dat ook merken in de premie van de zorgverzekering.
Dat lijkt me weer een andere discussie dan de zorgpremie.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:45 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dat personeel mag blij zijn als ze 1% krijgen hoor.
Die krijgen eind dit jaar net als de rest te horen: "0% want tja, Corona he"
Zeker waar. Maar ik kan je op een briefje geven dat het personeel niks gaan merken in positieve zin van deze verhoging van de premie.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat lijkt me weer een andere discussie dan de zorgpremie.
Welke verhoging van de premie? Dit is een opiniestuk, er is nog helemaal geen (en er komt ook geen dusdanig hoge) stijging van de premie.quote:Op woensdag 13 mei 2020 13:16 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Zeker waar. Maar ik kan je op een briefje geven dat het personeel niks gaan merken in positieve zin van deze verhoging van de premie.
Wereldvreemd?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 23:36 schreef Accordtje het volgende:
[..]
We zullen zien eind dit jaar. Hij komt er 100% let maar op.quote:Op woensdag 13 mei 2020 13:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Welke verhoging van de premie? Dit is een opiniestuk, er is nog helemaal geen (en er komt ook geen dusdanig hoge) stijging van de premie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |