abonnement Unibet Coolblue
pi_193074868
Zaterdag de stad in geweest omdat ik echt nieuwe schoenen nodig had. M'n vorige hadden een gat aan de bovenkant dus het kon echt niet meer. Bij de eerste winkel een gigantische rij. De tweede winkel was rustig. Staat een bord met regels: maximaal 7 personen binnen en dat soort zaken. Oké, prima.

Ik kijk even, zie slechts drie klanten. Natuurlijk ook pijlen op de grond, eerst via de vrouwenafdeling waar twee klanten en twee verkoopsters op de route staan. Dus ik denk: Ik snijd even af direct naar de herenafdeling waar niemand staat, zodat ik bij niemand in de buurt hoef te komen. Wel zo veilig toch, voor zo ver er uberhaupt al sprake is van een daadwerkelijk gevaar? Uiteraard word ik direct afgezeken door de mevrouw achter de kassa en moest ik de winkel verlaten.

Andere situatie: Wekelijkse hardlooprondje met veel te veel wandelaars en fietsers die je normaal nooit ziet. Bejaard echtpaar dat lekker naast elkaar blijft lopen en met een stok iedereen op afstand houdt. Twee oude dames die aan weerszijde van de weglopen (netjes > 1.5m van elkaar), maar vervolgens tegenliggers en inhalers uitlopen schelden. En zo kan ik nog wel 10 incidenten beschrijven waar ik echt chagrijnig van wordt.

Deze hele pestpokke situatie maakt het leven er niet leuker op. Ik zou me vrijwillig aan willen melden om me te laten besmetten met een hoge dosis corona en afzien van elk recht op medische behandelingen indien het zou betekenen dat ik alles weer mocht doen zoals het vroeger was. :(
pi_193074894
Niet teveel van aantrekken, gewoon leven zoals je pre-corona leefde. :)
pi_193074901
Ja iedereen heeft er last van. Lucht het op, dit topic?
  maandag 11 mei 2020 @ 23:19:54 #4
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193074905
Op zich zijn nazistische winkeliers en grofgebekte egocentrische bejaarden niet per se uniek voor het coronatijdperk.
pi_193075006
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:19 schreef DecoAoreste het volgende:
Op zich zijn nazistische winkeliers en grofgebekte egocentrische bejaarden niet per se uniek voor het coronatijdperk.
de grootste egoïsten en gevaarlijk psychopaten zijn mensen die mensen gaan aanvallen op normaal gedrag.

Mensen die mensen veroordelen, zijn gevaarlijker dan elke debiel op deze aardkloot.
Nooit kritisch zijn en onvoorwaardelijke overgave aan incopetente leiders.
Lafaards zijn het.
pi_193075074
Wie gaat er dan ook op zaterdag de stad in en verwacht dat het rustig is :`)

Bestel dan online of ga gewoon om 9uur sochtends naar de winkels. Boodschappen doe ook ook sochtends vroeg of savonds laat om zo min mogelijk drukte op te zoeken en dat gaat bijna altijd wel prima
pi_193075160
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:33 schreef 111210 het volgende:
Wie gaat er dan ook op zaterdag de stad in en verwacht dat het rustig is :`)

Bestel dan online of ga gewoon om 9uur sochtends naar de winkels. Boodschappen doe ook ook sochtends vroeg of savonds laat om zo min mogelijk drukte op te zoeken en dat gaat bijna altijd wel prima
Waar zeg ik dat ik verwacht dat het rustig is? Ik wil gewoon normaal een keer wat kunnen kopen als het echt moet. Schoenen en broeken zijn net de dingen die online echt niet handig zijn. Het is al niet m'n hobby (vandaar dat m'n vorige echt opgedragen waren) en dan zit ik helemaal niet op die coronanazi's te wachten.
  maandag 11 mei 2020 @ 23:45:21 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193075169
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:19 schreef Generationalpha het volgende:
Niet teveel van aantrekken, gewoon leven zoals je pre-corona leefde. :)
Dit.
pi_193075211
Nog geen nieuwe kleren gekocht maar ik hoop dat de verkopers nu uit je buurt blijven :@
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  maandag 11 mei 2020 @ 23:58:54 #10
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193075272
Dat soort rare dingen heb ik (nog) niet meegemaakt. Maar ik zou het benaderen zoals ik alle keuzes die ik ook al voor Corona maakte benaderde: als ik zo'n keuze bewust maak en voor mezelf kan uitleggen boeit het me niet wat een ander er van vindt. Dit is een goede oefening in ego en zelfvertrouwen TS. ^O^
pi_193075427
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:58 schreef beantherio het volgende:
Dat soort rare dingen heb ik (nog) niet meegemaakt. Maar ik zou het benaderen zoals ik alle keuzes die ik ook al voor Corona maakte benaderde: als ik zo'n keuze bewust maak en voor mezelf kan uitleggen boeit het me niet wat een ander er van vindt. Dit is een goede oefening in ego en zelfvertrouwen TS. ^O^
goede oefening om in eenzaamheid dood te gaan en niemand die nog aan je denkt?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 00:21:30 #12
490793 Kimchi
Saranghae
pi_193075434
Mis het uitgaan met vriendinnen dat wel ;(
멈추지 말고 계속 해나가기만 한다면 늦어도 상관없다
pi_193075636
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:21 schreef Kimchi het volgende:
Mis het uitgaan met vriendinnen dat wel ;(
kom maar een keer bij mij langs met je vriendinnen :)
pi_193077225
Pacman-maatschappij.

Ik stond gisteren op de stoep, maar op de stoep is een inrit "via de stoep" naar een garagebox, met gele lijnen op de stoep geschilderd.

Komt een poliebusje aanrijden, raampje open. Je mag hier niet staan. :') Verveelden zich zeker nu hier in Zwitserland alles bijna weer mag, en hun coronapriviliges zien verdampen als sneeuw voor de zon.

[ Bericht 48% gewijzigd door Jed1Gam op 12-05-2020 09:19:04 ]
  dinsdag 12 mei 2020 @ 07:35:07 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193077376
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:17 schreef Schuifpui het volgende:

Andere situatie: Wekelijkse hardlooprondje met veel te veel wandelaars en fietsers die je normaal nooit ziet.
en die mogen dan nu ook niet de straat op? Die hardlopers mogen van mij (wandelaar) juist de builenpest krijgen. Gaan mijn vrouw en ik achter elkaar lopen omdat er tegenliggers zijn, komt zo'n hardloper er tussendoor.

Iets van zeggen lukt ook niet want dan heben ze weer oordoppen in. Vind die oudjes met een stok om afstand te houden wel slim. Ik zou ze gebruiken om zo'n hardloper mee te meppen.

wielrenners zijn nog erger. Die moeten echt afleren om te spugen als ze fietsen. Het is normaal al smerig, maar in Corona-tijd die je dat gewoon niet.
Tot nooit .......
pi_193077414
Hardlopers die denken dat ze het alleenrecht op de wandelpaden hebben.

Lees die zin nog eens ts, staat er hardlooppaden?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 08:08:43 #17
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_193077609
de vogeltjesdans
de Vogeltjesdans (1980)
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_193104309
Tsja, even uitgebreid sneupen voor nieuwe kledij of schoenen of wat dan ook, is nu absoluut niet fijn nee. Vraag me af hoe het straks met horeca gaat...
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_193104368
Ik ben laatst serieus de huid volgescholden door een Boomer en waarom? Ik wilde passeren op 3 meter afstand :D

Heb haar Corona toegewenst en de tering en de tyfus en dementie. Kutwijf :(
pi_193105308
Ze proberen ons te laten wennen aan zinloze en nutteloze regeltjes. IN elk europees land zijn de regeltjes iets anders gewoon om te kijken met welke regeletjes ze ons het langste in deze lockdown houden voordat wij er letterlojk op los slaan
pi_193106739
Ja, gezellig met 30 man een bioscoop bezoeken met alle restricties erbij, echt niet geen fl*kker aan. Zelfde als een café bezoek...kansloos dit...
Verder heeft Rutte ook weer wat gewauweld..
pi_193109410
ik vind het wel chill, eerlijk gezegd een voorstander
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193109906
Ik word vooral gek van al die termen die ze momenteel gebruiken. Het nieuwe normaal, 1.5 meter samenleving, Social distancy, en ik word gek al dat gezeik over we moeten dit, we moeten dat. Waar is de vrije keuze gebleven. Blijkt wel weer dat onze vrijheid zwaar is ondergewaardeerd in al die jaren.
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:08:48 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193110009
Ik hou mijn hart vast als die volgende golf of hoe heet dat, opkomt. Wéér dat benauwende gevoel van op je tellen passen.
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:08:50 #25
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193110012
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:21 schreef Kimchi het volgende:
Mis het uitgaan met vriendinnen dat wel ;(
Kan ik me echt voorstellen ja. Het is een groot gemis he?
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:15:24 #26
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_193110148
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:17 schreef Schuifpui het volgende:
Twee oude dames die aan weerszijde van de weglopen (netjes > 1.5m van elkaar), maar vervolgens tegenliggers en inhalers uitlopen schelden.
Kun je hier een paint van maken?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:16:08 #27
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193110169
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:02 schreef MakkieR het volgende:
Ik word vooral gek van al die termen die ze momenteel gebruiken. Het nieuwe normaal, 1.5 meter samenleving, Social distancy, en ik word gek al dat gezeik over we moeten dit, we moeten dat. Waar is de vrije keuze gebleven. Blijkt wel weer dat onze vrijheid zwaar is ondergewaardeerd in al die jaren.
Jij mist je vrije keuze om andere mensen ziek te maken?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 13 mei 2020 @ 22:10:40 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193111186
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:15 schreef Brybry het volgende:
Ik ben laatst serieus de huid volgescholden door een Boomer en waarom? Ik wilde passeren op 3 meter afstand :D

Heb haar Corona toegewenst en de tering en de tyfus en dementie. Kutwijf :(
Wat is een boomer..?
pi_193111200
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:16 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Jij mist je vrije keuze om andere mensen ziek te maken?
Ik mis de keuze om te gaan en staan waar ik wil zonder raar aangekeken te worden, of verschrikt opzij te springen...
  woensdag 13 mei 2020 @ 22:15:09 #30
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193111251
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat is een boomer..?
Iemand die tijdens de "baby-boom" na de 2e wereloorlog geboren is.
Zo tussen 1946 en 1955. Leeftijd nu tussen de 65 en 75
Wie dit leest is gek
  woensdag 13 mei 2020 @ 22:16:57 #31
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193111292
quote:
99s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Iemand die tijdens de "baby-boom" na de 2e wereloorlog geboren is.
Zo tussen 1946 en 1955. Leeftijd nu tussen de 65 en 75
Dank je.
pi_193115625
Ik word met name chagrijnig van mensen die zich niet aan de regels houden.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_193116296
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hou mijn hart vast als die volgende golf of hoe heet dat, opkomt. Wéér dat benauwende gevoel van op je tellen passen.
met de nadruk op 'als' ;) En tuurlijk: dat wil niemand.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:26:06 #34
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193116803
Wat mij irriteert zijn vooral de verschillende opvattingen van autoriteiten en de overmatige propaganda voor iets wat niet eens bewezen is dat het werkt.

De angst heeft zo veel meer stuk gemaakt dat het virus ooit had kunnen aanrichten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193118506
Dat afstand houden van elkaar vind ik nog niet eens zo erg. Wat ik al helemaal niet meer erg vind wat nu uit den boze is, zijn die zowat verplichte 3 zoenen voor alles en nog wat.

Waar ik me wel mateloos aan irriteer zijn al die zogenaamd populaire termen als "social distincing, het nieuwe normaal". Echt zum kotschen :r Oh ja, en overal verplicht winkelwagentjes of mandjes. Winkelwagentjes snap ik nog wel, maar waarom mandjes???
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:49:28 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193118623
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:43 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik verwacht dat het rustig is? Ik wil gewoon normaal een keer wat kunnen kopen als het echt moet. Schoenen en broeken zijn net de dingen die online echt niet handig zijn. Het is al niet m'n hobby (vandaar dat m'n vorige echt opgedragen waren) en dan zit ik helemaal niet op die coronanazi's te wachten.
Ik denk dat strontchagrijnig worden van iets waar je eigenlijk niet zo veel aan kan doen meer een mentale (onjuiste) instelling is. Gewoon nemen zo als het is en zo veel mogelijk door gaan met leven zou mijn advies zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 10:51:50 #37
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_193118670
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:26 schreef Sicstus het volgende:
Ik word met name chagrijnig van mensen die zich niet aan de regels houden.
Dat.
En dan vooral de mensen die zich niet aan de regels houden en vinden dat ze hun mening hierover moeten opdringen aan anderen. Prima als jij wel een kringverjaardag wil houden met >10 man in een te kleine ruimte of je auto vol stopt met passagiers, maar laat mij in m'n waarde als ik daar niet aan wil deelnemen.
F.K.A. SuperwormJim
pi_193118703
ik heb hier geen last van en ben regelmatig buiten aan het wandelen, fietsen, in het park etc... misschien staat je kop al die mensen gewoon niet aan TS?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:54:43 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193118728
quote:
2s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:51 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Dat.
En dan vooral de mensen die zich niet aan de regels houden en vinden dat ze hun mening hierover moeten opdringen aan anderen. Prima als jij wel een kringverjaardag wil houden met >10 man in een te kleine ruimte of je auto vol stopt met passagiers, maar laat mij in m'n waarde als ik daar niet aan wil deelnemen.
Met je eens. En er zijn ergere dingen die gebeuren rond het corona virus. Dan je druk maken dat het wat lastiger is om schoenen te kopen? :o Dan was je voor het corona gebeuren waarschijnlijk van nature strontchagrijnig. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193118777
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:30 schreef mthecatlover het volgende:
Ja, gezellig met 30 man een bioscoop bezoeken met alle restricties erbij, echt niet geen fl*kker aan.
hoe minder mensen in de zaal, hoe fijner vind ik altijd. je gaat toch niet naar de bioscoop om nieuwe sociale contacten op te doen? je gaat om een film te bekijken in het beste en grootste beeld en met het hardste en mooiste geluid... dat onder genot van een zak M&M's en een halve liter grolsch beugel. dat kan nog steeds.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:59:59 #41
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193118859
quote:
2s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:51 schreef SuperwormJim het volgende:
Prima als jij wel een kringverjaardag wil houden met >10 man in een te kleine ruimte of je auto vol stopt met passagiers,
Nee, ook niet prima. Dat is niet hoe het werkt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 11:22:55 #42
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_193119337
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:59 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, ook niet prima. Dat is niet hoe het werkt.
Klopt. Maar ik ga anderen daar niet op aanspreken.
F.K.A. SuperwormJim
pi_193119457
Als er iemand onze vrijheid heeft afgenomen zijn het wel de sneeuwvlokjes en hipsters van tegenwoordig. Wat een volk. Egoïstisch ook nog eens. Alleen maar wijzen naar de ander maar nergens voor vechten.
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:29:29 #44
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193119463
quote:
2s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:22 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik ga anderen daar niet op aanspreken.
Gelukkig hebben we mensen aangesteld om dat voor jou te doen. Alleen als die (terecht) boetes gaan uitdelen dan is de wereld weer te klein en zoekt iedereen de media op om steen en been te klagen.

Daar begrijp ik dus helemaal geen hout van. Dat je moeite hebt met de anderhalve metersamenleving - snap ik. Dat je het niet eens bent met de regels - snap ik ook nog. Dat je ze overtreedt - vrij asociaal maar ook dat kan ik nog wel begrijpen. Maar dat je een boete krijgt nadat je willens en wetens de regels overtreden hebt en daarna nog gaat janken ook, daar snap ik niks van. Wees dan een vent en accepteer de consequentie van je actie.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:30:16 #45
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_193119477
Ik ben ook veel buiten in m'n vrije tijd. Ik begrijp de klachten van TS wel degelijk. Maar je moet het ook zo zien dat er voor al die mensen veel is veranderd in korte tijd. Iedereen gaat er anders mee om. Sommigen gaan denk ik iets te ver in het opleggen van hun visie van 'juist' aan anderen, maar ook dat kun je verwachten.

De individuele vrijheid en keuze om wel besmet te kunnen raken is gedeeltelijk afgenomen. Dat is gedaan omdat de verspreiding op anders niet effectief te beperken is. Nu kun je er over in debat of dat nodig is, maar daar gaat het nu niet om.

De onderlinge negatieviteit onstaat wanneer men een ander beeld heeft van de regels en hoe deze ten uitvoer gebracht moeten worden. Het actief opleggen van (eigen) regels zal bij veel mensen in het verkeerde keelgat schieten. Mijn ervaring is gelukkig ook dat het grote merendeel van de mensen die ik tref gewoon vriendelijk groeten en in alle redelijkheid met de situatie omgaan.

Als er dan toch nog mensen heel panisch doen of overdreven actief hun ongenoegen uitdragen zie ik dat maar als een uitting van hun onmacht in de situatie. Het beste is om hier even vrede mee te hebben is om er zo min mogelijk aanstoot aan te nemen. En natuurlijk wel andermans wensen mbt afstand etc zo veel mogelijk respecteren.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_193119513
Ik word ook chagrijnig van het idee dat de regering ons geeft om gewoon maar op te geven. Met termen als "het virus gaat niet weg" of "het virus blijft onder ons" krijg ik het gevoel alsof we als makke schapen naar de slachtbank worden geleid. Waar is het strijdplan, de strijdvaardigheid tegen Corona of stomweg het niet accepteren van deze ziekte, waar we nu ons gewonnen geven aan deze achterlijke virus.

Als mens hebben we al zoveel overwonnen, waarom straalt onze regering dat dan niet uit, in plaats van te zeggen dat we maar moeten leven in een 1.5m samenleving. Dat is voor mij hetzelfde als het zeggen van "ik geef me gewonnen aan het corona virus"

Ik mis bijvoorbeeld een ongelimiteerde budget om het vaccin te maken, wetenschappers die er alles aan doen om de ziekte te elimineren. farmaceutische bedrijven die alles op alles zet om de juiste medicijnen te maken voor iedereen. Waar overheden en bedrijven samenwerken en hun geschillen opzij zet om dit snel gedaan te krijgen.

Nee wat de overheid ons te bieden heeft is slechts een doekje voor het bloeden, terwijl we met enorme wond zitten.
pi_193119760
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:44 schreef DjVero het volgende:
Dat afstand houden van elkaar vind ik nog niet eens zo erg. Wat ik al helemaal niet meer erg vind wat nu uit den boze is, zijn die zowat verplichte 3 zoenen voor alles en nog wat.

Waar ik me wel mateloos aan irriteer zijn al die zogenaamd populaire termen als "social distincing, het nieuwe normaal". Echt zum kotschen :r Oh ja, en overal verplicht winkelwagentjes of mandjes. Winkelwagentjes snap ik nog wel, maar waarom mandjes???
daarmee kunnen ze zien hoeveel er in de winkel zijn. Mandjes op = max aantal bereikt. Moeten ze dat wel gaan controleren zodat niet anderen alsnog zonder mandje naar binnen gaan.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:47:46 #48
37887 Dauthi
Progressive
pi_193119858
Het is heerlijk. Eindelijk sociaal acceptabel om mensen de huid vol te schelden wanneer ze geen afstand houden.
Rustig op straat, rustig in het bos, rustig in de supermarkt.

Hopelijk blijft het de komende 10 jaar zo.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_193119968
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:43 schreef Apotheose het volgende:

[..]

daarmee kunnen ze zien hoeveel er in de winkel zijn. Mandjes op = max aantal bereikt. Moeten ze dat wel gaan controleren zodat niet anderen alsnog zonder mandje naar binnen gaan.
Makes sense, dank u. Ik vond het nogal idioot toen ik vorige week met mijn vrouw de HEMA in wilde gaan en we beiden een mandje moesten pakken, maar deze verklaring heldert wel het één en ander op. Ik was al twee maanden niet meer in een winkel geweest, dus ik had geen idee.
pi_193120034
Die looproutes in winkels zijn echt irritant en slaan de plank totaal mis.

Je bent juist langer dan nodig in een winkel en moet langs extra veel mensen, of wachten tot iedereen doorloopt. Beter zo snel mogelijk in en uit gaan.
pi_193120286
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:17 schreef Schuifpui het volgende:
Zaterdag de stad in geweest omdat ik echt nieuwe schoenen nodig had. M'n vorige hadden een gat aan de bovenkant dus het kon echt niet meer. Bij de eerste winkel een gigantische rij. De tweede winkel was rustig. Staat een bord met regels: maximaal 7 personen binnen en dat soort zaken. Oké, prima.

Ik kijk even, zie slechts drie klanten. Natuurlijk ook pijlen op de grond, eerst via de vrouwenafdeling waar twee klanten en twee verkoopsters op de route staan. Dus ik denk: Ik snijd even af direct naar de herenafdeling waar niemand staat, zodat ik bij niemand in de buurt hoef te komen. Wel zo veilig toch, voor zo ver er uberhaupt al sprake is van een daadwerkelijk gevaar? Uiteraard word ik direct afgezeken door de mevrouw achter de kassa en moest ik de winkel verlaten.

Andere situatie: Wekelijkse hardlooprondje met veel te veel wandelaars en fietsers die je normaal nooit ziet. Bejaard echtpaar dat lekker naast elkaar blijft lopen en met een stok iedereen op afstand houdt. Twee oude dames die aan weerszijde van de weglopen (netjes > 1.5m van elkaar), maar vervolgens tegenliggers en inhalers uitlopen schelden. En zo kan ik nog wel 10 incidenten beschrijven waar ik echt chagrijnig van wordt.

Deze hele pestpokke situatie maakt het leven er niet leuker op. Ik zou me vrijwillig aan willen melden om me te laten besmetten met een hoge dosis corona en afzien van elk recht op medische behandelingen indien het zou betekenen dat ik alles weer mocht doen zoals het vroeger was. :(
Die grofgebekte bejaarden stap ik gewoon op af. Je moet eens kijken hoe snel ze inbinden als je gewoon een grote bek terug geeft. En een douw als nodig. Ik heb het een beetje gehad met de nsb instelling van veel mensen sinds corona. En vooral de wat oudere mensen hebben daar een handje van.
  donderdag 14 mei 2020 @ 12:52:22 #52
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193121283
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:06 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Die grofgebekte bejaarden stap ik gewoon op af. Je moet eens kijken hoe snel ze inbinden als je gewoon een grote bek terug geeft. En een douw als nodig. Ik heb het een beetje gehad met de nsb instelling van veel mensen sinds corona. En vooral de wat oudere mensen hebben daar een handje van.
Ter verdediging: op social media wordt deze groep als oud vuil aan de kant gezet door de jongere generaties.
Wie dit leest is gek
pi_193121437
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:06 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Die grofgebekte bejaarden stap ik gewoon op af. Je moet eens kijken hoe snel ze inbinden als je gewoon een grote bek terug geeft. En een douw als nodig. Ik heb het een beetje gehad met de nsb instelling van veel mensen sinds corona. En vooral de wat oudere mensen hebben daar een handje van.
:D Een douw nog wel dus zo ontzettend binden ze ook niet in door je grote muil.
Als ik zie dat iemand een bejaarde een douw geeft dan laat ik je die rollator opeten.
Go hard or go home
  donderdag 14 mei 2020 @ 13:14:17 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193121672
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:06 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Die grofgebekte bejaarden stap ik gewoon op af. Je moet eens kijken hoe snel ze inbinden als je gewoon een grote bek terug geeft. En een douw als nodig. Ik heb het een beetje gehad met de nsb instelling van veel mensen sinds corona. En vooral de wat oudere mensen hebben daar een handje van.
Overigens ga ik flink hoesten als iemand te dichtbij komt. Werkt uitstekend merk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 14 mei 2020 @ 13:41:58 #55
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193122216
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:44 schreef DjVero het volgende:
Dat afstand houden van elkaar vind ik nog niet eens zo erg. Wat ik al helemaal niet meer erg vind wat nu uit den boze is, zijn die zowat verplichte 3 zoenen voor alles en nog wat.

Waar ik me wel mateloos aan irriteer zijn al die zogenaamd populaire termen als "social distincing, het nieuwe normaal". Echt zum kotschen :r Oh ja, en overal verplicht winkelwagentjes of mandjes. Winkelwagentjes snap ik nog wel, maar waarom mandjes???
Daar heeft iedereen een hekel aan en worden ook alleen in de media gebezigd en door de politiek. Niemand die daar vatbaar voor is, gelukkig.

En als iemand het toch wil doen: 'maak niet normaal wat niet normaal is', dus bek houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 14 mei 2020 @ 14:02:18 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193122583
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:44 schreef DjVero het volgende:
Dat afstand houden van elkaar vind ik nog niet eens zo erg. Wat ik al helemaal niet meer erg vind wat nu uit den boze is, zijn die zowat verplichte 3 zoenen voor alles en nog wat.

Waar ik me wel mateloos aan irriteer zijn al die zogenaamd populaire termen als "social distincing, het nieuwe normaal". Echt zum kotschen :r Oh ja, en overal verplicht winkelwagentjes of mandjes. Winkelwagentjes snap ik nog wel, maar waarom mandjes???
Het zou ook wel helpen als burgemeesters en instanties gewoon spreken over 'tijdelijke veiligheidsmaatregelen' ipv 'de nieuwe 1,5-meter samenleving'. Op dat laatste zit volgens mij ook helemaal niemand te wachten, sterker nog ik zie steeds meer mensen die het negeren.
pi_193122600
Corona is eigenlijk de bekroning op de toch al doorgeslagen individualistische samenleving waar we de afgelopen 50 jaar in terecht zijn gekomen.

Niet alleen geven we nu geen neuk meer om anderen, we worden zelfs bang gemaakt voor elkaar. Iedereen is tenslotte een potentieel gevaar.

Alles wat ons nog samenbracht is verboden. Lichamelijk contact, een arm om iemand heen slaan die het moeilijk heeft is not done. Zelfs je eigen lichaam (denk aan het spastische handen wassen en je gezicht niet mogen aanraken) is gevaarlijk.

Deze vervreemding van elkaar en psychische en sociale problematiek gaat nog jaren doorwerken en brengt meer schade met zich mee dan Corona ooit kan doen.

De mens is van nature een heel sociaal dier en kan eigenlijk helemaal niet functioneren in een dergelijk kil habitat.
blablablabla
  donderdag 14 mei 2020 @ 14:31:16 #58
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193123242
Het wordt in feite beschouwd als een dodelijk virus, gezien het spastische gedoe in het sociale verkeer.
pi_193127877
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:31 schreef MakkieR het volgende:
Ik word ook chagrijnig van het idee dat de regering ons geeft om gewoon maar op te geven. Met termen als "het virus gaat niet weg" of "het virus blijft onder ons" krijg ik het gevoel alsof we als makke schapen naar de slachtbank worden geleid. Waar is het strijdplan, de strijdvaardigheid tegen Corona of stomweg het niet accepteren van deze ziekte, waar we nu ons gewonnen geven aan deze achterlijke virus.

Als mens hebben we al zoveel overwonnen, waarom straalt onze regering dat dan niet uit, in plaats van te zeggen dat we maar moeten leven in een 1.5m samenleving. Dat is voor mij hetzelfde als het zeggen van "ik geef me gewonnen aan het corona virus"

Ik mis bijvoorbeeld een ongelimiteerde budget om het vaccin te maken, wetenschappers die er alles aan doen om de ziekte te elimineren. farmaceutische bedrijven die alles op alles zet om de juiste medicijnen te maken voor iedereen. Waar overheden en bedrijven samenwerken en hun geschillen opzij zet om dit snel gedaan te krijgen.

Nee wat de overheid ons te bieden heeft is slechts een doekje voor het bloeden, terwijl we met enorme wond zitten.
Ik snap die bezorgdheid zeker, maar ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren na 1 juni op de terrassen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  donderdag 14 mei 2020 @ 18:50:16 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193127920
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
Corona is eigenlijk de bekroning op de toch al doorgeslagen individualistische samenleving waar we de afgelopen 50 jaar in terecht zijn gekomen.

Niet alleen geven we nu geen neuk meer om anderen, we worden zelfs bang gemaakt voor elkaar. Iedereen is tenslotte een potentieel gevaar.

Alles wat ons nog samenbracht is verboden. Lichamelijk contact, een arm om iemand heen slaan die het moeilijk heeft is not done. Zelfs je eigen lichaam (denk aan het spastische handen wassen en je gezicht niet mogen aanraken) is gevaarlijk.

Deze vervreemding van elkaar en psychische en sociale problematiek gaat nog jaren doorwerken en brengt meer schade met zich mee dan Corona ooit kan doen.

De mens is van nature een heel sociaal dier en kan eigenlijk helemaal niet functioneren in een dergelijk kil habitat.
We komen er nog wel achter met z'n allen wat voor ellende we zelf aan het scheppen zijn nu.
pi_193128249
Ik ben eigenlijk gewoon zenuwachtig als ik de deur uitmoet om naar de stad te gaan bijvoorbeeld. Geen idee hoe dat komt. Het is zeker niet de angst voor het virus, ik ben er helemaal niet bang voor. Het is omdat ik weet dat het weer een ongelooflijk gedoe gaat worden met al die looppaden, pijlen, uitwijken voor anderen, letten op elke stap die je zet. Je voelt je opgejaagd en er wordt op je gelet.

Wat mij betreft kappen we snel met deze onzin.

Het is gewoon een erg deprimerend geheel allemaal, deze samenleving en ik trek dat slecht. Iedereen kijkt je aan alsof je een drager bent van het virus. Een groet kan er bij veel mensen niet meer vanaf en sommigen hebben ogen zo groot als jampotglazen. Een paar dagen terug dook iemand zowat bijna de bosjes in omdat ik niet kon uitwijken. De meesten zijn totaal gehersenspoeld en hysterisch. Dit richt meer schade aan dan corona ooit zal aanrichten en zullen we nog jaren merken in de samenleving ben ik bang.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193128295
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
Corona is eigenlijk de bekroning op de toch al doorgeslagen individualistische samenleving waar we de afgelopen 50 jaar in terecht zijn gekomen.

Niet alleen geven we nu geen neuk meer om anderen, we worden zelfs bang gemaakt voor elkaar. Iedereen is tenslotte een potentieel gevaar.

Alles wat ons nog samenbracht is verboden. Lichamelijk contact, een arm om iemand heen slaan die het moeilijk heeft is not done. Zelfs je eigen lichaam (denk aan het spastische handen wassen en je gezicht niet mogen aanraken) is gevaarlijk.

Deze vervreemding van elkaar en psychische en sociale problematiek gaat nog jaren doorwerken en brengt meer schade met zich mee dan Corona ooit kan doen.

De mens is van nature een heel sociaal dier en kan eigenlijk helemaal niet functioneren in een dergelijk kil habitat.
Eens. Ik kwam er echt achter hoe belangrijk fysiek contact is. Het is zo normaal en zo vanzelfsprekend. Inderdaad: een arm om je heen, een fijne knuffel etc. Ik kan (kon) dat niet hebben en dus niet volhouden. Afstand van mensen op straat is nog tot daar aan toe, maar met geliefden.... Nee. Onmenselijk. Ik vind het dan ook zo vreselijk voor al die ouderen in verpleeghuizen etc... Ze mogen nu eindelijk bezoek hebben maar verder geen knuffel oid. :'(
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_193128313
Net ook een jongen die een knop op een lantaarnpaal niet wilt aanraken met zn hand, bang om besmet te worden, doet hij het met zn mouw.

Het is elke dag The Ministry of Silly Walks. :D
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:17:24 #64
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193128419
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:12 schreef Apotheose het volgende:
Ik vind het dan ook zo vreselijk voor al die ouderen in verpleeghuizen etc... Ze mogen nu eindelijk bezoek hebben maar verder geen knuffel oid. :'(
heerlijk, eindelijk ff niet de verplichte nummertjes van maandelijks naar mijn moeder, gewoon lekker verzorgt door het verzorgingshuis. Moederdag ook lekker thuis gevierd... ff gebeld en klaar.

dit deel mag nog wel even duren.
Tot nooit .......
pi_193128735
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

heerlijk, eindelijk ff niet de verplichte nummertjes van maandelijks naar mijn moeder, gewoon lekker verzorgt door het verzorgingshuis. Moederdag ook lekker thuis gevierd... ff gebeld en klaar.

dit deel mag nog wel even duren.
Ok nou dan ervaren we het dus precies het tegenovergestelde :P ;)
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:32:41 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193128810
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Het wordt in feite beschouwd als een dodelijk virus, gezien het spastische gedoe in het sociale verkeer.
Het is ook een dodelijk virus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:33:34 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193128841
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is ook een dodelijk virus.
Voor iedereen?
pi_193128870
quote:
Het is omdat ik weet dat het weer een ongelooflijk gedoe gaat worden met al die looppaden, pijlen, uitwijken voor anderen, letten op elke stap die je zet. Je voelt je opgejaagd en er wordt op je gelet.
Yeah, ik er eigenlijk ook wel klaar mee. straks gaan ze overal stickers op de grond plakken hoe en waar je moet gaan lopen .. staan.
Elkaar ontwijken alsof hij/zij een virusdrager is. Geef mij het oude normaal maar.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:35:25 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193128907
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is ook een dodelijk virus.
Een bijensteek kan ook dodelijk zijn.
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:36:08 #70
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193128928
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:33 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Voor iedereen?
of het ook voor jouw dodelijk is weet je pas als je grassprietjes omhoog mag helpen duwen.
Maar ook niet als het voor jouw niet dodelijk is wil je geen corona. Je kan nog steeds ernstig ziek worden.
Tot nooit .......
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:39:03 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193129027
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:36 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

of het ook voor jouw dodelijk is weet je pas als je grassprietjes omhoog mag helpen duwen.
Maar ook niet als het voor jouw niet dodelijk is wil je geen corona. Je kan nog steeds ernstig ziek worden.
Nee maar wat ik bedoel is dat een klein deel van de besmette mensen, sterft. Zo is het toch?
pi_193129148
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hou mijn hart vast als die volgende golf of hoe heet dat, opkomt. Wéér dat benauwende gevoel van op je tellen passen.
Ik vond het allemaal best te doen maar vind het nu al kut worden. Denk dat we volgend jaar rond dezelfde tijd nog steeds zo lopen aanmodderen.
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:45:24 #73
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193129244
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een bijensteek kan ook dodelijk zijn.
Klopt dat zijn er in Nederland maar ongeveer 3 mensen per jaar. Plus dat daar een effectief medicijn voor is. Maar als je dat een goede vergelijking denkt te vinden met het aantal doden vanwege het corona virus dat mag natuurlijk. Volgens her RIVM zijn er nu 5.590 doden in Nederland die op de IC gestorven zijn. Vanwege corona.

https://link.springer.com/article/10.1007/s12503-012-0067-0

https://www.nrc.nl/nieuws(...)atie-6979895-a491896

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 14-05-2020 19:55:47 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:53:31 #74
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193129497
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vond het allemaal best te doen maar vind het nu al kut worden.
Dat ben ik met je eens even de trein naar familie pakken en dergelijke mis ik. Heb me moeder al tijden niet meer gezien. Maar het corona virus oplopen is ook niet slim het is geen griep maar een virus wat ook voor permanente schade kan zorgen en of zelfs de dood als je er vatbaar voor bent.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:54:21 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193129524
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt dat zijn er in Nederland maar ongeveer 3 mensen per jaar. Plus dat daar een effectief medicijn voor is. Maar als je dat een goede vergelijking denkt te vinden met het aantal doden vanwege het corona virus dat mag natuurlijk.

https://link.springer.com/article/10.1007/s12503-012-0067-0

https://www.nrc.nl/nieuws(...)atie-6979895-a491896
Ging mij niet om het aantal doden, maar om je opmerking 'dodelijk virus'.

Elk virus en elke aandoening kan dodelijk zijn. Maar dat is lang niet in alle gevallen zo. Wat we trouwens ook zien bij corona met intussen 1,7 miljoen mensen die er niet aan dood gegaan zijn.
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:58:06 #76
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193129630
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ging mij niet om het aantal doden, maar om je opmerking 'dodelijk virus'.

Elk virus en elke aandoening kan dodelijk zijn. Maar dat is lang niet in alle gevallen zo. Wat we trouwens ook zien bij corona met intussen 1,7 miljoen mensen die er niet aan dood gegaan zijn.
Het geen dodelijk virus vinden mag ook van mij. FOK is maar een forum en het staat je vrij om te denken wat jij wilt. Heb je gelijk? Is wellicht discussie over mogelijk? Maar zelf ben ik geen viroloog of bacterioloog dus ik kan er altijd naast zitten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:00:11 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193129692
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het geen dodelijk virus vinden mag ook van mij. FOK is maar een forum en het staat je vrij om te denken wat jij wilt. Heb je gelijk? Is wellicht discussie over mogelijk?
Het is vooral taaltechnisch. Dodelijk virus impliceert dat je er (vrijwel) altijd aan doodgaat, wat dus niet zo is. Ik zeg niet dat het niet risicovol kan zijn, dat is wel zo, maar niet voor de meerderheid en dat wijzen de cijfers ook uit.

Maar we gaan nu spijkers op laag water zoeken, laten we dat verder niet doen. :)
pi_193129769
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vond het allemaal best te doen maar vind het nu al kut worden. Denk dat we volgend jaar rond dezelfde tijd nog steeds zo lopen aanmodderen.
Daar ben ik nu ook wel mee eens. De angst is dat dit 'nieuwe normaal' inderdaad een gebed zonder einde begint te worden.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:04:28 #79
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193129827
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dodelijk virus impliceert dat je er (vrijwel) altijd aan doodgaat, wat dus niet zo is.
Dat schrijf jij nu niet ik. Los daar van zie je in andere landen veel meer doden ik wil dus wel impliceren dat de maatregelen in Nederland dus best zouden kunnen werken? Maar denk dat als het allemaal afgelopen is dat je pas echt kan gaan evalueren of het een en ander goed of fout verlopen is. Ook omdat het RIVM en OMT geen beeld hebben van het aantal doden buiten de IC. Mooie klus voor de historici straks.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193129949
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
Corona is eigenlijk de bekroning op de toch al doorgeslagen individualistische samenleving waar we de afgelopen 50 jaar in terecht zijn gekomen.

Niet alleen geven we nu geen neuk meer om anderen, we worden zelfs bang gemaakt voor elkaar. Iedereen is tenslotte een potentieel gevaar.

Alles wat ons nog samenbracht is verboden. Lichamelijk contact, een arm om iemand heen slaan die het moeilijk heeft is not done. Zelfs je eigen lichaam (denk aan het spastische handen wassen en je gezicht niet mogen aanraken) is gevaarlijk.

Deze vervreemding van elkaar en psychische en sociale problematiek gaat nog jaren doorwerken en brengt meer schade met zich mee dan Corona ooit kan doen.

De mens is van nature een heel sociaal dier en kan eigenlijk helemaal niet functioneren in een dergelijk kil habitat.
Mooi gezegd, volledig mee eens.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:15:04 #81
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193130160
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:08 schreef littlemindy het volgende:

[..]

Mooi gezegd, volledig mee eens.
Alleen is een virus niet iets wat zich wat aantrekt van een mogelijk doorgeslagen individualisme. Vandaar dat een virus ook toeslaat wereldwijd ook in niet westerse culturen als het daar de kans voor krijgt.

Een virus kijkt niet naar je afkomst of je geloof. Je huidskleur en of wereldbeeld. Maar wil zich gewoon vermeerderen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193130204
Het gaat toch ook niet over hoe het virus zich opstelt? Maar hoe wij als mensen erop reageren. Dat we uit angst alles laten vallen wat ons juist tot mensen maakt.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:22:34 #83
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193130389
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:16 schreef littlemindy het volgende:
Het gaat toch ook niet om hoe het virus zich opstelt? Maar hoe wij als mensen erop reageren. Dat we uit angst alles loslaten wat ons juist tot mensen maakt.
Dat valt best mee. Gisteren nog een biertje gedronken met een maat van me thuis. Wel wat afstand houden natuurlijk. En de impact van de maatregelen is niet zo groot dat mensen echt hun menselijkheid verliezen. Daar is veel meer voor nodig.

Wel is het zo dat er groep mensen het lastiger hebben omdat er door de beperkte lockdown geen zorg meer is waar bij afstand houden niet mogelijk is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193130465
Ik irriteer me kapot aan het feit dat de overheid dat 1,5 meter het “nieuwe normaal” noemt. Deze situatie en maatregelen zijn niet normaal. 1,5meter afstand bewaren is niet normaal.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:29:34 #85
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193130585
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:25 schreef floris.sp het volgende:
Ik irriteer me kapot aan het feit dat de overheid dat 1,5 meter het “nieuwe normaal” noemt. Deze situatie en maatregelen zijn niet normaal. 1,5meter afstand bewaren is niet normaal.
Er zijn trouwens landen waar het 2 meter is. En de politici noemen het waarschijnlijk het nieuw normaal om dat het toch nog wat positief over komt. Klinkt beter dan zeggen dat we waarschijnlijk meer dan een jaar in deze ellende blijven zitten door het gebrek aan voorbereiding zoals dat bijvoorbeeld in Taiwan wel kan. Maar tja die vertrouwen de Chinezen niet en namen bij de eerste geruchten en wat spionage gelijk al maatregelen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193130631
Zag net op het acht uur journaal twee gezinsleden die hun ouders op bezoek kreeg, samen een taartje eten in het park en dan 1600 euro boete krijgen plus een aantekening op je strafblad. Dit gaat dus allang niet meer over wispelturige of recalcitrante jongeren. Dit was gewoon een gezinnetjes van dertigers met hun ouders. Dit is dus precies mijn angst en waar ik heel chagrijnig van kan worden. Ik durf straks zelf ook niet meer de deur uit, niet vanwege corona maar vanwege overijverige BOA's en politieagenten.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:34:38 #87
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193130711
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:31 schreef MakkieR het volgende:
Zag net op het acht uur journaal twee gezinsleden die hun ouders op bezoek kreeg, samen een taartje eten in het park en dan 1600 euro boete krijgen plus een aantekening op je strafblad. Dit gaat allang niet meer over wispelturige of recalcitrante jongeren. Dit was gewoon een gezinnetjes van dertigers met hun ouders. Dit is dus precies mijn angst en waar ik heel chagrijnig van kan worden. Ik durf straks zelf ook niet meer de deur uit, niet vanwege corona maar vanwege overijverige BOA's en politieagenten.
Het zit hem in het bezoek van de ouders de boetes denk ik. Maar bezwaar is mogelijk en het een en ander gaat inderdaad niet goed.

https://nos.nl/artikel/23(...)t-tot-willekeur.html

https://nos.nl/artikel/23(...)et-geind-worden.html
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193130843
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het zit hem in het bezoek van de ouders de boetes denk ik. Maar bezwaar is mogelijk en het een en ander gaat inderdaad niet goed.

https://nos.nl/artikel/23(...)t-tot-willekeur.html

https://nos.nl/artikel/23(...)et-geind-worden.html
De agenten hebben gelijk hoor, want vier mensen in een park is samenscholing en dat mag niet. Maar ik begin steeds meer te merken hoe de handhavers de onderscheiding niet meer kan maken tussen een misverstand en recalcitrant gedrag. Met andere woorden, als we niet oppassen dan veranderd ons land heel snel in een politiestaat waarin de politie de absolute macht krijgt.
pi_193130869
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens even de trein naar familie pakken en dergelijke mis ik. Heb me moeder al tijden niet meer gezien. Maar het corona virus oplopen is ook niet slim het is geen griep maar een virus wat ook voor permanente schade kan zorgen en of zelfs de dood als je er vatbaar voor bent.
Het is me wel duidelijk waar we t voor doen, maar afgezien van 't virus en het feit dat ik niet depressief ben of dat dit mezelf treft vind ik het behoorlijk deprimerende tijden.

Mensen die natuurlijk in de eerste plaats ziek zijn geworden of er aan zijn overleden. Dan diegenen die hun baan kwijt zijn of dreigen te raken. Huwelijken en relaties die op de klippen lopen. Doen alsof de webcam iets compenseert. Die poppenkast in de supermarkten. Nergens kunnen genieten van een kop koffie op een terras en straks ook niet want dan zijn die 2 zitplaatsen al bezet.

Kleurloze en lusteloze tijden in de maatschappelijke zin. Beslist niet met een oorlog vergelijkbaar maar misschien een beetje met de donkere jaren '80.

Al konden ze toen nog wel feesten.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:46:45 #90
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193130991
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is me wel duidelijk waar we t voor doen, maar afgezien van 't virus en het feit dat ik niet depressief ben of dat dit mezelf treft vind ik het behoorlijk deprimerende tijden.

Mensen die natuurlijk in de eerste plaats ziek zijn geworden of er aan zijn overleden. Dan diegenen die hun baan kwijt zijn of dreigen te raken. Huwelijken en relaties die op de klippen lopen. Doen alsof de webcam iets compenseert. Die poppenkast in de supermarkten. Nergens kunnen genieten van een kop koffie op een terras en straks ook niet want dan zijn die 2 zitplaatsen al bezet.

Kleurloze en lusteloze tijden in de maatschappelijke zin. Beslist niet met een oorlog vergelijkbaar maar misschien een beetje met de donkere jaren '80.

Al konden ze toen nog wel feesten.
Is maar net wat je gevoel ook is ik zou zelf namelijk zo terug willen naar de jaren 80 namelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:49:09 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193131033
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:40 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De agenten hebben gelijk hoor, want vier mensen in een park is samenscholing en dat mag niet. Maar ik begin steeds meer te merken hoe de handhavers de onderscheiding niet meer kan maken tussen een misverstand en recalcitrant gedrag. Met andere woorden, als we niet oppassen dan veranderd ons land heel snel in een politiestaat waarin de politie de absolute macht krijgt.
Van deze poppenkast moeten we dus heel snel af.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:50:21 #92
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193131062
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Van deze poppenkast moeten we dus heel snel af.
Dat gaat voorlopig niet gebeuren helaas.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193131073
Over de lijnen lopen in de winkel is hier nog nooit wat van gezegd, ook niet in de supermarkt niet veel mensen trekken zich er wat van aan hier dan zou de hele winkel leeg zijn.
En personeel doet er ook weinig op.

Maar ik hoor genoeg verhalen dat het heel erg per regio verschillend is, in 1 regio is men streng en ander regio niet ondanks ze onder hetzelfde moederbedrijf vallen.

En wandelaars wat bewust zo breed gaan lopen zodat er niemand langs kan hoor ik niet te schelden want ik heb muziek op, overigens zou ik mij daar ook niks van aantrekken en stug doorrijden, zo los ik dat op als ik zie dat men bewust niet aan de kant wil gaan.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:51:49 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193131103
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat gaat voorlopig niet gebeuren helaas.
Slechte zaak. Regels slaan echt compleet door en je voorkomt er zeer waarschijnlijk amper wat mee.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:52:50 #95
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193131126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:50 schreef mrevil1337 het volgende:
Over de lijnen lopen in de winkel is hier nog nooit wat van gezegd, ook niet in de supermarkt niet veel mensen trekken zich er wat van aan hier dan zou de hele winkel leeg zijn.
En personeel doet er ook weinig op.
Los van wel of niet handhaven tegen hufters kan de uitvoerde macht niet meer op.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193131144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:31 schreef MakkieR het volgende:
Zag net op het acht uur journaal twee gezinsleden die hun ouders op bezoek kreeg, samen een taartje eten in het park en dan 1600 euro boete krijgen plus een aantekening op je strafblad. Dit gaat dus allang niet meer over wispelturige of recalcitrante jongeren. Dit was gewoon een gezinnetjes van dertigers met hun ouders. Dit is dus precies mijn angst en waar ik heel chagrijnig van kan worden. Ik durf straks zelf ook niet meer de deur uit, niet vanwege corona maar vanwege overijverige BOA's en politieagenten.
Mja overdreven idd maar je weet dat men streng is op samenscholing, dit is ook wel een beetje noemertje uitlokking en bewust de grenzen opzoeken van wat nog net mag...

Overgens zijn mijn online bestellingen ook wel vertienvoudigd, simpel en snel en kwa prijs maakt het ook niet uit.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:55:58 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193131212
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:52 schreef Megumi het volgende:

[..]

Los van wel of niet handhaven tegen hufters kan de uitvoerde macht niet meer op.
Nee en dan krijg je dus dat van die groepen opgeschoten hangjongeren er vaak weer met een waarschuwing af komen, puur omdat ze dan niet durven te handhaven.
pi_193131239
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee en dan krijg je dus dat van die groepen opgeschoten hangjongeren er vaak weer met een waarschuwing af komen, puur omdat ze dan niet durven te handhaven.
idd dat gebeurt ook structueel, dan durfen ze niet.
  donderdag 14 mei 2020 @ 21:01:48 #99
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193131347
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee en dan krijg je dus dat van die groepen opgeschoten hangjongeren er vaak weer met een waarschuwing af komen, puur omdat ze dan niet durven te handhaven.
Maar daar is een BOA in elk geval niet voor dat is meer een taak voor de politie. Wat ook een probleem is een handhaver ziet toe op de APV van de gemeente en de politie op de algemene wet. En een APV is niet overal hetzelfde vandaar ook een deel willekeur.

Maar omdat er een tekort is aan personeel zetten veel gemeentes de handhaving steeds meer in als vervanging voor politie. Die daar onvoldoende voor zijn toegerust. Die hebben eigenlijk alleen maar handboeien op zak. Dan is het wellicht logisch dat je minder durft zeker als je lang op politie moet wachten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193132046
Ik verwacht eigenlijk best wel snel een explosie van agressie tegenover handhavers als de regels en handhaving niet duidelijker of redelijker worden. Tel dit straks op als het in de zomer 30 graden is en dus bloedwarm. Kun je dan nog steeds je kalmte bewaren. Dit is gewoon wachten op ongelukken en dan hoor je politici het hardst klagen, blijf met je handen af van onze hulp verleners.
  donderdag 14 mei 2020 @ 21:33:58 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193132166
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:29 schreef MakkieR het volgende:
Ik verwacht eigenlijk best wel snel een explosie van agressie tegenover handhavers als de regels en handhaving niet duidelijker of redelijker worden. Tel dit straks op als het in de zomer 30 graden is en dus bloedwarm. Kun je dan nog steeds je kalmte bewaren. Dit is gewoon wachten op ongelukken en dan hoor je politici het hardst klagen, blijf met je handen af van onze hulp verleners.
Die agressie gaat ook gewoon komen, zeker op de terrassen (in combi met alcohol) en in het OV.
  donderdag 14 mei 2020 @ 21:46:16 #102
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193132471
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens even de trein naar familie pakken en dergelijke mis ik. Heb me moeder al tijden niet meer gezien. Maar het corona virus oplopen is ook niet slim het is geen griep maar een virus wat ook voor permanente schade kan zorgen en of zelfs de dood als je er vatbaar voor bent.
Newsflash: Griep (influenza) is evengoed een virus... En ook griep is potentieel dodelijk (en toevallig voor dezelfde groep mensen die nu ineens "aan corona" overlijdt).
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_193135530
God o God, nu krijgen we de belachelijke situatie hoe je een mondkapje moet omdoen...Niet te geloven!!!!
pi_193135599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:25 schreef floris.sp het volgende:
Ik irriteer me kapot aan het feit dat de overheid dat 1,5 meter het “nieuwe normaal” noemt. Deze situatie en maatregelen zijn niet normaal. 1,5meter afstand bewaren is niet normaal.
Zo'n medisch ethicus laatst bij Op1 was van mening dat we het het tijdelijke abnormaal moeten noemen.

Sowieso zijn mensen er wel een beetje klaar mee.

Ik denk er zelf alleen nog buiten om, spreek gewoon 1 keer in de week met vrienden af en die 1,5 meter doen we ook niet meer. Het blijft er gewoon niet in zitten en dat is bij meer mensen zo. Zo werkt onze psychologie nou eenmaal. We zullen het hoe dan ook gewoon moeten accepteren de komende tijd. En nee, daarmee bedoel ik niet alles los laten, maar deze hele nieuwe normaal samenleving gaat gewoon niet werken. Tijdelijk werkt het prima, maar na verloop van tijd stopt dit gewoon.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193136143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Slechte zaak. Regels slaan echt compleet door en je voorkomt er zeer waarschijnlijk amper wat mee.
Ok Jensen.
pi_193136176
De1,5 meter willen ze nu wettelijk vastleggen. Dat beangstigd mij toch wel. Want als dit het begin is waar gaat het eindigen? Krijg is straks een bekeuring als ik niet op de gestelde lijn loop? Daar heb ik namelijk als eerste het schijt aan en gaat me grote moeite kosten.

Gaan ze op TV doodleuk uitleggen hoe we een mondkapje op moeten doen en dat moeten we dan nog maar normaal gaan vinden?

Benieuwd wanneer hier de eerste echte protesten uitbreken. Voorlopig laten we het ons ook allemaal maar gebeuren.
pi_193136195
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:21 schreef Kimchi het volgende:
Mis het uitgaan met vriendinnen dat wel ;(
Jullie mogen ook bij mij komen :)
pi_193137338
1,5 in het OV werkt in het buitenland ook niet en daar doen ze het ook niet. Waarom moeten we hier weer een belachelijke niet-werkende regel invoeren die helemaal niet nodig is als iedereen mondkapjes draagt?
Wanneer houdt het gesodemieter hier eens op?
Rutte, neem leiding, zeg dat het niet hoeft, mondkapjes is voldoende waarborg.
Hoe kun je in godsnaam een afspraak plannen, een baan nemen waar je met de trein naartoe moet, als je niet weet of je op tijd aan kunt komen en misschien wel helemaal niet kunt aankomen die dag?
ABSURD

En dit gaat tot toestanden leiden, dat kan iedereen zien aankomen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mondkapje op 15-05-2020 08:31:26 ]
pi_193137420
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:18 schreef Mondkapje het volgende:
1,5 in het OV werkt in het buitenland ook niet en daar doen ze het ook niet. Waarom moeten we hier weer een belachelijke niet-werkende regel invoeren die helemaal niet nodig is als iedereen mondkapjes draagt?
Wanneer houdt het gesodemieter hier eens op?
Rutte, neem leiding, zeg dat het niet hoeft, mondkapjes is voldoende waarborg.
Hoe kun je in godsnaam een afspraak plannen, een baan nemen waar je met de trein naartoe moet, als je niet weet of je op tijd aan kunt komen en misschien wel helemaal niet kunt aankomen die dag?
ABSURD

En die gaat tot toestanden leiden, dat kan iedereen zien aankomen.
Het zit diep he?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193137432
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die agressie gaat ook gewoon komen, zeker op de terrassen (in combi met alcohol) en in het OV.
Hopelijk dan tienvoudige boete
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193137464
Het werkt in het buitenland toch ook niet? Londen en Parijs: hutjemutje in trein en bus alleen wel met mondkapje. Meeste mensen zitten kort in de trein, dat gaat prima op die manier.

OV: Openbare Vechtpartijen. Het recht van de sterkste gaat straks gelden. En dat allemaal door die autist Van Dissel, ik kan hem niet meer horen en zien.

[ Bericht 47% gewijzigd door Mondkapje op 15-05-2020 08:57:40 ]
pi_193144249
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 03:12 schreef Vliegbaard het volgende:
De1,5 meter willen ze nu wettelijk vastleggen. Dat beangstigd mij toch wel. Want als dit het begin is waar gaat het eindigen? Krijg is straks een bekeuring als ik niet op de gestelde lijn loop? Daar heb ik namelijk als eerste het schijt aan en gaat me grote moeite kosten.

Gaan ze op TV doodleuk uitleggen hoe we een mondkapje op moeten doen en dat moeten we dan nog maar normaal gaan vinden?

Benieuwd wanneer hier de eerste echte protesten uitbreken. Voorlopig laten we het ons ook allemaal maar gebeuren.
Die 1,5 meter is ervoor omdat als je zou niezen of zou gaan lopen schreeuwen het speeksel die afstand kan bereiken. Met niezen geloof ik nog wel wat verder. Prima voor stadions of andere plaatsen waar men z'n muil niet kan houden, maar in het dagelijkse leven is het een poppenkast. En als men dit moet blijven doen zelfs als de IC's compleet zijn ontlast en de artsen hun welverdiende vakanties hebben genut.. dan is dat wel een permanent iets. En dat was niet helemaal vooraf het idee.

Bibliotheken zijn ook zoiets.. die waren overal dicht. Prima voor bibliotheken in grotere steden waar het topdrukte is, maar in dorpen staan er vaak 3 mensen op 300m3. Zwaar overkill om het dan te sluiten. Maar ja, als men eigen verantwoordelijkheid neemt krijg je ook weer dat mensen schadeclaims kunnen indienen als iets buiten de pas valt en ze daar het slachtoffer van zijn, dus begrijp het ook wel weer.

samenvatting: kuttijd.. ; alles kut
  vrijdag 15 mei 2020 @ 17:41:05 #113
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193144964
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 16:43 schreef Beathoven het volgende:


samenvatting: kuttijd.. ; alles kut
welnee...

Ik mag lekker thuiswerken, af en toe ff naar de baas, buiten de spits.
Heerlijk rustig op de weg. Niemand die haast heeft.
Hoef niet meer naar verplichte visites.
Niet meer naar restaurants, ze brengen eten nu aan huis.

ik ben helemaal aan het onthaasten.
het mag van mij nog jaren duren.
Tot nooit .......
pi_193145315
Ik hoop toch niet dat ook bij nul besmettingen hier en overal ter wereld die anderhalve meter nog gehandhaafd blijft. 'Wen er maar aan,' zegt de NOS, nou ik wen er niet aan en ik ben het ook niet van plan. Belachelijk trouwens die torenhoge boetes.
Zo meteen horen we Rutte daarover. Gaat ie nou echt zeggen dat dat nodig is en ik wil hem niet meer dan 3 x anderhalve meter horen zeggen.
Straks overlijden er meer mensen aan struikelen over hun eigen benen en nog moet de hele economie op anderhalve meter worden ingericht. Waanzin.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:19:39 #115
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193145364
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:14 schreef Mondkapje het volgende:
Ik hoop toch niet dat ook bij nul besmettingen hier en overal ter wereld die anderhalve meter nog gehandhaafd blijft. 'Wen er maar aan,' zegt de NOS, nou ik wen er niet aan en ik ben het ook niet van plan. Belachelijk trouwens die torenhoge boetes.
Zo meteen horen we Rutte daarover. Gaat ie nou echt zeggen dat dat nodig is en ik wil hem niet meer dan 3 x anderhalve meter horen zeggen.
Straks overlijden er meer mensen aan struikelen over hun eigen benen en nog moet de hele economie op anderhalve meter worden ingericht. Waanzin.
Had je van de NOS een kritisch geluid verwacht? Die waaien gewoon lekker met de winden mee.
pi_193145422
NOS blijft ook hardnekking 'het nieuwe normaal' zeggen. Walgelijk.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:24:17 #117
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193145426
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:31 schreef Mondkapje het volgende: En dat allemaal door die autist Van Dissel, ik kan hem niet meer horen en zien.
Beter Autistische Japie van Dissel dan Gekke Appie Osterhaus met dollartekens in z'n ogen...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:25:22 #118
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193145438
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:23 schreef Mondkapje het volgende:
NOS blijft ook hardnekking 'het nieuwe normaal' zeggen. Walgelijk.
Wat moeten ze er anders van maken dan?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193145440
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:24 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Beter Autistische Japie van Dissel dan Gekke Appie Osterhaus met dollartekens in z'n ogen...
Ja, helemaal met je eens. Testen en vaccins, dat is het enige waar Osterhaus aan denkt oftewel money.
pi_193145448
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:25 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Wat moeten ze er anders van maken dan?
Rutte zegt het niet meer en dat is niet voor niks. Gewoon niet zeggen is dat zo moeilijk? Zijn ze nu alweer vergeten wat onze koning zei?

'Het nieuwe normaal' zeggen ze nu in Brabant en gebruiken dat om de cultuur de nek om te draaien.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:27:27 #121
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193145467
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:26 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Rutte zegt het niet meer en dat is niet voor niks. Gewoon niet zeggen is dat zo moeilijk? Zijn ze nu alweer vergeten wat onze koning zei?
Goed, dan noemen ze het de anderhalvemetersamenleving. Bel ze op en vraag het.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193145486
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Goed, dan noemen ze het de anderhalvemetersamenleving. Bel ze op en vraag het.
Ik weet het niet met die journalisten. Waarschijnlijk is een deel toch omgekocht.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:31:13 #123
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193145513
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:25 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ja, helemaal met je eens. Testen en vaccins, dat is het enige waar Osterhaus aan denkt oftewel money.
En dan nog juist voldoende testen, zodat het percentage doden ten opzichte van getesten lekker hoog blijft. En dan vooral iedere dag zeggen dat het "nieuwe" gevallen zijn, ook al hebben die nieuwe gevallen nergens last van.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:38:46 #124
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193145601
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:28 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik weet het niet met die journalisten. Waarschijnlijk is een deel toch omgekocht.
Niet omgekocht, gewoon lui.

Ze moeten gewoon eens kritische onderzoeksjournalistiek gaan bedrijven bij de NOS. Laat Rutte maar eens onderbouwen waarom we nog maanden op 1,5 meter van elkaar zouden moeten blijven op straat of in een winkel als de cijfers de komende tijd nog verder omlaag gaan. Wat er nu gebeurt is dat ze zich met een kluitje in het riet laten sturen.
pi_193147189
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 03:20 schreef HeftigKlaarspuiten het volgende:

[..]

Jullie mogen ook bij mij komen :)
Dit in combinatie met je username klinkt enigszins bedenkelijk.
pi_193147454
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Niet omgekocht, gewoon lui.

Ze moeten gewoon eens kritische onderzoeksjournalistiek gaan bedrijven bij de NOS. Laat Rutte maar eens onderbouwen waarom we nog maanden op 1,5 meter van elkaar zouden moeten blijven op straat of in een winkel als de cijfers de komende tijd nog verder omlaag gaan. Wat er nu gebeurt is dat ze zich met een kluitje in het riet laten sturen.
:Y
Go hard or go home
pi_193147659
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:14 schreef Mondkapje het volgende:
Ik hoop toch niet dat ook bij nul besmettingen hier en overal ter wereld die anderhalve meter nog gehandhaafd blijft. 'Wen er maar aan,' zegt de NOS, nou ik wen er niet aan en ik ben het ook niet van plan. Belachelijk trouwens die torenhoge boetes.
Zo meteen horen we Rutte daarover. Gaat ie nou echt zeggen dat dat nodig is en ik wil hem niet meer dan 3 x anderhalve meter horen zeggen.
Straks overlijden er meer mensen aan struikelen over hun eigen benen en nog moet de hele economie op anderhalve meter worden ingericht. Waanzin.
eens. En die boetes ook. Plus een mogelijk strafblad. En dan een kliklijn in het leven roepen.. NOG triester. Of ja .. ik weet eigenlijk niet wat de volgorde is.. Misschien wel allemaal even triest.

en die 1.5m "samenleving" is geen samenleving. Want hoe kun je samen leven met 1.5m er tussen? Prima dat het even "moet", maar laten ze aub niet doen alsof dat normaal is en nooit meer anders wordt en we er maar aan moeten wennen.

Hopelijk blijven de besmettingen relatief laag. Of in ieder geval de ic / ziekenhuis capaciteit. En komen ze ook snel met iets van een medicijn, zodat we deze ongein niet meer hoeven te doen. Zodat de angst langzaam weer weg kan gaan en "we" niet meer zo fucking bang voor iedereen hoeven te zijn.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_193148559
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

welnee...

Ik mag lekker thuiswerken, af en toe ff naar de baas, buiten de spits.
Heerlijk rustig op de weg. Niemand die haast heeft.
Hoef niet meer naar verplichte visites.
Niet meer naar restaurants, ze brengen eten nu aan huis.

ik ben helemaal aan het onthaasten.
het mag van mij nog jaren duren.
Als ik alleen rond mezelf zou schrijven vind ik het ook prima. Maar de wereld is wat breder dan dat.
pi_193149859
Dat komt er nou van als virologen het roer in Nederland overnemen.

Dan wordt er tot in detail voor u beDisseld wat het nieuw Ab-normaal wordt.

Pas op hoor kindertjes, vooral braaf naar Ome Mark blijven luisteren en niet stoer gaan doen met jullie schaapachtige snotneusjes.
pi_193150017
In Nieuwsuur weer eens paniekvoetbal over anderhalve meter tussen fietsers. Echt de kans dat je op de fiets corona oploopt door iemand anders is zo bizar. Ik wacht op het moment dat er eindelijk eens onderscheid wordt gemaakt tussen buiten en binnen, op de fiets waait er echt niet zomaar corona in je neus.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 22:36:44 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193150188
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:30 schreef Mondkapje het volgende:
In Nieuwsuur weer eens paniekvoetbal over anderhalve meter tussen fietsers. Echt de kans dat je op de fiets corona oploopt door iemand anders is zo bizar. Ik wacht op het moment dat er eindelijk eens onderscheid wordt gemaakt tussen buiten en binnen, op de fiets waait er echt niet zomaar corona in je neus.
Werden er nog kritische vragen gesteld over dit feit of nam iedereen het weer voor zoete koek aan?
pi_193150410
Duizenden Duitsers zijn van plan morgen opnieuw de straat op te gaan om te protesteren tegen de beperkende maatregelen wegens de corona-epidemie. Alleen al in Stuttgart worden 5000 deelnemers verwacht. Ook München, Berlijn, Dortmund en tal van andere steden wachten volgens de tegenstanders van het overheidsbeleid omvangrijke betogingen.

Afgelopen weekeinde waren er in Duitsland ook duizenden mensen op de been. Ze trokken zich niets aan van de geldende afstandsregels en droegen geen mondkapje. Evenals bij eerdere gelegenheden waren onder de demonstranten veel complotdenkers, vaccinatiesceptici en rechts-populisten. Het leidde tot confrontaties met de politie en journalisten.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 22:49:56 #133
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_193150527
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

welnee...

Ik mag lekker thuiswerken, af en toe ff naar de baas, buiten de spits.
Heerlijk rustig op de weg. Niemand die haast heeft.
Hoef niet meer naar verplichte visites.
Niet meer naar restaurants, ze brengen eten nu aan huis.

ik ben helemaal aan het onthaasten.
het mag van mij nog jaren duren.
Van mij ook, heerlijk.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_193150892
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Werden er nog kritische vragen gesteld over dit feit of nam iedereen het weer voor zoete koek aan?
Wat denk je zelf bij de staats tv :') :') :')

Bij Beau zat Jort die stelden wel wat kritische vragen maar ja zei Beau al meteen ja wat ze in zuid Europa gedaan hebben had ik ook gedaan :')
pi_193151191
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 03:12 schreef Vliegbaard het volgende:
De1,5 meter willen ze nu wettelijk vastleggen. Dat beangstigd mij toch wel. Want als dit het begin is waar gaat het eindigen? Krijg is straks een bekeuring als ik niet op de gestelde lijn loop? Daar heb ik namelijk als eerste het schijt aan en gaat me grote moeite kosten.

Gaan ze op TV doodleuk uitleggen hoe we een mondkapje op moeten doen en dat moeten we dan nog maar normaal gaan vinden?

Benieuwd wanneer hier de eerste echte protesten uitbreken. Voorlopig laten we het ons ook allemaal maar gebeuren.
Je kan zoveel vastleggen als je wil maar als men niet handhaafd wordt het niks, in de wet staat ook mobiel smartphonegebruik in verkeer ik zie er anders bar weinig handhaving behalve tijdelijk even in de beginperiode.
pi_193151291
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:30 schreef Mondkapje het volgende:
In Nieuwsuur weer eens paniekvoetbal over anderhalve meter tussen fietsers. Echt de kans dat je op de fiets corona oploopt door iemand anders is zo bizar. Ik wacht op het moment dat er eindelijk eens onderscheid wordt gemaakt tussen buiten en binnen, op de fiets waait er echt niet zomaar corona in je neus.
Als je bumperklevend achter een zwetende wielrenner fietst kan dat wel degelijk.
pi_193151703
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Niet omgekocht, gewoon lui.

Ze moeten gewoon eens kritische onderzoeksjournalistiek gaan bedrijven bij de NOS. Laat Rutte maar eens onderbouwen waarom we nog maanden op 1,5 meter van elkaar zouden moeten blijven op straat of in een winkel als de cijfers de komende tijd nog verder omlaag gaan. Wat er nu gebeurt is dat ze zich met een kluitje in het riet laten sturen.
Dat is vele malen onderbouwd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193151812
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 23:15 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Je kan zoveel vastleggen als je wil maar als men niet handhaafd wordt het niks, in de wet staat ook mobiel smartphonegebruik in verkeer ik zie er anders bar weinig handhaving behalve tijdelijk even in de beginperiode.
Daar gaat het me ook niet zozeer om. Het is een combinatie. In de grote steden hangen ze nu camera’s weg om te controleren of mensen wel aan die 1,5 meter houden en dat is dus straks bij wet strafbaar. Een smartphone is geen onderdeel van ons functioneren als mens (hoewel dat wellicht straks ook verplicht kan worden). 1,5 afstand houden gaat tegen onze natuur in. Het feit dat we straks door drones of camera’s gecontroleerd kunnen worden is best een stevige inbreuk op de privacy. Maar we zijn bang dus we staan het toe omwille van onze gezondheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')