SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Het is half 12quote:Op maandag 11 mei 2020 11:28 schreef Uhmmpie het volgende:
oh de schooldag zit er bij de school hier weer op
allemaal drukke kindjes die naar huis gaan.
quote:Op maandag 11 mei 2020 11:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nav de TT:
Mensen
Ik hoorde van een vriendin die in het ziekenhuis werkt dat de verpleging dus gezellig hutjemutje zit en dat er dus totaal geen rekening wordt gehouden met die 1,5 meterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juist die verpleging zou toch beter moeten weten lijkt me
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Er is in ziekenhuizen op veel werkplekken nou eenmaal geen ruimte om alles op 1,5 meter van elkaar te doen en zodra er ook maar sprake is van een mogelijke Covid-19 besmetting wordt het personeel meteen getest.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:02 schreef PdeHoog het volgende:
Ik hoorde van een vriendin die in het ziekenhuis werkt dat de verpleging dus gezellig noodgedwongen hutjemutje zit en dat er dus totaal geen rekening wordt gehouden met die 1,5 meter
Jein.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik hoorde van een vriendin die in het ziekenhuis werkt dat de verpleging dus gezellig hutjemutje zit en dat er dus totaal geen rekening wordt gehouden met die 1,5 meter
Neem aan dat in Duitsland ook een soort Klic melding gedaan moet worden als je ergens gaat graven met een kraan.quote:
Nou, als iemand in het wit is dan weet je vrij zeker dat het directe zorgtaken zijn. In deze tijd gewoon naar je werk gaan en die zorgtaken doen, vind ik sowieso wel een compliment waard.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind zulke dingen wat Amerikaans en begrijp ze niet zo goed. Iemand bedanken terwijl je eigenlijk geen idee hebt wat ze precies doen. Het is wel lief, maar ik vind het toch apart.
Dat dus.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Er is in ziekenhuizen op veel werkplekken nou eenmaal geen ruimte om alles op 1,5 meter van elkaar te doen en zodra er ook maar sprake is van een mogelijke Covid-19 besmetting wordt het personeel meteen getest.
Verschil tussen halve en hele dagen lijkt mij. Half 12 geeft mooi tijd voor een ruime wissel.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:36 schreef fietsie het volgende:
Schooldagen zo kort? Hier gewoon tot 14:15.
Herkenbaar. Niet dat ik hutjemutje zit met mijn collega’s maar die anderhalve meter vergeet je snel in de pauze als je de rest van de tijd beschermd samenwerkt en dan wel dicht bij elkaar mag/moet komen. Had ik al gezegd dat ik het niet eens ben met het mondkapjesbeleid in het OV?quote:Op maandag 11 mei 2020 12:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik hoorde van een vriendin die in het ziekenhuis werkt dat de verpleging dus gezellig hutjemutje zit en dat er dus totaal geen rekening wordt gehouden met die 1,5 meter
Bij mijn werkgevers nog steeds alleen maar als je klachten hebt. Dus de asymptomatische besmettingen haal je er niet mee uit.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Er is in ziekenhuizen op veel werkplekken nou eenmaal geen ruimte om alles op 1,5 meter van elkaar te doen en zodra er ook maar sprake is van een mogelijke Covid-19 besmetting wordt het personeel meteen getest.
Jawel. Maar je zou verwachten dat de buizen minimaal 60cm diep de grond in gaan. Net als de rest van het leidingwerk.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Neem aan dat in Duitsland ook een soort Klic melding gedaan moet worden als je ergens gaat graven met een kraan.
Met een schop steek je zo'n mantelbuis niet zomaar kapot als ze dezelfde gebruiken die ik hier heb zien liggen.
Ja? Da's wel sneu, daar hebben we hier pittig toezicht op. Koffiekamers zijn ook anders ingericht, stoelen zijn weg, planning is dus ook aangepast om in "ploegendienst" koffie te doen enz enz.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar waarom doe je dat dan ookquote:Op maandag 11 mei 2020 13:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik moest eigenlijk naar bed, maar ging van Titanic morse code naar Estonia mayday callsWord je allemaal niet vrolijk van. Nu ook heel wakker.
Ja, dat gebeurt soms zo maarquote:
Herkenbaar.. ik merkte het op koningsdag...quote:Op maandag 11 mei 2020 13:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn dat het zo soepel lijkt te gaan lig P!
De duutser en ik hebben een extra dag vrij genomen vandaag. Zo heerlijk! We merken dat na 8 weken het er behoorlijk in begint te hakken, alle ballen hoog houden...Maar goed, we gaan vrolijk door...
https://www.rijksoverheid(...)officiele-feestdagenquote:
quote:Feestdag: recht op vrije dag?
Er is geen wet die heeft vastgelegd dat bepaalde feestdagen vrije dagen zijn voor werknemers. Er is dus geen wettelijk recht op een vrije dag op een bepaalde feestdag. In uw cao of arbeidsovereenkomst staat of u vrij bent op feestdagen.
Heb de baas maar ff gemaild voor de zekerheidquote:Op maandag 11 mei 2020 13:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)officiele-feestdagen
[..]
Verrassend. Vuile ambtenaar.quote:Op maandag 11 mei 2020 14:26 schreef Anthraxx het volgende:
Hemelvaart vrij en de dag er na ook. Verplicht.
quote:Op maandag 11 mei 2020 16:43 schreef Jagärtrut het volgende:
Jongens, mijn kinderen spelen samen boven. En wij zitten beneden met een glas wijn. En dit al 10 minuten lang!![]()
Genieten!!!quote:Op maandag 11 mei 2020 16:43 schreef Jagärtrut het volgende:
Jongens, mijn kinderen spelen samen boven. En wij zitten beneden met een glas wijn. En dit al 10 minuten lang!![]()
quote:Op maandag 11 mei 2020 17:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Na 10 minuten was het voorbij. De Duutser ging naar boven, nam zijn wijn mee. 2 minuten later hoor ik "Jagärtrut, O heeft net de eerste wijn in z'n leven gedronken". Vervolgens peuter "Vond je dat lekker, O?" en O"JA![]()
![]()
"
Het leven in huize Jagärtrut...
Na 10 minuten was het voorbij. De Duutser ging naar boven, nam zijn wijn mee. 2 minuten later hoor ik "Jagärtrut, O heeft net de eerste wijn in z'n leven gedronken". Vervolgens peuter "Vond je dat lekker, O?" en O"JA![]()
![]()
"
Meer dan 33?quote:Op maandag 11 mei 2020 15:40 schreef Anthraxx het volgende:
Ik zal maar niet beginnen over de hoeveel vrije dagen die ik per jaar heb.
Ja.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Meer dan 33?. (En dan bedoel ik niet inclusief ATV ofnhow heet die shit)
Correct. Net even buitendedeur wezen eten. Was de eerste. En duidelijk dat ze nog niet gewent zijn volledig volgens de nieuwe richtlijnen te werken.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:53 schreef derLudolf het volgende:
Toerisme in Niedersachsen en NRW gaat binnenkort weer open, ook voor NL'ers
Misschien niet heel verstandig, maar kan we eigenlijk wel verheugen op dagje weg
Ja, dat is dus geen verlof van de baas hè? Dat is gewoon tijd-voor-tijd.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja.
Niet helemaal eerlijk overigens. Ik werk 40 uur onder een 36 uur contract. Dat geeft heel veel vrije tijd.
Wat krijgen mensen in het bedrijfsleven dan wat jij niet krijgt?quote:Op maandag 11 mei 2020 17:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat is dus geen verlof van de baas hè? Dat is gewoon tijd-voor-tijd.
Ik heb het ook (27 om 30), lekker 12 weken vakantie/jaar. Maar wat ik (rijksambtenaar) van de baas krijg is vrij beperkt, vergeleken met bedrijfsleven.
40 vrije dagen (exclusief tijd voor tijd).quote:Op maandag 11 mei 2020 18:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wat krijgen mensen in het bedrijfsleven dan wat jij niet krijgt?
Dat is een fikse uitzondering volgens mij.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
40 vrije dagen (exclusief tijd voor tijd).
Vriend dan, geluksvogel. Ik niet, ik kreeg er toen ik werkte 25
Ja, klopt hoor. Wel heel grote werkgever. Dus toch iets minder uitzonderlijkquote:Op maandag 11 mei 2020 18:11 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat is een fikse uitzondering volgens mij.
Ik zou overigens als ik hem was ook niet klagenquote:Op maandag 11 mei 2020 18:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, klopt hoor. Wel heel grote werkgever. Dus toch iets minder uitzonderlijk
EDIT: nee dat laatste eigenlijk niet, wordt zeker niet vaak verwacht dat 'ie overuren maakt. Het is dat 'ie het nu zelf vaak doet omdat 'ie thuis de tijd minder in de gaten houdt.Maar luxepositie hoor, en inderdaad vaker uitzondering dan regel.
Bedrijfsleven, maar echt geen 40 vrije dagen. Weet niet hoeveel maar niet veel meer dan 30.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
40 vrije dagen (exclusief tijd voor tijd).
Vriend dan, geluksvogel. Ik niet, ik kreeg er toen ik werkte 25
Ik zie echt het verschil niet hoor. Behalve dat ik de 1 wettelijk sneller op moet maken. En ja, in basis beperkt. Maar waarom zou ik minder gaan werken als dat ik gewend ben? Buiten Corona—tijd om ben ik donderdag avond al aan mijn 40 uur.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat is dus geen verlof van de baas hè? Dat is gewoon tijd-voor-tijd.
Ik heb het ook (27 om 30), lekker 12 weken vakantie/jaar. Maar wat ik (rijksambtenaar) van de baas krijg is vrij beperkt, vergeleken met bedrijfsleven.
Euh, nou, wat je van de baas krijgt betaal je niet zelf. Dus je werkt dan je contracturen en *krijgt* daarbovenop (bijvoorbeeld) 30 doorbetaalde dagen vrij.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik zie echt het verschil niet hoor. Behalve dat ik de 1 wettelijk sneller op moet maken. En ja, in basis beperkt. Maar waarom zou ik minder gaan werken als dat ik gewend ben?
En ook rijksambtenaar.
Hmm sinds ik 32 uur werk... ook niet meer heel erg de neiging om meer te gaan werken eigenlijk.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik zie echt het verschil niet hoor. Behalve dat ik de 1 wettelijk sneller op moet maken. En ja, in basis beperkt. Maar waarom zou ik minder gaan werken als dat ik gewend ben? Buiten Corona—tijd om ben ik donderdag avond al aan mijn 40 uur.
En ook rijksambtenaar.
Och, ik ben jobhopper, en werk nu ruim 4 jaar als ambtenaar. In werkelijk *alle* andere banen kreeg ik van de baas meer dan 24 verlofdagen. En bij veruit de meeste was tijd-voor-tijd geen enkel probleem, en heb ik het ook vaak genoeg zeer structureel geregeld (dus gewoon zwart op wit met roosters etc) gehad.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wat krijgen mensen in het bedrijfsleven dan wat jij niet krijgt?
Overigens is het bedrijfsleven vaak uberhaupt geen optie om op die manier structureel meer te werken dan je contracturen.
Afgezien van dat je er zelf wat voor moet doen... krijg je in ieder geval wel de kans om het zo te doen.
In de toenmalige functie waar ook storingsdienst/piepdienst bij zat veel extra diensten gedraaid. Alle overuren vervolgens in mijn huis gestopt. En dat geld dat nu niet meer naar de bank gaat, gaat in vakantie zitten.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:17 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik zou overigens als ik hem was ook niet klagen
Hier veel vrije dagen.. maar met name door storingsdienst (en dus weekenden en snachts werken bovenop je normale uren) en door af en toe een vroege dienst te doen.
Voor het eerst ooit... vrije dagen over aan het eind van het jaar ipv te moeten puzzelen om alles geregeld te krijgen.
Dat betaal je toch ook gewoon...quote:Op maandag 11 mei 2020 18:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh, nou, wat je van de baas krijgt betaal je niet zelf. Dus je werkt dan je contracturen en *krijgt* daarbovenop (bijvoorbeeld) 30 doorbetaalde dagen vrij.
Als jij je contracturen werkt, krijg je 24 doorbetaalde dagen vrij. Alle rest betaal jij zelf door ze eerst extra te werken.
Overheid is ook geen liefdadigheidsinstelling hoorquote:Op maandag 11 mei 2020 18:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat betaal je toch ook gewoon...
maar dan op een ander vlak.
Werkgevers die geen overheid zijn... zijn doorgaans geen liefdadigheidsinstelling.
Mja hier een kind thuis... die meer vrije dagen heeft dan ik. Dus dit is echt ongekende luxe voor mij.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:27 schreef z80 het volgende:
[..]
In de toenmalige functie waar ook storingsdienst/piepdienst bij zat veel extra diensten gedraaid. Alle overuren vervolgens in mijn huis gestopt. En dat geld dat nu niet meer naar de bank gaat, gaat in vakantie zitten.
Op die manierquote:Op maandag 11 mei 2020 18:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh, nou, wat je van de baas krijgt betaal je niet zelf. Dus je werkt dan je contracturen en *krijgt* daarbovenop (bijvoorbeeld) 30 doorbetaalde dagen vrij.
Als jij je contracturen werkt, krijg je 24 doorbetaalde dagen vrij. Alle rest betaal jij zelf door ze eerst extra te werken.
Zei ik ook niet.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Overheid is ook geen liefdadigheidsinstelling hoor
Euh nee hoor, ik krijg dan salaris uitbetaald. En het bedrijfsleven betaalt nou niet echt minder dan de overheid, in mijn branche. Het zijn domweg beter arbeidsvoorwaarden op dat vlak. Vaak méér salaris EN meer vakantiedagen EN heel vaak mogelijkheden tot maatwerk met tijd-voor-tijd.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Werkgevers die geen overheid zijn... zijn doorgaans geen liefdadigheidsinstelling.
Misschien moet ik me dan eens laten omscholen.. want op mijn vakgebied valt dat tegenwoordig aardig tegenquote:Op maandag 11 mei 2020 18:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh nee hoor, ik krijg dan salaris uitbetaald. En het bedrijfsleven betaalt nou niet echt minder dan de overheid, in mijn branche. Het zijn domweg beter arbeidsvoorwaarden op dat vlak. Vaak méér salaris EN meer vakantiedagen EN heel vaak mogelijkheden tot maatwerk met tijd-voor-tijd.
Dat is geen liefdadigheid, dat is het bedrijfsleven. Waar je kan onderhandelen, en waar werkgevers graag betalen voor goed personeel.
O nee, ik vind het ook geen slechte deal! Maar het zijn geen vakantiedagen zoals Krea ze krijgt van de baas. Andere ruil tussen geld/tijd/arbeid.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Op die manier.
Ik vind het geen slechte deal voor mijzelf. Ik werk structureel minder dan wat ik deed in het bedrijfsleven en heb veel meer vrije tijd. En ik verdien meer.
Wat cryptischquote:Op maandag 11 mei 2020 17:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Correct. Net even buitendedeur wezen eten. Was de eerste. En duidelijk dat ze nog niet gewent zijn volledig volgens de nieuwe richtlijnen te werken.
Was niet de bedoeling, maar moest in de stad zijn en kwam er op de terugweg naar huis langs gelopen. Online kun je veel vinden. Maar bepaalde dingen moet je zien en voelen. Ook meteen duidelijk waar het prijsverschil in zit.
Je kan ook elke tweede week een dag vrij nemen. Zou dat niet beter zijn?quote:Op maandag 11 mei 2020 18:41 schreef Myraela het volgende:
Ik moet mijn uren ook een keer laten aanpassen. Ik krijg nu gewoon de 36 uur van mijn contract, maar ik werk er eigenlijk veel meer. Daar wilde ik nooit lastig over doen, omdat ik wel de vrijheid had van twee dagen vanuit huis werken. Maar eigenlijk is dat onzin, want daar werk ik natuurlijk ook gewoon.36 uur werken terwijl je wel gewoon 5 dagen werkt, is gewoon niet realistisch.
Of daadwerkelijk maar 36 uur gaan werken natuurlijkquote:Op maandag 11 mei 2020 18:41 schreef Myraela het volgende:
Ik moet mijn uren ook een keer laten aanpassen. Ik krijg nu gewoon de 36 uur van mijn contract, maar ik werk er eigenlijk veel meer. Daar wilde ik nooit lastig over doen, omdat ik wel de vrijheid had van twee dagen vanuit huis werken. Maar eigenlijk is dat onzin, want daar werk ik natuurlijk ook gewoon.36 uur werken terwijl je wel gewoon 5 dagen werkt, is gewoon niet realistisch.
Dat kan met mijn werk niet. Ik heb nu met corona achtervang, maar normaal ben ik de enige die dit doet en moeten we gewoon 5 volle dagen werken.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:43 schreef sigme het volgende:
Je kan ook elke tweede week een dag vrij nemen. Zou dat niet beter zijn?
![]()
"
Hoe kun je dan een contract hebben dat niet 5 volle dagen dekt?quote:Op maandag 11 mei 2020 18:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat kan met mijn werk niet. Ik heb nu met corona achtervang, maar normaal ben ik de enige die dit doet en moeten we gewoon 5 volle dagen werken.
Nouja, 36 uur is bij de overheid gewoon fulltime. Ik leerde pas later dat iedereen zo'n constructie heeft dat ze standaard meer werken, maar dan ook vakantiedagen opbouwen. Maar ik ben te bescheiden om daar echt om te vragen, ook omdat ik dan weer wel veel vanuit huis mag werken, en ze daar misschien het vooroordeel over hebben dat je dan toch minder doet.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:49 schreef Uhmmpie het volgende:
Hoe kun je dan een contract hebben dat niet 5 volle dagen dekt?
Ergen gaat daar iets mis.
Daar kom je pas achter als je om die verandering vraagtquote:Op maandag 11 mei 2020 18:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, 36 uur is bij de overheid gewoon fulltime. Ik leerde pas later dat iedereen zo'n constructie heeft dat ze standaard meer werken, maar dan ook vakantiedagen opbouwen. Maar ik ben te bescheiden om daar echt om te vragen, ook omdat ik dan weer wel veel vanuit huis mag werken, en ze daar misschien het vooroordeel over hebben dat je dan toch minder doet.
Dan zou je inderdaad je contract moeten laten aanpassen. Of krijg je nu wel alle uren betaald?quote:Op maandag 11 mei 2020 18:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat kan met mijn werk niet. Ik heb nu met corona achtervang, maar normaal ben ik de enige die dit doet en moeten we gewoon 5 volle dagen werken.
Je hebt geen uren registratie systeem?quote:Op maandag 11 mei 2020 18:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, 36 uur is bij de overheid gewoon fulltime. Ik leerde pas later dat iedereen zo'n constructie heeft dat ze standaard meer werken, maar dan ook vakantiedagen opbouwen. Maar ik ben te bescheiden om daar echt om te vragen, ook omdat ik dan weer wel veel vanuit huis mag werken, en ze daar misschien het vooroordeel over hebben dat je dan toch minder doet.
Wàt? Ben jij nou helemaal betoeterd! Vul P-direct in dat je je arbeidsduur aanpast. Vandaag nog! En overleg met je manager over terugwerkende kracht.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hangt wel af van de plek waar je werkt.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:01 schreef z80 het volgende:
[..]
Je hebt geen uren registratie systeem?
Ik krijg elk kalenderjaar een jaarwerkplan. Hier staan de uren in die ik moet maken. Deze worden in een rooster gezet. Werk je meer dan vul je dat in, zonder vinkje overwerk. Werk je minder dan vul je die uren niet in. Eind van het jaar moet de teller op 0 staan. Vakantie uren gaan mee naar het volgende jaar, met wel een restrictie om een stuwmeer te voorkomen. meeruren moeten op zijn.
Prikklok leek me supervervelend..quote:Op maandag 11 mei 2020 19:07 schreef sigme het volgende:
Ik werkte ooit ergens met een prikklok. Dat is ideaal.
Bij een bezuinigingsronde sneuvelde het ding (dat is zeer voordelig voor de werkgever).
Mooi praatje erbij over 'vertrouwen in de werknemers' enzo. De tassencontrole bij de uitgang bleef wel.
quote:Op maandag 11 mei 2020 19:07 schreef sigme het volgende:
Ik werkte ooit ergens met een prikklok. Dat is ideaal.
Bij een bezuinigingsronde sneuvelde het ding (dat is zeer voordelig voor de werkgever).
Mooi praatje erbij over 'vertrouwen in de werknemers' enzo. De tassencontrole bij de uitgang bleef wel.
Dat.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Wàt? Ben jij nou helemaal betoeterd! Vul P-direct in dat je je arbeidsduur aanpast. Vandaag nog! En overleg met je manager over terugwerkende kracht.
Toch anders. Ik kan ervoor kiezen om 4 uur minder te werken, terwijl ik mijn rooster van alle uren hou. Dan houdt de baas fijn die uren voor me bij als compensatie-uren die ik vrij kan inzetten en voelt het alsof ik extra vakantiedagen heb. In feite werk ik natuurlijk gewoon nogal veel over, en krijg ik dat op een later moment gecompenseerd in tijd-voor-tijd, zoals eerder genoemd.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 mei 2020 18:33 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zei ik ook niet.
Maar ik zat ook niet te mopperen dat je in het bedrijfsleven zoveel meer krijgt.
Mooie tijden voor jou, nu iedereen thuis moet werkenquote:Op maandag 11 mei 2020 18:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ik weet wel dat je gelijk hebt. Ik zal het gesprek wel een keer aangaan.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:04 schreef sigme het volgende:
Wàt? Ben jij nou helemaal betoeterd! Vul P-direct in dat je je arbeidsduur aanpast. Vandaag nog! En overleg met je manager over terugwerkende kracht.
quote:
Ik krijg deze maand 600 overuren uitbetaald .. opgebouwd in de afgelopen 2 jaarquote:Op maandag 11 mei 2020 19:01 schreef z80 het volgende:
[..]
Je hebt geen uren registratie systeem?
Ik krijg elk kalenderjaar een jaarwerkplan. Hier staan de uren in die ik moet maken. Deze worden in een rooster gezet. Werk je meer dan vul je dat in, zonder vinkje overwerk. Werk je minder dan vul je die uren niet in. Eind van het jaar moet de teller op 0 staan. Vakantie uren gaan mee naar het volgende jaar, met wel een restrictie om een stuwmeer te voorkomen. meeruren moeten op zijn.
Het ging hartstikke goed vorige keer!quote:Op maandag 11 mei 2020 20:07 schreef Myraela het volgende:
Hmm, zal ik morgen wel of niet poging twee tot hardlopen doen. Eigenlijk moet ik het gewoon wel doen.
Ja. Voor je het weet neuk je niet meer zonder wandelstok en leesbril.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:15 schreef Candaasje het volgende:
En morgenochtend zelf naar de huisarts. Daar heb ik minder zin in, maar het moet even.
(Ik wist niet dat 30 jaar worden gepaard gaat met allerlei stomme rotkwaaltjes waar je nooit eerder last van hebt gehad)
Daar heb je pillen voor..quote:Op maandag 11 mei 2020 20:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. Voor je het weet neuk je niet meer zonder wandelstok en leesbril.
^ wat zij zegt. Op jezelf letten en voor jezelf opkomen Myra. Eens een keer langer blijven oid moet je niet over gaan mieren, maar structureel meer uren werken dan je contracturen en die niet betaald krijgen is niet de bedoeling.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoezo niet onderbouwen? Je maakt die uren toch? Alleen dan vul je ze op een andere dag in, terwijl je dan dus tussen je liefjes op het terras zit. Oid.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hangt wel af van de plek waar je werkt.
B merkte op een gegeven moment dat hij belachelijk veel uren maakte, omdat hij 's ochtends al vrij vroeg begon en nooit op tijd wegkwam. Toen heeft hij een tijdlang realistisch ingevuld hoeveel hij deed, en is hem verteld dat het beter was als hij gewoon overal 8 invulde en naar eigen inzicht zichzelf halve dagen vrij gaf (praktisch nooit, want hij kan het nu dus niet onderbouwen).
De Injera lukte niet.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe is het eigenlijk met je Somalische eten afgelopen?
quote:Op maandag 11 mei 2020 19:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij vond sigme mopperen?Ambtenaar zijn
Ik hou er zo van!
Hebben we het helemaal niet over gehad bij de vleesmeet @:sigme, over de geneugten van het ambtenaarschap!
Wat er gebeurde was dat hij bijvoorbeeld maandag 10 uur werkte, dinsdag 10 uur, woensdag 10 uur, donderdag 8 uur, en dan vrijdagmiddag met de lunch weg wilde maar dat z'n manager zoiets had van "hé nee, we hebben jou nodig, waar wil je ineens heen". Want hij moest gewoon maandag 8, dinsdag 8, enzovoort schrijven dus stond er niet dat hij op vrijdag eerder kon gaan.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hoezo niet onderbouwen? Je maakt die uren toch? Alleen dan vul je ze op een andere dag in, terwijl je dan dus tussen je liefjes op het terras zit. Oid.
Maandag 12 uur aan project X, dinsdag 6 uur aan Project X en 3 uur aan project Y
Zet je in je urenregistratie als
maandag 8 uur project x
dinsdag 8 uur project x
woensdag 2 uur project x + 3 uur project y
en zo verder. Als je aan 40 zit stop je met werken en deze verdeel je over de 5 werkdagen.
Trouwen?quote:Op maandag 11 mei 2020 20:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik krijg deze maand 600 overuren uitbetaald .. opgebouwd in de afgelopen 2 jaar
Maar zo werkt het lang niet overal natuurlijk. Elk commercieel bedrijf lacht je uit als je moeilijk doet over een beetje overwerk.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hoezo niet onderbouwen? Je maakt die uren toch? Alleen dan vul je ze op een andere dag in, terwijl je dan dus tussen je liefjes op het terras zit. Oid.
Maandag 12 uur aan project X, dinsdag 6 uur aan Project X en 3 uur aan project Y
Zet je in je urenregistratie als
maandag 8 uur project x
dinsdag 8 uur project x
woensdag 2 uur project x + 3 uur project y
en zo verder. Als je aan 40 zit stop je met werken en deze verdeel je over de 5 werkdagen.
Ik word hier ook genegeerd hoor krea. Zullen we een eigen SC beginnen?quote:Op maandag 11 mei 2020 20:41 schreef Kreator het volgende:
Waarom reageert niemand op mijn Uiltje opmerking? Zo raar. Ik word hier echt compleet genegeerd en jullie reageren wel op andere mensen.
*Knuf*quote:Op maandag 11 mei 2020 20:41 schreef Kreator het volgende:
Waarom reageert niemand op mijn Uiltje opmerking? Zo raar. Ik word hier echt compleet genegeerd en jullie reageren wel op andere mensen.
Hongaarse uiltjes zijn toch gewoon iets doorsnee?quote:Op maandag 11 mei 2020 20:41 schreef Kreator het volgende:
Minder. Wel een leuk project.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
De Injera lukte niet.De drie groentestoofjes waren wel lekker en kruidig. Maar wel weer anders dan bij de afhaal. Uiteindelijk met wat naan gegeten, ook prima, toch niet dezelfde ervaring. Binnenkort maar een nieuwe poging.
Goed plan. Ergens waar het dan dus kennelijk wel gezellig is. Zonder al die zure inteeltkliekjes.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik word hier ook genegeerd hoor krea. Zullen we een eigen SC beginnen?
Dan ga ik wel eerst even dramatisch afscheid nemen van deze, natuurlijk.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Goed plan. Ergens waar het dan dus kennelijk wel gezellig is. Zonder al die zure inteeltkliekjes.
Even CUL, maar hoe smaken zure inteeltkliekjes? Zijn dat een soort augurken?quote:Op maandag 11 mei 2020 20:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Goed plan. Ergens waar het dan dus kennelijk wel gezellig is. Zonder al die zure inteeltkliekjes.
Op deze manier heb ik gewoon geen zin meer om te reageren. Heb echt het gevoel dat ik mijn ziel blootleg door An te geven welk biertje ik drink.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dan ga ik wel eerst even dramatisch afscheid nemen van deze, natuurlijk.
Ja, ik kan me voorstellen dat het je diep raakt. Stel je je eindelijk eens kwetsbaar op, lijkt het er allemaal nog niet toe te doen.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Op deze manier heb ik gewoon geen zin meer om te reageren. Heb echt het gevoel dat ik mijn ziel blootleg door An te geven welk biertje ik drink.
Ongefilterd, ijskoud, licht zurig, beetje bitter.
Al die info gaat verloren omdat ik wel onzichtbaar lijk.
Naar drie maanden ongewassen vagijn.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Even CUL, maar hoe smaken zure inteeltkliekjes? Zijn dat een soort augurken?
600?quote:Op maandag 11 mei 2020 20:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik krijg deze maand 600 overuren uitbetaald .. opgebouwd in de afgelopen 2 jaar
Ready, set, go! The hunt is opened! This Trackdown Juicy Pale ale is back and beautiful as ever. Ideally drunk after an long day surviving in the concrete jungle. Have you had an amazing day on the prowl? soaked in your own adrenaline filled sweat, yearning for refreshment? Then this Trackdown Juicy Pale Ale is the drink for you!quote:Op maandag 11 mei 2020 20:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik kan me voorstellen dat het je diep raakt. Stel je je eindelijk eens kwetsbaar op, lijkt het er allemaal nog niet toe te doen.
Ik ben wel benieuwd welk biertje precies je leven verrijkt, op dit moment.
Veilige keuze.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ready, set, go! The hunt is opened! This Trackdown Juicy Pale ale is back and beautiful as ever. Ideally drunk after an long day surviving in the concrete jungle. Have you had an amazing day on the prowl? soaked in your own adrenaline filled sweat, yearning for refreshment? Then this Trackdown Juicy Pale Ale is the drink for you!
Chock full of hops and interesting juicy flavors, this JuicyPale Ale is more than just a pale ale. It's aromas and flavors urge you to drink it, and makes you wonder off into thoughts of adventure. Nature calls! Tropical, yet sturdy flavors combined with only the best hops the owl can find, makes this beer only for the daring! An ABV percentage of 5.2% helps you to refresh yourself, but not dull your senses. You never know when you need them!
quote:
Met dank aan Danny voor het verzamelen en publiceren...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Moet ik het vliegtuig weer even opzoeken, of red je het zonder?quote:Op maandag 11 mei 2020 20:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dan ga ik wel eerst even dramatisch afscheid nemen van deze, natuurlijk.
Wie?quote:Op maandag 11 mei 2020 20:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heeft iemand recent nog wel eens iets van Kreator gehoord? Die kwam hier regelmatig toch?
Deed Uhmpie dat al niet eens in een grijs verleden?quote:Op maandag 11 mei 2020 20:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Moet ik het vliegtuig weer even opzoeken, of red je het zonder?
Als je écht indruk wil maken, moet je gewoon heel de SC a la F&F laten klappen
Daar heb ik destijds heel weinig van meegekregen.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Moet ik het vliegtuig weer even opzoeken, of red je het zonder?
Als je écht indruk wil maken, moet je gewoon heel de SC a la F&F laten klappen
Ik overweeg ook een bier.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Joah. Lekker licht op de maandagavond-bier.
Klappen als in kapot laten klappen.quote:Op maandag 11 mei 2020 21:00 schreef Tele6 het volgende:
Klappen als in applaudiseren? Waarvoor? Wanneer? Iemand linkje?
Die ontzettende hunk met enorme pener? Volgens mij heeft die een leven gekregen.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heeft iemand recent nog wel eens iets van Kreator gehoord? Die kwam hier regelmatig toch?
Het ging wel áltijd over zijn Hongaarse worst ja, nu je het zegt.quote:Op maandag 11 mei 2020 21:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die ontzettende hunk met enorme pener? Volgens mij heeft die een leven gekregen.
Ik weet dus niet eens meer precies waarom het barsttequote:Op maandag 11 mei 2020 20:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Daar heb ik destijds heel weinig van meegekregen.
Het was wel een happening, dat is eigenlijk het enige dat ik weetquote:Op maandag 11 mei 2020 21:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik weet dus niet eens meer precies waarom het barstte
Iets met onenigheid over het modden speelde wel mee geloof ik. Maar verder....
Dat was wel heel kort dan.quote:Op maandag 11 mei 2020 21:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Dat noemen ze tegenwoordig samen een SCtje opzetten... jaja..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |