abonnement Unibet Coolblue
pi_193031247
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Kun je dus in die RIVM grafiek zien.
Ja en dat aantal blijf ik dus hoog vinden. Wetende dat van de laatste x dagen dat aantal in die grafiek nog elke dag bijgevuld gaat worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 14:39:55 #77
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193031250
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:32 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Vanaf wanneer mag je het woord ‘veel’ dan wel gebruiken?

Al handelt maar 5% van de bedrijven zo, persoonlijk vind ik dat al ‘veel’. Want misschien heeft die 5% al behoorlijke gevolgen.

Vandaar dat ik het woord ‘veel’ gebruik. Al is het lang geen meerderheid.
[..]

In dat topic waren een aantal users die aangeven dat zij in ieder geval weer op kantoor worden verwacht. In ieder geval dus de bedrijven waar zij werkten.

Maar ja, namen heb ik niet. Dus daar hebben jullie me. Ik kan niet 100% zeker, zwart op wit, statistisch significant, boven alle twijfel verheven aantonen dat er weer meer kantoren open gaan binnenkort. :')

Dus dan hebben jullie helemaal gelijk. Er gaat nul komma niks veranderen de komende tijd.

Dus vanaf nu verboden te praten over de verschillende kantoren die (tegen de adviezen in) hun mensen weer terug halen en de extra risico's die dat voor hun werknemers meebrengt.
Dat betwijfel ik dan ook niet zozeer, wel dat het invloed gaat hebben op. Dat werd elk weekend wel gedacht als het een beetje druk was en kennelijk valt de impact daarvan ook wel mee.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 14:40:02 #78
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193031251
sterftecijfer loopt geleidelijk naar beneden, dat valt mij wat op
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_193031255
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:36 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Ja, ik word er een beetje moe van dat ik niks kan zeggen totdat ik het echt volledig zwart op wit met cijfers en zo heb kunnen aantonen.

Ik zie dit om mij heen en maak mij er zorgen over. Dus wil ik het erover kunnen hebben zonder eerst met een peer reviewed studie aan te hoeven komen.
Nogmaals: dat maak je er helemaal zelf van. Jij bent de enige die het over peer reviewed studies en significante signaleringen heeft.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 9 mei 2020 @ 14:40:48 #80
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193031262
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Zou graag willen weten hoe die cijfers opgebouwd zijn want dat kan wel eea verklaren. Hoeveel cijfers zijn “oude” cijfers en wat is het nieuwe aantal overlijdens van de afgelopen 24 uur.

Wat dat betreft kan het allemaal zo makkelijk maar door bureaucratie wordt alles bemoeilijkt.
Ik kan geen bron vinden, maar op nu.nl kwam ik deze uitspraak tegen:

''Vrijdagmiddag hebben ze allemaal weer de administratie bijgewerkt blijkbaar:

- 60% van de opnames is van vorige week of verder terug.
- 30% van de opnames is meer dan een maand geleden''.

Reacties geven aan dat die persoon gelijk heeft, dus dan vallen de nummers alsnog mee.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193031301
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik dan ook niet zozeer, wel dat het invloed gaat hebben op. Dat werd elk weekend wel gedacht als het een beetje druk was en kennelijk valt de impact daarvan ook wel mee.
Ja, dat weten we niet. Daar gaan we achter komen. Het zou inderdaad kunnen dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt.

Het gaat mij erom dat we zulke extra bewegingen een beetje op 'de radar' hebben. Dat we er niet door verrast worden als ze wel een invloed blijken te hebben.
pi_193031308
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

dus dan vallen de nummers alsnog mee.
Het zijn er gewoon 50 a 60 per dag momenteel. En dan bedoel ik dus niet die wat met terugwerkende kracht gemeld worden zoals elke dag om 2 uur door het RIVM, maar op de dag van overlijden zelf.

Ik vind dat dus nog steeds niet mee vallen als ik eerlijk ben.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193031318
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:45 schreef vosss het volgende:
Het zijn er gewoon 50 a 60 per dag momenteel. En dan bedoel ik dus niet die wat met terugwerkende kracht gemeld worden zoals elke dag om 2 uur door het RIVM, maar op de dag van overlijden zelf.

Oh, het virus is nog lang niet uitgedoofd, zeker niet.
pi_193031339
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nogmaals: dat maak je er helemaal zelf van. Jij bent de enige die het over peer reviewed studies en significante signaleringen heeft.
Goed dan. Als het zonder absolute cijfers mag:

Ik zie nu aardig wat bedrijven die er schijt aan hebben. Ik denk niet dat het een meerderheid is. Maar zelf vind ik het alsnog best veel.

Dus dan blijf ik bij mijn stelling dat er 'veel' kantoren open gaan. Genoeg om voor nu een beetje in de peiling te houden. ;)
  zaterdag 9 mei 2020 @ 14:49:56 #85
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193031347
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:02 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

De schuld ligt bij de families. Blijf gewoon weg, is het beste voor de gezondheid.
of bij het medisch personeel zonder mondkapjes.
pi_193031365
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:46 schreef skrn het volgende:

[..]

Oh, het virus is nog lang niet uitgedoofd, zeker niet.
Enige wat positief is is het aantal opnames, dat ligt flink lager dan tijdens de piek. Dat die dooien van nu achterlopen snap ik ook, maar vooralsnog zijn er elke dag 50 families die iemand moeten begraven die zonder corona naar waarschijnlijkheid nog gewoon geleefd had.

En dat is gewoon triest. Nog triester is dat dat is allemaal omdat die gare Chinezen alles vreten wat los en vast zit en die smerige wetmarkets van ze. Als ze dat zouden laten dan hadden een hele hoop mensen nog gewoon geleefd en zat heel de wereld niet met deze kutzooi te kijken.

Hoe meer slachtoffers vallen en hoe langer het allemaal duurt hoe meer ik het China kwalijk begin te nemen. Doe gewoon normaal. :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193031374
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:49 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Goed dan. Als het zonder absolute cijfers mag:

Ik zie nu aardig wat bedrijven die er schijt aan hebben. Ik denk niet dat het een meerderheid is. Maar zelf vind ik het alsnog best veel.

Dus dan blijf ik bij mijn stelling dat er 'veel' kantoren open gaan. Genoeg om voor nu een beetje in de peiling te houden. ;)
Dit is al een stuk genuanceerder dan Cesare, die dus zonder enige omhaal verkondigde dat veel bedrijven werknemers gingen verplichten naar kantoor te komen ^O^.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193031375
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]

of bij het medisch personeel zonder mondkapjes.
https://www.1limburg.nl/l(...)verzicht-niet-getest
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193031385
Het gebrek aan mondkapjes kun je het medisch personeel niet kwalijk nemen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193031402
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

@:lenny_leonard heeft dan wel een toepasselijke bewegende afbeelding
Ik speel deze door naar @Zipportal
pi_193031406
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Enige wat positief is is het aantal opnames, dat ligt flink lager dan tijdens de piek. Dat die dooien van nu achterlopen snap ik ook, maar vooralsnog zijn er elke dag 50 families die iemand moeten begraven die zonder corona naar waarschijnlijkheid nog gewoon geleefd had.

En dat is gewoon triest. Nog triester is dat dat is allemaal omdat die gare Chinezen alles vreten wat los en vast zit en die smerige wetmarkets van ze. Als ze dat zouden laten dan hadden een hele hoop mensen nog gewoon geleefd en zat heel de wereld niet met deze kutzooi te kijken.

Hoe meer slachtoffers vallen en hoe langer het allemaal duurt hoe meer ik het China kwalijk begin te nemen. Doe gewoon normaal. :(
Eens hoor, vosssos!
Go hard or go home
pi_193031418
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:39 schreef Adrie072 het volgende:
Interview

Jaap van Dissel: ‘Ik denk dat het virus vaak gaat terugkomen’

Jaap van Dissel, directeur infectieziektenbestrijding RIVM Al maanden levert wetenschapper Jaap van Dissel het kabinet de ‘heilige adviezen’ over het coronavirus. Van mondkapjes moet hij weinig hebben.
Pim van den DoolJeroen Wester
8 mei 2020 om 21:44
Leestijd 5 minuten

De vrouw met een mondkapje met bloemetjespatroon komt direct op hem af als hij het pand van de Tweede Kamer verlaat. Ze is moeilijk verstaanbaar. Of ze mijnheer Van Dissel wat mag vragen. De directeur infectieziektebestrijding van het RIVM stemt vriendelijk in terwijl hij rustig doorloopt. Er vallen doden in de zorg, het is er onveilig, zegt ze. „De richtlijnen moeten worden aangepast. Wilt u dat meenemen?” Als een doorgewinterd politicus wikkelt hij de ontmoeting af. „Wij zullen ernaar kijken mevrouw.”

Van Dissel – gesteven wit overhemd, geen das – wordt op straat herkend. De belangrijkste adviseur van het kabinet bij de coronabestrijding – iedere zondag is hij voor overleg op het Catshuis bij premier Rutte (VVD) – is binnen een paar maanden een BN’er geworden. En dat vindt hij „vervelend”. „Maar daar kan ik verder weinig aan veranderen.”

Jaap van Dissel is door het kabinet op een voetstuk geplaatst. Hij is de voorzitter van het Outbreak Management Team (OMT), het team van deskundigen dat over de crisisbestrijding adviseert. Rutte noemde die adviezen heilig. Van Dissel begrijpt dat. „Mijn rol is helder. Ik ben voorzitter van het OMT, daar zitten soms wel veertig man in. Het gaat niet om mij als persoon. Het gaat erom de mening van het OMT over het voetlicht te brengen. In het begin van een uitbraak moet je kunnen varen op mensen die verstand hebben van infectieziektenbestrijding. Tegelijk ben ik de eerste om te zien dat als je eenmaal die hobbel genomen hebt, het zo snel mogelijk terug moet naar hoe het moet zijn, namelijk dat de politiek leidend is.”

Nee, hij heeft geen politieke ambities, bezweert hij hard lachend. „Ik vind het interessant om te adviseren over de verbinding tussen wetenschap en beleid. Anders zat ik niet op de plek waar ik nu zit. En daar zit ik prima.”

Afgelopen week kondigde het kabinet een verdere versoepeling van de maatregelen aan. Naast de scholen mogen maandag ook de kappers weer open. En vanaf 1 juni wellicht de terrassen en musea.

Het OMT stelde begin april vijf voorwaarden aan versoepeling. Naast afname van het aantal coronapatiënten op de intensive care, zou het aantal besmettingen flink gedaald moeten zijn, en zou er voldoende moeten kunnen worden getest. Ook de mogelijkheid van grootschalig contactonderzoek was een voorwaarde.

Van Dissel erkent dat nog niet aan al die condities is voldaan, maar relativeert het belang ervan. „Soms krijg je nieuwe inzichten. Op dat moment zagen we het als harde voorwaarden, die stel je dan omdat je hoopt dat ze worden opgepakt. Dat is ook gebeurd. Ik denk dat we redelijk ver zijn, we hebben er uitzicht op dat het goed gaat.”

Het voorkomen van overbelasting van de zorg en het beschermen van kwetsbare groepen staan centraal. Van Dissel is zichtbaar trots op de dalende bezetting op de corona-IC’s. Wonderbaarlijk, zegt hij, hoe de hoofdmodelleur van het RIVM, de aantallen goed voorspelde. De prognose van de piek medio april kwam uit. Eerder dacht het instituut overigens dat die piek pas eind mei zou komen.

Maar het beschermen van de kwetsbaren, met name de ouderen, is dat wel goed gegaan? Het virus woekerde in verpleeghuizen. Van Dissel is nog niet toe aan conclusies. „Ik vind dat te kort dag. De verpleeghuizen zijn een apart probleem gebleken, de vraag is of dat oplosbaar was. Je zag eigenlijk in alle Europese landen veel sterfgevallen in verpleeghuizen. Dus het is de vraag wat daaraan te voorkomen was.”

Is het een fout geweest dat koorts een belangrijke voorwaarde was voor testen, terwijl oudere Covid-patiënten vaak geen koorts ontwikkelen? Van Dissel wil er niet aan. We weten nog niet eens wie de infecties de verpleeghuizen binnenbracht, zegt hij. „Daar heb ik nog geen studie naar gezien.” Hij stelt dat het OMT niet alleen verantwoordelijk was. „De verschillende sectoren hebben hun eigen protocollen.”

Zweden lijkt met veel minder opsluiting vergelijkbare resultaten te boeken. Was dat achteraf gezien niet beter geweest?

„Nee, dan waren we overrompeld. Dan waren onze IC’s echt overstroomd. In Zweden is de ontwikkeling van het aantal besmettingen veel geleidelijker verlopen, zonder die boost van het carnaval die wij hebben gehad.”

Er ontstond in maart onrust over uw uitspraak dat we het virus beheerst moesten laten ‘rondwaren’.

„Het virus is er gewoon. Dan wordt het semantiek. Het is niet een virus dat je op korte termijn kwijtraakt in een land als Nederland, met zoveel internationale contacten. Ik denk dat het virus zo breed verspreid is, dat het vaak weer gaat terugkomen.”

Kunnen we nu zeggen dat de uitbraak ten einde is?

„Nee, natuurlijk niet. We hebben nu de eerste fase opgevangen, nu gaat het erom hoe je dat voortzet.”

De afweging voor een ‘mildere’ lockdown betekent dat er meer mensen gaan overlijden. Zijn daar taxaties van?

„Nee, want voor sterfte moet je afwachten wat er precies gebeurt, het hangt af van welk deel van de bevolking getroffen wordt. In een land waar 80 procent onder de twintig is, zoals in ontwikkelingslanden, heb je een heel ander perspectief dan wanneer je een vergrijsde populatie hebt.”

Vanuit de wetenschap is er kritiek dat het onduidelijk is op welke studies het OMT zich baseert. Onzin, vindt Van Dissel. „Al die wetenschappelijke publicaties kunt u gewoon terugvinden. Die staan allemaal op Pubmed [een medisch-wetenschappelijke website, red.]. Als je daar zoekt op ‘face mask’ en ‘influenza’, dan krijg je alles terug waar wij ons op baseren. Dat hoeven wij niet op een presenteerblaadje aan te leveren.”

Begin april riepen wetenschappers het RIVM op meer data en codes van computermodellen met de buitenwereld te delen, in het belang van de wetenschap. Volgens Van Dissel doet het RIVM dat gewoon. Ja, sommige data zijn vertrouwelijk verkregen, die kun je niet met de buitenwereld delen, zegt hij. „Het staat allemaal op internet. Dus weet je, ik denk ook weleens: wat willen jullie nou precies?”

Vooraanstaande vakgenoten zeggen: deel meer data.

„Ik vraag me weleens af: hebben ze daarnaar gezocht? Die infectiemodellen zijn gewoon gepubliceerd.”

Voor het eerst liet Van Dissel zich deze week positief uit over het gebruik van mondkapjes buiten de zorg, verwijzend naar wetenschappelijke inzichten over het psychologische effect: men wordt voorzichtiger bij het zien van mondkapjes bij anderen. Maar hij heeft er zichtbaar moeite mee dat standpunt te verdedigen. Wekenlang hamerde hij op de schijnveiligheid van mondkapjes en het risico dat mensen zich daardoor met een mondkapje juist onzorgvuldiger gaan gedragen. Hij toonde zich ronduit een tegenstander.

Het OMT was al een tijdje verdeeld en komt nu met een neutraal advies: wetenschappelijk gezien is er geen reden mondkapjes te dragen.

Waarom zo’n verzet tegen mondkapjes als er wisselende inzichten over bestaan? Baat het niet, dan schaadt het niet?

„Dat vind ik niet echt wetenschappelijk advies. Dan kun je ik weet niet wat allemaal gaan doen.”

In het kader van veiligheid voorop?

„Onze rol is op basis van wetenschappelijke kennis te adviseren. ‘Baat het niet, dan schaadt het niet’ klinkt meer als beleid.”

‘Niet bewezen’ is toch niet hetzelfde als ‘bewezen dat iets niet werkt’?

„Het gaat om de context. We hebben een anderhalvemetersamenleving. Dan heeft een mondkapje geen meerwaarde. Nu jij weer. Het gaat allemaal om kansen. En hoeveel het gaat toevoegen. Niks dus. En dan is ook nog de vraag of het niet negatief uitwerkt. Dat je half ziek toch maar naar buiten gaat.”

U zegt: een ziek mens hoort niet buiten te zijn. Maar als mensen niet weten dat ze ziek zijn of gewoon eigenwijs zijn, zou een mondkapjesplicht de risico’s toch kunnen verlagen?

„Dat zijn aannames. Dan moet je daar bewijzen voor hebben. Je kunt het ook omdraaien. Kijk naar een land als China. Daar zie ik mensen al heel lang mondkapjes dragen. Is dat een garantie geweest? Daar is de epidemie begonnen. Ik wil het niet omdraaien, maar daaruit blijkt dat mondkapjes ook niet alles zijn.”

We zeggen niet dat mondkapjes zaligmakend zijn. Maar we vragen ons af of ze toch niet kunnen helpen in een breder pakket van maatregelen.

„Dan wil ik u eraan herinneren dat we de besmettingen hebben teruggebracht zonder mondkapjes.”

Misschien had het virus minder gewoekerd mét mondkapjes. Dat weten we toch niet?

„Dat zullen we inderdaad niet weten.”

bron https://www.nrc.nl/nieuws(...)-terugkomen-a3999212
Wat een stuitend eigenwijze man is dat toch. Nog zelden iemand gezien die zoveel moeite doet om krampachtig dingen zo te draaien dat hij niet op zijn mening terug hoeft te komen.
pi_193031420
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Enige wat positief is is het aantal opnames, dat ligt flink lager dan tijdens de piek. Dat die dooien van nu achterlopen snap ik ook, maar vooralsnog zijn er elke dag 50 families die iemand moeten begraven die zonder corona naar waarschijnlijkheid nog gewoon geleefd had.

En dat is gewoon triest. Nog triester is dat dat is allemaal omdat die gare Chinezen alles vreten wat los en vast zit en die smerige wetmarkets van ze. Als ze dat zouden laten dan hadden een hele hoop mensen nog gewoon geleefd en zat heel de wereld niet met deze kutzooi te kijken.

Hoe meer slachtoffers vallen en hoe langer het allemaal duurt hoe meer ik het China kwalijk begin te nemen. Doe gewoon normaal. :(
Als als als. Hoe verschrikkelijk ook maar op een gemiddelde dag zijn er wel 400 doden in NL. Het is maar waar je mee wil zitten.
pi_193031437
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:56 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Als als als. Hoe verschrikkelijk ook maar op een gemiddelde dag zijn er wel 400 doden in NL. Het is maar waar je mee wil zitten.
Als in jouw familie een COVID-19 dode valt te betreuren dan zal ik hetzelfde tegen je zeggen.

Dat zijn gewoon allemaal mensen. Met familie, vrienden, kennissen, collega's.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193031450
Dat mag ik toch wel gewoon triest vinden zeker zonder daarbij opmerkingen als "het is maar waar je mee wilt zitten" om mn oren te krijgen??

}:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193031457
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Als in jouw familie een COVID-19 dode valt te betreuren dan zal ik hetzelfde tegen je zeggen.

Dat zijn gewoon allemaal mensen. Met familie, vrienden, kennissen, collega's.
Oh als iemand in mijn omgeving overlijd dan hoef ik jouw medelijden niet te hebben hoor. Ja het zijn allemaal mensen, maar het is ook weer 'gewoon' een overlijden door een externe factor.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 15:00:42 #97
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193031459
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Enige wat positief is is het aantal opnames, dat ligt flink lager dan tijdens de piek. Dat die dooien van nu achterlopen snap ik ook, maar vooralsnog zijn er elke dag 50 families die iemand moeten begraven die zonder corona naar waarschijnlijkheid nog gewoon geleefd had.

En dat is gewoon triest. Nog triester is dat dat is allemaal omdat die gare Chinezen alles vreten wat los en vast zit en die smerige wetmarkets van ze. Als ze dat zouden laten dan hadden een hele hoop mensen nog gewoon geleefd en zat heel de wereld niet met deze kutzooi te kijken.

Hoe meer slachtoffers vallen en hoe langer het allemaal duurt hoe meer ik het China kwalijk begin te nemen. Doe gewoon normaal. :(
Inderdaad verschrikkelijk als er mensen overlijden. Helemaal als ze anders misschien nog wel hadden geleefd. We moeten echter niet vergeten dat dat dagelijks gebeurd; ook buiten Corona. Ook dan overlijden er mensen die met een wat andere keuze of wat minder pech ook nog gewoon hadden geleefd en daar liggen we ook niet wakker van. Er gaan nou eenmaal mensen dood en dat is gewoon oneerlijk, het is enkel dat het nu vooral opvalt omdat Corona zo groot in het nieuws is elke dag.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193031475
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Enige wat positief is is het aantal opnames, dat ligt flink lager dan tijdens de piek. Dat die dooien van nu achterlopen snap ik ook, maar vooralsnog zijn er elke dag 50 families die iemand moeten begraven die zonder corona naar waarschijnlijkheid nog gewoon geleefd had.

En dat is gewoon triest. Nog triester is dat dat is allemaal omdat die gare Chinezen alles vreten wat los en vast zit en die smerige wetmarkets van ze. Als ze dat zouden laten dan hadden een hele hoop mensen nog gewoon geleefd en zat heel de wereld niet met deze kutzooi te kijken.

Hoe meer slachtoffers vallen en hoe langer het allemaal duurt hoe meer ik het China kwalijk begin te nemen. Doe gewoon normaal. :(
Wet markets vind je ook in Vietnam, Maleisië, Fillipijnen, Mexico, Taiwan, Indonesië, Singapore, Thailand...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193031476
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Inderdaad verschrikkelijk als er mensen overlijden. Helemaal als ze anders misschien nog wel hadden geleefd. We moeten echter niet vergeten dat dat dagelijks gebeurd; ook buiten Corona. Ook dan overlijden er mensen die met een wat andere keuze of wat minder pech ook nog gewoon hadden geleefd en daar liggen we ook niet wakker van. Er gaan nou eenmaal mensen dood en dat is gewoon oneerlijk, het is enkel dat het nu vooral opvalt omdat Corona zo groot in het nieuws is elke dag.
Ok dus 5500 dooien extra maakt geen flikker uit begrijp ik.

Wat voor aantallen extra dooien zouden voor jou persoonlijk wel uitmaken dan?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193031480
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Inderdaad verschrikkelijk als er mensen overlijden. Helemaal als ze anders misschien nog wel hadden geleefd. We moeten echter niet vergeten dat dat dagelijks gebeurd; ook buiten Corona. Ook dan overlijden er mensen die met een wat andere keuze of wat minder pech ook nog gewoon hadden geleefd en daar liggen we ook niet wakker van. Er gaan nou eenmaal mensen dood en dat is gewoon oneerlijk, het is enkel dat het nu vooral opvalt omdat Corona zo groot in het nieuws is elke dag.
En het is weer groot in het nieuws omdat er zoveel doden vallen. Leuke vicieuze cirkel zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')