abonnement Unibet Coolblue
pi_193077721
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:17 schreef BorTheWolf het volgende:
Wat ook positief is, dat Italië nu echt al een lagere tijd hele goed daling heeft ingezet. Ben echt blij voor die mensen. Spanja zag er tot een week geleden ook goed uit, maar daar heeft men nog niet een constante daling jammer genoeg.
Spanje had gisteren 123 nieuwe Coronadoden en Italië nog 179. Spanje gaat volgens mij nog steeds wel de goede kant uit
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:17:34 #102
67174 Dos37
Come on Twente
pi_193078347
Spanje heeft wel veel meer besmettingen nog steeds, al is dat wel arbitrair zoals hier al eerder is aangegeven. Als je meer test zul je ook meer vinden ook de minder zware gevallen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_193078605
Vanuit veel plekken komen goede berichten *O*

Jammer genoeg is er ook wel een negatief bericht, in Zuid-Korea hebben ze de uitgaansgelegenheden te vroeg geopend met als gevolg een nieuwe brandhaard. Laten we vooral hopen dat deze klein en beperkt blijft.

Daar zit mogelijk wel een positief tintje aan, in Zuid-Korea hebben ze vanaf het begin heel weinig besmettingen gehad omdat ze direct zijn begonnen met testen en isoleren. Daardoor heeft het virus weinig mensen ziek gemaakt. Je ziet daar nu bij het eerste de beste feestje dat het overslaat.
In Nederland (en veel andere landen) hebben we het 'voordeel' dat we pas laat ingegrepen hebben en nog steeds niet in de fase zijn om te testen en isoleren. Zo zijn er veel mensen ziek geworden, veel zonder dat ze het door hebben gehad. Dat betekent dat besmettingen bij versoepelingen veel minder snel om zich heen zal grijpen, er zijn meer mensen voorzien van antistoffen.

Maar de belangrijkste les die we er van moeten leren is dat evenementen, zeker feestjes binnen, echt pas als aller-aller-aller laatste weer vrijgegeven moet worden.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:44:59 #104
62419 CherryLips
chocoholic
pi_193078719
Ik weet niet wat er bij NICE aan de hand is, maar die staat nu op 432.
Tap tap tap
pi_193078817
Als je kijkt naar het aantal testen en uitslagen in Nederland dan kan je ook een hele positieve trend zien, misschien nog wel belangrijker dan alle getallen die er dagelijks bekend gemaakt worden:


Waar je in het begin een hele sterke en snelle stijging ziet, met als hoogtepunt 29,2% positieve testen (en later een lager percentage met 8391 positieve testen) zie je nu dat het omlaag hobbelt. Het aantal testen neemt natuurlijk ook wat af (minder mensen komen bij de dokter), maar het aantal blijft onverminderd hoog mijn inziens.

Afgelopen week was nog maar 7,3 procent van de testen positief *O*
pi_193078827
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:44 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet niet wat er bij NICE aan de hand is, maar die staat nu op 432.
Misschien een correctie van na het weekend?
pi_193078927
Ook heel fijn om te lezen vanochtend:
quote:
Ondanks versoepeling neemt corona in Denemarken af

KOPENHAGEN - De corona-epidemie in Denemarken blijft ondanks de versoepeling van lockdownmaatregelen in hevigheid afnemen. Overheidsinstituut SSI zegt dat iedere besmette persoon het virus in de eerste week van mei overdroeg aan gemiddeld 0,7 andere personen. Dat is fors minder dan op het hoogtepunt van de epidemie in maart, toen dat zogeheten reproductiegetal bijna op 2 stond.

In het land met ongeveer 5,5 miljoen inwoners zijn tot dusver ruim 530 coronapatiënten overleden. De regering versoepelde medio vorige maand veel maatregelen die verspreiding van het virus moesten voorkomen. Zo konden basisscholen en kappers de deuren weer openen. Het reproductiegeval stond eind april weer bijna op 1. Als het daarboven komt, neemt het aantal besmettingen weer toe.

De laatste cijfers laten volgens SSI-bestuurder Tyra Grove Krause zien dat het reproductiegetal ondanks de heropening van delen van de economie stabiel is gebleven onder de 1. „Dat komt waarschijnlijk door de enorme inspanningen in scholen om te zorgen dat daar afstand wordt gehouden en dat de hygiëne goed is. Maar het laat ook zien dat mensen in het algemeen voorzichtig blijven.”
Nederland volgt het pad van Denemarken, maar dan met enkele weken vertraging. Als we dit hier ook gaan merken dan is het natuurlijk helemaal top. Het steunt ook mijn betoog dat scholen opendoen geen enkel probleem hoeft te zijn, dat zijn niet de brandhaarden die zorgen voor verspreiding. Zeker niet als je alle maatregelen (hoesten elleboog, handen wassen, ouders weg houden) in acht neemt. Aan de andere kant zorgt het voor ouders voor een hoop verlichting, kinderen vinden het fijn en bovenal leren ze weer iets.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:01:43 #108
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193078985
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:44 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet niet wat er bij NICE aan de hand is, maar die staat nu op 432.
Ja, bizar. Ik zie het net ook. Misschien vonden ze het verschil met de NOS-cijfers te klein worden. :@
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:03:34 #109
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193079019
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:58 schreef GereDathan het volgende:
Ook heel fijn om te lezen vanochtend:
[..]

Nederland volgt het pad van Denemarken, maar dan met enkele weken vertraging. Als we dit hier ook gaan merken dan is het natuurlijk helemaal top. Het steunt ook mijn betoog dat scholen opendoen geen enkel probleem hoeft te zijn, dat zijn niet de brandhaarden die zorgen voor verspreiding. Zeker niet als je alle maatregelen (hoesten elleboog, handen wassen, ouders weg houden) in acht neemt. Aan de andere kant zorgt het voor ouders voor een hoop verlichting, kinderen vinden het fijn en bovenal leren ze weer iets.
Ja, wat je dan eigenlijk zegt is: vooral grote evenementen met mensenmassa's die dicht op elkaar staan, zijn de grote boosdoener bij de verspreiding van het coronavirus. Is dat hoe je het ziet?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 12 mei 2020 @ 10:32:11 #110
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193079481
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:03 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, wat je dan eigenlijk zegt is: vooral grote evenementen met mensenmassa's die dicht op elkaar staan, zijn de grote boosdoener bij de verspreiding van het coronavirus. Is dat hoe je het ziet?
De kans dat iemand besmet is op een groot feest met 20.000 man is natuurlijk groter dan 200 man in een restaurant. De haard in Brabant kwam door carnaval, in New York heb je de metro en times square waar tienduizenden mensen dagelijks zijn.

Ik sluit zelf ook niet dat als we gewoon ons leven leiden zonder grote feesten, conventies en voetbalwedstrijden een heel eind komen. Dat zal echter moeten blijken de komende weken. Niemand weet het precies.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:34:10 #111
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193079515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:32 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

De kans dat iemand besmet is op een groot feest met 20.000 man is natuurlijk groter dan 200 man in een restaurant. De haard in Brabant kwam door carnaval, in New York heb je de metro en times square waar tienduizenden mensen dagelijks zijn.
Absoluut, maar dat vind ik een geruststellende gedachte.
quote:
Ik sluit zelf ook niet dat als we gewoon ons leven leiden zonder grote feesten, conventies en voetbalwedstrijden een heel eind komen.
Dat zou fijn zijn, want dat zou dan controle geven.
quote:
Dat zal echter moeten blijken de komende weken. Niemand weet het precies.
Inderdaad. Ben heel benieuwd. Door Denemarken ben ik er hoopvol over gestemd.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:35:51 #112
62419 CherryLips
chocoholic
pi_193079542
Ik vraag me dan af hoe de huidige ontsmettingen plaatsvinden. Want dat zijn niet allemaal mensen uit de zorg of verpleegtehuizen.
Tap tap tap
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 12 mei 2020 @ 10:36:24 #113
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193079553
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:34 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Absoluut, maar dat vind ik een geruststellende gedachte.
[..]

Dat zou fijn zijn, want dat zou dan controle geven.
[..]

Inderdaad. Ben heel benieuwd. Door Denemarken ben ik er hoopvol over gestemd.
Inderdaad, maar omdat die in Duitsland afgelopen week steeg is het zo lastig te zeggen.
Thuiswerken en OV vermijden moet ook al veel helpen.

Ook dat mensen nu eerder thuis blijven bij verkoudheid zal moeten schelen. Als je vroeger verkouden was ging je gewoon door met je leven. Dat gebeurt nu niet meer. Besmettingskans in een druk café is dus relatief klein.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 12 mei 2020 @ 10:37:34 #114
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193079574
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik vraag me dan af hoe de huidige ontsmettingen plaatsvinden. Want dat zijn niet allemaal mensen uit de zorg of verpleegtehuizen.
Natuurlijk zullen er meer besmettingen plaats vinden. Volgens mij doen we alle maatregelen echter om ervoor te zorgen dat de zorg het aankan. Het virus uitbannen lukt niet meer, enkel met vaccin.
Niet voor niks heeft het RIVM de oproep gedaan dat, als je bij een risicogroep hoort (welke ook gespecificeerd worden) je contacten verder terug schroeft dan anderen.
pi_193080296
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:03 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, wat je dan eigenlijk zegt is: vooral grote evenementen met mensenmassa's die dicht op elkaar staan, zijn de grote boosdoener bij de verspreiding van het coronavirus. Is dat hoe je het ziet?
Absoluut.
Laat ik wel voorop stellen dat ik achter alle maatregelen sta die genomen zijn, we hadden nu niet op dit punt gestaan zonder AL deze maatregelen.

Dat gezegd hebbende.

Mijn inziens is het in de wereld fout gegaan door grote evenementen. Concreet wil ik daar 3 voorbeelden van noemen.

Het eerste voorbeeld is waar het mijn inziens allemaal begon voor Europa, wintersport in Oostenrijk. Daar ging het mis omdat er personeel besmet was en de bezoekers moe, met een lage weerstand en vol alcohol dicht bij elkaar stonden te hossen en feesten. Deze mensen hebben het virus opgelopen en door Europa verspreid. Dit heeft gezorgd voor mijn derde voorbeeld, waar ik zo op kom.

Het tweede voorbeeld is de voetbalwedstrijd Bergamo (Italië) - Valencia (Spanje). Italianen zijn zeer gepassioneerd en knuffelen elkaar om de haverklap. Een uitslag van 4-1 werkt dan niet echt in het voordeel van de mens tegen het virus. Tevens werd de wedstrijd gespeeld in het stadion van AC Milan waardoor de +/- 40.000 bezoekers zich ook nog eens in het OV en gevulde auto's moesten begeven. Dit is in Noord Italië en Spanje de grootste aanjager van de besmettingen geweest.

Het derde voorbeeld is Nederland. De Brabanders kwamen terug van wintersport, wintersport van voorbeeld 1. Vervolgens hebben ze zich in het carnavalsfeest gestort, met alle gevolgen van dien. Er komen ook veel mensen uit andere provincies naar de carnaval, met name Zuid-Holland (Rotterdam) en Utrecht houden er ook wel van. Niet geheel toevallig zijn dat ook brandhaarden geworden.

Dat zijn mijn grootste voorbeelden waarom ik denk dat evenementen een probleem zijn. Het is niet beperkt tot deze evenementen en ik neem het ze ook niet kwalijk. Ook een musical als Soldaat van Oranje en een feestje in de Ziggo Dome hebben bijgedragen.

Als je kijkt naar alle landen, dan zie je dat ze allemaal verschillende maatregelen nemen. Van het daadwerkelijk ophokken zoals China, Spanje en Italië tot wat soepelere maatregelen zoals wij die hebben gehad. Overal waar maatregelen genomen worden is het effect dat het aantal besmettingen binnen afzienbare tijd afneemt, het RIVM herhaalt dagelijks dat de maatregelen effect hebben.
Wat echter ALLE landen gedaan hebben, inclusief het vaak bekritiseerde Zweden, is de evenementen met meer dan 10 personen verbieden. En zoals ik het zie zijn dat de grootste brandhaarden. Dat zie je nu in Zuid-Korea, alles is onder controle en het eerste weekend dat de dancings open mogen is er minstens 1 besmet persoon die tientallen anderen besmet.

Ik ben dan ook van mening dat we best snel wat maatregelen kunnen terugschroeven, het huidige tempo van het kabinet is prima denk ik. Zolang we de evenementen maar niet toestaan. Ook volle kroegen en restaurants moeten we voorkomen. Ik denk dat het dan allemaal nog wel behapbaar is en blijft. Uiteindelijk zal toch een aanzienlijk deel van de wereldbevolking ziek moeten gaan worden zolang er geen vaccin is. Immuniteit (wat je met een vaccin ook creëert) moet opgebouwd worden. Als er een medicijn zou zijn voor het vaccin dan kan ook alles los, want dan slik je gewoon wat pillen en is het opgelost.

Maar alles staat of valt met de evenementen. En wat daar ontzettend jammer aan is, is dat we met zijn allen (of bijna allemaal) juist hunkeren naar die evenementen. Of het nu een voetbalwedstrijd is van je favo club, een optreden van je favoriete band, een bezoekje aan die nieuwe film in de bioscoop of een hapje eten met wat familie en/of vrienden in een gezellig restaurant. Voor de meeste mensen geld dat ze sociale dieren zijn en hunkeren naar dergelijke evenementen. Daar zullen we echt nog door een hele zure appel moeten bijten met zijn allen, niet enkel de bezoekers maar ook iedereen die werkzaam is in de branche.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:23:31 #116
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193080316
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Inderdaad, maar omdat die in Duitsland afgelopen week steeg is het zo lastig te zeggen.
Thuiswerken en OV vermijden moet ook al veel helpen.
Ja, inderdaad.
quote:
Ook dat mensen nu eerder thuis blijven bij verkoudheid zal moeten schelen. Als je vroeger verkouden was ging je gewoon door met je leven.
Ja, alleen mensen met hooikoorts of andere allergieën gaan denk ik niet drie maanden binnen zitten.
quote:
Dat gebeurt nu niet meer.
In theorie niet. Ik weet niet hoe mensen hiermee omgaan. Was het in China waar die man in drie nachtclubs mensen had besmet? Weet niet of hij al symptomen had.
quote:
Besmettingskans in een druk café is dus relatief klein.
Ja, als het goed is wel.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:23:54 #117
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193080323
430 nu bij NICE.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193080335
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:32 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

De kans dat iemand besmet is op een groot feest met 20.000 man is natuurlijk groter dan 200 man in een restaurant. De haard in Brabant kwam door carnaval, in New York heb je de metro en times square waar tienduizenden mensen dagelijks zijn.

Ik sluit zelf ook niet dat als we gewoon ons leven leiden zonder grote feesten, conventies en voetbalwedstrijden een heel eind komen. Dat zal echter moeten blijken de komende weken. Niemand weet het precies.
Zie mijn verhaal hierboven, ik denk dat het duidelijk is dat we zonder die evenementen moeten gaan leven. Elk land heeft dat tot nu toe bewezen, Zuid-Korea nog het meeste afgelopen week.

Openbaar vervoer is denk ik iets wat wel moet kunnen straks, met extra schoonmaken en voldoende afstand kan je een hoop voorkomen. Tevens staan mensen in het OV meestal niet te zingen of schreeuwen.
pi_193080379
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik vraag me dan af hoe de huidige ontsmettingen plaatsvinden. Want dat zijn niet allemaal mensen uit de zorg of verpleegtehuizen.
Ontsmettingen? ;)

Ik denk dat een deel uit de zorg komt, het kan zo zijn dat iemand die in de zorg werkt het virus doorgeeft aan zijn partner/kinderen. Tevens is er natuurlijk gewoon contact tussen mensen, niet iedereen kan in afzondering thuis werken. Als je in een fabriekshal aan de lopende band staat dan heb je altijd wel op een of andere manier contact. Tevens heb je winkels waar mensen komen en elkaar kunnen besmetten.

Maar de massale evenementen zijn nu al een tijdje gestopt, en je ziet dat het aantal nieuwe besmettingen steeds verder omlaag kruipt. De R0 is simpel gezegd zo laag geworden dat nieuwe besmettingen nog maar mondjesmaat plaatsvinden. Zou je met zijn allen in een Ziggo Dome gaan springen en feesten dan schiet de R0 omhoog en ben je snel terug bij af.
pi_193080408
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Ook dat mensen nu eerder thuis blijven bij verkoudheid zal moeten schelen. Als je vroeger verkouden was ging je gewoon door met je leven. Dat gebeurt nu niet meer. Besmettingskans in een druk café is dus relatief klein.
Een groot probleem is dat het virus ook zonder klachten aanwezig is. Ook zonder de verkoudheidsklachten kan je besmettelijk zijn, het is een soort Russisch Roulette.

Maar ik ben het zeker met je eens dat het meewerkt dat mensen sneller thuis blijven bij een klacht waar ze vroeger gewoon doorgingen. Het is 1 van de kleine maatregelen die zorgen dat het totale pakket aan maatregelen goed werkt.
pi_193080427
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:23 schreef Federer-fan het volgende:
Ja, alleen mensen met hooikoorts of andere allergieën gaan denk ik niet drie maanden binnen zitten.
Klopt, ik kom ze geregeld tegen. Het verschil is dat ze het nu melden. "Ik heb hooikoorts, wees niet bang".

quote:
In theorie niet. Ik weet niet hoe mensen hiermee omgaan. Was het in China waar die man in drie nachtclubs mensen had besmet? Weet niet of hij al symptomen had.
Zuid-Korea, en de man had op dat moment geen klachten volgens mij.
pi_193080429
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:23 schreef Federer-fan het volgende:
430 nu bij NICE.
Dat is met recht NICE te noemen *O*
pi_193080496
In het kader van goed nieuws, Ryanair gaat zijn vluchten ook weer hervatten. Uiteraard met (zinloze) mondkapjes, maar het begin is er!
pi_193080516
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:22 schreef GereDathan het volgende:
Ook volle kroegen en restaurants moeten we voorkomen.
Vooral om kroegen maak ik me zorgen. Kroegen hebben een sociale functie. Tegen elkaar aan staan, slap ouwehoeren en kijken of je een vrouw/man kan versieren. Dat is toch de functie van een kroeg. En dan met een beetje alcohol erbij, zie ik echt maar weinig van die anderhalve meter terechtkomen.
pi_193080560
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:24 schreef GereDathan het volgende:
Zie mijn verhaal hierboven, ik denk dat het duidelijk is dat we zonder die evenementen moeten gaan leven. Elk land heeft dat tot nu toe bewezen, Zuid-Korea nog het meeste afgelopen week.
De evenementenbranche kan sowieso dit jaar wel vergeten. Ze zijn inderdaad de massaverspreiders geweest. Het startpunt van grote brandhaarden.

Op zijn vroegst dooft het hele coronagebeuren na deze winter uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')