Maar eigenlijk lukt het in Duitsland al helemaal niet. Er is nu alweer één ploeg waar ze een paar positieve gevallen hadden. Die ploeg moet nu twee weken in quarantaine, er wordt een wedstrijd afgelast maar daarna moeten ze - zonder adequate training - meteen weer aan de bak waardoor je een competitievervalsing van jewelste krijgt. Het is nu eigenlijk al een gefaald experiment, maar omwille van het geld moet en zal het doorgaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:41 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik denk niet dat we over een paar maanden dit virus vergeten zijn, het gaat inderdaad een moeilijk verhaal worden. Maar als het ze in Duitsland lukt om weer te voetballen moeten we niet uitsluiten dat fietsen ook op een goed georganiseerde manier mogelijk zou kunnen zijn.
Voetbal zonder publiek is sowieso een farce, prima dat de Eredivisie gestopt is. Maar dit weekend gaan er nog steeds veel duels door toch, dus we gaan zien wat dat gaat brengen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar eigenlijk lukt het in Duitsland al helemaal niet. Er is nu alweer één ploeg waar ze een paar positieve gevallen hadden. Die ploeg moet nu twee weken in quarantaine, er wordt een wedstrijd afgelast maar daarna moeten ze - zonder adequate training - meteen weer aan de bak waardoor je een competitievervalsing van jewelste krijgt. Het is nu eigenlijk al een gefaald experiment, maar omwille van het geld moet en zal het doorgaan.
Het gaat helemaal niet om de mensen, alleen om wat knaken. Dat is altijd zo natuurlijk, maar we mogen ons daar zeker in dit geval wel wat harder tegen afzetten.
Er gaan nog steeds veel duels door is ook het argument van de Duitse bond, maar ik geloof dat je dan toch het punt wel heel erg mist.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:48 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Voetbal zonder publiek is sowieso een farce, prima dat de Eredivisie gestopt is. Maar dit weekend gaan er nog steeds veel duels door toch, dus we gaan zien wat dat gaat brengen.
Ik snap je punt wel...quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Er gaan nog steeds veel duels door is ook het argument van de Duitse bond, maar ik geloof dat je dan toch het punt wel heel erg mist.
@El-Stinho en ik kotsen op mensen die naar het Duitse voetbal gaan kijken.quote:
Dat is zo, maar ik snap de wanhoop wel. Het is niet alsof dat geld een leuke bonus is. Clubs weten ook wel dat er nog maanden geen fans op de tribunes zitten, dat is een enorme bron van inkomsten die weg gaat vallen. Als we allemaal zeggen: "prima dat er geen voetbal is, we wachten wel even tot er een vaccin komt", kunnen we straks de helft van de clubs opdoeken. Dat geldt in mindere mate ook voor wielrennen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar eigenlijk lukt het in Duitsland al helemaal niet. Er is nu alweer één ploeg waar ze een paar positieve gevallen hadden. Die ploeg moet nu twee weken in quarantaine, er wordt een wedstrijd afgelast maar daarna moeten ze - zonder adequate training - meteen weer aan de bak waardoor je een competitievervalsing van jewelste krijgt. Het is nu eigenlijk al een gefaald experiment, maar omwille van het geld moet en zal het doorgaan.
Het gaat helemaal niet om de mensen, alleen om wat knaken. Dat is altijd zo natuurlijk, maar we mogen ons daar zeker in dit geval wel wat harder tegen afzetten.
Moeten jullie weten. Ik denk ook niet dat ik er de tv voor aanzet.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
@:El-Stinho en ik kotsen op mensen die naar het Duitse voetbal gaan kijken.
Ik moet zeggen dat ik bijzonder weinig medelijden heb met voetbalclubs. Als je ziet hoeveel clubs wanbeleid voeren en zonder corona soms al op de been moeten worden gehouden door investeerders of de gemeente, tja. De voetballerij is eigenlijk een gigantische zeepbel die vroeg of laat toch wel een keer ging knappen. Dat komt alleen wat eerder dan verwacht door corona.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is zo, maar ik snap de wanhoop wel. Het is niet alsof dat geld een leuke bonus is. Clubs weten ook wel dat er nog maanden geen fans op de tribunes zitten, dat is een enorme bron van inkomsten die weg gaat vallen. Als we allemaal zeggen: "prima dat er geen voetbal is, we wachten wel even tot er een vaccin komt", kunnen we straks de helft van de clubs opdoeken. Dat geldt in mindere mate ook voor wielrennen.
Ondertussen wordt er voor elke andere sector in de economie (wat entertainment in het algemeen en sport in het bijzonder natuurlijk ook is) ook naar een oplossing gezocht om de boel draaiende te houden en niet failliet te gaan. Beetje onzinnig om dat als liefhebber dan te gaan boycotten.
Dit zijn forse oneliners.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik bijzonder weinig medelijden heb met voetbalclubs. Als je ziet hoeveel clubs wanbeleid voeren en zonder corona soms al op de been moeten worden gehouden door investeerders of de gemeente, tja. De voetballerij is eigenlijk een gigantische zeepbel die vroeg of laat toch wel een keer ging knappen. Dat komt alleen wat eerder dan verwacht door corona.
Probleem is alleen dat mensen nu blijkbaar in de veronderstelling leven dat het oude systeem van het voetbal gered moet worden. Nee joh, laat de boel maar lekker failliet gaan. Uithuilen, opnieuw beginnen en het dan een keer proberen zonder jezelf jaar in jaar uit in de schulden te steken.
Ik denk dat er sectoren zijn waar we meer medelijden mee moeten hebben. Het voetbal is veel groter geworden dan gezond en houdbaar is. Des de eerder dat besef doordringt des te beter. Volgens mij hebben we als mensheid pas echt gefaald als we niets leren van deze crisis.
Grotendeels mee eens. Ik zou ook liefst zien dat het hele systeem eens grondig opgeschud wordt en dat men er iets van leert.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik bijzonder weinig medelijden heb met voetbalclubs. Als je ziet hoeveel clubs wanbeleid voeren en zonder corona soms al op de been moeten worden gehouden door investeerders of de gemeente, tja. De voetballerij is eigenlijk een gigantische zeepbel die vroeg of laat toch wel een keer ging knappen. Dat komt alleen wat eerder dan verwacht door corona.
Probleem is alleen dat mensen nu blijkbaar in de veronderstelling leven dat het oude systeem van het voetbal gered moet worden. Nee joh, laat de boel maar lekker failliet gaan. Uithuilen, opnieuw beginnen en het dan een keer proberen zonder jezelf jaar in jaar uit in de schulden te steken.
Ik denk dat er sectoren zijn waar we meer medelijden mee moeten hebben. Het voetbal is veel groter geworden dan gezond en houdbaar is. Des de eerder dat besef doordringt des te beter. Volgens mij hebben we als mensheid pas echt gefaald als we niets leren van deze crisis.
Dat is een keuze, toch? Geen verplichting, lijkt me.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:29 schreef hhh38 het volgende:
Wordt ook erg moe van het stempel wanbeleid voor elke club die nu in geldproblemen komt, die begroting is vaak juist zo krap omdat ze niet willen degraderen.
Tis wachten op de hypocriete filmpjes waarin de spelersgroep tot tranen geroerd de kantinejuffrouw uit gaat zwaaien omdat ze wegbezuinigd is.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat is een keuze, toch? Geen verplichting, lijkt me.
Bij Groningen ontslaan ze allerlei mensen, maar het spelersbudget blijft gelijk. Gewoon een walgelijke sport.
In theorie.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat is een keuze, toch? Geen verplichting, lijkt me.
Bij Groningen ontslaan ze allerlei mensen, maar het spelersbudget blijft gelijk. Gewoon een walgelijke sport.
Die heeft denk ik nooit in mijn arsenaal gezeten.quote:
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In theorie.
In de praktijk werkt het in elke club zo dat het spelersbudget heilig is en de rest van de club daar maar mee te dealen heeft. Geloof je echt dat er een kans is dat dit ooit gaat veranderen? Want dan ben je net zo naief als Arie.
Dat idee krijg je wel een beetje. Lijkt erop dat de Tour volgend jaar hogere prioriteit heeft.quote:
Heb het interview nog niet geluisterd, maar dat valt wel te combineren toch? Paar weken geleden zei hij nog dat de OS het hoofddoel blijft voor volgend jaar. Maar ja, hij zei ook dat hij na de OS (en misschien het WK) zou stoppen met mountainbikenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Dat idee krijg je wel een beetje. Lijkt erop dat de Tour volgend jaar hogere prioriteit heeft.
Met Mathieu lijkt niks uitgesloten, maar zat er niet heel weinig tijd tussen de Tour en het mountainbiken op de Spelen? Al kan hij natuurlijk best na twee weken uitstappen. Desalniettemin blijft het dan geen ideale voorbereiding op 'asfalt'.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Heb het interview nog niet geluisterd, maar dat valt wel te combineren toch? Paar weken geleden zei hij nog dat de OS het hoofddoel blijft voor volgend jaar. Maar ja, hij zei ook dat hij na de OS (en misschien het WK) zou stoppen met mountainbiken
Gaat Alpecin Feniks binnenkort voor WT status of is dat niet mogelijk?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hij moet eerst nog maar eens uitgenodigd worden voor de Tour.
Als er een paar ploegen omvallen is dat mogelijk, maar als alle ploegen blijven bestaan gaat dat voorlopig niet lukken. En met een concurrent als Arkea ga je ook niet zo snel de beste procontiploeg worden.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gaat Alpecin Feniks binnenkort voor WT status of is dat niet mogelijk?
Nairoto heeft al fors gescoord dit jaar. Dat er ploegen omvallen zit er aan te komen. CCC natuurlijk maar ook Sunweb zal het niet makkelijk hebbenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als er een paar ploegen omvallen is dat mogelijk, maar als alle ploegen blijven bestaan gaat dat voorlopig niet lukken. En met een concurrent als Arkea ga je ook niet zo snel de beste procontiploeg worden.
Astana zit volgens Vino dik in de shit als we dit jaar niet meer gaan fietsen. NTT moet blijkbaar op zoek naar een nieuwe sponsor, al zijn er wat geluiden over Velux. Mitchelton schijnt een vraagteken te zijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nairoto heeft al fors gescoord dit jaar. Dat er ploegen omvallen zit er aan te komen. CCC natuurlijk maar ook Sunweb zal het niet makkelijk hebben
Als er 4 of 5 ploegen omvallen is de vraag of er een volledige WT over blijft. Want de meeste PCT willen waarschijnlijk helemaal geen WT worden.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Astana zit volgens Vino dik in de shit als we dit jaar niet meer gaan fietsen. NTT moet blijkbaar op zoek naar een nieuwe sponsor, al zijn er wat geluiden over Velux. Mitchelton schijnt een vraagteken te zijn.
Het zou zomaar eens een heel ander peloton kunnen worden volgend jaar.
Dat zou wel uitermate jammer zijnquote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Dat idee krijg je wel een beetje. Lijkt erop dat de Tour volgend jaar hogere prioriteit heeft.
Ik ben er echt van overtuigd dat als hij mee doet hij volgend jaar Schurter compleet de vernieling in gaat rijden. Vorig jaar was al overduidelijk dat de wisseling van de wacht voltooid was.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 22:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nino kan het goud al proeven, Avancini mag ook een plekje vrij gaan maken.
Ik denk ook dat hij zo rekent, dat drie jaar extra niet zo'n lange overbruggingsperiode is, nu hij toch nog een jaar langer moet trainen voor de OS montainbiken 2021.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Heb het interview nog niet geluisterd, maar dat valt wel te combineren toch? Paar weken geleden zei hij nog dat de OS het hoofddoel blijft voor volgend jaar. Maar ja, hij zei ook dat hij na de OS (en misschien het WK) zou stoppen met mountainbiken
Vergeet niet dat CCC al weg is en het heel erg onzeker is of daar iemand in wil stappen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gaat Alpecin Feniks binnenkort voor WT status of is dat niet mogelijk?
Het is koers. @Mani89 in shambles.quote:Competitive cycling will resume next week in the country that hasn't recorded any deaths from the COVID-19 virus, and has had just 288 confirmed cases: Vietnam. The HTV Cup features 18 stages – just as many as this year's postponed Vuelta a España – and runs from May 19 to June 7.
Missing Vincenzo Nibali and the fight for pink? Cycling fans will soon have an alternative to the Giro d’Italia, and can cheer for the likes of Luong Van Sinh from the Hanoi Team as the Trinh Cup Truyen Hinh TP Ho Chi Minh Lan Tu 32 – commonly known as the HTV Cup – will be broadcast live on Facebook and YouTube. It will be the 32nd edition of the oldest and most famous stage race held in Vietnam.
Alle sporten die verhoogd commercieel zijn zoals voetbal, wielrennen, F1, misschien zelfs darts al is darts wellicht een minder groot probleem (inb4 je hebt het over sporten dus waarom staan F1 en darts erbijquote:
quote:RETRO GIRO: Bart De Clercq wint bergop na thriller: "Ze kwamen als gekken aangespurt"
Exact 9 jaar geleden boekte Bart De Clercq een fantastische ritzege in de Giro. "Toen ploegleider Marc Wauters me riep dat ik er een lange sprint (van 3 km) van moest maken, wou ik mijn oortje uittrekken", blikt De Clercq terug.
"Was nooit m'n bedoeling om profrenner te worden"
"Als iemand me 2 jaar voor die Giro van 2011 verteld had dat ik ooit wielerprof zou worden, had ik die gek verklaard", vertelt Bart De Clercq, die pas op zijn 22e begon te koersen.
"Het was nooit mijn bedoeling om prof te worden. Laat staan dat ik ooit had gedacht dat ik een rit zou winnen in een grote ronde. Ik speelde altijd met het idee om turnleraar te worden."
Maar het ging snel. De Clercq werd in 2011 prof bij de Lotto-ploeg en mocht als groentje meteen mee naar de Giro.
"Op vrijdag de 13e (mei) kregen we de eerste echte bergrit voorgeschoteld. Vooraf dachten we dat de klassementsmannen vol voor de ritzege zouden gaan, maar het liep uiteindelijk anders."
"Op de slotklim naar Montevergine di Mercogliano probeerde mijn ploegmaat Francis De Greef 2 keer weg te rijden uit het favorietenpeloton. Ik had meer succes bij mijn poging op zo’n 7 km van de streep."
"Maar aan winnen dacht ik niet. Mijn voorsprong was nooit veel meer dan 30 seconden. Als ze in de achtergrond 1 keer op het gaspedaal zouden staan, zou er niet veel meer overschieten van mijn bonus. Maar ze bleven wachten."
"Wou oortje uittrekken, toen Marc Wauters dat riep"
"Op 3 kilometer van de streep hoorde ik ploegleider Marc Wauters plots in mijn oortje roepen: "Maak er nu 1 lange sprint van!" Ik wou mijn oortje uittrekken. Ik had al verzuring tot achter mijn oren", lacht De Clercq.
“Die laatste 3 kilometer voelden aan als 1 lange lijdensweg. Maar ik moest voluit blijven gaan. In de slotkilometer probeerde ik nog eens op mijn trappers te staan, maar dat lukte niet."
"Op 100 à 150 meter keek ik over mijn schouder. Ik zag dat ze als een bende gekken kwamen aangesprint. Nog eens omkijken mocht niet meer, want dat kon het verschil maken tussen winst en verlies."
"Vanuit het zadel heb ik er dan alles uitgeperst. Ik kwam als 1e over de streep en heb Scarponi (die 2e werd) net geen vuistslag uitgedeeld toen ik mijn zegebaar maakte. Ze kwamen me langs alle kanten voorbijgevlogen na de streep. Dat zijn beelden die bijblijven."
De Clercq droeg zijn zege op aan Wouter Weylandt, die 4 dagen ervoor om het leven was gekomen. “Ik was dan ook niet in de stemming om uitbundig te zijn op het podium", zegt De Clercq.
"Ik was Wouter voor die Giro een paar tegengekomen op training langs de Schelde. Op het Jaagpad hadden we een paar keer met elkaar gesproken."
"Ik had dan ook een dubbel gevoel bij mijn zege. Het zou zoveel mooier geweest zijn als dat niet gebeurd was met Wouter.”
Hoe ziet het leven van De Clercq eruit na de koers?
Nadat De Clercq zijn heup gebroken had begin 2018, kreeg hij een heupprothese. “Maar in koers moest ik lossen, terwijl ik qua ademhaling nog niet op mijn limiet zat."
"Mijn been pruttelde tegen. Ik wist dat ik nooit meer de oude zou worden. Daarom heb ik in 2019 de eer aan mezelf gelaten en beslist om er op het einde van het seizoen definitief mee op te houden."
"Het is jammer dat mijn carrière op die manier ingekort werd. Maar er zijn dingen die veel erger zijn in het leven. Ik kan het dus wel relativeren."
Hoe ziet het leven van De Clercq eruit na zijn wielercarrière? “Ik ben uiteindelijk geen turnleraar geworden (De Clercq heeft een master LO)."
"Door mijn ervaring als wielrenner vond ik het leuk om meer betrokken te blijven bij de wielerwereld. Zo ben ik nu deeltijds aan de slag bij een coachingbedrijf, waar we ook aan bikefitting een biketesting doen."
"Ik begeleid er renners, lopers en triatleten. Het is een mooie omgeving om in te werken."
Eindelijk! We zijn gered.quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het is koers. @:Mani89 in shambles.
quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:12 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)n-november-in-qatar/ Groenewegen voor WK?
Tom Leezer juicht.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:12 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)n-november-in-qatar/ Groenewegen voor WK?
quote:
Maar als jullie moeten kiezen tussen geen WK of WK in Qatar? Ik kies dan toch voor Qatar.quote:
Even buiten het wel of niet leuk vinden van voetbal: het is toch geen ruk aan als het enige geluid bestaat uit spelers en coaches die naar elkaar roepen? Dan is het alsof je naar de Vierde Klasse Zaterdag C of hoe dat ook allemaal heet zit te kijken.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
Maar als jullie moeten kiezen tussen geen WK of WK in Qatar? Ik kies dan toch voor Qatar.
Voetbal in lege stadions is ook niks maar daar kies ik momenteel toch ook voor in plaats van geen voetbal.
De ervaringen met voetbal zonder fans waren begin maart verschrikkelijk. Ik snap derhalve ook totaal niet het enthousiasme over de terugkeer van de Bundesliga.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even buiten het wel of niet leuk vinden van voetbal: het is toch geen ruk aan als het enige geluid bestaat uit spelers en coaches die naar elkaar roepen? Dan is het alsof je naar de Vierde Klasse Zaterdag C of hoe dat ook allemaal heet zit te kijken.
Uiteraard zou ik het WK wielrennen kijken, ook in Qatar, maar het kan me eigenlijk weinig schelen of het niet doorgaat of doorgaat in Qatar![]()
Zeker als we dan al in november zitten.
Uiteraard, maar had wel weer graag een WK voor de klimmers gezien. De komende jaren zijn relatief vlak.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
Maar als jullie moeten kiezen tussen geen WK of WK in Qatar? Ik kies dan toch voor Qatar.
Voetbal in lege stadions is ook niks maar daar kies ik momenteel toch ook voor in plaats van geen voetbal.
Eens natuurlijk maar nogmaals als ik moet kiezen niets of iets dan toch maar Qatar, zeker omdat we in Nederland momenteel wel aardige sprinters hebben.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:56 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Uiteraard, maar had wel weer graag een WK voor de klimmers gezien. De komende jaren zijn relatief vlak.
Omdat veel mensen inmiddels hunkeren naar voetbal of sport in het algemeen? Al scheelt het natuurlijk dat maatregelen komende tijd versoepelt worden zodat er weer meer afleiding is dan de vier muren van de woning.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:56 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
De ervaringen met voetbal zonder fans waren begin maart verschrikkelijk. Ik snap derhalve ook totaal niet het enthousiasme over de terugkeer van de Bundesliga.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |