abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193018228
Vind dat ook weer zoiets. We skypen wel geregeld met het team maar ik ga dan niet zeggen jongens ik wil mijn buik laten zien :P dan moeten ze ernaar vragen en dat doen ze niet... Foto plaatsen zonder dat er gevraagd wordt, vind ik ook wat gek. En daarnaast is dat mijn team alleen en niet mijn afdeling.

Trouwens, ik bedoelde kant en klare kaasfondue, zat geloof ik nog wel alcohol in :X nou ja eet het nu niet meer.
pi_193019373
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 07:33 schreef SQ het volgende:
Lieve majo, ik zie in het buikentopic niemand zeggen dat je buik (te) klein is voor je termijn.

Het is een klein buikje, dat klopt. Je bent ook pas net zwanger. Die buik wordt nog enorm, echt. #wachtmaar >:)

Vergelijken met mij en madam-april is echt zinloos, dat zijn derde babies namelijk, en dan dij je écht veel sneller als een malle uit ;)
Klopt :+ Bij mijn eerste had ik in het begin gewoon een klein buikje, bij mijn tweede ging het al wel sneller, nu bij de derde is het gewoon bizar _O-
  Moderator/colorchick vrijdag 8 mei 2020 @ 19:36:20 #203
382129 crew  Donna
pi_193019592
Ik wou mijn collega's verrassen door met een babybuik op kantoor te verschijnen eind deze maand. Maar helaas, ziektewet. En ze hebben me altijd heel erg gesteund met de miskramen, dus ze weten ook waarom ik in de ziektewet zit. Heb om de dag zeker wel berichtjes van verschillende collega's hoe het gaat, heel lief.

Vandaag gelukkig een goede dag qua spugen/misselijkheid. Op naar 14 mei! *O*
En m'n vriend mag mee! *O*
  Moderator vrijdag 8 mei 2020 @ 19:38:26 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193019650
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 18:13 schreef CosPhi het volgende:

[..]

Steeds meer ziekenhuizen hebben bevalbaden. Ik weet niet in welke regio je woont maar in de regio Leiden heeft zowel het LUMC als het Alrijne in Leiderdorp een bevalbad. Als ze dat niet hebben is het ook nog wel eens mogelijk om er zelf een mee te nemen.
Ik heb even gekeken en het WKZ biedt het helaas niet aan, ook niet het zelf meenemen ervan. Dus dat kan ik uit mijn hoofd gaan zetten.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 18:28 schreef SQ het volgende:
Waarom was jij ook al weer medisch, Majo?
Vanwege het gebruik van antidepressiva.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_193020832
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:58 schreef SQ het volgende:

[..]

Ggirl heeft wel ervaring met een stuitligging maar die kwam daar vrij laat achter :P

Ben je daar bang voor?
Klopt.. bij 7 cm ontsluiting. 20 minuten later is onze dochter geboren.
Als ik nu bewust voor een stuitbevalling ‘moet’ kiezen zou ik dat zeker doen!
pi_193020954
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:51 schreef Smart_ass het volgende:
Even een hele andere vraag: heeft iemand van jullie ervaring met een baby in stuitligging? En het draaien van de baby?
Ja op beide vragen.
pi_193021264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 20:29 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Klopt.. bij 7 cm ontsluiting. 20 minuten later is onze dochter geboren.
Als ik nu bewust voor een stuitbevalling ‘moet’ kiezen zou ik dat zeker doen!
Is je dochter nog zo laat gedraaid dan, anders zouden ze dat toch hebben moet kunnen zien op een echo of begrijp ik dat verkeerd? Oke, dat was een hele snelle bevalling dan! Maar er zijn ook verschillende soorten stuitliggingen toch? Misschien hebben die verschillende soorten ook weer verschillende risico’s etc.
pi_193021286
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 20:36 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ja op beide vragen.
Is het draaien gelukt? En zo nee was het een natuurlijke bevalling of keizersnede?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 21:19:19 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_193021786
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 20:52 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Is je dochter nog zo laat gedraaid dan, anders zouden ze dat toch hebben moet kunnen zien op een echo of begrijp ik dat verkeerd? Oke, dat was een hele snelle bevalling dan! Maar er zijn ook verschillende soorten stuitliggingen toch? Misschien hebben die verschillende soorten ook weer verschillende risico’s etc.
Veel mensen krijgen na de 20 weken geen echo meer en het is niet altijd goed voelbaar :)
disclaimer
pi_193021981
Vanochtend contact gehad met de verloskundige met betrekking tot een informatieavond die volgende week in de planning staat, hoe of wat nu verder.. Maar zij waren ook onaangenaam verrast met het bericht en stonden er nog niet positief in. Een advies, dus moesten ons niet rijk rekenen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193022054
Hier ook ervaring met draaien en een stuitbevalling. Draaien niet gelukt. Vond het qua pijn wel meevallen. Vond vooral de medicatie die je kreeg akelig (weet niet meer precies wat het was) maar kreeg een gek gevoel in mijn hoofd ervan.

Ik vond het vooral heel moeilijk om een keuze te maken voor een stuitbevalling of een keizersnede. Uiteindelijk toch gekozen om de stuitbevalling te proberen en ik kijk er met een heel fijn gevoel op terug.
pi_193022332
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 21:19 schreef SQ het volgende:

[..]

Veel mensen krijgen na de 20 weken geen echo meer en het is niet altijd goed voelbaar :)
Oh oke dat wist ik niet, ik was in de veronderstelling dat er altijd nog wel een echo was rond de 32ste week ofzo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 21:37 schreef Vieve6 het volgende:
Hier ook ervaring met draaien en een stuitbevalling. Draaien niet gelukt. Vond het qua pijn wel meevallen. Vond vooral de medicatie die je kreeg akelig (weet niet meer precies wat het was) maar kreeg een gek gevoel in mijn hoofd ervan.

Ik vond het vooral heel moeilijk om een keuze te maken voor een stuitbevalling of een keizersnede. Uiteindelijk toch gekozen om de stuitbevalling te proberen en ik kijk er met een heel fijn gevoel op terug.
Fijn dat je een keuze hebt gekregen, maar ik kan me voorstellen dat het inderdaad een lastige keuze was! Positieve ervaring dus hier.
pi_193022453
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 21:55 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Oh oke dat wist ik niet, ik was in de veronderstelling dat er altijd nog wel een echo was rond de 32ste week ofzo.
[..]

Fijn dat je een keuze hebt gekregen, maar ik kan me voorstellen dat het inderdaad een lastige keuze was! Positieve ervaring dus hier.
Alleen als de verloskundige er een aanleiding voor ziet wordt er tussen de 35-37weken nog een liggingsecho gepland.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:04:19 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_193022479
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 21:32 schreef NicolasJoy het volgende:
Vanochtend contact gehad met de verloskundige met betrekking tot een informatieavond die volgende week in de planning staat, hoe of wat nu verder.. Maar zij waren ook onaangenaam verrast met het bericht en stonden er nog niet positief in. Een advies, dus moesten ons niet rijk rekenen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe gaat het met moeder?

Ja onze verloskundige was ook niet blij met de landelijke ruchtbaarheid. Maar ben toch wel blij dat hij bij de SEO mag zijn :@ verder doe ik alle controles altijd alleen hoor, sowieso al, maar die echo vind ik wel héél belangrijk.
disclaimer
pi_193022497
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 21:32 schreef NicolasJoy het volgende:

SPOILER
Fijn NJ dat het toch nog goed is gekomen. Gefeliciteerd!

Het ziekenhuis waar ik ga bevallen heeft geloof ik een gewoon bad waarin je iig je weeën op kan vangen en mocht je een bevalbad willen moet je die zelf regelen. Wel heb ik al besloten om niet in de leiden dus het moet of nu wel vanzelf gebeuren en anders kies ik voor een ks.

Ik hoop dat ik over een paar weken wel ergens een geslachtsecho in kan plannen want de volgende echo is pas over 9 weken en ik wil in de tussentijd wel een keertje weer even spieken.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:06:41 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_193022513
Volgens mij mogen pretechobureaus ook weer open maandag. Ik zou wel snel boeken :@
disclaimer
pi_193024007
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:06 schreef SQ het volgende:
Volgens mij mogen pretechobureaus ook weer open maandag. Ik zou wel snel boeken :@
Ja,het is ook een contactberoep dus zou idd kunnen.Ik wil eerst nog even de verloskundigenpraktijk die de nabehandeling gaat doen vragen of zij het ook weer gaan doen en anders ga ik wel naar echo4fun of hoe ze ook mogen heten. Ik denk trouwens dat dit een meisje is. Hebben jullie al een voorgevoel?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 9 mei 2020 @ 07:03:21 #218
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193026915
Ik heb eergister, toen het weer kon, ook meteen een geslachtsecho ingepland. *O*
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 07:12:32 #219
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_193026959
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 21:55 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

[..]

Ik heb volgende week gewoon een groeiecho met 30 weken.
Blood for breakfast, blood for lunch
  zaterdag 9 mei 2020 @ 08:34:48 #220
208890 June.
Seriously?
pi_193027407
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 21:19 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat is denk ik dan per regio verschillend, hier krijgen zwangeren standaard bij 36 weken een liggingsecho aangeboden.
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 09:46:58 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_193028070
Ik zei ook niet "niemand krijgt nog een echo na de 20 weken" he :')
disclaimer
pi_193028129
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 08:34 schreef June. het volgende:

[..]

Dat is denk ik dan per regio verschillend, hier krijgen zwangeren standaard bij 36 weken een liggingsecho aangeboden.
Dat zijn landelijke richtlijnen. De termijn echo en de SEO zijn de enige standaard echo's. De overige echo's zijn op medische indicatie of worden uit eigen zak betaald.
pi_193029919
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 07:12 schreef Queens het volgende:

[..]

Ik heb volgende week gewoon een groeiecho met 30 weken.

Dan zal daar een medische indicatie voor zijn.
  Moderator/colorchick zaterdag 9 mei 2020 @ 12:58:51 #224
382129 crew  Donna
pi_193030173
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 08:34 schreef June. het volgende:

[..]

Bij onze praktijk is dit ook zo rond de 35 weken. In 2018 ingevoerd.
  Moderator zaterdag 9 mei 2020 @ 13:01:12 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193030200
Wij gaan meedoen aan een 4-jarig onderzoek waarbij je een paar keer tijdens de zwangerschap metingen krijgt en dan nog een paar keer met de baby. Als extraatje krijgen we een 3D echo met 20 weken en met 30 weken. Dat lijkt me wel heel gaaf O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')