Kloptquote:Op vrijdag 8 mei 2020 07:33 schreef SQ het volgende:
Lieve majo, ik zie in het buikentopic niemand zeggen dat je buik (te) klein is voor je termijn.
Het is een klein buikje, dat klopt. Je bent ook pas net zwanger. Die buik wordt nog enorm, echt. #wachtmaar
Vergelijken met mij en madam-april is echt zinloos, dat zijn derde babies namelijk, en dan dij je écht veel sneller als een malle uit
Ik heb even gekeken en het WKZ biedt het helaas niet aan, ook niet het zelf meenemen ervan. Dus dat kan ik uit mijn hoofd gaan zetten.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 18:13 schreef CosPhi het volgende:
[..]
Steeds meer ziekenhuizen hebben bevalbaden. Ik weet niet in welke regio je woont maar in de regio Leiden heeft zowel het LUMC als het Alrijne in Leiderdorp een bevalbad. Als ze dat niet hebben is het ook nog wel eens mogelijk om er zelf een mee te nemen.
Vanwege het gebruik van antidepressiva.quote:
Klopt.. bij 7 cm ontsluiting. 20 minuten later is onze dochter geboren.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Ggirl heeft wel ervaring met een stuitligging maar die kwam daar vrij laat achter
Ben je daar bang voor?
Ja op beide vragen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:51 schreef Smart_ass het volgende:
Even een hele andere vraag: heeft iemand van jullie ervaring met een baby in stuitligging? En het draaien van de baby?
Is je dochter nog zo laat gedraaid dan, anders zouden ze dat toch hebben moet kunnen zien op een echo of begrijp ik dat verkeerd? Oke, dat was een hele snelle bevalling dan! Maar er zijn ook verschillende soorten stuitliggingen toch? Misschien hebben die verschillende soorten ook weer verschillende risico’s etc.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 20:29 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Klopt.. bij 7 cm ontsluiting. 20 minuten later is onze dochter geboren.
Als ik nu bewust voor een stuitbevalling ‘moet’ kiezen zou ik dat zeker doen!
Veel mensen krijgen na de 20 weken geen echo meer en het is niet altijd goed voelbaarquote:Op vrijdag 8 mei 2020 20:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Is je dochter nog zo laat gedraaid dan, anders zouden ze dat toch hebben moet kunnen zien op een echo of begrijp ik dat verkeerd? Oke, dat was een hele snelle bevalling dan! Maar er zijn ook verschillende soorten stuitliggingen toch? Misschien hebben die verschillende soorten ook weer verschillende risico’s etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh oke dat wist ik niet, ik was in de veronderstelling dat er altijd nog wel een echo was rond de 32ste week ofzo.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 21:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Veel mensen krijgen na de 20 weken geen echo meer en het is niet altijd goed voelbaar
Fijn dat je een keuze hebt gekregen, maar ik kan me voorstellen dat het inderdaad een lastige keuze was! Positieve ervaring dus hier.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 21:37 schreef Vieve6 het volgende:
Hier ook ervaring met draaien en een stuitbevalling. Draaien niet gelukt. Vond het qua pijn wel meevallen. Vond vooral de medicatie die je kreeg akelig (weet niet meer precies wat het was) maar kreeg een gek gevoel in mijn hoofd ervan.
Ik vond het vooral heel moeilijk om een keuze te maken voor een stuitbevalling of een keizersnede. Uiteindelijk toch gekozen om de stuitbevalling te proberen en ik kijk er met een heel fijn gevoel op terug.
Alleen als de verloskundige er een aanleiding voor ziet wordt er tussen de 35-37weken nog een liggingsecho gepland.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 21:55 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh oke dat wist ik niet, ik was in de veronderstelling dat er altijd nog wel een echo was rond de 32ste week ofzo.
[..]
Fijn dat je een keuze hebt gekregen, maar ik kan me voorstellen dat het inderdaad een lastige keuze was! Positieve ervaring dus hier.
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 21:32 schreef NicolasJoy het volgende:
Vanochtend contact gehad met de verloskundige met betrekking tot een informatieavond die volgende week in de planning staat, hoe of wat nu verder.. Maar zij waren ook onaangenaam verrast met het bericht en stonden er nog niet positief in. Een advies, dus moesten ons niet rijk rekenen.Hoe gaat het met moeder?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja onze verloskundige was ook niet blij met de landelijke ruchtbaarheid. Maar ben toch wel blij dat hij bij de SEO mag zijnverder doe ik alle controles altijd alleen hoor, sowieso al, maar die echo vind ik wel héél belangrijk.
disclaimer
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 21:32 schreef NicolasJoy het volgende:
Vanochtend contact gehad met de verloskundige met betrekking tot een informatieavond die volgende week in de planning staat, hoe of wat nu verder.. Maar zij waren ook onaangenaam verrast met het bericht en stonden er nog niet positief in. Een advies, dus moesten ons niet rijk rekenen.Fijn NJ dat het toch nog goed is gekomen. Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ziekenhuis waar ik ga bevallen heeft geloof ik een gewoon bad waarin je iig je weeën op kan vangen en mocht je een bevalbad willen moet je die zelf regelen. Wel heb ik al besloten om niet in de leiden dus het moet of nu wel vanzelf gebeuren en anders kies ik voor een ks.
Ik hoop dat ik over een paar weken wel ergens een geslachtsecho in kan plannen want de volgende echo is pas over 9 weken en ik wil in de tussentijd wel een keertje weer even spieken."Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
Ja,het is ook een contactberoep dus zou idd kunnen.Ik wil eerst nog even de verloskundigenpraktijk die de nabehandeling gaat doen vragen of zij het ook weer gaan doen en anders ga ik wel naar echo4fun of hoe ze ook mogen heten. Ik denk trouwens dat dit een meisje is. Hebben jullie al een voorgevoel?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 22:06 schreef SQ het volgende:
Volgens mij mogen pretechobureaus ook weer open maandag. Ik zou wel snel boeken
Ik heb volgende week gewoon een groeiecho met 30 weken.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 21:55 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh oke dat wist ik niet, ik was in de veronderstelling dat er altijd nog wel een echo was rond de 32ste week ofzo.
[..]
Dat is denk ik dan per regio verschillend, hier krijgen zwangeren standaard bij 36 weken een liggingsecho aangeboden.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 21:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Veel mensen krijgen na de 20 weken geen echo meer en het is niet altijd goed voelbaar
Dat zijn landelijke richtlijnen. De termijn echo en de SEO zijn de enige standaard echo's. De overige echo's zijn op medische indicatie of worden uit eigen zak betaald.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 08:34 schreef June. het volgende:
[..]
Dat is denk ik dan per regio verschillend, hier krijgen zwangeren standaard bij 36 weken een liggingsecho aangeboden.
Dan zal daar een medische indicatie voor zijn.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 07:12 schreef Queens het volgende:
[..]
Ik heb volgende week gewoon een groeiecho met 30 weken.
Bij onze praktijk is dit ook zo rond de 35 weken. In 2018 ingevoerd.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 08:34 schreef June. het volgende:
[..]
Dat is denk ik dan per regio verschillend, hier krijgen zwangeren standaard bij 36 weken een liggingsecho aangeboden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |