abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 22:58:00 #176
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192951340
quote:
12s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:56 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Risicogroepen die thuis moeten werken... Is natuurllijk heel makkelijk gezegd, want kijk maar naar Ronald Koeman die gisteren plotseling in het ziekenhuis belandde. en vanmorgen zei:"Ik wist niet dat ik hartpatient was".
Dat kan dan weer iedereen overkomen, altijd plotseling, niet te vergelijken
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_192951366
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:52 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Val inderdaad wel op, vergeleken met een paar weken terug was het afgelopen week weer
bijna ouderwets druk in de spits
Ik merk bij veel anderen dat ze al op de zaak moeten verschijnen of het vrijblijvend is maar wel de voorkeur er naar uit gaat.

Zelfs al werk je liever thuis word je toch gepeerpressured om te gaan wanneer alle managers en collega's die thuiswerken niks vinden er elke dag braaf zitten.
Iets later krijg je dan een bericht op ibtranet dat thuiswerken weer van de baan is omdat het overgrote deel graag op kantoor is.
pi_192951367
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heb je wel een punt ja. Op zich zou het niet meer moeten zijn dan wel/geen COVID-19 en geen enkel ander gegeven. Kan ook opgezet worden door de GGD of regionale ziekenhuizen.
Nou ja je meldt ook al dat je klachten hebt en wat dat dan is. Dat hoort niet bij een WG, dus via de GGD of iets optuigen via bedrijfsartsen.
zie email 27 oktober
pi_192951378
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:56 schreef Noek het volgende:

[..]

Op naar t balkon! *O*
Ik neem heel dat juno vrij en ga iedere dag terras hangen, weer of geen weer _O_
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192951383
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat mij betreft wordt het voor iedereen verplicht die het prima kan doen.
Met bv iets van een kanttekening van een max bezetting van x aantal werknemers per zoveel m2 en optioneel 2 dagen pw voor mensen die echt graag willen of het werk beter gedaan kan worden.

Risicogroepen(+partners) moeten sowieso niet op werk zijn wanneer het net zo makkelijk thuis kan vind ik.
Het werkt nu toch? Ik ben tegen verbieden om het verbieden. De nederlandse overlegcultuur moet gewoon zn werk doen.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 23:00:29 #181
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192951393
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik merk bij veel anderen dat ze al op de zaak moeten verschijnen of het vrijblijvend is maar wel de voorkeur er naar uit gaat.

Zelfs al werk je liever thuis word je toch gepeerpressured om te gaan wanneer alle managers en collega's die thuiswerken niks vinden er elke dag braaf zitten.
Iets later krijg je dan een bericht op ibtranet dat thuiswerken weer van de baan is omdat het overgrote deel graag op kantoor is.
Precies, daarom moet daar ook duidelijkheid over komen, weet iedereen wat hun te doen staat en is het niet ieder voor zichzelf
~FEYENOORD~
pi_192951415
quote:
12s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:56 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Risicogroepen die thuis moeten werken... Is natuurllijk heel makkelijk gezegd, want kijk maar naar Ronald Koeman die gisteren plotseling in het ziekenhuis belandde. en vanmorgen zei:"Ik wist niet dat ik hartpatient was".
Ook waar,laten we zeggen iedereen waarvan het nu duidelijk is.
Huisarts kan dat zo op papier zetten.
pi_192951424
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:45 schreef Skwish het volgende:

[..]

Hopelijk dan ook snel de sportscholen
Liever eerst de sportscholen dan die fucking horeca.

Horeca zijn de nieuwe leraren, klagen en huilen. :')

Sportscholen is ook nog goed voor de gezondheid, horeca maakt mensen alleen maar dikker en vatbaarder voor corona. :W
pi_192951437
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ook waar,laten we zeggen iedereen waarvan het nu duidelijk is.
Huisarts kan dat zo op papier zetten.
En dan staat iedereen (terecht) te krijsen dat een app een onaanvaardbare privacy aantasting is maar we moeten wel met een gezondheidsverklaring op zak gaan lopen?
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 23:03:11 #185
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192951450
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Leraren klagen over salaris (voor corona)

Horeca over hun bedrijf en toekomst, is heel wat anders.
~FEYENOORD~
pi_192951459
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:24 schreef trein2000 het volgende:
chrisklomp twitterde op maandag 04-05-2020 om 22:14:32 Mogelijk kapperszaken begin volgende week open. Buitenterrassen van horeca mogelijk op 1 juni weer open. Voorstellen liggen er. Kabinet neemt ze naar verwachting woensdag over om geleidelijk de lockdown terug te draaien (bron: ANP). reageer retweet
Zou het heel vreemd hebben gevonden als ze weer 3 weken erbij hadden gedaan zonder een versoepeling (zie Rutte dat eerlijk gezegd wel gedaan hebben). We zijn er nog lang niet maar de cijfers zijn echt veel beter dan een maand geleden. Ze moeten nu wel een beetje meer dingen open gooien ja. Voor de horeca zijn buitenterrassen meer dan prima aangezien toch bijna niemand binnen gaat zitten met mooi weer.
pi_192951473
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Sportscholen vind ik onzin, met zijn dertigen tegelijk hijgend en puffend en vieze adem uitblaffend in een kleine ruimte voor cardio-training, te idioot voor woorden, ga buiten fietsen!
pi_192951481
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:03 schreef FerryN7 het volgende:

[..]

Zou het heel vreemd hebben gevonden als ze weer 3 weken erbij hadden gedaan zonder een versoepeling (zie Rutte dat eerlijk gezegd wel gedaan hebben). We zijn er nog lang niet maar de cijfers zijn echt veel beter dan een maand geleden. Ze moeten nu wel een beetje meer dingen open gooien ja. Voor de horeca zijn buitenterrassen meer dan prima aangezien toch bijna niemand binnen gaat zitten met mooi weer.
Morgen OMT denk ik? Dat advies begint zo langzamerhand de miljoenennota te worden. Dus morgenavond laat weten we een heel eind welke kant het opgaat qua voorwaarden.
zie email 27 oktober
pi_192951490
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:52 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Val inderdaad wel op, vergeleken met een paar weken terug was het afgelopen week weer
bijna ouderwets druk in de spits

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En dan staat iedereen (terecht) te krijsen dat een app een onaanvaardbare privacy aantasting is maar we moeten wel met een gezondheidsverklaring op zak gaan lopen?
Hoe moet je het anders kunnen aantonen? Misschien alleen een bevestiging ipv specifiek wat iemand mankeert.
pi_192951491
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

altijd die achter de feiten aan lopen strategie.
Dat is over de hele wereld het geval, hé? Dus dat is in feite een non-argument. Die pandemie is er en ze gaan nu terug van de mitigatie-fase naar de indam-fase.
pi_192951501
quote:
15s.gif Op maandag 4 mei 2020 19:09 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het duurde even, maar we hebben er weer een..
Eerst vond ik het storend, nu heb ik eerder medelijden met ze. :')
  maandag 4 mei 2020 @ 23:06:09 #192
224960 highender
Travellin' Light
pi_192951505
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:04 schreef Firuze60 het volgende:
Sportscholen vind ik onzin, met zijn dertigen tegelijk hijgend en puffend en vieze adem uitblaffend in een kleine ruimte voor cardio-training, te idioot voor woorden, ga buiten fietsen!
Het is een beetje jammer dat er (nog) geen onderscheid gemaakt wordt tussen binnen- en buitensport.
pi_192951514
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Hoe moet je het anders kunnen aantonen? Misschien alleen een bevestiging ipv specifiek wat iemand mankeert.
Eigen verantwoordelijkheid. En dat gaat best werken want de risicogroepen willen helemaal niet ziek worden.
zie email 27 oktober
pi_192951518
quote:

[..]

Alsof je alleen kan fietsen in de sportschool.

Een biertje drinken kan je toch ook thuis of in de tuin? :')
pi_192951523
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:03 schreef FerryN7 het volgende:

[..]

Wij gaan altijd binnen zitten :@ erg bang voor bijen en wespen en die lijken mij altijd te vinden buiten, dus dat zit niet lekker voor mij. Maar we zijn vaak de enige ja :P
pi_192951530
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:06 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Alsof je alleen kan fietsen in de sportschool.

Een biertje drinken kan je toch ook thuis of in de tuin? :')
Helemaal gelijk, maar je kunt thuis ook de stofzuiger heffen om je biceps te trainen. :P
pi_192951534
quote:

[..]

Misschien beperkt aantal mensen binnem waarbij je je aanwezigheid van te voren reserveert voor een bepaalde tijdsperiode.
Ook hier dan afstand, desinfecteren, ventileren etc.
Er valt vast een mouw aan te passen.
pi_192951561
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Misschien beperkt aantal mensen binnem waarbij je je aanwezigheid van te voren reserveert voor een bepaalde tijdsperiode.
Ook hier dan afstand, desinfecteren, ventileren etc.
Er valt vast een mouw aan te passen.
Zet wat apparaten op de parkeerplaats. Paar van die ondoorzichtige bouwhekken er om heen en je hebt een tijdelijke buitensportschool. Lijkt me beter.
zie email 27 oktober
pi_192951592
quote:

[..]

Inderdaad de cardio troep eruit. En meer ruimte maken voor kracht.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 23:11:56 #200
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192951594
Ik snap sowieso de haat op de horeca niet zo, we zijn het als maatschappij ook gewoon nodig.

Het is niet alleen een beetje dom zuipen en feesten tot je er bij neervalt, het is ook een sociaal dingetje wat wij als mensheid gewoon nodig zijn.
Een café is voor veel mensen onmisbaar als samenkomst, een biertje met een goed gesprek, de meeste kroegeigenaren die ik ken zijn prima mensen die het echt voor hun klanten doen.

Ik ken een aantal van die kroegeigenaren persoonlijk en die staan op het punt om naar de klote te gaan, dat verdienen ze gewoon niet.
We hebben er met z'n allen jaren van genoten, we kunnen ze daarom ook niet zomaar laten vallen, dat hebben ze niet verdiend.
~FEYENOORD~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')