abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192951083
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:24 schreef trein2000 het volgende:
chrisklomp twitterde op maandag 04-05-2020 om 22:14:32 Mogelijk kapperszaken begin volgende week open. Buitenterrassen van horeca mogelijk op 1 juni weer open. Voorstellen liggen er. Kabinet neemt ze naar verwachting woensdag over om geleidelijk de lockdown terug te draaien (bron: ANP). reageer retweet
Hopelijk dan ook snel de sportscholen
pi_192951087
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:44 schreef Kyran het volgende:
Zoveel mogelijk thuiswerken en bij klachten thuisblijven zijn denk ik wel de twee belangrijkste dingen die men moet blijven volhouden. Combineren met 1.5m en eventueel mondkapjes in OV/winkels

Als dat dan ook nog gecombineerd kan worden met (snel)testen zijn wij al een heel eind.

Klachten? > thuisblijven > (snel)test

Negatief > weer normaal verder
Positief > quarantaine tot negatieve test

Alleen is dit onmogelijk met de huidige situatie qua tests.
Ik roep al tijden dat het OV de grote bottleneck wordt. Misschien moet je daar een aanscherping doen om op andere plekken meer toe te kunnen staan.
zie email 27 oktober
pi_192951088
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:44 schreef Kyran het volgende:
Zoveel mogelijk thuiswerken en bij klachten thuisblijven zijn denk ik wel de twee belangrijkste dingen die men moet blijven volhouden. Combineren met 1.5m en eventueel mondkapjes in OV/winkels

Als dat dan ook nog gecombineerd kan worden met (snel)testen zijn wij al een heel eind.

Klachten? > thuisblijven > (snel)test

Negatief > weer normaal verder
Positief > quarantaine tot negatieve test

Alleen is dit onmogelijk met de huidige situatie qua tests.
Heeft Jaap onlangs nog wat gezegd over het opschalen van die tests?
  maandag 4 mei 2020 @ 22:47:07 #154
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192951111
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat mij betreft moet iedereen alsnog thuiswerken waar mogelijk.
Zie geen reden omdat meer mensen in kantoorpanden en ov te moeten hebben nu.
Vooral als ze net zo makkelijk thuiswerken.

Risicogroepen moeten sowieso thuiswerken idd. Mag ook wel eens benadrukt worden door de regering los van advies.
Ik neem aan dat de dagbesteding(vooral binnen) voor gehandicapten en ouderen mensen echt nog niet mogelijk is komende maanden. En in een woonvorm mag je ook niet met een grote groep mensen in een kamer aan tafel te eten.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 4 mei 2020 @ 22:47:08 #155
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192951112
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:17 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Anders lees je dit nog even rustig door. Staat alles heel duidelijk in.
[..]

altijd die achter de feiten aan lopen strategie.
pi_192951115
quote:
Laat het alsjeblieft waar zijn. Het is zo lekker rustig op de weg overal. O+

Kan prima blijkt maar weer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 4 mei 2020 @ 22:47:32 #157
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192951123
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:45 schreef Skwish het volgende:

[..]

Hopelijk dan ook snel de sportscholen
Nee dat kan nog niet, want het is ook een risico dat het ook binnen kan gebeuren.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 mei 2020 @ 22:48:17 #158
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192951145
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:45 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Inderdaad, daar zijn wel veel te laat mee helaas
Bij ons op werk (zorg) werkt dit in ieder geval heel goed.

Bij milde klachten moeten wij komen werken,maar worden wel getest. Bij koorts/benauwdheid moeten wij thuisblijven en worden ook getest. Indien je positief test mag je alleen weer komen werken als je een negatieve test krijgt.

Andere sectoren zouden dit kunnen overnemen, maar dan ook thuisblijven bij milde klachten.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 22:49:18 #159
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192951161
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:48 schreef Kyran het volgende:
Andere sectoren zouden dit kunnen overnemen, maar dan ook thuisblijven bij milde klachten.
Vanuit mijn werkgever mag ik alleen thuisblijven met koorts, en ja ik sta dicht bij de zorg
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 mei 2020 @ 22:49:44 #160
416575 crew  Evenstar
pi_192951177
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik roep al tijden dat het OV de grote bottleneck wordt. Misschien moet je daar een aanscherping doen om op andere plekken meer toe te kunnen staan.
Yup, OV is gewoon onmogelijk zonder mondkapjes. Vandaar dat ik ook denk dat thuiswerken absoluut niet afgeschaft kan worden zonder extra maatregelen.

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Heeft Jaap onlangs nog wat gezegd over het opschalen van die tests?
Niet dat ik weet, maar moet ook toegeven dat ik de afgelopen week wat minder heb gevolgd. Even druk gehad met andere dingen en wilde even een weekje afstand nemen :P
pi_192951190
quote:

[..]

Bij milde klachten moeten wij komen werken,maar worden wel getest. Bij koorts/benauwdheid moeten wij thuisblijven en worden ook getest. Indien je positief test mag je alleen weer komen werken als je een negatieve test krijgt.

Ik zie liever een testsysteem dat los staat van werkgevers. Ik snap dat het aantrekkelijk is. Maar het neerleggen van allerhande medische gegevens bij werkgevers vind ik wat lastig.
(Al snap ik dat dat bij ziekenhuizen wellicht minder speelt. Maar als je dit breder uitrolt lijkt me dat wel een puntje)
zie email 27 oktober
pi_192951196
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Laat het alsjeblieft waar zijn. Het is zo lekker rustig op de weg overal. O+

Kan prima blijkt maar weer.
Klopt, en ook als je het ov leeg wil houden.
Probleem zijn de werkgevers, zodra die denken dat het maatschappelijk acceptabel is om te doen en zit iedereen binnen no time op de zaak.
Daarom vind ik dat thuiswerken waar mogelijk verplicht moet worden nu.
pi_192951207
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:45 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Microbioloog zei gisteren dat de besmetting in de buitenlucht verwaarloosbaar is; coronavirus feiten en fabels, nos. Prof Knut Wittkowski zei het al 2 maanden geleden, youtube.
Ik las een keer een onderzoek wat keek naar infecties na operaties. Wat werkte het beste om een besmetting te voorkomen? Gewoon de ramen open zetten. Ja, gewoon op een operatiekamer de ramen open (kan hier vaak niet of is heel ongebruikelijk). Werkte zelf beter dan een duur hepa filter. Studie was gedaan in Afrikaanse ziekenhuizen.

Dit is natuurlijk niet hetzelfde als corona, maar het geeft wel aan hoe goed buitenlucht eigenlijk is. Je hebt talloze laminaire stromingen dat het echt wel heel toevallig is als een virus deeltje in de buitenlucht je neus of mond ingaat. Lucht is goed. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192951212
Heeft @Za al die tijd gelijk gehad :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192951219
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Yup, OV is gewoon onmogelijk zonder mondkapjes. Vandaar dat ik ook denk dat thuiswerken absoluut niet afgeschaft kan worden zonder extra maatregelen.
[..]

Niet dat ik weet, maar moet ook toegeven dat ik de afgelopen week wat minder heb gevolgd. Even druk gehad met andere dingen en wilde even een weekje afstand nemen :P
Gewoon een OV-verbod voor zij die een andere mogelijkheid hebben/geen prioriteit hebben. Laat de werkgever maar een verklaring opstellen dat iemand onmisbaar is oid.
zie email 27 oktober
pi_192951226
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Probleem zijn de werkgevers, zodra die denken dat het maatschappelijk acceptabel is om te doen en zit iedereen binnen no time op de zaak.
Thuiswerken is alleen verplicht voor mensen met klachten.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 mei 2020 @ 22:52:18 #167
416575 crew  Evenstar
pi_192951231
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zie liever een testsysteem dat los staat van werkgevers. Ik snap dat het aantrekkelijk is. Maar het neerleggen van allerhande medische gegevens bij werkgevers vind ik wat lastig.
(Al snap ik dat dat bij ziekenhuizen wellicht minder speelt. Maar als je dit breder uitrolt lijkt me dat wel een puntje)
Heb je wel een punt ja. Op zich zou het niet meer moeten zijn dan wel/geen COVID-19 en geen enkel ander gegeven. Kan ook opgezet worden door de GGD of regionale ziekenhuizen.
pi_192951235
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

[..]

Is ook wel een goed idee. Een corona nieuws vrije dag/week.
Het gaat immers al maanden nergens anders over.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 22:52:52 #169
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192951240
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Val inderdaad wel op, vergeleken met een paar weken terug was het afgelopen week weer
bijna ouderwets druk in de spits
~FEYENOORD~
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 mei 2020 @ 22:55:02 #170
416575 crew  Evenstar
pi_192951280
Ik ga deze tijden zonder spits wel missen straks ja. Wat een genot om gewoon binnen 35 minuten op werk of thuis aan te komen. Normaal doe ik er in de ochtend 45-50 minuten over en op de terugweg vaak ruim een uur.
pi_192951286
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Thuiswerken is alleen verplicht voor mensen met klachten.
Wat mij betreft wordt het voor iedereen verplicht die het prima kan doen.
Met bv iets van een kanttekening van een max bezetting van x aantal werknemers per zoveel m2 en optioneel 2 dagen pw voor mensen die echt graag willen of het werk beter gedaan kan worden.

Risicogroepen(+partners) moeten sowieso niet op werk zijn wanneer het net zo makkelijk thuis kan vind ik.
pi_192951291
quote:

[..]

Van de gemeente ontving ik een mail dat ik getest word wanneer ik klachten of symptomen heb omdat ik mijn jeugd weer train. Is het beleid van de lokale GGD.
Dus het sijpelt al wel door.
Go hard or go home
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 22:55:51 #173
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192951293
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:55 schreef Kyran het volgende:
Ik ga deze tijden zonder spits wel missen straks ja. Wat een genot om gewoon binnen 35 minuten op werk of thuis aan te komen. Normaal doe ik er in de ochtend 45-50 minuten over en op de terugweg vaak ruim een uur.
Ik was enkele reis 20 minuten sneller nu

(rij ik wel 130 :@ )
~FEYENOORD~
pi_192951301
quote:

[..]

Risicogroepen moeten sowieso thuiswerken idd. Mag ook wel eens benadrukt worden door de regering los van advies.
Risicogroepen die thuis moeten werken... Is natuurllijk heel makkelijk gezegd, want kijk maar naar Ronald Koeman die gisteren plotseling in het ziekenhuis belandde. en vanmorgen zei:"Ik wist niet dat ik hartpatient was".
pi_192951308
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Heeft @:Za al die tijd gelijk gehad :D.
Op naar t balkon! *O*
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')