abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 mei 2020 @ 22:05:16 #101
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192950173
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hij zal het echt niet doen om Nederlanders te treiteren en om bedrijven failliet te laten gaan, maar het is wel duidelijk dat hij handelt naar emotie. Angst. Prima hoor; menselijk trekje en ik zou niet graag in zijn schoenen staan, maar hij beslist voor meer dan 17 miljoen mensen. Dan verwacht je dat hij besluiten maakt n.a.v. nummers e.d. en hoewel die best mee zullen spelen bespeur ik bij hem toch voornamelijk angst; wat hij zelf ook blijft herhalen. Angst voor een nieuwe piek. Op een gegeven moment moeten we kleine risico's gaan nemen en ik denk niet dat Rutte daar de beste man voor is tbh.

Hij zal al een stuk minder commentaar krijgen (van mij althans) als hij ook echt serieus advies mee neemt van andere adviesorganen dan enkel het RIVM; iets wat de tweede kamer hem ook gevraagd heeft. Op dezelfde avond gaf hij nog aan daar geen belangstelling voor te hebben; hij zou enkel een praatje maken met wat andere experts. Het komt heel erg over alsof hij zich verschuilt achter het RIVM, zodat hij zelf niet als boeman gezien wordt; wetende dat het RIVM toch het advies van voorzichtigheid zal geven. Hij was ook al laat met de lockdown zelf; deed hij pas toen andere landen het ook deden; zal met versoepelingen net zo gaan denk ik.

Iets van lange termijn plannen zal al wat hoop geven. Ik verlang of verwacht echt niet dat we in juni alles weer kunnen, maar er mag wel eens wat meer een stappenplan komen, of iets van ideeen in ieder geval. Dat kan best, ook als je niet in de toekomst kan kijken. Kijk maar naar andere landen waar ze ook met een exit strategie bezig zijn; landen die vaak veel harder getroffen zijn. Maar dat is het punt; omdat hij zo bang is zegt hij niks over de lange termijn. Hij komt alleen met begrippen als ''het nieuwe normaal'' wat mensen alleen maar een negatief gevoel geeft, omdat het de impressie wekt dat het zelfs zo blijft als er een vaccin is. Z'n uitspraken gevuld met ''hou vol'' helpen ook niet bepaald.

En ja, dat is allemaal heel makkelijk gezegd als leek natuurlijk. En als buitenstaander. Maar dat zijn we hier allemaal :P
Die interview laatst van Jaap en Jacco liet in ieder geval zien dat het RIVM geen flauw idee heeft wat ze moeten doen en geen exit-strategie hebben. Ze kraken ideeën van andere landen af als het niet in hun straatje past, verdraaien dingen zodat het wel in hun straatje gaat passen en zeggen daarna dat ze eigenlijk niks weten. Ik vond het serieus een schandalig interview.

Ben het sowieso eens dat er nu een groep moet komen die echt even een stappenplan moet maken en die eventueel moet laten toetsen bij het RIVM. Ik ben op zich voor een voorzichtige aanpak. Je wil nu niet nog een piek hebben waardoor je weer hard op de rem moet stappen. Dat gaat men niet pikken.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 22:08:30 #102
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192950246
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die interview laatst van Jaap en Jacco liet in ieder geval zien dat het RIVM geen flauw idee heeft wat ze moeten doen en geen exit-strategie hebben. Ze kraken ideeën van andere landen af als het niet in hun straatje past, verdraaien dingen zodat het wel in hun straatje gaat passen en zeggen daarna dat ze eigenlijk niks weten. Ik vond het serieus een schandalig interview.

Ben het sowieso eens dat er nu een groep moet komen die echt even een stappenplan moet maken en die eventueel moet laten toetsen bij het RIVM. Ik ben op zich voor een voorzichtige aanpak. Je wil nu niet nog een piek hebben waardoor je weer hard op de rem moet stappen. Dat gaat men niet pikken.
Maar toch hebben ze het tot nu toe onder controle, gek is dat hé?
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 mei 2020 @ 22:10:03 #103
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192950291
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:08 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Maar toch hebben ze het tot nu toe onder controle, gek is dat hé?
Heb het over een exit-strategie. Die is er gewoon niet.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 22:11:58 #104
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192950335
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat ze daar achter de schermen wel een plan voor hebben.

Verwacht ook dat ze dat volgende week bekend gaan maken
~FEYENOORD~
pi_192950366
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:11 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

lol
  maandag 4 mei 2020 @ 22:14:02 #106
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192950389
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

In de bestrijding van het virus zijn we even ver als in februari. Oftewel: niet. Een exitstrategie kun je wel op tv verkondigen, maar moet je daarna toch weer een keer gaan intrekken en misschien zelfs deels terugdraaien omdat het aantal besmettingen weer hard oploopt. We hebben, behalve social distancing, namelijk niets om dat tegen te gaan.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192950390
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 21:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kabinet kennende krijgen we een nieuwe ''hou vol - ik ben doodsbang voor een nieuwe piek'' speech van Rutte. Dat hij eerst de scholen af wil wachten (wat hij al gewoon wist bij de vorige verlenging - hiermee wint hij tijd). Heel misschien iets als een kapper of iets in de zorg wat versoepelt word.
20 mei is geen heilige datum! Ondertussen kruipen we steeds dichter naar de officiële persconferentie van de 13e. Die denkt als ik niks zeg dan vragen mensen er ook niet naar.. :')
  maandag 4 mei 2020 @ 22:14:59 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192950425
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Kans op een nieuwe piek is in elk geval vele malen kleiner zolang er nog geen grote evenementen op stapel staan.

Verder ben ik idd ook benieuwd naar de plannen die verder in de koker zitten.
pi_192950444
Als hij op de 13e geen grote toezeggingen doet en de IC's zo laagbezet zijn is het hek echt van de dam. Het broeit onder de bevolking.
pi_192950491
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hij zal het echt niet doen om Nederlanders te treiteren en om bedrijven failliet te laten gaan, maar het is wel duidelijk dat hij handelt naar emotie. Angst. Prima hoor; menselijk trekje en ik zou niet graag in zijn schoenen staan, maar hij beslist voor meer dan 17 miljoen mensen. Dan verwacht je dat hij besluiten maakt n.a.v. nummers e.d. en hoewel die best mee zullen spelen bespeur ik bij hem toch voornamelijk angst; wat hij zelf ook blijft herhalen. Angst voor een nieuwe piek. Op een gegeven moment moeten we kleine risico's gaan nemen en ik denk niet dat Rutte daar de beste man voor is tbh.

Hij zal al een stuk minder commentaar krijgen (van mij althans) als hij ook echt serieus advies mee neemt van andere adviesorganen dan enkel het RIVM; iets wat de tweede kamer hem ook gevraagd heeft. Op dezelfde avond gaf hij nog aan daar geen belangstelling voor te hebben; hij zou enkel een praatje maken met wat andere experts. Het komt heel erg over alsof hij zich verschuilt achter het RIVM, zodat hij zelf niet als boeman gezien wordt; wetende dat het RIVM toch het advies van voorzichtigheid zal geven. Hij was ook al laat met de lockdown zelf; deed hij pas toen andere landen het ook deden; zal met versoepelingen net zo gaan denk ik.

Iets van lange termijn plannen zal al wat hoop geven. Ik verlang of verwacht echt niet dat we in juni alles weer kunnen, maar er mag wel eens wat meer een stappenplan komen, of iets van ideeen in ieder geval. Dat kan best, ook als je niet in de toekomst kan kijken. Kijk maar naar andere landen waar ze ook met een exit strategie bezig zijn; landen die vaak veel harder getroffen zijn. Maar dat is het punt; omdat hij zo bang is zegt hij niks over de lange termijn. Hij komt alleen met begrippen als ''het nieuwe normaal'' wat mensen alleen maar een negatief gevoel geeft, omdat het de impressie wekt dat het zelfs zo blijft als er een vaccin is. Z'n uitspraken gevuld met ''hou vol'' helpen ook niet bepaald.

En ja, dat is allemaal heel makkelijk gezegd als leek natuurlijk. En als buitenstaander. Maar dat zijn we hier allemaal :P
Anders lees je dit nog even rustig door. Staat alles heel duidelijk in.

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:06 schreef houdafstand het volgende:
Dit is wat Rutte afgelopen vrijdag zei op de wekelijkse persconferentie:

DE KRUIF (NIEUWSUUR)
Ja, over het heropenen van Nederland. Als dat op den duur kan, in hoeverre wordt er achter de schermen aan scenario’s gewerkt van eerst de horeca, dan pretparken, ik noem het maar, elke twee weken iets. Wat is de, kunt u een stip op de horizon geven?

RUTTE
Ja, heb ik van de week gezegd ook al even naar aanleiding van het Spaanse model, want die hebben dat die doen dat in batches, dus om de zoveel weken schetsen zij een perspectief. Ik kan me ook zoiets voor Nederland voorstellen maar dan moeten we eerst nog wel even heel precies nog weten hoe het nu staat met de verspreiding van het virus en de cijfers zijn echt nog niet zo geweldig dat je daar nu al grote aankondigingen over kunt doen. Maar ik vind het wel logisch dat als dat moment daar is dat je zegt: oké, weet je, het is nu echt wel even zo ver zijn we het aan het indammen dat we denken dat we risico’s kunnen nemen, dat je dan ook een scenario schetst en zegt: joh, dan kun je over twee weken kunnen we misschien dit type bedrijven... Met scholen hebben we gedaan al hè. 11 mei hebben we gezegd de basisscholen en na een tijdje gaan we kijken of ze ook helemaal open kunnen. En misschien 1 juni, hebben we gezegd, het voortgezet onderwijs. Zoiets kun je je ook heel goed voorstellen dat je dat zo in stappen doet en dat je dat ook bekend maakt. Maar dan zal er altijd bij gezegd worden: afhankelijk van hoe de cijfers zich ontwikkelen. Dus niet een route waar mensen rechten aan kunnen ontlenen want als dat virus zich toch weer de kop op steekt plotseling op plekken waar je het niet verwacht of er komen uitbraken die je niet hebt voorzien of ontwikkelingen die nopen tot heroverweging, dan moet er wel weer ruimte voor zijn.

DE KRUIF
U zegt dus dat gaat er komen, een soort van heropeningskalender?

RUTTE
Nou, dat is nu, dat gaat een stap verder. Nee, wat ik zei is dat wij geïnteresseerd kijken naar wat Spanje daar doet want wat die, ik dacht de Zwitsers dat ook doen nu, die schetsen dan ja ik noem het maar even batchgewijs, in stappen of in blokken, van nou als het nou goed blijft gaan dan kun je over twee weken dit en als het dan goed blijft gaan zou je over vier weken zus en over zes weken dat kunnen doen. Zo’n benadering is denkbaar maar ik zeg niet dat we die kiezen. Ik zeg alleen dat we ernaar kijken.

DE KRUIF
Kunt u al een indicatie geven van wanneer het kabinet daar uit is?

RUTTE
Nou zodra wij denken dat de cijfers aanleiding geven om een eerlijk perspectief te geven. Dat is vandaag nog niet het geval.

DE KRUIF
En wanneer geven de cijfers aanleiding om dat perspectief te geven?

RUTTE
Dat heb ik net geschetst. Dan moet dus die verspreidingsgraad echt onder die 1 zitten. Het hoeft niet naar 0,1 hè jongens, dat is ook niet nodig. Want nogmaals, we accepteren helaas in Nederland ook de komende tijd nog steeds mensen ziek zullen worden, dat is onvermijdelijk. Maar je moet er wel voorkomen dat het weer tot een uitbraak leidt. Omdat boven de 1 dan besmetten mensen dus meer dan 1 persoon en dan gaat het exponentieel omhoog. Dus dat moet onder 1. Je moet ook kijken naar het totaal aantal besmettingen per dag en wat de zorg aankan. En als al die cijfers nou enigszins een beeld geven van oké, het is even wat rustiger, dan kun je zo’n perspectief schetsen. Dat is nog niet vandaag.

https://www.rijksoverheid(...)isterraad-1-mei-2020

Dus. Het komt heus wel. Hopelijk aankomende week al. Nog even geduld, mensen. :9
pi_192950546
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:11 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Verwacht ook dat ze dat volgende week bekend gaan maken
Normaliter ben ik best een optimist, maar op dit gebied is dat nogal moeilijk. Ik denk niet dat ze een stappenplan bekend gaan maken. Wat Kyran al zei; ze hebben geen idee wat ze moeten doen. We krijgen opnieuw een ''hou vol'' en ''bang voor een nieuwe piek'' en ''scholen afwachten''; that's it denk ik. Grote kans dat hij ook nog het volk de schuld gaat geven door te zeggen dat het drukker word op straat en dat we daarom ook geen versoepelingen moeten gaan verwachten. Zou me niks verbazen. Terwijl hij toch echt door moet hebben dat mensen juist de straat opgaan omdat ze het zat zijn om aan het lijntje gehouden te worden. Ze willen duidelijkheid en perspectief. Als hij niks bekend gaat maken bij de volgende persconferentie dan is er een nog grotere kans dat er juist WEL een nieuwe piek gaat komen, omdat mensen ongecontroleerd steeds meer gaan ondernemen. Als de overheid versoepelingen aankondigt kunnen ze het tenminste nog wat sturen. Minder kans op een piek. Mensen die meer bereid zijn om zich aan de dan nog bestaande maatregelen te houden, etc.
  maandag 4 mei 2020 @ 22:21:18 #112
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192950571
Eigenlijk is het feit dat het wordt toegestaan dat iedereen weer onbegrensd de straat op gaat natuurlijk al een versoepeling op zichzelf.
pi_192950574
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:17 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Anders lees je dit nog even rustig door. Staat alles heel duidelijk in.
[..]

Heb ik gelezen, vond hem verre van duidelijk; lange termijn plannen draait hij omheen.
pi_192950594
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:21 schreef hooibaal het volgende:
Eigenlijk is het feit dat het wordt toegestaan dat iedereen weer onbegrensd de straat op gaat natuurlijk al een versoepeling op zichzelf.
Dat is geen versoepeling. Mensen mochten gewoon nog over straat de dag nadat de maatregelen ingingen bv.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 22:23:24 #115
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192950624
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Normaliter ben ik best een optimist, maar op dit gebied is dat nogal moeilijk. Ik denk niet dat ze een stappenplan bekend gaan maken. Wat Kyran al zei; ze hebben geen idee wat ze moeten doen. We krijgen opnieuw een ''hou vol'' en ''bang voor een nieuwe piek'' en ''scholen afwachten''; that's it denk ik. Grote kans dat hij ook nog het volk de schuld gaat geven door te zeggen dat het drukker word op straat en dat we daarom ook geen versoepelingen moeten gaan verwachten. Zou me niks verbazen. Terwijl hij toch echt door moet hebben dat mensen juist de straat opgaan omdat ze het zat zijn om aan het lijntje gehouden te worden. Ze willen duidelijkheid en perspectief. Als hij niks bekend gaat maken bij de volgende persconferentie dan is er een nog grotere kans dat er juist WEL een nieuwe piek gaat komen, omdat mensen ongecontroleerd steeds meer gaan ondernemen. Als de overheid versoepelingen aankondigt kunnen ze het tenminste nog wat sturen. Minder kans op een piek. Mensen die meer bereid zijn om zich aan de dan nog bestaande maatregelen te houden, etc.
Gedeeltelijk ben ik het daar wel mee eens ja, daarom moeten ze toch iets van hoop gaan geven want dit kan uiteindelijk niet meer

Mede door de media berichten uit het buitenland dat daar veel weer open gaat, kijk naar een Spanje. (Ik bedoel hier niet mee dat ze verstandig bezig zijn maar het volk pakt het wel zo op)
~FEYENOORD~
pi_192950627
1 juno mogelijk buitenterassen open. Kappers begin volgende week al
zie email 27 oktober
pi_192950635
chrisklomp twitterde op maandag 04-05-2020 om 22:14:32 Mogelijk kapperszaken begin volgende week open. Buitenterrassen van horeca mogelijk op 1 juni weer open. Voorstellen liggen er. Kabinet neemt ze naar verwachting woensdag over om geleidelijk de lockdown terug te draaien (bron: ANP). reageer retweet
zie email 27 oktober
  maandag 4 mei 2020 @ 22:25:35 #118
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192950670
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:24 schreef trein2000 het volgende:
chrisklomp twitterde op maandag 04-05-2020 om 22:14:32 Mogelijk kapperszaken begin volgende week open. Buitenterrassen van horeca mogelijk op 1 juni weer open. Voorstellen liggen er. Kabinet neemt ze naar verwachting woensdag over om geleidelijk de lockdown terug te draaien (bron: ANP). reageer retweet
Jaaaaaaa is het al juno??
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192950708
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jaaaaaaa is het al juno??
Juno is een goede film O+
  maandag 4 mei 2020 @ 22:28:25 #120
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192950730
quote:
Nou, dat gaat in elk geval een hoop mensen blij maken.
pi_192950736
Er moet sowieso duidelijk gecommuniceerd worden.
In de zin van:
' eerst de scholen open, 3 weken later geen stijging boven zoveel zoveel dam contactberoepen met mondkapjes en hogere scholen, 3 weken daarna zonder extrene stijging dit of dit met deze en deze regels.

Je snapt het idee, met de duidelijke kantekening dat zodra de R0/ziekenhuisopnames te veel stijgen de teugels strakker gaan voor de laatst ingegaande groep als daar het probleem ligt.

Grote evenementen en andere zaken zijn van de baan tenzij wetenschap aantoont dat sommige dingen kunnen. Bv dat buiten amper besmettingen plaats vinden. Dan kunnen we veel buitenevents doen en monitoren of dat leidt tot een hogere R0 bv.

Het is nu tijd om dat plan aan te kondigen per juni met de harde kantekening dat plan afhankijk is van stagnerende/dalende getallen en anders vertraging op loopt.

Verder wat stok achter de deur maatregelen ter bescherming vam risicogroepen.
- iedereen thuiswerken waar mogelijk
- mondkapjesplicht in ov,supermarkt.
- tijdelijk verbod voor risicogroepen op druk bezochte plekken.
- voorrang voor online bestellen.
- veel meer gaan testen

Stel hij kondigt binnenkort zoiets aan met een mooie boodschap van solidariteit,concessies en het leefbaar maken van een onleefbare situatie tot er een oplossing is.

Ik denk dat bijna iedereen zich er dan wel in kan vinden.
pi_192950748
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Er moet sowieso duidelijk gecommuniceerd worden.
In de zin van:
' eerst de scholen open, 3 weken later geen stijging boven zoveel zoveel dam contactberoepen met mondkapjes en hogere scholen, 3 weken daarna zonder extrene stijging dit of dit met deze en deze regels.

Je snapt het idee, met de duidelijke kantekening dat zodra de R0/ziekenhuisopnames te veel stijgen de teugels strakker gaan voor de laatst ingegaande groep als daar het probleem ligt.

Grote evenementen en andere zaken zijn van de baan tenzij wetenschap aantoont dat sommige dingen kunnen. Bv dat buiten amper besmettingen plaats vinden. Dan kunnen we veel buitenevents doen en monitoren of dat leidt tot een hogere R0 bv.

Het is nu tijd om dat plan aan te kondigen per juni met de harde kantekening dat plan afhankijk is van stagnerende/dalende getallen en anders vertraging op loopt.

Verder wat stok achter de deur maatregelen ter bescherming vam risicogroepen.
- iedereen thuiswerken waar mogelijk
- mondkapjesplicht in ov,supermarkt.
- tijdelijk verbod voor risicogroepen op druk bezochte plekken.
- voorrang voor online bestellen.
- veel meer gaan testen

Stel hij kondigt binnenkort zoiets aan met een mooie boodschap van solidariteit,concessies en het leefbaar maken van een onleefbare situatie tot er een oplossing is.

Ik denk dat bijna iedereen zich er dan wel in kan vinden.
Je loopt achter volgens mij :D
zie email 27 oktober
pi_192950756
quote:
inshallah gaan de gyms open
  maandag 4 mei 2020 @ 22:30:16 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192950763
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Juno is een goede film O+
Prima film idd :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192950804
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je loopt achter volgens mij :D
Ik typte te lang haha. Maar goed nieuws toch. Ik geloof echt veel mensen en bedrijven wel toe zijn aan een stappenplan en weg uit de lockdown fase.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')