Toen Frits tweeënhalf was ging ik een nacht zonder hem weg, de bedoeling was dat we rond het avondeten weer thuis zouden zijn. Dat liep anders want ik werd wakker met vreselijke stuwing en ik had geen kolf bij me. Als jij wel een kolf bij de hand hebt dan kun je altijd kijken hoe het loopt. Je productie gaat het waarschijnlijk prima trekken.quote:Op woensdag 15 juli 2020 21:38 schreef BobbyMcGee het volgende:
Vraagje aan de langvoedsters:
ik voed nu 13 maanden; momenteel nog zo'n 3 keer per etmaal. Aanstaand weekend gaat mijn man met kind twee nachten logeren, zonder mij. Redt mijn productie het zonder te kolven? Of is het wel verstandig om één à twee keer de kolf weer aan te slingeren?
Ik heb absoluut geen zin om te kolven maar ik zou het zonde vinden als dit de borstvoeding de nek om draait.
Wowquote:Op maandag 20 juli 2020 12:09 schreef BobbyMcGee het volgende:
De foto's in het artikel komen hier vandaan:
https://sophieharristaylor.com/Milk
Mooie herkenbare foto's en verhalen
Dat is 45 minuten afstand. Als het moet kan het, maar dichterbij is handiger.quote:Op zondag 26 juli 2020 22:50 schreef Morretje het volgende:
Hoe ver zit je van Helmond Nolita? Daar zit Gonneke van Veldhuizen. Als Helmond te doen is zou ik naar haar gaan.
Sommige LK mogen en kunnen klieven, huisartsen doen het niet.
Op fb is er een groep over tongriempjes waar ervaringen met behandelaars gedeeld worden.
https://www.nvlborstvoeding.nl/locaties/quote:Op maandag 27 juli 2020 01:54 schreef Nolita het volgende:
[..]
Dat is 45 minuten afstand. Als het moet kan het, maar dichterbij is handiger.
quote:Op zondag 26 juli 2020 21:05 schreef Lemijn het volgende:
Zeg, ik heb binnenkort 3 jaar een kind aan de borst. Dat is wat zeg. Jacob is nog zeer verslingerd, al vraagt hij overdag zelden meer 'mag ik bij me drinken?' want ik houd het beperkt tot ochtend en avond. Allebei die keren voelen vanuit mij nog niet logisch om eraf te halen dus we gaan gewoon maar zo door.
Tot een paar dagen terug dacht ik er ook zo over maar nu pakt ze mij weer zo hard beet bij het drinken. Ik heb zo’n pijn!quote:Op zondag 26 juli 2020 21:05 schreef Lemijn het volgende:
Team de beste hulp halen Nolita, zeker weten.
Zeg, ik heb binnenkort 3 jaar een kind aan de borst. Dat is wat zeg. Jacob is nog zeer verslingerd, al vraagt hij overdag zelden meer 'mag ik bij me drinken?' want ik houd het beperkt tot ochtend en avond. Allebei die keren voelen vanuit mij nog niet logisch om eraf te halen dus we gaan gewoon maar zo door.
Klopt, probeer ik ook maar denk dat ze het niet door heeft hóe dat dan gebeurt. Ze zegt zachtjes te willen doen maar toch zuigt ze heel hard.quote:Op maandag 27 juli 2020 17:25 schreef LadyBlack het volgende:
Oh maar dat zou ik bij een wat groter kindje dan wel gewoon uit gaan leggen. Je doet mij pijn, als je dat doet mag je niet drinken. Punt.
Hopelijk houdt ze er gauw mee op!
Misschien beetje verkouden?quote:Op woensdag 29 juli 2020 05:33 schreef aeaeae het volgende:
Heeft er wellicht iemand ervaring met het volgende: mijn dochter krijgt steeds meer groene poepluiers en ik begrijp niet waarom. In de ochtend heb ik vollere borsten maar de rest van de dag drinkt ze deze gewoon leeg naar mijn idee. Ik bied 1 borst per keer aan ivm overproductie, ik doe aan blokboeken, en in de ochtend kolf ik de volste borst zodat ze niet zo hard hoeft te werken aan die borst. Wat gaat er mis? Waarom steeds meer groene poepluiers?
Ze is inderdaad verkouden, dat zou een verklaring kunnen zijnquote:Op woensdag 29 juli 2020 08:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien beetje verkouden?
Het hoeft niet perse aan de melk te liggen.
8 weken is echt nog kei klein joh! Dan kun je nog makkelijk op 12 voedingen per dag (24 uur) zitten. Acht is zeker niet te veel. Zijn die kinderen met 5-6 voedingen ook nog zo jong als jouw baby? Want mij klinkt het in de oren als oudere baby's.quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:03 schreef F_S het volgende:
Hallo borstvoeders! Normaal lees ik vooral mee op fok, maar nu heb ik toch wat vragen waarmee jullie me hopelijk kunnen helpen.. Mijn meisje is nu 8 weken en krijgt volledige bv. Twee keer per dag kolf ik af en geef ik de melk in een flesje, omdat ze volgens mij aan de borst niet echt een volledige voeding wegdrinkt. Ze valt vaak in slaap en heeft overdag regelmatig 2 uur later weer honger.. De voeding aan de borst duurt vaak max 10 minuten. Soms heeft ze geen zin in de borst en zet het op een huilen. Ze drinkt uit de fles max 100 ml (met moeite). Het is geen grote eter :-) Ik moet haar vaak nog 8x per dag voeden. Hoeveel en hoe vaak dronken jullie babies met deze leeftijd? En bij het tweemaal daags kolven: kolf je dan tot de borst echt helemaal leeg is? Ik stop op dit moment bij ongeveer ongeveer 150 ml omdat ik bang ben voor overproductie. Ik zou er nog wel meer uit kunnen halen. Ze groeit verder wel goed, dus ze krijgt wel genoeg binnen! Ik ben af en toe wel een beetje onzeker omdat ik lees over babies die 180ml wegdrinken en maar 5 of 6 voedingen per dag krijgen..
Maak je geen zorgen, jouw baby klinkt als een zeer gezonde en normale bv- baby. Die grote sloten melk worden echt niet door 8 weken oude borstgevoede baby's weggedronken. Elke 2 uur willen drinken is ook zeer normaal bij zo'n jonge baby. Dat kolven is dus eigenlijk ook niet nodig, maar als het jou meer gemoedsrust geeft kan het natuurlijk ook geen kwaad.quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:03 schreef F_S het volgende:
Hallo borstvoeders! Normaal lees ik vooral mee op fok, maar nu heb ik toch wat vragen waarmee jullie me hopelijk kunnen helpen.. Mijn meisje is nu 8 weken en krijgt volledige bv. Twee keer per dag kolf ik af en geef ik de melk in een flesje, omdat ze volgens mij aan de borst niet echt een volledige voeding wegdrinkt. Ze valt vaak in slaap en heeft overdag regelmatig 2 uur later weer honger.. De voeding aan de borst duurt vaak max 10 minuten. Soms heeft ze geen zin in de borst en zet het op een huilen. Ze drinkt uit de fles max 100 ml (met moeite). Het is geen grote eter :-) Ik moet haar vaak nog 8x per dag voeden. Hoeveel en hoe vaak dronken jullie babies met deze leeftijd? En bij het tweemaal daags kolven: kolf je dan tot de borst echt helemaal leeg is? Ik stop op dit moment bij ongeveer ongeveer 150 ml omdat ik bang ben voor overproductie. Ik zou er nog wel meer uit kunnen halen. Ze groeit verder wel goed, dus ze krijgt wel genoeg binnen! Ik ben af en toe wel een beetje onzeker omdat ik lees over babies die 180ml wegdrinken en maar 5 of 6 voedingen per dag krijgen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |