abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:30:46 #151
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193750571
Onder de warme douche en daar met de hand leegkolven en de (harde) douchestraal erop? En eens kritisch kijken of je kolfschelpen goed passen en nergens drukken.

Hoe lang duurt het al?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193753422
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:30 schreef Tink89 het volgende:
Onder de warme douche en daar met de hand leegkolven en de (harde) douchestraal erop? En eens kritisch kijken of je kolfschelpen goed passen en nergens drukken.

Hoe lang duurt het al?
Gisteraaf begon het met mijn huid die gevoelig werd en vanmorgen was voeden pijnlijk.

Zal vanaaf warm douchen en de douchestraal erop zetten (klinkt nu al fijn :X )
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:14:56 #153
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193753860
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:26 schreef _aurum_ het volgende:
hmmz, volgens mij zit ik tegen een borstonsteking aan te tikken :/

Borst is gevoelig aan de zijkant en onderkant, voeden is ook pijnlijk.

Ik neem al iboprufen en maak de borst warm, masseer de plek voor het voeden. Kan ik nog iets anders doen?

Ik kolf omdat ze op de opvang is en probeer mijn borst goed leeg te kolven. Las dat je ook vaker moet kolven, maar ben dan weer bang voor overproductie.

Of maak ik me zorgen om niks?

Wil liever niet naar de ha en aan de antibiotica
Voed je ook in verschillende posities?
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:39:25 #154
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_193754239
Trillen met de tandenborstel kan ook nog helpen en goed blijven drinken zelf
pi_193755763
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Voed je ook in verschillende posities?
nou, sinds vanochtend wel weer. Voorheen altijd Maria en vanmorgen Rugby want las dat je daarmee de onderkant van de borst beter leegdrinkt.

Tandenborstel zet ik er vanaaf ook wel op
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 22:00:01 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193759540
Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven en ook te kolven als dit allemaal goed gaat. Is het zinvol om al voor de bevalling een kolfapparaat aan te schaffen of kan ik beter eerst afwachten hoe het precies loopt?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 23 juni 2020 @ 22:02:07 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_193759580
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:00 schreef MaJo het volgende:
Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven en ook te kolven als dit allemaal goed gaat. Is het zinvol om al voor de bevalling een kolfapparaat aan te schaffen of kan ik beter eerst afwachten hoe het precies loopt?
ik zou zeker nog niets kopen. Zo'n kolf is in no time gehaald. En stel dat de borstvoeding niet aanslaat, dan is het toch zonde van een grote uitgave.
disclaimer
  dinsdag 23 juni 2020 @ 22:05:53 #158
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193759642
Ik had vooraf een handkolf (gekregen van iemand die hem amper had gebruikt) en heb na een tijdje een elektrische gekocht. Wilde eerst huren, maar zag toen een goede aanbieding.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_193760000
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:00 schreef MaJo het volgende:
Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven en ook te kolven als dit allemaal goed gaat. Is het zinvol om al voor de bevalling een kolfapparaat aan te schaffen of kan ik beter eerst afwachten hoe het precies loopt?
Ik had volgens mij ergens gelezen dat jij bepaalde medicijnen slikte. Nu wil ik me absoluut nergens mee bemoeien (meer een goedbedoelde vraag), maar kunnen jouw medicijnen samen gaan met borstvoeding?
pi_193760006
Ivm de ks kwam hier de bv langzaam op gang en was toen blij dat we snel zo een sterke konden huren bij de thuiswinkel, de Symphony. Die hadden ze ook in het ziekenhuis en heb ik uiteindelijk 5 dagen gehuurd. Daarna pas weer na een week of 6 een andere, wat lichtere kolf aangeschaft om te gaan oefenen met flesjes.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193760010
Dubbel
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 22:32:12 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193760118
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:02 schreef SQ het volgende:

[..]

ik zou zeker nog niets kopen. Zo'n kolf is in no time gehaald. En stel dat de borstvoeding niet aanslaat, dan is het toch zonde van een grote uitgave.
Dat is precies mijn twijfel. Ik zag dat een elektrische kolf al gauw 200/300 euro kost en het is dan wel zonde om voor niets aan te schaffen :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik had volgens mij ergens gelezen dat jij bepaalde medicijnen slikte. Nu wil ik me absoluut nergens mee bemoeien (meer een goedbedoelde vraag), maar kunnen jouw medicijnen samen gaan met borstvoeding?
De medicijnen die ik slik kan ik borstvoeding mee geven :Y Sinds wij bezig zijn om zwanger te raken (nu 6 jaar) ben ik overgestapt naar medicatie die het minst schadelijk is bij zwangerschap en waarbij borstvoeding gewoon mag :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:26 schreef Wolken het volgende:
Ivm de ks kwam hier de bv langzaam op gang en was toen blij dat we snel zo een sterke konden huren bij de thuiswinkel, de Symphony. Die hadden ze ook in het ziekenhuis en heb ik uiteindelijk 5 dagen gehuurd. Daarna pas weer na een week of 6 een andere, wat lichtere kolf aangeschaft om te gaan oefenen met flesjes.
Huren is ook wel een goed idee, ik zag dat mijn verzekering dat dekt tot een bepaald bedrag ^O^

En aanschaf van flesjes? Ook daar even mee wachten? Want als je gaat kolven zal je ze toch ooo gebruiken, net als bij kv :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193760147
Fijn Majo :)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 22:36:07 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_193760198
Als je 1 flesje in huis hebt voor de nood is dat genoeg. In het allerergste geval moet je het ding 8 keer per dag schoonmaken :') maar ook dat is zo bijgekocht als je ze nodig hebt.
disclaimer
pi_193760220
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is precies mijn twijfel. Ik zag dat een elektrische kolf al gauw 200/300 euro kost en het is dan wel zonde om voor niets aan te schaffen :Y
[..]

De medicijnen die ik slik kan ik borstvoeding mee geven :Y Sinds wij bezig zijn om zwanger te raken (nu 6 jaar) ben ik overgestapt naar medicatie die het minst schadelijk is bij zwangerschap en waarbij borstvoeding gewoon mag :)
[..]

Huren is ook wel een goed idee, ik zag dat mijn verzekering dat dekt tot een bepaald bedrag ^O^

En aanschaf van flesjes? Ook daar even mee wachten? Want als je gaat kolven zal je ze toch ooo gebruiken, net als bij kv :)
Ja, zou ik ook mee wachten. En koop niet meteen een heel pakket flesjes want wie weet pakt je baby helemaal geen fles of niet dat speentje. Zo had ik een redelijk duur pakket van Dr Brown flesjes maar die blieft meneer niet, die wilt alleen de Difrax.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  dinsdag 23 juni 2020 @ 22:37:46 #166
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193760228
In die baby pakketten zitten vaak flesjes, weet niet of je inmiddels je ziel al hebt verkocht aan 1 van die aanbieders?
Op zich is alles zo gekocht hoor. Aan een flesje heb je niets zonder kolf of zonder kunstmest, dus dan zal je 1 van de 2 toch in huis moeten hebben als je alles al klaar wilt hebben staan. Maar over het algemeen komt het er niet op aan dat je midden in de nacht een flesje, kolf of kunstvoeding nodig hebt, dan zie je meestal wel aankomen. Maar goed, kwaad kan het niet om 1 flesje alvast in huis te hebben, dat is wel iets wat vrijwel iedereen vroeg of laat gaat gebruiken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 23 juni 2020 @ 22:41:15 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_193760291
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:37 schreef Mariposas het volgende:
In die baby pakketten zitten vaak flesjes, weet niet of je inmiddels je ziel al hebt verkocht aan 1 van die aanbieders?
Op zich is alles zo gekocht hoor. Aan een flesje heb je niets zonder kolf of zonder kunstmest, dus dan zal je 1 van de 2 toch in huis moeten hebben als je alles al klaar wilt hebben staan. Maar over het algemeen komt het er niet op aan dat je midden in de nacht een flesje, kolf of kunstvoeding nodig hebt, dan zie je meestal wel aankomen. Maar goed, kwaad kan het niet om 1 flesje alvast in huis te hebben, dat is wel iets wat vrijwel iedereen vroeg of laat gaat gebruiken.
Kunstmest _O-
disclaimer
  dinsdag 23 juni 2020 @ 22:47:07 #168
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193760414
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Kunstmest _O-
Ja ik gaf die van mij wel wat extra’s hoor. Lekker snel groeien. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 22:55:53 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193760563
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:36 schreef SQ het volgende:
Als je 1 flesje in huis hebt voor de nood is dat genoeg. In het allerergste geval moet je het ding 8 keer per dag schoonmaken :') maar ook dat is zo bijgekocht als je ze nodig hebt.
Ach ik ben toch al de hele dag luiers aan het wassen, dat kan er nog wel bij :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:37 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ja, zou ik ook mee wachten. En koop niet meteen een heel pakket flesjes want wie weet pakt je baby helemaal geen fles of niet dat speentje. Zo had ik een redelijk duur pakket van Dr Brown flesjes maar die blieft meneer niet, die wilt alleen de Difrax.
Oh ja, dat kan natuurlijk ook! Ik was zelf van plan om voor Difrax te gaan vanwege de “knik”, ik had als baby (en nog :X ) namelijk veel last van darmkrampjes.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:37 schreef Mariposas het volgende:
In die baby pakketten zitten vaak flesjes, weet niet of je inmiddels je ziel al hebt verkocht aan 1 van die aanbieders?
Op zich is alles zo gekocht hoor. Aan een flesje heb je niets zonder kolf of zonder kunstmest, dus dan zal je 1 van de 2 toch in huis moeten hebben als je alles al klaar wilt hebben staan. Maar over het algemeen komt het er niet op aan dat je midden in de nacht een flesje, kolf of kunstvoeding nodig hebt, dan zie je meestal wel aankomen. Maar goed, kwaad kan het niet om 1 flesje alvast in huis te hebben, dat is wel iets wat vrijwel iedereen vroeg of laat gaat gebruiken.
Die flesjes zitten helaas niet meer in die boxen -O- Wel een speentje van Difrax en een van Philips. Er moet blijkbaar bezuinigd worden ;)

Kunstmest zou ik nooit in een flesje geven, zo zonde van het flesje _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193760605
Ik haal trouwens wel een fingerfeeder in huis maar ik weet van de vorige keer dat toen de bv zo langzaam op gang kwam ik hem zo bij heb moeten voeden. Ik heb nog een paar zakje bv in de vriezer die ik eventueel dan kan gebruiken om bij te voeden.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  dinsdag 23 juni 2020 @ 23:03:33 #171
208890 June.
Seriously?
pi_193760721
Ik kreeg een flesje mee vanuit het ziekenhuis. Maar in het begin zijn het toch druppels en milliliters wat je kolft dus dan is een spuitje of lepeltje beter. En opeens is er melk en heb je geen flesjes nodig..
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 23:04:34 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193760741
Over een kolf: die hoeft niet zo duur te zijn. Veel dames zijn tevreden over spectra en da's een stuk vriendelijker geprijsd. Ik heb een s9 dubbel geloof ik, heeft het een jaar prima gedaan en ligt klaar voor een volgende baby in de familie.

En ik zou nog geen flesjes of speentjes in huis halen. Als de borstvoeding lukt, heb je die voorlopig wrs niet nodig. En tenzij je echt in de middle of nowhere woont, is het zo gehaald als het nodig is.

Overigens: als je toch kunstvoeding nodig blijkt te hebben, kijk dan even naar merken en prijzen. Nutrilon vs AH eigen merk bijvoorbeeld. De ingrediënten zijn identiek, de prijs het dubbele. Kruidvat ging prul van spugen (ze waren in het ziekenhuis met Nutrilon begonnen, maar dat vonden we wel echt heel duur), maar de lactatiekundige zei ook dat ze erg goede ervaringen had met AH en nog een andere..

Edit: in het ziekenhuis gooien ze btw alles wat open is weg, dus schroom niet om het mee te vragen. Wij kregen billencreme, pak doekjes, bijna nieuwe tube vaseline, alle flesjes en bewaarflesjes en de fingerfeedingsets mee. Vond het zo zonde dat ze dat anders weg moeten doen, heb het nog goed gebruikt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 24 juni 2020 @ 07:33:52 #173
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193763448
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:55 schreef MaJo het volgende:

[..]


Oh ja, dat kan natuurlijk ook! Ik was zelf van plan om voor Difrax te gaan vanwege de “knik”, ik had als baby (en nog :X ) namelijk veel last van darmkrampjes.
[..]
Maak je maar geen illusies daarmee. -O- Bijna alle merken pretenderen een speciale techniek te hebben tegen krampjes. Maar de werkelijkheid is dat krampjes echt bij het rijpingsproces van de darmen horen, een fles doet daar weinig voor. Het helpt niet mee als ze bij het drinken (zowel uit fles als borst) lucht binnen krijgen, maar dat ligt dan vooral aan de drinktechniek.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 juni 2020 @ 07:45:12 #174
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193763546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ach ik ben toch al de hele dag luiers aan het wassen, dat kan er nog wel bij :+
[..]

Oh ja, dat kan natuurlijk ook! Ik was zelf van plan om voor Difrax te gaan vanwege de “knik”, ik had als baby (en nog :X ) namelijk veel last van darmkrampjes.
[..]

Die flesjes zitten helaas niet meer in die boxen -O- Wel een speentje van Difrax en een van Philips. Er moet blijkbaar bezuinigd worden ;)

Kunstmest zou ik nooit in een flesje geven, zo zonde van het flesje _O-
Bij ons zat een flesje in de box ban de babydump
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_193763589
Wij hadden een Avent flesje uit de Ouders van Nu doos, en een kortingsbon voor een Avent startset. Zoon is inmddels 15 mnd en drinkt nogsteeds uit een Avent fles. Inmiddels met speen nr 3 en dreumesmelk :+ nadat hij aan de borst gedronken heeft.
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 19:22:44 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193772296
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:04 schreef Tink89 het volgende:
Over een kolf: die hoeft niet zo duur te zijn. Veel dames zijn tevreden over spectra en da's een stuk vriendelijker geprijsd. Ik heb een s9 dubbel geloof ik, heeft het een jaar prima gedaan en ligt klaar voor een volgende baby in de familie.

En ik zou nog geen flesjes of speentjes in huis halen. Als de borstvoeding lukt, heb je die voorlopig wrs niet nodig. En tenzij je echt in de middle of nowhere woont, is het zo gehaald als het nodig is.

Overigens: als je toch kunstvoeding nodig blijkt te hebben, kijk dan even naar merken en prijzen. Nutrilon vs AH eigen merk bijvoorbeeld. De ingrediënten zijn identiek, de prijs het dubbele. Kruidvat ging prul van spugen (ze waren in het ziekenhuis met Nutrilon begonnen, maar dat vonden we wel echt heel duur), maar de lactatiekundige zei ook dat ze erg goede ervaringen had met AH en nog een andere..

Edit: in het ziekenhuis gooien ze btw alles wat open is weg, dus schroom niet om het mee te vragen. Wij kregen billencreme, pak doekjes, bijna nieuwe tube vaseline, alle flesjes en bewaarflesjes en de fingerfeedingsets mee. Vond het zo zonde dat ze dat anders weg moeten doen, heb het nog goed gebruikt.
Goeie tip, ga ik zeker doen ^O^ Ik heb op die manier al enkele labello's verzameld :D

quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:33 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Maak je maar geen illusies daarmee. -O- Bijna alle merken pretenderen een speciale techniek te hebben tegen krampjes. Maar de werkelijkheid is dat krampjes echt bij het rijpingsproces van de darmen horen, een fles doet daar weinig voor. Het helpt niet mee als ze bij het drinken (zowel uit fles als borst) lucht binnen krijgen, maar dat ligt dan vooral aan de drinktechniek.
Ah ok :) Dan kijken we aan welk flesje ons kindje blieft :)

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:45 schreef Ynske het volgende:

[..]

Bij ons zat een flesje in de box ban de babydump
Heeft de Babydump ook een box? Dan ga ik dat gelijk even checken :D

quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:50 schreef Leintjeuh het volgende:
Wij hadden een Avent flesje uit de Ouders van Nu doos, en een kortingsbon voor een Avent startset. Zoon is inmddels 15 mnd en drinkt nogsteeds uit een Avent fles. Inmiddels met speen nr 3 en dreumesmelk :+ nadat hij aan de borst gedronken heeft.
Helaas geen flesje meer in de Ouders van Nu doos, alleen een speentje -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:41:26 #177
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193772675
Ik vond de box van de Babydump nog het leukste, dus zou daar zeker naar kijken :)

Hier overigens BV en dan afgekolfde melk in Philips Avent (die je gratis kreeg) en Difrax. Maakte voor hem allemaal niet uit. Omdat ik al meer Difrax had, zijn we die gaan gebruiken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 19:46:44 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193772771
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:41 schreef automatic_ het volgende:
Ik vond de box van de Babydump nog het leukste, dus zou daar zeker naar kijken :)

Hier overigens BV en dan afgekolfde melk in Philips Avent (die je gratis kreeg) en Difrax. Maakte voor hem allemaal niet uit. Omdat ik al meer Difrax had, zijn we die gaan gebruiken.
Ik heb het meteen aangevraagd ^O^ Ben daar ook nog nooit geweest, ben benieuwd!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:53:59 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_193772944
Ik heb dit keer geen enkele doos aangevraagd _O- kreeg bij de verloskundige wel zo'n koffer van woezel en pip, maar daar zit ook zo'n 5 kilo aan reclamefolders bij. En voor mijn dochter krijg ik nog steeds direct marketing. Waarschijnlijk krijgen we ook maandverband opgestuurd als ze 12 wordt.

Van mijn tweede kind hebben ze dus geen data gekregen en van deze baby krijgen ze het ook niet :')
disclaimer
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 19:55:20 #180
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193772972
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:53 schreef SQ het volgende:
Ik heb dit keer geen enkele doos aangevraagd _O- kreeg bij de verloskundige wel zo'n koffer van woezel en pip, maar daar zit ook zo'n 5 kilo aan reclamefolders bij. En voor mijn dochter krijg ik nog steeds direct marketing. Waarschijnlijk krijgen we ook maandverband opgestuurd als ze 12 wordt.

Van mijn tweede kind hebben ze dus geen data gekregen en van deze baby krijgen ze het ook niet :')
Ik heb gewoon een oud e-mailadres opgegeven en een nep telefoonnummer, dus geen last van marketing :P

En nu willen mijn hormonen ook een Woezel en Pip koffertje _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:56:45 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_193773011
Ooh shit, dit is niet z&g. Sorry :')
disclaimer
pi_193808901
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 08:13 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik heb de horigen chicture gebruikt en was er heel erg tevreden mee. Veel niveau's van zuigkracht, zowel om tsr op te wekken als om echt te kolven. Goede accu, kan ook gebruikt worden tijdens het opladen.
En je kan je ene borst op een ander zuigkracht laten kolven dan de andere borst. Ook zijn de kolf koppen goed uit elkaar te halen en schoon te maken.
Nog bedankt!
Ik heb deze ook gekozen! :) En vooralsnog erg tevreden!
pi_194106205
Vraagje aan de langvoedsters:
ik voed nu 13 maanden; momenteel nog zo'n 3 keer per etmaal. Aanstaand weekend gaat mijn man met kind twee nachten logeren, zonder mij. Redt mijn productie het zonder te kolven? Of is het wel verstandig om één à twee keer de kolf weer aan te slingeren?

Ik heb absoluut geen zin om te kolven maar ik zou het zonde vinden als dit de borstvoeding de nek om draait.
  woensdag 15 juli 2020 @ 21:52:41 #184
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194106416
En als je alleen even met de hand een tsr opwekt? Niet helemaal kolven, maar wel een paar keer een signaal dat je nog niet uitgevoed bent?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194106433
Oh dat is wel een optie. Of evt met de handkolf. Gaat het om de TSR, is dat voldoende denk je?
  woensdag 15 juli 2020 @ 21:55:26 #186
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194106452
Je productie red het wel hoor. Maar red je het zelf zonder kolven? Ik heb nu met 15 maanden na 24 uur wel behoorlijke stuwing.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194106556
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 21:55 schreef Mariposas het volgende:
Je productie red het wel hoor. Maar red je het zelf zonder kolven? Ik heb nu met 15 maanden na 24 uur wel behoorlijke stuwing.
Nooit uitgeprobeerd. 's Ochtends heb ik geen stuwing terwijl er dan soms zo'n 11 uur tussen zit. Ik ga het wel meemaken ^O^

De geruststelling dat mijn productie het wel redt is fijn. En de tip van Tink ook, want dat kan ook wel even gemakkelijk onder de douche, bedenk ik me nu.
  woensdag 15 juli 2020 @ 22:11:13 #188
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194106703
Mijn productie zou een opdonder krijgen, dus ik zou (in mijn eigen geval) toch die drie voedingen kolven.
Maar over het algemeen zou je productie het aan moeten kunnen, ja.
Protège moi de mes désirs.
pi_194106838
Hoe weet je dat, Duman?
  woensdag 15 juli 2020 @ 22:26:21 #190
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194106931
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:19 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hoe weet je dat, Duman?
Ik heb tot 21 maanden gekolfd op werk (en geef nu nog bv met 28 maanden), ik merkte het helaas gelijk als ik een kolfsessie oversloeg.
Protège moi de mes désirs.
pi_194106966
Ah, ik kolf niet meer op werk, omdat mijn opbrengst te weinig was en ik het zat was. Maar 't kind drinkt nog wel graag, gelukkig.
Merkte je het dan aan je kind ook, of vooral aan de opbrengst?
  woensdag 15 juli 2020 @ 22:31:47 #192
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194107031
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:28 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ah, ik kolf niet meer op werk, omdat mijn opbrengst te weinig was en ik het zat was. Maar 't kind drinkt nog wel graag, gelukkig.
Merkte je het dan aan je kind ook, of vooral aan de opbrengst?
Beiden. Opbrengst werd steeds minder, U. dronk steeds korter en wilde wel 10 keer wisselen per kant. Met 24 maanden de nachtvoedingen afgebouwd en nu zitten we op 2/3 voedingen per dag.
Al moet ik zeggen dat hij nu droog drinkt ivm de zwangerschap. Hopelijk komt mn productie snel weer op gang.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 12:49:37 #193
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194112385
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Beiden. Opbrengst werd steeds minder, U. dronk steeds korter en wilde wel 10 keer wisselen per kant. Met 24 maanden de nachtvoedingen afgebouwd en nu zitten we op 2/3 voedingen per dag.
Al moet ik zeggen dat hij nu droog drinkt ivm de zwangerschap. Hopelijk komt mn productie snel weer op gang.
Wat bedoel je met droog drinken? Komt er dan helemaal niets uit?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194112944
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat bedoel je met droog drinken? Komt er dan helemaal niets uit?
Nee, m’n productie ligt nu helaas even stil ivm de zwangerschap. Maar hij heeft nog wel de behoefte om te “drinken” en zo verleert hij de drinktechniek ook niet. :)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 13:42:41 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194113077
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Nee, m’n productie ligt nu helaas even stil ivm de zwangerschap. Maar hij heeft nog wel de behoefte om te “drinken” en zo verleert hij de drinktechniek ook niet. :)
Ah ok :) Maar is dit dan niet het moment om te stoppen? Of wil je heel lang doorgaan met voeden?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 16 juli 2020 @ 13:50:32 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194113179
Ik heb hier voor mezelf een grens getrokken bij droog drinken. Ik vind prul aan de borst in haar slaapzak in de grote stoel in haar kamertje echt nog helemaal prima als ze daarna lekker gaat slapen, maar ik merk dat ik het af en toe toch wel wat ongemakkelijk begin te vinden als ze tussendoor met me gaat kletsen ofzo, ze wordt voor mijn gevoel 'te groot' voor de borst. Dat is natuurlijk onzin, maar dat gevoel uitzetten, lukt ook niet altijd helemaal. Dus heb ik nu gezegd: zodra ik het echt niet meer fijn vind, is het klaar, of als het geen melk meer oplevert door bijv een zwangerschap. Maar vooralsnog productie zat en niet zwanger, dus voor nu nog wel prima.

Ik kan me wel voorstellen dat je - als je echt heel graag wilt tandemvoeden of je kind en jij droogdrinken allebei gewoon prima vinden en het geen frustratie ofzo oplevert - die maanden dat het geen melk oplevert, gewoon doorgaat.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194113281
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah ok :) Maar is dit dan niet het moment om te stoppen? Of wil je heel lang doorgaan met voeden?
Nee, zoals ik zei heeft U. de behoefte nog wel. En persoonlijk hoef ik ook nog niet te stoppen. Over een paar weken kunnen ze samen drinken.
Protège moi de mes désirs.
pi_194116674
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Nee, zoals ik zei heeft U. de behoefte nog wel. En persoonlijk hoef ik ook nog niet te stoppen. Over een paar weken kunnen ze samen drinken.
Ideaal, geen stuwing!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 16 juli 2020 @ 23:12:06 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_194121766
Mijn kleutertje drinkt al bijna 2 jaar droog :')

Het werd eigenlijk rond zn tweede verjaardag al flink minder, maar hij bleef er 's nachts heel fijn snel weer van verder slapen. Dus laten begaan. Nu is het vooral wat aanhappen soms in de ochtend (hij komt nog elke nacht naar ons bed) en vooral is ie er heel verliefd op :')

Overdag mag nooit, al verdwijnt er al heel snel een handje in mn decolleté als hij moe is en op schoot zit. Maar hij weet het heel goed: "Dat mag alleen als het nacht is he, niet als het ochtend is."

Ik had me niet voor kunnen stellen dat het zo zou lopen en dat het goed is, maar ik vind het best. Ik hoef er niks voor te laten of te doen, en t is nog heel schattig. Hij wordt toch al zo snel groot.... dit beetje klein mag hij van mij nog heel lang blijven O+
  vrijdag 17 juli 2020 @ 06:10:39 #200
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194123906
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 23:12 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn kleutertje drinkt al bijna 2 jaar droog :')

Het werd eigenlijk rond zn tweede verjaardag al flink minder, maar hij bleef er 's nachts heel fijn snel weer van verder slapen. Dus laten begaan. Nu is het vooral wat aanhappen soms in de ochtend (hij komt nog elke nacht naar ons bed) en vooral is ie er heel verliefd op :')

Overdag mag nooit, al verdwijnt er al heel snel een handje in mn decolleté als hij moe is en op schoot zit. Maar hij weet het heel goed: "Dat mag alleen als het nacht is he, niet als het ochtend is."

Ik had me niet voor kunnen stellen dat het zo zou lopen en dat het goed is, maar ik vind het best. Ik hoef er niks voor te laten of te doen, en t is nog heel schattig. Hij wordt toch al zo snel groot.... dit beetje klein mag hij van mij nog heel lang blijven O+
O+
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')