Helden kies je niet, ze kiezen jouquote:Op zondag 3 mei 2020 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Iedereen kiest z'n eigen helden, niet.
Lekker makkelijk he? Dat hokjesdenken.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat dat aangaat precies het type wat ik al eerder omschreef
Wie zijn jouw helden, beste etto?quote:Op zondag 3 mei 2020 23:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar ben je dan helemaal mooi klaar mee.
Hokjesdenken...quote:Op zondag 3 mei 2020 23:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk he? Dat hokjesdenken.
Etto de hypocriete nepintellectueel.
Dat maakt niet uit, die mensen hebben hun land verdedigd tegen een beter getrainde, beter bewapende overmacht en de Duitsers vijf dagen beziggehouden terwijl Hitler verwacht had de klus wel even binnen twee dagen te klaren.quote:
In ieder geval niet die Oostenrijkse kunstschilder met politieke aspiraties.quote:
Lenin en stalin?quote:Op zondag 3 mei 2020 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In ieder geval niet die Oostenrijkse kunstschilder met politieke aspiraties.
Tirannen en massamoordenaars staan niet echt op mijn lijst van 'helden'...quote:
quote:Op zondag 3 mei 2020 23:49 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, die mensen hebben hun land verdedigd tegen een beter getrainde, beter bewapende overmacht en de Duitsers vijf dagen beziggehouden terwijl Hitler verwacht had de klus wel even binnen twee dagen te klaren.
Ze hebben in de Slag om Den Haag de moffen rechtsomkeert laten maken bij hun luchtlandingsinvasie (inclusief honderden krijgsgevangen paratroopers) en daarbij zoveel Junker-transportvliegtuigen vernietigd, dat de Luftwaffe een dreun kreeg die een paar maanden later enige invloed had op het Duitse falen in de Battle of Britain. Best verstrekkende gevolgen dus. Tevens was het één van de weinige Duitse nederlagen tijdens de Blitzkrieg door West-Europa.
In Dordrecht hield men in felle straatgevechten stand tot besloten werd de resterende Duitse tanks via een inmiddels geforceerde doorbraak naar Rotterdam te laten optrekken, en daar zijn de Duitse divisies zoals bekend bloedig tot staan gebracht, resulterend in (dreiging met) het bombardement op de binnenstad.
De troepen bij de Afsluitdijk (die tot dat moment ook succesvol verdedigd was) waren vastberaden verder te gaan met knokken als ze niet teruggefloten waren vanwege de overgave. In Zeeland werd door Nederlandse, Franse en Belgische troepen nog enkele dagen doorgevochten, in Zeeuws-Vlaanderen zelfs tot de 27e.
Dat alles verdient gewoon respect. Uiteraard had je het ook zonder capitulatie nooit veel langer volgehouden, maar ze hebben gedaan wat ze konden.
Maar wie dan welquote:Op zondag 3 mei 2020 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tirannen en massamoordenaars staan niet echt op mijn lijst van 'helden'...
Een hoop... Roger Bacon, Galileo, Antonie van Leeuwenhoek, Michael Servetus, Georges Lemaitre, Sebastian Castillioquote:
JFK fascineert vooral.quote:Op maandag 4 mei 2020 00:02 schreef Werkman het volgende:
[..]
Hij heeft een duidelijk herkenbare UI.
En dan moet je dat nog vragen?
Zegt mij helemaal niks maar mijn rijtje:quote:Op maandag 4 mei 2020 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een hoop... Roger Bacon, Galileo, Antonie van Leeuwenhoek, Michael Servetus, Georges Lemaitre, Sebastian Castillio
Niet echt een inclusief lijstjequote:Op maandag 4 mei 2020 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een hoop... Roger Bacon, Galileo, Antonie van Leeuwenhoek, Michael Servetus, Georges Lemaitre, Sebastian Castillio
Dit is toch niet discriminerend bedoeld hoop ik?quote:Op maandag 4 mei 2020 00:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn held is dan ook niet Sylvana Simons.
Vraag het aan je heldquote:Op maandag 4 mei 2020 00:09 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dit is toch niet discriminerend bedoeld hoop ik?
Wat heeft Mark Rutte hier mee te maken?quote:
Volgens mij bedoelt ie Adolf.quote:Op maandag 4 mei 2020 00:10 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Wat heeft Mark Rutte hier mee te maken?
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |