Dat sowieso... wat heet, je hebt zelfs van die types (die heel ironisch anderen heel graag landverraders noemen) die met hersenspinsels als: "Was het echt slechter geweest onder Duits bewind?"; "Waren de Nazi's echt wel zo erg?"; "MAAR DE RUSSEN..." op de proppen komen om een topic later het weer over landverraderlijke landverraders te hebben... hilarisch.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:45 schreef Linkse_krijger het volgende:
Terechte klacht. Met name de mariniers gaven de Duitsers flink op hun kloten. De Fransen hebben het bijv naar verhouding een stuk beroerder gedaan.
Overigens is de kennis over de Tweede Wereldoorlog in het algemeen bij de Nederlanders vrij beroerd, niet alleen in relatie tot dit specifieke onderwerp.
Meer dan Hitler lief was, in ieder geval...quote:
Nee hoor, genoeg roomblanke 'Nederlanders' die op de graven van onze gesneuvelden en in de gezichten van de handvol nog levende veteranen spugen.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:53 schreef FlippingCoin het volgende:
Zijn vooral die marokkanen die dit soort dingen verkondigen omdat ze zelf uit een apenland komen.
De nazi's en de Russen waren in principe allebei kut. Alleen hadden Russen wat minder last van expansiedrift en kwam het op zich wel lekker uit dat ze zonder problemen hele divisies opofferden. zo ongeveer de hele mannelijke bevolking van de jaren 1920-1925 is als kanonnenvoer gebruikt.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat sowieso... wat heet, je hebt zelfs van die types (die heel ironisch anderen heel graag landverraders noemen) die met hersenspinsels als: "Was het echt slechter geweest onder Duits bewind?"; "Waren de Nazi's echt wel zo erg?"; "MAAR DE RUSSEN..."
Elke Nederlander met ook maar een greintje respect voor de Duitse agressor van 1940 is de echte landverrader.
Marokkanen en mensen uit amsterdam dan, die zou je gewoon de noordzee in moeten schieten met een trebuchet.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor, genoeg roomblanke 'Nederlanders' die op de graven van onze gesneuvelden en in de gezichten van de handvol nog levende veteranen spugen.
Een leeuw lieve bocaquote:Op zondag 3 mei 2020 21:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoi Etto, wat staat er precies afgebeeld op de helm in de OP?
De verkapte steun van Turkije aan de Nazi's ook niet. Hadden de Turken nog wat genocide-advies gegeven?quote:
Gestileerde Nederlandse leeuw.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoi Etto, wat staat er precies afgebeeld op de helm in de OP?
Oh ja, dat doet het ook goed in diezelfde kringen: de Nazi's afschilderen als ietwat geperverteerde PvdA'ers...quote:Op zondag 3 mei 2020 21:59 schreef Quotidien het volgende:
Nu nog een topic over dat Hitler en zijn partij links waren en mijn zegen heb je.
Wel respect voor de mannen die hun leven hebben gegeven en hebben willen geven bij kennis van de complete overmacht van die kut nazi's.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gestileerde Nederlandse leeuw.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zeg ik.quote:Op zondag 3 mei 2020 22:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wel respect voor de mannen die hun leven hebben gegeven en hebben willen geven bij kennis van de complete overmacht van die kut nazi's.
Veel ervaring met oorlog met veel grotere landen.quote:Op zondag 3 mei 2020 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg ik.
Nederlandse soldaten waren geen watjes. Het waren leeuwen.
Denk daaraan 4 mei.
Zelden zo eens geweest met iemand!quote:Op zondag 3 mei 2020 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja, dat doet het ook goed in diezelfde kringen: de Nazi's afschilderen als ietwat geperverteerde PvdA'ers...
... ook al past het hypernationalisme, geneuzel over ras en IQ, bloed en bodem, 'vreemde volkeren' en al dat ander Nazi-gereutel prima in hun eigen straatje. Al dan niet met bijkomend antisemitisme en holocaustontkenning.
Gewoon negeren, aldus.
Uiteraard; dat doet verder echter niets af aan de moed van de soldaten.quote:Op zondag 3 mei 2020 22:16 schreef TTSS het volgende:
Het punt is volgens mij meer dat het Nederlandse leger onvoldoende materieel had, dat de waterlinie totaal niet werkte, en dat er geen enkele rekening met een bombardement werd gehouden.
Ik zie niet vaak dat men over het Nederlandse leger jankt, maar het valt de toenmalige overheid natuurlijk wel degelijk kwalijk te nemen.
Zeker niet, vraag me af wat voor trieste lui daar 80 jaar later vanuit hun stoel commentaar op hebben, maar ze zullen er vast zijn.quote:Op zondag 3 mei 2020 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard; dat doet verder echter niets af aan de moed van de soldaten.
Oh, ze zijn er... zie het topic over dat het leger niet nodig isquote:Op zondag 3 mei 2020 22:22 schreef TTSS het volgende:
[..]
Zeker niet, vraag me af wat voor trieste lui daar 80 jaar later vanuit hun stoel commentaar op hebben, maar ze zullen er vast zijn.
Atakquote:Op zondag 3 mei 2020 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, ze zijn er... zie het topic over dat het leger niet nodig is
Vraag het eens aan de nog levende mariniers die Rotterdam met alles wat ze hadden verdedigden. De Duitsers kwamen er niet doorheenquote:Op zondag 3 mei 2020 22:51 schreef Harvest89 het volgende:
Doe eens niet zo uit de hoogte Etto.
Het Nederlandse leger was ook slap, en dat is het nog steeds.
Stel je eens voor als Engeland zich had overgegeven na een paar Duitse bombardementen.
Ik ga elk jaar op 4/5 mei naar Margraten en IJselstein.
Ik zou niet eens weten waar de Hollandse soldaten liggen.
Ik had van jou niet anders verwacht. Wat dat aangaat precies het type wat ik al eerder omschreef: altijd de bek vol over landverraad, maar als puntje bij paaltje komt zelf maling hebben aan echte Nederlanders en echte Nederlandse soldaten...quote:Op zondag 3 mei 2020 22:51 schreef Harvest89 het volgende:
Doe eens niet zo uit de hoogte Etto.
Het Nederlandse leger was ook slap, en dat is het nog steeds.
Stel je eens voor als Engeland zich had overgegeven na een paar Duitse bombardementen.
Ik ga elk jaar op 4/5 mei naar Margraten en IJselstein.
Ik zou niet eens weten waar de Hollandse soldaten liggen.
Goed topic.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Met 4 en 5 mei voor de deur is het goed om nog eens stil te staan bij het feit dat ons kleine kikkerlandje, in weerwil van de al decennialange achterlijke fabels en fantasieėn, meer weerstand bood tegen de Duitse agressor dan realistisch gezien voor mogelijk gehouden kon worden.
Uiteraard wordt op fok de mythe van het 'slappe Nederlandse leger' dat zich spontaan overgaf bij het zien van de eerste Duitse helm ook nog gretig verspreid, voornamelijk door verwende millennials met het historisch besef van een doperwt.
Laten we de feiten gewoon even van stal halen:
280,000 Nederlandse soldaten tegenover 750.000 Duitsers
700 kanonnen versus 1378 kanonnen
1 (!) tank versus 759 tanks
145 vliegtuigen versus 830 vliegtuigen...
Duidelijke cijfers medunkt...
Verliezen:
2,332 Nederlandse gesneuvelden vs. 2.032 Duitse gesneuvelden...
7000 Nederlandse gewonden vs. 6000-7000 Duitse gewonden...
1 vernietigd vliegtuig versus 225-275 Duitse vliegtuigen...
Nog meer feiten op http://www.waroverholland.nl/
Leuk geneuzel altijd, "Nederland gaf zich meteen over!!!!', maar laat geschiedenis alsjeblieft over aan mensen die er verstand van hebben.
Verplichte kost voor alle (middelbare) scholen:[ afbeelding ]
Eeuwige eer en dankbaarheid aan de helden van Mei 1940. Lang leve vrij Nederland.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies. Zie je ook hier weer, van die types die 'lachen' om de cijfers en Engeland vergelijken met Nederland... Alles om het eigen land - nu wel, natuurlijk - onderuit te halen.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:30 schreef Werkman het volgende:
[..]
Goed topic.
Maar het is ook een feit dat wij Nederlanders onszelf liever "modern en vooruitkijkend" noemen dan dat we naar onze geschiedenis kijken.
Vooral als je ons voorgeleid met de omliggende volkeren hebben wij gewoon regelrecht schijt aan geschiedenis en historisch besef.
Ja, ja sommige groepen blijven aan het janken over zwarte Pieten en slavernij en daar heb je het dan ook mee gehad.
Over de tweede wereldoorlog heeft mijn opa genoeg verteld Ik weet dat er door de Nederlandse jongens erg had gevoegd en is En ik ken ook erg veel individuele verhalen.
de manschappen hebben goed gevochten alleen het materiaal liet te wensen over.
Waar de moffen goed georganiseerd waren en goed voorzien van materiaal moesten wij kanonnen van Napoleon uit het museum halen en moesten we doen met pistolen en geweren die qua onderhoud heel wel wat te wensen overlieten.
Op de Grebbeberg waar mijn opa gevochten had was die ouwe teringzooi helemaal om te janken.
Machinegeweren die weigerden.
Grote lompe kanonnen die met paard en wagen naar het front verplaatst moesten worden.
Daarbij kwam nog de gebrekkige communicatie, al hoeft nog per telefoon met die ouderwetse telefoonlijnen die aan waslijnen doen denken, kom uit de mop van die kapot bombarderen hadden ze zelf radio er waren ze veel mobieler
Karwei berekend waren op een stellingenoorlog zoals de eerste wereldoorlog.
Het zou iedereen eens goed doen om eens een keer goed naar het verleden te kijken.
Helaas zijn wij in NL allergisch voor onze historie,
Voor deze generatie bestond de wereld voor internet niet.
En als je dat wel hebt word je een antisemiet genoemd.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:45 schreef Linkse_krijger het volgende:
Terechte klacht. Met name de mariniers gaven de Duitsers flink op hun kloten. De Fransen hebben het bijv naar verhouding een stuk beroerder gedaan.
Overigens is de kennis over de Tweede Wereldoorlog in het algemeen bij de Nederlanders vrij beroerd, niet alleen in relatie tot dit specifieke onderwerp.
Dat was meer wegens je "de joden zijn onze ondergang" opmerking en je holocaust-revisionisme.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En als je dat wel hebt word je een antisemiet genoemd.
Wat Engeland betreft die hadden alles al verloren bij Duinkerken Het enige wat Engeland van de ondergang heeft gered was de zee.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies. Zie je ook hier weer, van die types die 'lachen' om de cijfers en Engeland vergelijken met Nederland... Alles om het eigen land - nu wel, natuurlijk - onderuit te halen.
Maar in een topic over Afrika of islam, zijn het ineens weer 'echte vaderlanders'.
Geschiedenis is voor hen gewoon een schaamlap.
Het zit je diep hequote:Op zondag 3 mei 2020 23:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was meer wegens je "de joden zijn onze ondergang" opmerking en je holocaust-revisionisme.
KLB / De EU, links is gek.
Dat lijkt er meer opquote:Op zondag 3 mei 2020 23:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welnee, moet kunnen toch PZ?
GTWV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |