Dat je kennis van de Nederlandse taal wat gebrekkig is, was al bekend.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:13 schreef Hamzoef het volgende:
Gast, lees eens verder. Ik zeg juist dat je voor wat betreft het Engels een punt zou hebben, qua Nederlands niet.
Let op, gezien het bombardement op Rotterdam en de acute dreiging van het bombarderen van Haarlem, Den Haag, Utrecht en Amsterdam is dat geen 'schande', gegeven de overmacht in vrijwel alle opzichten al helemaal niet. Maar om e.e.a. dan te gaan verheerlijken is een ander uiterste.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
De Hollanders gaven zich meteen over
Het is geen verheerlijking, het is het rechtzetten van een mythe; eentje die ook hier weer grof wordt verkondigd.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Let op, gezien het bombardement op Rotterdam en de acute dreiging van het bombarderen van Haarlem, Den Haag, Utrecht en Amsterdam is dat geen 'schande', gegeven de overmacht in vrijwel alle opzichten al helemaal niet. Maar om e.e.a. dan te gaan verheerlijken is een ander uiterste.
Grappig hoor.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat je kennis van de Nederlandse taal wat gebrekkig is, was al bekend.
Welke mythe? Dat Nederland binnen 5 dagen capituleerde?quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is geen verheerlijking, het is het rechtzetten van een mythe; eentje die ook hier weer grof wordt verkondigd.
Nee, dat het allemaal 'niet zoveel voorstelde', 'er bar weinig is om trots op te zijn' en dat er 'nauwelijks weerstand' werd geboden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Welke mythe? Dat Nederland binnen 5 dagen capituleerde?
Dat jij zo hardnekkig je fout blijft volhouden is inderdaad best grappig. Maar ook sneu.quote:
Ik denk dat we het over de feitelijkheden, objectief beschouwd, nog wel eens kunnen worden. Waar we het niet eens over zullen worden is het subjectieve waardeoordeel (trots) dat jij hier aan toekent.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat het allemaal 'niet zoveel voorstelde', 'er bar weinig is om trots op te zijn' en dat er 'nauwelijks weerstand' werd geboden.
Oh ik ben niet de enige hoor.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:24 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk dat we het over de feitelijkheden, objectief beschouwd, nog wel eens kunnen worden. Waar we het niet eens over zullen worden is het subjectieve waardeoordeel/trots dat jij hier aan toekent.
Trots is niet met cijfers te kwantificeren en blijft subjectief.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ik ben niet de enige hoor.
De cijfers spreken voor zich. Dan is 'weinig' gewoon een compleet onhoudbare positie. Kijk naar de statistieken.
Ja, is goed Hamzoef.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:28 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Trots is niet met cijfers te kwantificeren en blijft subjectief.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:31 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Fijn, dat we het toch nog eens geworden zijn.
Nou probeer je me weer te triggeren he?quote:
Nee. Is uit eerbied voor onze helden. Ook na 4 en 5 mei.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nou probeer je me weer te triggeren he?
Laf? Tsja wat is laf. We hadden toen niks maar vochten wij toch als leeuwen. Hoe kansloos het ook was, terwijl de bommen om je heen ontploften, de vliegtuigen bombardeerden, de tanks op je af kwamen, maten werden aan gort geschoten, ect...ze zette toch door tot ze niet meer konden. Na de capitulatie wilden een hoop doorvechten maar het bevel om de wapens neer te leggen was al gegeven.quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het verzet was inderdaad bijzonder klein.
Nederland was op dat gebied een laf volkje, er is op dat vlak echt helemaal niets om trots op te zijn.
Daar weten de Turken alles van want ze hebben er genoeg gepleegd in de loop van de geschiedenis.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:57 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
De verkapte steun van Turkije aan de Nazi's ook niet. Hadden de Turken nog wat genocide-advies gegeven?
Dit laat ik me niet gevallen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 23:37 schreef HSG het volgende:
Weet wie je laf zijn? De mensen van nu zoals jij want <10% van de Nederlanders zijn bereid hun land te verdedigen.
En wij moeten ons laten gevallen dat je een hele generatie van onze (over)grootouders laf noemt? Er is te veel gevochten en te veel mensen hebben hun leven gegeven om die uitspraak überhaupt te kunnen maken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 23:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit laat ik me niet gevallen.![]()
Ik ben bereid om mijn idealen te verdedigen als deze onder druk staan, heb ik zelfs regelmatig over gepost.
Ga maar iemand anders lastig vallen met die foto van je.
quote:Op zondag 3 mei 2020 21:57 schreef Linkse_krijger het volgende:
De verkapte steun van Turkije aan de Nazi's ook niet. Hadden de Turken nog wat genocide-advies gegeven?
quote:Robert Fisk stelt in zijn boek "De grote beschavingsoorlog" dat de Armeense Genocide een voorloper van de Holocaust was, waarbij ook enkele Duitsers betrokken waren. De nazi's zouden deze uitroeiings- en verzwijgingstactieken enige decennia later opnieuw toepassen. Winston Churchill waarschuwde herhaaldelijk tegen deze praktijken: "De geschiedenis zal vruchteloos speuren naar het woord 'Armenië'."[13]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Armeense_Genocide
https://nl.wikipedia.org/(...)ereldoorlog:_Finlandquote:Op woensdag 6 mei 2020 23:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Laf? Tsja wat is laf. We hadden toen niks maar vochten wij toch als leeuwen. Hoe kansloos het ook was, terwijl de bommen om je heen ontploften, de vliegtuigen bombardeerden, de tanks op je af kwamen, maten werden aan gort geschoten, ect...ze zette toch door tot ze niet meer konden. Na de capitulatie wilden een hoop doorvechten maar het bevel om de wapens neer te leggen was al gegeven.
(of denk aan de soldaten die in WO1 door de modder naar de Duitse loopgraven moesten ploeteren terwijl ze neergemaaid werden. Dan ben je dapper.)
Weet wie je laf zijn? De mensen van nu zoals jij want <10% van de Nederlanders zijn bereid hun land te verdedigen.
[ afbeelding ]
[..]
Daar weten de Turken alles van want ze hebben er genoeg gepleegd in de loop van de geschiedenis.
Vervolgens vijf dagen voor de capitulatie van Duitsland Duitsland de oorlog verklaren om nog een wit voetje te halen.Oh oh oh wat zijn ze daar trots op.
Ben je serieus ?quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:. Er is geen enkel bezet land geweest in Europa waar Niet-Joden opkwamen voor Joden.
Dat is een feit, inderdaad. Alleen in Nederland vond een massale staking plaats vanwege het anti-Joodse beleid: de Februari-staking.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |