Wil je nu echt dat ik foto's ga plaatsen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en dan nog beweren dat het Nederlands leger in mei 1940 weinig gedaan heeft om trots op te zijn...
Ik passeer deze even in de 'ik geloof dit'-categorie.
... en dan nog beweren dat het Nederlands leger in mei 1940 weinig gedaan heeft om trots op te zijn...quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik kan niet zeggen dat ik meer boeken dan jij gelezen heb, want ik weet niet hoeveel boeken jij gelezen. Ik kan echter wel gerust stellen dat ik zeer veel meer boeken heb gelezen dan de gemiddelde persoon, je aanname slaat dus nergens op.
Ik heb boekenkasten vol. Niet allemaal gelezen trouwens. Ik kocht vroeger geregeld (antieke) boeken op boekenmarkten vanwege de gevoelswaarde maar ik heb ze (nog) niet allemaal gelezen.
Nou, zeker... kritiek in vakbladen, dat moeten we niet willen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:53 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De reactie waarvan je wist dat die zou komen.Ik had hem al voorspeld, had hem alleen van Etto verwacht, maar whatever.
Waarvan? Je boekenkast?quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:53 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wil je nu echt dat ik foto's ga plaatsen?
Mijn aanname is gebaseerd op het enige boek dat jij linkt. Blijkbaar is het, tussen die honderden boeken die je er over gelezen hebt, uitzonderlijk relevant.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:52 schreef Hamzoef het volgende:
Ik kan echter wel gerust stellen dat ik zeer veel meer boeken heb gelezen dan de gemiddelde persoon, je aanname slaat dus nergens op.
Zo net nog, maar goed.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo noemen veel users op het forum me ja. Onterecht, ik heb die term zelf zelden gebruikt.
[..]
Moest lachen, maar nee. Al zou het wel al reden genoeg moeten zijn om die hele club onder een vergrootglas te leggen.
Als je iets aanvoert om je argumenten te ondersteunen, dan moet je er voor zorgen dat het iets goeds is. Blijkbaar is dat niet zo.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:53 schreef Hamzoef het volgende:
De reactie waarvan je wist dat die zou komen.
Veel mensen begrijpen ook niet echt wat nationalist inhoudt. Ik schat jou meer in als een volksnationalist. Maar daar dat is eigenlijk al een contradictio in terminis omdat volk en natie vaak niet hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo noemen veel users op het forum me ja. Onterecht, ik heb die term zelf zelden gebruikt.
Hmmja, laat ik maar alvast verklappen dat Harvest niet op jou zit te wachten als 'kameraad'.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Veel mensen begrijpen ook niet echt wat nationalist inhoudt. Ik schat jou meer in als een volksnationalist. Maar daar dat is eigenlijk al een contradictio in terminis omdat volk en natie vaak niet hetzelfde zijn.
Echt waar?quote:
Dat niet, maar ik houd er niet van als er geïnsinueerd wordt dat ik lieg.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
En dat moet op een of andere manier de harde statistiek van de meidagen 1940 ineens iets maken om 'weinig trots op te zijn'?
In je tirade over hoe hypocriet ik ben omdat ik mijn vaderslandliefde niet koppel aan dromen over repatriëring van hele volksstammen, bijvoorbeeld.quote:
Dat je een hoop boeken zult hebben zal best; dat je boeken hebt die gaan over de materie in kwestie hier, kennelijk niet. Of nou ja: je hebt ze niet gelezen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:58 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat niet, maar ik houd er niet van als er geïnsinueerd wordt dat ik lieg.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Veel mensen begrijpen ook niet echt wat nationalist inhoudt. Ik schat jou meer in als een volksnationalist. Maar daar dat is eigenlijk al een contradictio in terminis omdat volk en natie vaak niet hetzelfde zijn.
Wijs mij even de tegenstelling aan, dan.quote:Een natie is in beginsel een gemeenschap van mensen die zich verbonden voelen door gedeelde kenmerken.
Een volk kan ook een bepaalde groep mensen zijn die onderlinge verwantschap en verbondenheid voelen op basis van één of meerdere gemeenschappelijke kenmerken.
In die tirade noem ik mijzelf nergens een nationalist.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
In je tirade over hoe hypocriet ik ben omdat ik mijn vaderslandliefde niet koppel aan dromen over repatriëring van hele volksstammen, bijvoorbeeld.
Misschien kun je proberen om iemand anders te gaan rondcommanderen, een paar koorknapen of zo.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar leg het Hamzoef eens uit. Wat is vaderlandsliefde.
Ja, leuk.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In die tirade noem ik mijzelf nergens een nationalist.
[..]
Misschien kun je proberen om iemand anders te gaan rondcommanderen, een paar koorknapen of zo.
Yup. Naast het staande leger.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik wist niet dat er zoveel soldaten waren in Nederland. Best indrukwekkend aantal op zo'n kleine bevolking. Had dat te maken met de dienstplicht?
Dat beweerde ik dan ook niet. Je moet wel goed lezen AUB. Ik reageerde op een andere user die stelde dat ik niet verder kom dan één boek. Dat is ver bezijden de waarheid, en dáár reageerde ik op. Vervolgens ga jij je daar middels je insinuaties weer mee bemoeien.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat je een hoop boeken zult hebben zal best; dat je boeken hebt die gaan over de materie in kwestie hier, kennelijk niet.
Afzwakken? Wellicht moet je het topic even teruglezen. Ik stelde dat het weinig geholpen heeft. Dat lijkt me een feitelijke vaststelling. Tochquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat je dat zo graag wil afzwakken, heeft een reden... wellicht wil je die aan Harvest vertellen?
Bijnaquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:05 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat beweerde ik dan ook niet. Je moet wel goed lezen AUB. Ik reageerde op een andere user die stelde dat ik niet verder kom dan één boek. Dat is ver bezijden de waarheid, en dáár reageerde ik op. Vervolgens ga jij je daar middels je insinuaties weer mee bemoeien.
[..]
Afzwakken? Wellicht moet je het topic even teruglezen. Ik stelde dat het weinig geholpen heeft. Dat lijkt me een feitelijke vaststelling. Toch
Sorry had ik niet gezien (topic niet helemaal gelezen). De trilogie van Brongers die ik noemde is ook wel een aanrader, gaat over de gehele invasie in Nederland. Zoals Hamzoef al zei: jammer dat deze niet als eboek verkrijgbaar is.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:44 schreef Nine. het volgende:
[..]
Dat boek is echt een aanrader voor mensen die serieus geinteresseerd zijn in dit onderwerp, net als De Bezetting.
Ik had ze al gepost in het topic.
[..]
In deze context niet. Onder het engelse "nation" wordt ook in een breder perspectief volk verstaan. In het Nederlands wordt natie toch vooral in de context van land gebruikt, en niet van volk. Dit zal je nu ook wel weer gaan ontkennen trouwens, haha.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Wijs mij even de tegenstelling aan, dan.
Inderdaad.quote:
We zijn hier in Nederland en de Nederlandse betekenis kende je blijkbaar niet. Geeft niks. Dan weet je het nu.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:07 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
In deze context niet. Onder het engelse "nation"
Alleen al op basis van de statistieken mogen we enorm trots zijn op het leger van mei 1940; niet 'een weinig'. Dat het niet geholpen heeft was je eerste insteek, om het vervolgens steeds breder te trekken om uiteindelijk bij je riedel te komen dat er bar weinig is om trots op te zijn m.b.t. Nederland ttv WW II.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:05 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat beweerde ik dan ook niet. Je moet wel goed lezen AUB. Ik reageerde op een andere user die stelde dat ik niet verder kom dan één boek. Dat is ver bezijden de waarheid, en dáár reageerde ik op. Vervolgens ga jij je daar middels je insinuaties weer mee bemoeien.
[..]
Afzwakken? Wellicht moet je het topic even teruglezen. Ik stelde dat het weinig geholpen heeft. Dat lijkt me een feitelijke vaststelling. Toch
Gast, lees eens verder. Ik zeg juist dat je voor wat betreft het Engels een punt zou hebben, qua Nederlands niet. Ga eens ergens anders trollen, wil je.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
We zijn hier in Nederland en de Nederlandse betekenis kende je blijkbaar niet. Geeft niks. Dan weet je het nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |