.quote:Warren Buffett doet aandelen vliegmaatschappijen VS van de hand
Door ANP PRODUCTIES
3 uur geleden in FINANCIEEL
OMAHA - Berkshire Hathaway, het investeringsvehikel van de Amerikaanse superbelegger Warren Buffett, heeft zijn aandelen in de vier grootste luchtvaartmaatschappijen in de VS verkocht.
Dat heeft Buffett zaterdag tijdens de jaarlijkse vergadering van het bedrijf medegedeeld
quote:Berkshire bezat tot voor kort redelijk grote belangen in de vliegmaatschappijen.
Zo had het eind vorig jaar 11 procent van de aandelen van Delta Air Lines in handen, 10 procent van American Airlines, ongeveer hetzelfde percentage van Southwest Airlines en 9 procent van United Airlines.
De totale aandelenverkoop van Berkshire was in april goed voor 6,5 miljard dollar, waarvan het gros is opgebracht met de belangen in de luchtvaartmaatschappijen.
Volgens Buffett is de toekomst van de luchtvaartsector in een aantal maanden drastisch veranderd.
De miljardair zegt dat de verkoop van de aandelen "aanzienlijk verlies" heeft opgeleverd en dat "was mijn eigen fout".
Men geeft 1,5 miljoen dollar om even met hem te mogen lunchen en privé advies te krijgenquote:Op zondag 3 mei 2020 17:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Alsof het nog iemand boeit wat die seniele opa doet met z'n vooroorlogse beleggingsvisie die allang achterhaald is.
Wie is 'men', zal toch een zeer select gezelschap zijn dunkt me.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Men geeft 1,5 miljoen dollar om even met hem te mogen lunchen en privé advies te krijgen
[ afbeelding ]
4,6 miljoen dollarquote:Op zondag 3 mei 2020 17:14 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wie is 'men', zal toch een zeer select gezelschap zijn dunkt me.
Zal wel niet bij een lopend buffet zijn.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
Men geeft 1,5 miljoen dollar om even met hem te mogen lunchen
Omdat 1 gek dit doet voor wie geld geen waarde meer heeft wil niet zeggen dat elke Amerikaan een paar miljoen ophoest voor een lunch met die gastquote:Op zondag 3 mei 2020 17:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
4,6 miljoen dollar
https://www.forbes.com/si(...)ch-it-will-cost-you/
nee hij neemt hier een zeer fors verlies , dat is zeer ongebruikelijk voor hem , advies is dus voor de Nederlandse staat , afblijven van Er Frens, KLMquote:
Hier https://www.smithandwollenskynyc.com/menu/quote:
de luchtvaart zal fors gaan inkrimpen , de komende jaren facetimen kan ook en 5 keer per jaar naar Azie voor de lol dat doen we niet meerquote:Op zondag 3 mei 2020 18:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja zo is de gemiddelde aandeelhouder, die geeft geen reet om de maatschappij.
wel hoor maar dan ga je wat langer en maar een keer per jaarquote:Op zondag 3 mei 2020 18:38 schreef Scarface88 het volgende:
Vliegen is straks alleen nog maar voor de elite. Wij klootjesvolk mogen niet meer op reis.
Dit ja ik denk dat er veel gaat veranderen mensen hun bewegings vrijheid zal zwaar ingeperkt worden wat natuurlijk weer heel handig uitkomt voor sommigequote:Op zondag 3 mei 2020 18:38 schreef Scarface88 het volgende:
Vliegen is straks alleen nog maar voor de elite. Wij klootjesvolk mogen niet meer op reis.
Je kan nog met de bus naar Lorettquote:Op zondag 3 mei 2020 18:48 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Dit ja ik denk dat er veel gaat veranderen mensen hun bewegings vrijheid zal zwaar ingeperkt worden wat natuurlijk weer heel handig uitkomt voor sommige
het is ook eigenlijk van de gekken dat je voor 30,- naar de andere kant van europa kon vliegen. Gewoon vliegen veel duurder maken, trein veel goedkoper.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:38 schreef Scarface88 het volgende:
Is voor alles eigenlijk alleen maar goed. Beetje een reset van de dingen zoals die waren en een nieuwe realiteit zoals ze worden. Zo gek vind ik dat niet. Hoeft helemaal niet slecht te zijn.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:38 schreef Scarface88 het volgende:
juist , veel meer facetimen en meer YouTube kijken , hoeft niet overal zelf naartoequote:Op zondag 3 mei 2020 18:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is voor alles eigenlijk alleen maar goed. Beetje een reset van de dingen zoals die waren en een nieuwe realiteit zoals ze worden. Zo gek vind ik dat niet. Hoeft helemaal niet slecht te zijn.
Dat is heel mooi.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de luchtvaart zal fors gaan inkrimpen , de komende jaren facetimen kan ook en 5 keer per jaar naar Azie voor de lol dat doen we niet meer
Hij heeft Welss Fargo opgekocht toen het helemaal op de gat lag en Goldman Sachs uit de put geholpenquote:Op zondag 3 mei 2020 18:53 schreef vipergts het volgende:
Ach met de creditcrisis nam hij belangen in banken die hem geen windeieren hebben gelegd. Hij gaat nog wel kopen en een shitload aan geld verdienen aan corona
Volgens mij staat hij er juist om bekend dat hij vooral ongezonde rommel eet en liters cola drinkt.quote:
Dat is overdreven , hij heeft veel aandelen Coca Cola, hij zweert bij merken die zich bewezen hebbenquote:Op zondag 3 mei 2020 20:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Volgens mij staat hij er zelfs om bekend dat die vooral ongezonde rommel eet en liters cola drinkt.
mogelijk omdat de luchtvaart altijd al erg cyclisch is en hij volbelegt in airlines is in een hoogtij periode , anders weet ik het ook nietquote:Op zondag 3 mei 2020 19:59 schreef Rockefellow het volgende:
Ben wel benieuwd naar zijn toelichting. Waarom vindt hij dat het zijn fout is?
Wel gedaan toen ik tiener was maar jezus C wat duurt dat lang manquote:
Ja heb ik ook wel eens gedaan, 20 uur in de bus , dat zou ik nu echt nooit meer doen, al stinkend nanchts naar de toiletten in het donker langs de snelweg in Zuid Frankrijkquote:Op zondag 3 mei 2020 20:14 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Wel gedaan toen ik tiener was maar jezus C wat duurt dat lang man
Ik zou niet willen beweren dat geld geen waarde meer heeft voor die persoon. Bel maar eens aan en vraag of hij jou $ 100 wil geven. Ik denk dat je het antwoord kunt raden. Waarschijnlijk vindt het het geld waard.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Omdat 1 gek dit doet voor wie geld geen waarde meer heeft wil niet zeggen dat elke Amerikaan een paar miljoen ophoest voor een lunch met die gast
aandelen zijn in principe ook waarde vast, de ene autofabriek boekt 5 miljard verlies en da ander 5 miljard winstquote:Op zondag 3 mei 2020 20:30 schreef Orion_in_space het volgende:
Als hij slim is stapt hij in goud en zilver.
Waarom zou je je richten op waardebehoud wanneer je historische winsten kunt maken met goud en zilver. Overigens kun je ook aandelen kopen van goud en zilvermijnen.quote:Op zondag 3 mei 2020 20:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
aandelen zijn in principe ook waarde vast, de ene autofabriek boekt 5 miljard verlies en da ander 5 miljard winst
ik denk dat hij vind dat ie eerder uit de luchtvaart aandelen had moeten stappenquote:Op zondag 3 mei 2020 19:59 schreef Rockefellow het volgende:
Ben wel benieuwd naar zijn toelichting. Waarom vindt hij dat het zijn fout is?
Trein is net zo'n rijdende virusverspreider. Beter het OV ontmoedigen en individueel autogebruik stimuleren.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:57 schreef 111210 het volgende:
[..]
het is ook eigenlijk van de gekken dat je voor 30,- naar de andere kant van europa kon vliegen. Gewoon vliegen veel duurder maken, trein veel goedkoper.
Dat zou een ramp zijn voor de luchtvaart.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:38 schreef Scarface88 het volgende:
Gaat ook niet gebeuren natuurlijk. Wat mij betreft kan er wel eens wat gedaan worden aan de verkapte en minder verkapte subsidie richting de sector.quote:Op maandag 4 mei 2020 09:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zou een ramp zijn voor de luchtvaart.
Dat is wel een beetje het risico met Berkshire aandelen. De investeerders zijn 89 en 95.quote:Op maandag 4 mei 2020 09:46 schreef vosss het volgende:
Is het niet handig om te weten wanneer in april hij precies verkocht heeft, tegen welke koers čn wat diezelfde koersen nu zijn?
Ik gok zomaar dat hij er vroeg bij geweest is met verkopen, tuurlijk flink verlies, maar dat is logisch als je veel aandelen hebt, en dat ie dalijk op de bodem weer vol in koopt.
Nog ff bericht de wereld in slingeren dat je ALLES verkocht hebt, zodat de rest denkt WTF, ik neem mijn verlies en verkoop ook maar snel, en dat die aandelen nog flink verder zakken en daarna weer vol erin vlak voordat de grenzen weer open gaan en het reguliere vliegverkeer weer opgestart wordt.
Dat dus. Of hij krijgt gewoon COVID-19 en gaat de pijp uit.
Ging mij meer om het duurzame, trein is toch wel een stukje duurzamer dan een vliegtuig terwijl de trein vaak veel duurder isquote:Op maandag 4 mei 2020 09:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Trein is net zo'n rijdende virusverspreider. Beter het OV ontmoedigen en individueel autogebruik stimuleren.
Bedrijven en banken overeind houden is m.i. ook het tegenovergestelde van wat kapitalisme zou moeten zijn. Dat geld kun je beter onder burgers verdelen waardoor het vanzelf weer in circulatie komt en de bedrijven die de boel voor elkaar hebben kunnen daar hun spullen weer aan slijten.quote:Op zondag 3 mei 2020 22:50 schreef LXIV het volgende:
Het is ook niet slim als Nederlandse staat om hier zoveel geld in te pompen. Sowieso is het de vraag of de netto-bijdrage van luchtvaart in goede tijden al positief is als je alle overlast, vervuiling, immigratie etc meerekent. Er wordt immers nauwelijks belasting betaald. Maar als je ook nog geld gaat betalen om het overeind te houden. Geld zien we nooit terug.
Schiphol mag wat mij betreft best wel een regionale hub worden waar je op pakweg 50 locaties kan vliegen. Meer heeft Nederland niet nodig. Hebben de mensen in de Randstad ook eens rust.
Dat is dan ook zijn vak en is zijn talent.quote:Op maandag 4 mei 2020 09:46 schreef vosss het volgende:
Is het niet handig om te weten wanneer in april hij precies verkocht heeft, tegen welke koers čn wat diezelfde koersen nu zijn?
Ik gok zomaar dat hij er vroeg bij geweest is met verkopen, tuurlijk flink verlies, maar dat is logisch als je veel aandelen hebt, en dat ie dalijk op de bodem weer vol in koopt.
Nog ff bericht de wereld in slingeren dat je ALLES verkocht hebt, zodat de rest denkt WTF, ik neem mijn verlies en verkoop ook maar snel, en dat die aandelen nog flink verder zakken en daarna weer vol erin vlak voordat de grenzen weer open gaan en het reguliere vliegverkeer weer opgestart wordt.
Dat dus. Of hij krijgt gewoon COVID-19 en gaat de pijp uit.
Dat is het hele idee van aandelen houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:20 schreef Peter het volgende:
Buffet is een sprinkhaan, als het veld leeggegeten is, stuift hij door naar een andere prooi.. Zelf iets terugdoen zit er niet bij.
JhiIj handelt vaak contrair maar nu gaat hij in een dalende beurs nog steeds verder met verkopen , dat is vreemdquote:Op maandag 4 mei 2020 13:20 schreef Peter het volgende:
Buffet is een sprinkhaan, als het veld leeggegeten is, stuift hij door naar een andere prooi.. Zelf iets terugdoen zit er niet bij.
zwakke bedrijven en zwakke sectoren moeten omvallen , alleen een communistisch stelsel zal bedrijven en sectoren gaan stimuleren die passe zijnquote:Op maandag 4 mei 2020 11:59 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Bedrijven en banken overeind houden is m.i. ook het tegenovergestelde van wat kapitalisme zou moeten zijn. Dat geld kun je beter onder burgers verdelen waardoor het vanzelf weer in circulatie komt en de bedrijven die de boel voor elkaar hebben kunnen daar hun spullen weer aan slijten.
Jij bent vast leuk op feestjes.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hij neemt hier een zeer fors verlies , dat is zeer ongebruikelijk voor hem , advies is dus voor de Nederlandse staat , afblijven van Er Frens, KLM
Aandelen verkopen en zeer beperkt doorstarten
Doe mij ook zo'n glazen bol?quote:Op zondag 3 mei 2020 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de luchtvaart zal fors gaan inkrimpen , de komende jaren facetimen kan ook en 5 keer per jaar naar Azie voor de lol dat doen we niet meer
Ga jij nog een zo een bacillen buis zitten 10 uur langquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:14 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Jij bent vast leuk op feestjes.
[..]
Doe mij ook zo'n glazen bol?
Meen je dat nou serieus?quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ga jij nog een zo een bacillen buis zitten 10 uur lang
met het risico dat je daar komt te overlijden
Ikke niet dank je wel , facetimen kan ook prima
en vakantie kan ook met de auto of niet
Slechts 5% van de bevolking heeft het virus gehadquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:31 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Meen je dat nou serieus?
Tuurlijk ga ik nog vliegen man. Goed, misschien niet in 2020 en ook niet veel in 2021, maar daarna, prima. Schei toch uit met dat overdreven gedoe.
Het zal zeker enige tijd duren voordat we terug zijn op het niveau van nu (en wellicht gaan we idd wat minder vliegen), maar over een jaar of 10 zijn we deze crisis wat vliegen betreft echt wel "vergeten".
Toevoeging: en dat we minder vliegen ligt dan niet aan ziektes of wat dan ook, maar aan milieumaatregelen en aanverwante zaken.
En van de mensen die het hebben gehad is maar een zeer klein gedeelte echt ziek geworden, dus over een tijdje zitten die bacillen buizen gewoon weer vol.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Slechts 5% van de bevolking heeft het virus gehad
De rest gaat niet vliegen
Je bent een heldquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En van de mensen die het hebben gehad is maar een zeer klein gedeelte echt ziek geworden, dus over een tijdje zitten die bacillen buizen gewoon weer vol.
Oké, wellicht heb je deels gelijk wat betreft verre reizen naar landen waar de zorg en de preventies niet zo goed werken als in ons rijke Europa.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Slechts 5% van de bevolking heeft het virus gehad
De rest gaat niet vliegen en indien mogelijk ook niet met het OV , dus gaan we meer afstand werken
we zitten nu in een andere situatie en ik ben nog niet immuunquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Heeft niks met held te maken hoor, is iets wat je gewoon altijd ziet gebeuren.
Ik ga niet vliegen , ook niet naar Italie of spanje met het risico ziek aan te komen uit de baccillenbuisquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:12 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Oké, wellicht heb je deels gelijk wat betreft verre reizen naar landen waar de zorg en de preventies niet zo goed werken als in ons rijke Europa.
Maar dan nog, gaat niet op voor vliegen binnen Europa denk ik.
Zeker wel, ik zeg ook niet dat ze er morgen weer in zitten, maar naarmate de tijd verstrijkt wordt de angst vanzelf minder. Zeker als het met de komende versoepelingen goed blijft gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we zitten nu in een andere situatie en ik ben nog niet immuun
Dat is je goed recht, en verstandig als je in de risicogroep valt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ga niet vliegen , ook niet naar Italie of spanje met het risico ziek aan te komen uit de baccillenbuis
ik ga ook niet meer met 500 man in een kroeg staanquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zeker wel, ik zeg ook niet dat ze er morgen weer in zitten, maar naarmate de tijd verstrijkt wordt de angst vanzelf minder. Zeker als het met de komende versoepelingen goed blijft gaan.
Mensen willen nu ook al in een kroeg staan, dus waarom zouden ze niet in een vliegtuig gaan zitten?
Jij niet, maar als ik het zo lees zijn er genoeg mensen die dat wel willen. Zelfde geldt voor plaats nemen in de bacillenbuis.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ga ook niet meer met 500 man in een kroeg staan
je bent een held, niet een verstandige held , maar wel een heldquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jij niet, maar als ik het zo lees zijn er genoeg mensen die dat wel willen. Zelfde geldt voor plaats nemen in de bacillenbuis.
nee ik niet , hullie ook nietquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Thanks, jij niet als ik het zo lees trouwens.
Ook prima!quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ga niet vliegen , ook niet naar Italie of spanje met het risico ziek aan te komen uit de baccillenbuis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |