Je hoeft je niet direct aangevallen te voelen. Iemand verduidelijkte wat er in Frankrijk gebeurt. Niemand bashte.quote:Op zondag 3 mei 2020 00:12 schreef ZarB het volgende:
Oh dit topic wordt gebruikt als wedstrijdje wie het beste op de hoogte is en lekker ongenuanceerd bashen.treurnis.
Als het bij die verduidelijking was gebleven had ik het van je aangenomen.quote:Op zondag 3 mei 2020 00:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je hoeft je niet direct aangevallen te voelen. Iemand verduidelijkte wat er in Frankrijk gebeurt. Niemand bashte.
Als je het gelezen had had je gezien dat ook in Frankrijk zaken weer open gaan op 11 mei, zoals de winkels.quote:Op zondag 3 mei 2020 00:12 schreef ZarB het volgende:
Oh dit topic wordt gebruikt als wedstrijdje wie het beste op de hoogte is en lekker ongenuanceerd bashen.treurnis.
Oh, je bedoelt wat Smack10 zei? Hm ja, dat was wat te kort door de bocht.quote:Op zondag 3 mei 2020 00:15 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als het bij die verduidelijking was gebleven had ik het van je aangenomen.
Dan ga je er vanuit dat het zeker twee weken duurt voordat je antistoffen hebt, in plaats van dat die twee weken de bovengrens zijn voor de laagst mogelijke false negatives (en dat dit niet meegenomen is in de Sanquin extrapolatie), en dan ga je er verder vanuit dat er geen vertraging zit in het krijgen van covid 19 en opname op de IC. Als derde ga je er dan vanuit dat wanneer de NICE zegt dat volgens hun data 0.45% van de gevallen op de IC belandt (in het geval van 500.000 geïnfecteerden gaat het dan om 2250 mensen op de IC, iets dat een paar dagen na het onderzoek ongeveer gebeurde) een samenzwering is.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 23:55 schreef Za het volgende:
Op 20 maart hadden volgens het RIVM reeds 560.000 Nederlanders het coronavirus doorgemaakt. 230 daarvan zijn op een IC beland.
ZarB zegt dat zonder maatregelen geen overstroming was gekomen in de ziekenhuizen en IC's:quote:Op zondag 3 mei 2020 00:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt wat Smack10 zei? Hm ja, dat was wat te kort door de bocht.
Bedoel je dat kort door de bocht?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 23:48 schreef Za het volgende:
[..]
Dat wil je blijkbaar graag geloven, het is vrijwel zeker complete onzin.
Eh, ik zag slechts een opmerking over Frankrijk. Als ze dat zei dan is dat denk ik ehm *laat ik vriendelijk blijven*, aardig verkeerd geïnformeerd.quote:Op zondag 3 mei 2020 00:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
ZarB zegt dat zonder maatregelen geen overstroming was gekomen in de ziekenhuizen en IC's:
Jij denkt werkelijk dat een lockdown voor meer doden zorgt?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 23:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Oja in Spanje heeft die super lockdown geweldig geholpen, raar dat ze daar dan toch meer doden hebben als hier met soft lockdown.
De kracht van de natuur wordt altijd zo onderschat. We hebben geen flauw benul wat we hebben gedaan nou voor uitwerking heeft gehad.
Misschien was het enkel het verbieden van massabijeenkomsten, misschien het sluiten van kleine opgepropt ruimte als kroegen, misschien een beetje afstand houden, en misschien niks, en misschien hadden sommige maatregelen wel een averechts effect.
Niemand weet het, en op dit moment is alles enkel speculatie. Maar de grafieken met geregistreerde gevallen gaan omlaag, dat is het enige wat we zien.
De grafieken van niet geregistreerde gevallen bestaan niet, maar dat die een gigantisch opwaartse trend hebben gekend in zeer korte tijd wijzen de eerste proeftests van immuniteit wel uit.
De bloeddonoren mochten 2 weken geen griep of verkoudheidssymptomen hebben gehad.quote:Op zondag 3 mei 2020 00:30 schreef speknek het volgende:
Dan ga je er vanuit dat het zeker twee weken duurt voordat je antistoffen hebt
Jawel, ik ben uitgegaan van 1-2 weken.quote:dan ga je er verder vanuit dat er geen vertraging zit in het krijgen van covid 19 en opname op de IC.
Ik heb gekeken naar het aantal officiële geregistreerde covid IC opnames op 18 maart.quote:Als derde ga je er dan vanuit dat wanneer de NICE zegt dat volgens hun data 0.45% van de gevallen op de IC belandt (in het geval van 500.000 geïnfecteerden gaat het dan om 2250 mensen op de IC, iets dat een paar dagen na het onderzoek ongeveer gebeurde) een samenzwering is.
Waar schrijf ik dat? Ik zeg dat niemand het weet, en bepaalde maatregelen een averechts effect hebben kunnen gehad.quote:Op zondag 3 mei 2020 00:47 schreef Markesh het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat een lockdown voor meer doden zorgt?
Dus jij denkt dat dmv de een of andere zeer nauwkeurige berekening een pasklare intelligente lockdown in werking is gezet om precies op tijd het onheil te kunnen afwenden, maatwerk zeg maar?quote:Op zondag 3 mei 2020 00:02 schreef Smack10 het volgende:
Mensen die nog steeds denken dat zonder ingrijpen alles goed was gekomen qua zorg.
Zonder maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dammen, zouden er naar schatting 24.000 tot 25.000 coronapatiënten op de intensive care zijn beland. Het ingrijpen van het kabinet heeft volgens RIVM-directeur Jaap van Dissel ongeveer 90 procent van de ic-opnames voorkomen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 23:48 schreef Za het volgende:
[..]
Dat wil je blijkbaar graag geloven, het is vrijwel zeker complete onzin.
De parlementaire enquête die ongetwijfeld gaat volgen zal uitwijzen of het zo is.quote:Op zondag 3 mei 2020 00:58 schreef Fer het volgende:
Ik denk dat het door laten werken van zorgmedewerkers met lichte klachten en zonder bescherming uiteindelijk desastreus is geweest.
Wellicht hadden ze nog beter mantelzorgers met een zelfgemaakte monddoek kunnen toelaten.
Wellicht was de angst die veel mensen de eerste weken thuishield al voldoende om dit te bewerkstelligen.quote:Op zondag 3 mei 2020 00:58 schreef Markesh het volgende:
[..]
Zonder maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dammen, zouden er naar schatting 24.000 tot 25.000 coronapatiënten op de intensive care zijn beland. Het ingrijpen van het kabinet heeft volgens RIVM-directeur Jaap van Dissel ongeveer 90 procent van de ic-opnames voorkomen.
Onzin he? We moeten naar jou luisteren want jij weet alles zo geweldig goed toch?
Wat moeten ze anders zeggen, we hebben het land ten onrechte kapot gelockdowned?quote:Op zondag 3 mei 2020 00:58 schreef Markesh het volgende:
Zonder maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dammen, zouden er naar schatting 24.000 tot 25.000 coronapatiënten op de intensive care zijn beland. Het ingrijpen van het kabinet heeft volgens RIVM-directeur Jaap van Dissel ongeveer 90 procent van de ic-opnames voorkomen.
Onzin he? We moeten naar jou luisteren want jij weet alles zo geweldig goed toch?
Doe geen moeite, sommige mensen willen het gewoon niet begrijpen.quote:Op zondag 3 mei 2020 00:58 schreef Markesh het volgende:
[..]
Of met een mondkapje van Laura ponticorvo https://www.buylau.nl/col(...)protective-mask-kn95quote:Op zondag 3 mei 2020 00:58 schreef Fer het volgende:
Ik denk dat het door laten werken van zorgmedewerkers met lichte klachten en zonder bescherming uiteindelijk desastreus is geweest.
Wellicht hadden ze nog beter mantelzorgers met een zelfgemaakte monddoek kunnen toelaten.
Want we hebben het virus met ze 17 miljoenen samen uitgebannen door maar 1 keer in de week naar de slager te gaanquote:Op zondag 3 mei 2020 01:18 schreef Smack10 het volgende:
Doe geen moeite, sommige mensen willen het gewoon niet begrijpen.
Jezus, beetje Aliexpress kapjes verkopen voor 5 euro per stuk.quote:Op zondag 3 mei 2020 01:27 schreef quirina het volgende:
[..]
Of met een mondkapje van Laura ponticorvo https://www.buylau.nl/col(...)protective-mask-kn95
Vaag.quote:Op zondag 3 mei 2020 00:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is dan ook geen boete:
Wie zich niet houdt aan de 1,5 meterregel of het samenscholingsverbod kan een forse boete krijgen. Dit is geen gewone boete, maar een strafbeschikking, waardoor je ook een strafblad krijgt.
Je begrijpt het niet hè, volgens bepaalde users mogen we geen statistiek gebruiken maar moeten we afgaan op de onderbuikgevoelens van virologen die zelf zeggen dat ze het ook niet weten en daarom voor het zekere kiezen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 23:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Oja in Spanje heeft die super lockdown geweldig geholpen, raar dat ze daar dan toch meer doden hebben als hier met soft lockdown.
De kracht van de natuur wordt altijd zo onderschat. We hebben geen flauw benul wat we hebben gedaan nou voor uitwerking heeft gehad.
Misschien was het enkel het verbieden van massabijeenkomsten, misschien het sluiten van kleine opgepropt ruimte als kroegen, misschien een beetje afstand houden, en misschien niks, en misschien hadden sommige maatregelen wel een averechts effect.
Niemand weet het, en op dit moment is alles enkel speculatie. Maar de grafieken met geregistreerde gevallen gaan omlaag, dat is het enige wat we zien.
De grafieken van niet geregistreerde gevallen bestaan niet, maar dat die een gigantisch opwaartse trend hebben gekend in zeer korte tijd wijzen de eerste proeftests van immuniteit wel uit.
twitter:XHNews twitterde op donderdag 30-04-2020 om 07:42:55China: We discovered a new virus.
America: So what?
China: It's Dangerous
America: It's only a Flu
China: Wear a Mask
America: Don't wear a Mask
... https://t.co/Qxugv8z73J reageer retweet
Het is echt wel jammer dat die CU en SGP politici van die achterlijke religieuze denkbeelden hebben, anders zou ik er zo op stemmen. Solide politici.quote:Op zondag 3 mei 2020 04:53 schreef trein2000 het volgende:
Over deze TT. Aan het begin van deze crisis deed een wijs man, Kees van der Staaij, de uitspraak:”Liever een democratisch tot stand gekomen noodwet dan een ondemocratisch nood breekt wet.”
En dat vind ik ook.
In Frankrijk zijn ze echt de weg kwijt.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 23:39 schreef ZarB het volgende:
Frankrijk verlengt maatregelen tot 24 juli. Spanje versoepelt met als gevolg talloze mensen op de promenade in Barcelona als mieren op een hoop![]()
![]()
![]()
Zeker waar. Een goed proces had heel wat meer vertrouwen gegeven.quote:Op zondag 3 mei 2020 04:53 schreef trein2000 het volgende:
Over deze TT. Aan het begin van deze crisis deed een wijs man, Kees van der Staaij, de uitspraak:”Liever een democratisch tot stand gekomen noodwet dan een ondemocratisch nood breekt wet.”
En dat vind ik ook.
Wat slecht!quote:Op zondag 3 mei 2020 01:27 schreef quirina het volgende:
[..]
Of met een mondkapje van Laura ponticorvo https://www.buylau.nl/col(...)protective-mask-kn95
Democratie kost ook tijd, die je niet altijd hebt.quote:Op zondag 3 mei 2020 04:53 schreef trein2000 het volgende:
En dat vind ik ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |