abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192910938
Het OMT richt zich inderdaad op de ontwikkelingen in Noorwegen en Denemarken.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 19:11:21 #202
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192910973
Benieuwd of ze gelijk hebben wat betreft transmissie door kinderen. Anders kan het openen van scholen een flinke toename veroorzaken. Net zoals andere "ontmoetingsplaatsen" die links tussen gezinnen leggen, woonzorgcentra bvb: als één persoon besmet is duurt het niet lang voordat een groot deel van het personeel en hun gezinnen besmet zijn. Waarna het via andere links (de werkplaats van de andere ouder, ...) verder verspreidt.
are we infinite or am I alone
  Moderator zaterdag 2 mei 2020 @ 19:12:07 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_192910985
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:06 schreef Noek het volgende:

[..]

Zouden ze niet gewoon heel erg afwachten hoe het in Denemarken gaat? Gaat dat goed dan wordt dat de koers. ofzo.
Dat idee heb ik ook. Ze zijn supervoorzichtig.
pi_192911009
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 18:46 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij ook af, mensen vallen toch weer terug in hun oude patroon of wensen.

Zie de huizenprijzen.
Wat hebben de huizenprijzen hiermee te maken?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 2 mei 2020 @ 19:13:47 #205
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192911018
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook. Ze zijn supervoorzichtig.
Dat is alleen maar goed dat ze super voorzichtig mee zijn! We willen echt geen grote risico's meer nemen.
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 2 mei 2020 @ 19:18:03 #206
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192911090
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 16:20 schreef Noek het volgende:

[..]

Die was dan ook wel flink.
Even uit een ander topic:
[..]

Wat een eer. :@
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192911094
Zorginstellingen mogen zich ook wel gaan beraden op hun toekomstige HR beleid. Het zou mijns inziens belangrijk zijn dat zorgpersoneel in de thuiszorg en instellingen in de toekomst zo vaak mogelijk gescreend wordt op ziekten middels vragenlijsten
pi_192911096
quote:
Kabinet komt met wet om coronamaatregelen te stutten

Ingrijpende coronamaatregelen als de 1,5 meterregel en het verbod op samenscholing zijn al weken van kracht, zonder dat ze in de wet staan en aan het parlement zijn voorgelegd. Ze zijn vervat in noodverordeningen, die door de burgemeesters worden uitgevaardigd. Maar die zijn alleen bedoeld voor „een acute, onvoorziene crisissituatie” zoals die er onmiddellijk na de corona-uitbraak in Nederland was, schrijft Grapperhaus aan de Tweede Kamer.

Nu veel van de maatregelen langer blijven gelden, is er meer draagvlak nodig. „In een rechtsstaat kunnen noodverordeningen niet al te lang duren, mede met het oog op de voortdurende gevolgen voor de vrijheden en grondrechten van een ieder”, stelt Grapperhaus.

Op het voortduren van de noodverordeningen klinkt steeds meer kritiek van rechtsgeleerden en ook de onvrede in de Tweede Kamer groeit.

Telegraaf
Ook best tegenstrijdig. Als noodmaatregelen niet te lang mogen duren, is het dan een oplossing door ze vast te leggen in een wet!?

Begrijp echt niet dat dit kan en door de kamer zou kunnen komen.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 19:19:18 #209
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192911117
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 18:18 schreef _I het volgende:

[..]

Zal niet om de vraag gaan, meer om alle klimaatregels en aanpassingen die gedaan moeten worden. Er werd laatst ook al gesproken om het aantal reizen terug te brengen van 5 mln naar 4 mln.

Maar nonsense of niet, vind het verbazend dat het zo tussen neus en lippen door wordt genoemd alsof het al een feit is.
Zal wel los lopen allemaal. Niemand heeft er behoefte aan om werkgelegenheid te vernietigen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192911123
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:18 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat een eer. :@
Nee man, dankzij zulke posts is het allemaal wat beter in perspectief te plaatsen. Dikke hulde dus!
Ik heb er iig veel aan.
Go hard or go home
  zaterdag 2 mei 2020 @ 19:20:35 #211
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192911137
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 18:49 schreef _I het volgende:

[..]

Het nieuwe normaal is al redelijk normaal geworden.
Nou dan zal het wel aan mij liggen maar ik vind het nog niet redelijk normaal. Eerder abnormaal.

Niet meer onbezorgd naar buiten kunnen, altijd opletten wat je doet en wat een ander doet.
pi_192911138
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zal wel los lopen allemaal. Niemand heeft er behoefte aan om werkgelegenheid te vernietigen.
Zal afhangen van de eisen die de banken gaan stellen aan de lening voor KLM. Zullen het snel genoeg weten.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 19:21:03 #213
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192911142
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:19 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee man, dankzij zulke posts is het allemaal wat beter in perspectief te plaatsen. Dikke hulde dus!
Ik heb er iig veel aan.
Haha. Ja, da's waar. Ik werk het elke dag bij. Dat topic van GereDathan is trouwens, net als het algemene Positiviteitstopic over corona, erg prettig voor je gemoedstoestand.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192911168
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:20 schreef Markesh het volgende:

[..]

Nou dan zal het wel aan mij liggen maar ik vind het nog niet redelijk normaal. Eerder abnormaal.

Niet meer onbezorgd naar buiten kunnen, altijd opletten wat je doet en wat een ander doet.
Dat laatste hangt samen met de dreiging van het virus, niet met de maatregelen.

Het nieuwe normaal is iets wat "gemaakt" wordt door ons, het virus i.c.m. je eigen angst zorgen ervoor hoe jij over straat gaat.
pi_192911178
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:18 schreef _I het volgende:

[..]

Ook best tegenstrijdig. Als noodmaatregelen niet te lang mogen duren, is het dan een oplossing door ze vast te leggen in een wet!?

Begrijp echt niet dat dit kan en door de kamer zou kunnen komen.
Nu veel van de maatregelen langer blijven gelden, is er meer draagvlak nodig. „In een rechtsstaat kunnen noodverordeningen niet al te lang duren, mede met het oog op de voortdurende gevolgen voor de vrijheden en grondrechten van een ieder”, stelt Grapperhaus.

Waarom zijn diezelfde vrijheden niet in gevaar als je ze verankerd in een andere wet...

Gaat er door komen met een overgrote meerderheid.
pi_192911193
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:22 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Waarom zijn diezelfde vrijheden niet in gevaar als je ze verankerd in een andere wet...

Omdat de rechter deze dan wel kan toetsen ?

Overigens wil ook ik niet achter de voordeur gecontroleerd kunnen worden wie er allemaal binnenzit :{w

Ga weg joh.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2020 19:24:58 ]
pi_192911229
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:22 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Ziek dat het in zo'n korte tijd dan zover is gekomen.
pi_192911233
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:20 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat is maar net hoe je er mee omgaat.
Ik ga zonder zorgen naar buiten hoor.

Als iemand met een boog om me heen wilt lopen vind ik dat prima, maar voor mij hoeft 'ie niet te schuiven.

En dat doen steeds meer mensen niet, want ik zie nagenoeg niemand zich 'voorzichtig gedragen'.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2020 19:28:05 ]
  zaterdag 2 mei 2020 @ 19:30:33 #219
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192911307
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:26 schreef _I het volgende:

[..]

Ziek dat het in zo'n korte tijd dan zover is gekomen.
Het is wel een glijdende schaal, ja.
pi_192911367
In Spanje is die afstand regel ook een papieren regel zo te zien :D
pi_192911385
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:

Op 15 maart is de horeca gesloten. 2 à 3 weken later zie je dat de trend gekeerd wordt. Daarmee niet gezegd dat er een 1-op-1 verband is, maar er zal ongetwijfeld een effect geweest zijn.
Mensen liggen niet op de dag van de besmetting spoorslags in het ziekenhuis, daar zitten 1 a 2 weken tussen.

Dus degenen die op 15 maart ziek werden, zouden rond 25 maart in het ziekenhuis belanden.

De piek was dus hoe je het ook bekijkt al bereikt op het moment van de lockdown alsook op het moment dat de horeca sloot op 15 maart (plus 10 dgn incubatietijd):

pi_192911392
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is wel een glijdende schaal, ja.
Een grof schandaal. Zelf toegeven dat je fout zat op het vlak van bescherming van verzorgingstehuizen, inkopen testen, bescherming en veel te laat reageren.

En dan de grondwet willen aanpassen op dit vlak. Zonder de problemen te hebben opgelost die ze zelf hebben gecreëerd.
pi_192911405
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 18:30 schreef F.Sinatra het volgende:
Kreeg net foto van een vriend in Spanje. Daar ziet het er weer gezellig uit op straat ^O^

Overigens ook geen 1.5 gezeur daar. In ieder geval geen controle.
Statistisch gezien is het gewoon echt veel te vroeg voor Spanje om op die manier weer open te gaan met nog steeds duizenden nieuwe besmettingen en vele honderden doden per dag. Maar goed daar zullen ze over een paar weken dan wel achter komen.
pi_192911416
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:35 schreef _I het volgende:

[..]

Een grof schandaal. Zelf toegeven dat je fout zat op het vlak van bescherming van verzorgingstehuizen, inkopen testen, bescherming en veel te laat reageren.

En dan de grondwet willen aanpassen op dit vlak. Zonder de problemen te hebben opgelost die ze zelf hebben gecreëerd.
Vraag is, wat kun je hieraan doen?
pi_192911427
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Statistisch gezien is het gewoon echt veel te vroeg voor Spanje om op die manier weer open te gaan met nog steeds duizenden nieuwe besmettingen en vele honderden doden per dag. Maar goed daar zullen ze over een paar weken dan wel achter komen.
Net zoals wij met de drukte rondom Pasen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')