Nee Mediacourantquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vast Joop.nl maar dat mag je niet populistisch noemen. Populistisch is politiek gezien een rechts fenomeen gemaakt. Bestaat links niet natuurlijk.
Is dit erg?quote:
nee ze kan niet aantonen dat ze veel schade heeft door de Corona, mooi voor haar dusquote:
Waarom niet? Dat is exact wat we van ZZP'ers vragen om te doen, velen vinden het in het geval van ZZP'ers wel een goed idee. Maar zodra een BV zoals de onderneming van Nikkie Plessen of KLM last krijgt van de corona crisis moet er plotseling overheidssteun komen.quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waarom zou je met je eigen vermogen je bedrijf aan moeten vullen? Dat hoeft toch niemand die de NOW gebruikt?
Het idee is juist dat het overheidsgeld is zodat werknemers niet direct worden ontslagen maar er een gunstige regeling is om ze in dienst te houden.
Wat een populistisch artikel.
Een ZZP’er met een eenmanszaak of VOF is dan ook iets heel anders dan een BV.quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:15 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat is exact wat we van ZZP'ers vragen om te doen, velen vinden het in het geval van ZZP'ers wel een goed idee. Maar zodra een BV zoals de onderneming van Nikkie Plessen of KLM last krijgt van de corona crisis moet er plotseling overheidssteun komen.
De reactie van Roos Wouters in onderstaand artikel vat de boel goed samen wat mij betreft.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eun-ondernemers-tozo
Populistisch gelul van Roos. Haar belang valt in het niet bij een strategisch bedrijf als KLM. Mensen met een behoorlijk hoger IQ dan haar doen die analyses.quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:15 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat is exact wat we van ZZP'ers vragen om te doen, velen vinden het in het geval van ZZP'ers wel een goed idee. Maar zodra een BV zoals de onderneming van Nikkie Plessen of KLM last krijgt van de corona crisis moet er plotseling overheidssteun komen.
De reactie van Roos Wouters in onderstaand artikel vat de boel goed samen wat mij betreft.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eun-ondernemers-tozo
Beide zijn ondernemer, waarom dan wel van de een vragen om flexibel te zijn en van de ander niet?quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Een ZZP’er met een eenmanszaak of VOF is dan ook iets heel anders dan een BV.
Tuurlijk heeft KLM een grotere economische waarde dan een enkele zzp'er. Echter doen de grote ondernemingen er ook alles aan om zo min mogelijk belasting te betalen. Ik zou er niet gek van op kijken als ze procentueel minder belasting betalen dan de gemiddelde zzp'er.quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Populistisch gelul van Roos. Haar belang valt in het niet bij een strategisch bedrijf als KLM. Mensen met een behoorlijk hoger IQ dan haar doen die analyses.
ZZP'ers moeten eens dankbaar zijn. Ze betalen amper belasting en een werknemer die in de bijstand beland mag ook alles opeten.
Omdat bij de een er geen scheiding is tussen het privé vermogen en zakelijk vermogen en de ander wel.quote:Op donderdag 16 juli 2020 23:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Beide zijn ondernemer, waarom dan wel van de een vragen om flexibel te zijn en van de ander niet?
[..]
Tuurlijk heeft KLM een grotere economische waarde dan een enkele zzp'er. Echter doen de grote ondernemingen er ook alles aan om zo min mogelijk belasting te betalen. Ik zou er niet gek van op kijken als ze procentueel minder belasting betalen dan de gemiddelde zzp'er.
Wat mij betreft moeten BV's ook hun buffer aanspreken, zeker als daar bij een zzp'er vanuit wordt gegaan 'omdat ze ondernemer zijn en dus risico ingecalculeerd moeten hebben'.
De aandeelhouders vraag je zeker wel om geld, zij hebben grote belangen bij het voortbestaan van KLM. Als aandeelhouder profiteer je in goede tijden en er mag van de aandeelhouder verwacht worden dat ie dan ook bij springt als het voortbestaan van de organisatie op het spel staat.quote:Op donderdag 16 juli 2020 23:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat bij de een er geen scheiding is tussen het privé vermogen en zakelijk vermogen en de ander wel.
Je gaat toch ook niet Elbers of de aandeelhouders vragen om hun spaarrekening leeg te halen om KLM te redden?
Het ziet er somber uit, als je dit leest:quote:Op donderdag 9 juli 2020 13:10 schreef trustychords het volgende:
[..]
Juist. En langdurig minder omzet, afhankelijkheid van de internationale markt etc. Duurt allemaal even voor het zichtbaar wordt op de arbeidsmarkt. Al hoop ik natuurlijk dat het meevalt allemaal.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)lissementen-a4006303quote:Een tijdbom die nog voor het einde van het jaar ontploft. Zo omschrijft de internationale kredietverzekeraar Euler Hermes de vele faillissementen die Nederland en de rest van de wereld staan te wachten als gevolg van de coronacrisis. Nederland is als exportland extra kwetsbaar, stelt de kredietverzekeraar in een vrijdag vrijgegeven rapport. Nederland zit in de toptien van landen waar de sterkste toename van bedrijfssluitingen wordt verwacht.
Euler Hermes volgt de solvabiliteit van bedrijven nauwlettend. Als een onderneming failliet gaat, keert de kredietverzekeraar een vergoeding uit aan cliënten die daardoor facturen niet betaald krijgen. Volgens de analyses van Euler Hermes zal het aantal faillissementen eind 2021 35 procent hoger liggen dan eind 2019, voor de uitbraak van de pandemie.
En dan? Zeg je als aandeelhouder gewoon: Joo laat maar klappen dan, pak ik mijn verlies wel.quote:Op donderdag 16 juli 2020 23:13 schreef ArnosL het volgende:
[..]
De aandeelhouders vraag je zeker wel om geld, zij hebben grote belangen bij het voortbestaan van KLM. Als aandeelhouder profiteer je in goede tijden en er mag van de aandeelhouder verwacht worden dat ie dan ook bij springt als het voortbestaan van de organisatie op het spel staat.
Het moet eens afgelopen zijn met het afwentelen van lasten op de overheid en burger. Neem je verantwoordelijkheid als organisatie en als aandeelhouder.
Jawelquote:Op zaterdag 18 juli 2020 07:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En dan? Zeg je als aandeelhouder gewoon: Joo laat maar klappen dan, pak ik mijn verlies wel.
Belangrijke bedrijven moet je ondersteunen als land. Puur kapitalisme werkt nou eenmaal niet in mijn ogen.
KLM laten gaan heeft niet alleen gevolgen voor KLMquote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jawel
In de USA gaan ze allemaal in de WW en na de shit gaat men ermee verder en de eigenaar neemt jong en goedkoper personeel aan en geeft nieuwe aandelen uit aan de aandeelhouders
Hier stimuleert men om de afgezakten weer in dienst te nemen en het bedrijf met een extra lening op te zadelen
Ik ben er voor om de werknemers een coronabonus te geven maar niet aan bedrijven te sleutelen
laat KLM maar gaan en begin met een nieuwe KLEM
https://www.aandelencheck(...)uitstaande-aandelen/quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
KLM laten gaan heeft niet alleen gevolgen voor KLM
Dan is de vraag of de steun, wat volgens mij gewoon een lening is, niet goedkoper is dan KLM laten vallen.
https://tweakers.net/nieu(...)-sterk-toenemen.htmlquote:Game-industrie ziet verkopen in 2020 sterk toenemen
Door Bauke Schievink
Admin Mobile / Nieuwsposter
Beoordeel dit artikel • 18-07-2020 11:0323
De verkoop van games is dit jaar behoorlijk gegroeid ten opzichte van eerdere jaren. Zo werd in de maand juni in de Verenigde Staten 26 procent meer omzet gedraaid binnen de game-industrie dan een jaar eerder. De cijfers lijken ook van toepassing op Europa.
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben Smit ontslaan , die gladde homo
Springt wel een andere partij in dat gat.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
KLM laten gaan heeft niet alleen gevolgen voor KLM
Dan is de vraag of de steun, wat volgens mij gewoon een lening is, niet goedkoper is dan KLM laten vallen.
Ongetwijfeld.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Springt wel een andere partij in dat gat.
Boek jij altijd KLM of boek je de goedkoopste?quote:Op zondag 19 juli 2020 01:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
Maar worden we daar blij van is de vraag.
Geen nationale luchtvaartmaatschappij meer...
KLM heeft doorgaans de beste opties qua aansluitingen en directe vluchten, dus daar kom ik iig meestal op uit.quote:Op zondag 19 juli 2020 10:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Boek jij altijd KLM of boek je de goedkoopste?
https://nos.nl/liveblog/2(...)el-met-overheid.htmlquote:Australië: grootste begrotingstekort sinds WOII
Australië stevent af op het grootste begrotingsrecord sinds de Tweede Wereldoorlog. Op dit moment is het tekort 53 miljard euro en vermoedelijk loopt het nog verder op.
De krimp van de Australische economie in het tweede kwartaal van dit jaar zal zo'n 7 procent zijn, verwacht minister van Financiën Frydenberg. De werkloosheid stijgt verder, volgens prognoses tot ruim 9 procent aan het einde van dit jaar.
De corona-epidemie duwt het land in de eerste economische recessie in drie decennia. Het aantal besmettingen blijft stijgen. Gisteren werden 501 besmettingen gemeld, het hoogste aantal sinds het begin van de crisis, De miljoenenstad Melbourne is in lockdown. Vanaf vandaag moeten mensen daar verplicht een mondkapje dragen als ze naar buiten gaan.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)e-maanden-tijd-moet/quote:Nu corona onze economie dooreenschudt: moeten we ongerust zijn? Sneuvelen er straks veel banen, en komt het nog goed?
Van april tot juni heeft onze economie maar liefst twaalf procent slechter gepresteerd dan de maanden daarvoor. Als we vergelijken met vorig jaar verliezen we zelfs veertien procent. Allemaal door corona natuurlijk. Maar wat betekenen die cijfers voor u en voor mij? Welke banen zijn bedreigd? Moet de grote klap nog komen? Komt het ooit nog goed en zo ja wanneer? Drie thema's die we voorleggen aan Peter Vanden Houte, de hoofdeconomoom van ING.
Rony Van Gastel
09 min
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |