abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194109631
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vast Joop.nl maar dat mag je niet populistisch noemen. Populistisch is politiek gezien een rechts fenomeen gemaakt. Bestaat links niet natuurlijk.
Nee Mediacourant :)
pi_194114995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:36 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Is dit erg?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:17:24 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194116114
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Is dit erg?
nee ze kan niet aantonen dat ze veel schade heeft door de Corona, mooi voor haar dus

Kan de overheid daar weer iets moois mee doen , ontwikkelingshulp of weggeven aan Italië
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_194116342
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Is dit erg?
Het is erg dat alleen zij aan de schandpaal wordt genageld.
pi_194116802
Wat Ruben opschrijft is simpelweg dat de werkelijke omzetdaling een stuk minder is gebleken dan zijn aanvraag. Dat is niet "reageert op rel en stort noodsteun terug". Verder is "wij betalen miljoenen aan btw en de loonbelasting" ook wel een tikkeltje overdreven; zij maken het over ja en ze faciliteren die opbrengst, maar betalen doet iemand anders.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_194120845
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Waarom zou je met je eigen vermogen je bedrijf aan moeten vullen? Dat hoeft toch niemand die de NOW gebruikt?

Het idee is juist dat het overheidsgeld is zodat werknemers niet direct worden ontslagen maar er een gunstige regeling is om ze in dienst te houden.

Wat een populistisch artikel.
Waarom niet? Dat is exact wat we van ZZP'ers vragen om te doen, velen vinden het in het geval van ZZP'ers wel een goed idee. Maar zodra een BV zoals de onderneming van Nikkie Plessen of KLM last krijgt van de corona crisis moet er plotseling overheidssteun komen.

De reactie van Roos Wouters in onderstaand artikel vat de boel goed samen wat mij betreft.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)eun-ondernemers-tozo
  donderdag 16 juli 2020 @ 22:36:04 #258
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194121173
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:15 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Waarom niet? Dat is exact wat we van ZZP'ers vragen om te doen, velen vinden het in het geval van ZZP'ers wel een goed idee. Maar zodra een BV zoals de onderneming van Nikkie Plessen of KLM last krijgt van de corona crisis moet er plotseling overheidssteun komen.

De reactie van Roos Wouters in onderstaand artikel vat de boel goed samen wat mij betreft.

Een ZZP’er met een eenmanszaak of VOF is dan ook iets heel anders dan een BV.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194121453
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:15 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Populistisch gelul van Roos. Haar belang valt in het niet bij een strategisch bedrijf als KLM. Mensen met een behoorlijk hoger IQ dan haar doen die analyses.

ZZP'ers moeten eens dankbaar zijn. Ze betalen amper belasting en een werknemer die in de bijstand beland mag ook alles opeten.
pi_194121646
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Een ZZP’er met een eenmanszaak of VOF is dan ook iets heel anders dan een BV.
Beide zijn ondernemer, waarom dan wel van de een vragen om flexibel te zijn en van de ander niet?

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

Populistisch gelul van Roos. Haar belang valt in het niet bij een strategisch bedrijf als KLM. Mensen met een behoorlijk hoger IQ dan haar doen die analyses.

ZZP'ers moeten eens dankbaar zijn. Ze betalen amper belasting en een werknemer die in de bijstand beland mag ook alles opeten.
Tuurlijk heeft KLM een grotere economische waarde dan een enkele zzp'er. Echter doen de grote ondernemingen er ook alles aan om zo min mogelijk belasting te betalen. Ik zou er niet gek van op kijken als ze procentueel minder belasting betalen dan de gemiddelde zzp'er.

Wat mij betreft moeten BV's ook hun buffer aanspreken, zeker als daar bij een zzp'er vanuit wordt gegaan 'omdat ze ondernemer zijn en dus risico ingecalculeerd moeten hebben'.
  donderdag 16 juli 2020 @ 23:07:15 #261
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194121680
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 23:04 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Beide zijn ondernemer, waarom dan wel van de een vragen om flexibel te zijn en van de ander niet?
[..]

Tuurlijk heeft KLM een grotere economische waarde dan een enkele zzp'er. Echter doen de grote ondernemingen er ook alles aan om zo min mogelijk belasting te betalen. Ik zou er niet gek van op kijken als ze procentueel minder belasting betalen dan de gemiddelde zzp'er.

Wat mij betreft moeten BV's ook hun buffer aanspreken, zeker als daar bij een zzp'er vanuit wordt gegaan 'omdat ze ondernemer zijn en dus risico ingecalculeerd moeten hebben'.
Omdat bij de een er geen scheiding is tussen het privé vermogen en zakelijk vermogen en de ander wel.

Je gaat toch ook niet Elbers of de aandeelhouders vragen om hun spaarrekening leeg te halen om KLM te redden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194121782
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 23:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat bij de een er geen scheiding is tussen het privé vermogen en zakelijk vermogen en de ander wel.

Je gaat toch ook niet Elbers of de aandeelhouders vragen om hun spaarrekening leeg te halen om KLM te redden?
De aandeelhouders vraag je zeker wel om geld, zij hebben grote belangen bij het voortbestaan van KLM. Als aandeelhouder profiteer je in goede tijden en er mag van de aandeelhouder verwacht worden dat ie dan ook bij springt als het voortbestaan van de organisatie op het spel staat.

Het moet eens afgelopen zijn met het afwentelen van lasten op de overheid en burger. Neem je verantwoordelijkheid als organisatie en als aandeelhouder.
pi_194136918
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:10 schreef trustychords het volgende:

[..]

Juist. En langdurig minder omzet, afhankelijkheid van de internationale markt etc. Duurt allemaal even voor het zichtbaar wordt op de arbeidsmarkt. Al hoop ik natuurlijk dat het meevalt allemaal.
Het ziet er somber uit, als je dit leest:
quote:
Een tijdbom die nog voor het einde van het jaar ontploft. Zo omschrijft de internationale kredietverzekeraar Euler Hermes de vele faillissementen die Nederland en de rest van de wereld staan te wachten als gevolg van de coronacrisis. Nederland is als exportland extra kwetsbaar, stelt de kredietverzekeraar in een vrijdag vrijgegeven rapport. Nederland zit in de toptien van landen waar de sterkste toename van bedrijfssluitingen wordt verwacht.

Euler Hermes volgt de solvabiliteit van bedrijven nauwlettend. Als een onderneming failliet gaat, keert de kredietverzekeraar een vergoeding uit aan cliënten die daardoor facturen niet betaald krijgen. Volgens de analyses van Euler Hermes zal het aantal faillissementen eind 2021 35 procent hoger liggen dan eind 2019, voor de uitbraak van de pandemie.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)lissementen-a4006303
  zaterdag 18 juli 2020 @ 07:46:17 #264
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194139647
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 23:13 schreef ArnosL het volgende:

[..]

De aandeelhouders vraag je zeker wel om geld, zij hebben grote belangen bij het voortbestaan van KLM. Als aandeelhouder profiteer je in goede tijden en er mag van de aandeelhouder verwacht worden dat ie dan ook bij springt als het voortbestaan van de organisatie op het spel staat.

Het moet eens afgelopen zijn met het afwentelen van lasten op de overheid en burger. Neem je verantwoordelijkheid als organisatie en als aandeelhouder.
En dan? Zeg je als aandeelhouder gewoon: Joo laat maar klappen dan, pak ik mijn verlies wel.

Belangrijke bedrijven moet je ondersteunen als land. Puur kapitalisme werkt nou eenmaal niet in mijn ogen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zaterdag 18 juli 2020 @ 09:16:22 #265
323876 michaelmoore
pi_194140141
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 07:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En dan? Zeg je als aandeelhouder gewoon: Joo laat maar klappen dan, pak ik mijn verlies wel.

Belangrijke bedrijven moet je ondersteunen als land. Puur kapitalisme werkt nou eenmaal niet in mijn ogen.
Jawel

In de USA gaan ze allemaal in de WW en na de shit gaat men ermee verder en de eigenaar neemt jong en goedkoper personeel aan en geeft nieuwe aandelen uit aan de aandeelhouders

Hier stimuleert men om de afgezakten weer in dienst te nemen en het bedrijf met een extra lening op te zadelen

Ik ben er voor om de werknemers een coronabonus te geven maar niet aan bedrijven te sleutelen
laat KLM maar gaan en begin met een nieuwe KLEM
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_194140297
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jawel

In de USA gaan ze allemaal in de WW en na de shit gaat men ermee verder en de eigenaar neemt jong en goedkoper personeel aan en geeft nieuwe aandelen uit aan de aandeelhouders

Hier stimuleert men om de afgezakten weer in dienst te nemen en het bedrijf met een extra lening op te zadelen

Ik ben er voor om de werknemers een coronabonus te geven maar niet aan bedrijven te sleutelen
laat KLM maar gaan en begin met een nieuwe KLEM

KLM laten gaan heeft niet alleen gevolgen voor KLM ;)
Dan is de vraag of de steun, wat volgens mij gewoon een lening is, niet goedkoper is dan KLM laten vallen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 18 juli 2020 @ 09:45:49 #267
323876 michaelmoore
pi_194140434
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dan is de vraag of de steun, wat volgens mij gewoon een lening is, niet goedkoper is dan KLM laten vallen.
https://www.aandelencheck(...)uitstaande-aandelen/

500 miljoen aandelen x koers 5 euro koop je voor 2 miljard het hele bedrijf

en dan geef je 3,4 miljard steun ???

Kun je beter alles laten en een nieuwe KLEM starten zonder AF , of alles doorknippen en AF
vliegtuigen verkopen en ben Smit ontslaan , die gladde homo

Sentimenteel geklets daar is niemand bij gebaat
pi_194145634
quote:
Game-industrie ziet verkopen in 2020 sterk toenemen

Door Bauke Schievink
Admin Mobile / Nieuwsposter
Beoordeel dit artikel • 18-07-2020 11:0323
De verkoop van games is dit jaar behoorlijk gegroeid ten opzichte van eerdere jaren. Zo werd in de maand juni in de Verenigde Staten 26 procent meer omzet gedraaid binnen de game-industrie dan een jaar eerder. De cijfers lijken ook van toepassing op Europa.
https://tweakers.net/nieu(...)-sterk-toenemen.html
  zaterdag 18 juli 2020 @ 17:08:33 #269
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194145943
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ben Smit ontslaan , die gladde homo
:D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194145978
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Springt wel een andere partij in dat gat.
pi_194154195
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 17:10 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Springt wel een andere partij in dat gat.
Ongetwijfeld.
Maar worden we daar blij van is de vraag.
Geen nationale luchtvaartmaatschappij meer...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_194156422
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 01:13 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ongetwijfeld.
Maar worden we daar blij van is de vraag.
Geen nationale luchtvaartmaatschappij meer...
Boek jij altijd KLM of boek je de goedkoopste?
  zondag 19 juli 2020 @ 10:31:58 #273
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194156510
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:22 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Boek jij altijd KLM of boek je de goedkoopste?
KLM heeft doorgaans de beste opties qua aansluitingen en directe vluchten, dus daar kom ik iig meestal op uit.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194230053
quote:
Australië: grootste begrotingstekort sinds WOII
Australië stevent af op het grootste begrotingsrecord sinds de Tweede Wereldoorlog. Op dit moment is het tekort 53 miljard euro en vermoedelijk loopt het nog verder op.

De krimp van de Australische economie in het tweede kwartaal van dit jaar zal zo'n 7 procent zijn, verwacht minister van Financiën Frydenberg. De werkloosheid stijgt verder, volgens prognoses tot ruim 9 procent aan het einde van dit jaar.

De corona-epidemie duwt het land in de eerste economische recessie in drie decennia. Het aantal besmettingen blijft stijgen. Gisteren werden 501 besmettingen gemeld, het hoogste aantal sinds het begin van de crisis, De miljoenenstad Melbourne is in lockdown. Vanaf vandaag moeten mensen daar verplicht een mondkapje dragen als ze naar buiten gaan.
https://nos.nl/liveblog/2(...)el-met-overheid.html
pi_194328295
quote:
Nu corona onze economie dooreenschudt: moeten we ongerust zijn? Sneuvelen er straks veel banen, en komt het nog goed?

Van april tot juni heeft onze economie maar liefst twaalf procent slechter gepresteerd dan de maanden daarvoor. Als we vergelijken met vorig jaar verliezen we zelfs veertien procent. Allemaal door corona natuurlijk. Maar wat betekenen die cijfers voor u en voor mij? Welke banen zijn bedreigd? Moet de grote klap nog komen? Komt het ooit nog goed en zo ja wanneer? Drie thema's die we voorleggen aan Peter Vanden Houte, de hoofdeconomoom van ING.

Rony Van Gastel
09 min
https://www.vrt.be/vrtnws(...)e-maanden-tijd-moet/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')