abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192903197

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Go hard or go home
  zaterdag 2 mei 2020 @ 09:02:01 #2
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192903203
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 08:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat treft, die heb ik 2 of 3 keer gehad... :')

Sowieso twee keer bij defensie maar of ik hem als kind gehad heb weet ik niet...

Wel weer slecht nieuws voor de antivaxxers...
Ik heb hem ook een keer extra gehad ivm veldwerk in de tropen *O*

Echte antivaxxers die bereikt dit nieuws niet want die accepteren de reguliere mediakanalen niet want die worden betaald door big pharma of weet ik het. : ') Die shoppen gewoon hun waarheid elders bij elkaar.

Wat dat betreft hoop ik dat als er een vaccin komt a) een hoop mensen die eerder in de anti-hoek zaten wakker geschud zijn door deze crisis en hun kinderen/zichzelf wel laten inenten en b) dat als het aandeel dwarse debielen te hoog is, het op de één of andere manier verplicht wordt gesteld. Helemaal klaar met "ja maar mijn mening dus ik mag meebeslissen over de volksgezondheid".
pi_192903221
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 08:05 schreef Noek het volgende:
Nieuwe dag,weer iets met mogelijk nieuws.
Omdat de ouderen geen bmr-vaccinaties hebben gehad, verloopt hun beeld niet mild. Dat lijkt me vrij mild uitgedrukt ook.

https://nos.nl/artikel/23(...)vid-19-infectie.html
Dit heb ik naar mijn weten al eerder gemeld, omdat ik het vreemd vond dat het sterfte aantal per land zo veel verschilde ondanks dat de omstandigheden het zelfde waren, volgens mij nog gevraagd of iemand overzicht had vaccinaties per land.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192903235
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit heb ik naar mijn weten al eerder gemeld, omdat ik het vreemd vond dat het sterfte aantal per land zo veel verschilde ondanks dat de omstandigheden het zelfde waren, volgens mij nog gevraagd of iemand overzicht had vaccinaties per land.
Had je dat vermoeden of heb je dat ergens gelezen?
Vraag me af of ze nu niet snel een rondje kunnen maken in tehuizen.
Go hard or go home
  Spellchecker zaterdag 2 mei 2020 @ 09:07:06 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192903236
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hier ben ik ook erg benieuwd naar ....
Het aantal vaccinaties per land en het aantal vaccinaties onder de corona-patienten/-doden.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 09:07:19 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192903237
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 08:13 schreef danos het volgende:

[..]

Dat weet je en waarom gaat die drol er dan zitten, al die wetenschappers geilen op de aandacht. En daarom roepen ze maar wat, dat is het hele verrotte aan het academische stelsel er is een foute prikkel om te scoren. Niet iedereen doet dat maar velen laten ethiek en de fundamenten van de wetenschap volledig varen voor het eigen ego.

Wetenschappers zitten voor mij tegenwoordig onder het aanziensniveau van ambtenaren.
Hou toch op, er zijn in Nederland duizenden, misschien wel tienduizenden wetenschappers. Slechts een fractie hebben we op tv gezien en een deel was dat vanuit hun functie ook gewoon verplicht. De enige die past binnen jouw geschetste beeld is Ab Osterhaus. De rest heb ik niet kunnen betrappen op ‘geilen op aandacht’.
pi_192903251
Ik twijfel of het gepost heb, maar ben er al vroeg actief op gaan zoeken:

zaterdag 2 mei 2020 @ 09:08:55 #8
68638 Zwansen
pi_192903255
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Had je toen ook een ticket to the tropics?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 mei 2020 @ 09:12:30 #9
426493 crew  PippenScottie
pi_192903278
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Echte antivaxxers die bereikt dit nieuws niet want die accepteren de reguliere mediakanalen niet want die worden betaald door big pharma of weet ik het. : ') Die shoppen gewoon hun waarheid elders bij elkaar.

Wat dat betreft hoop ik dat als er een vaccin komt a) een hoop mensen die eerder in de anti-hoek zaten wakker geschud zijn door deze crisis en hun kinderen/zichzelf wel laten inenten en b) dat als het aandeel dwarse debielen te hoog is, het op de één of andere manier verplicht wordt gesteld. Helemaal klaar met "ja maar mijn mening dus ik mag meebeslissen over de volksgezondheid".
Ik denk dat jij een te hoge pet ophebt van anti-vaxxers.

Als inderdaad blijkt dat het niet hebben gehad van het bmr-vaccin leidt tot aanzienlijk mildere klachten, krijg je deze redenering:

De Bilderberg/NWO/illuminati hebben het Corona virus losgelaten als propaganda voor hun vaccins waarmee ze de wereld willen controleren.
Ze willen hiermee de anti-vaxxers, die als enige de waarheid weten, uitroeien en de twijfelaars onder hun controle krijgen.

Het is spijtig, maar met een significant deel van de maatschappij kan niet normaal worden gecommuniceerd.
My friends all drive horses
pi_192903282
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:08 schreef raptorix het volgende:
Ik twijfel of het gepost heb, maar ben er al vroeg actief op gaan zoeken:

[ afbeelding ]
18-03-2020

Onderzoek naar tbc-vaccin tegen het coronavirus

Was die week ook gewoon in het nieuws, dus niet heel vreemd dat je er op gezocht hebt.
pi_192903323
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:13 schreef _I het volgende:

[..]

18-03-2020

Onderzoek naar tbc-vaccin tegen het coronavirus

Was die week ook gewoon in het nieuws, dus niet heel vreemd dat je er op gezocht hebt.
Dat kan zijn, maar ik weet nog goed dat ik er begon over na te denken, namelijk, wat maakt een mogelijk verschil tussen landen die ogenschijnlijk de zelfde maatregelen nemen, maar toch onevenredig hard worden getroffen, ik ben absoluut geen medicus, maar mijn werk bestaat voornamelijk uit vergelijkbare situaties, heel simpel gezegd: waarom gaat het ergens fout, en ik onderzoek dat op basis van data, en daar ben ik vrij creatief in.
pi_192903349
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat kan zijn, maar ik weet nog goed dat ik er begon over na te denken, namelijk, wat maakt een mogelijk verschil tussen landen die ogenschijnlijk de zelfde maatregelen nemen, maar toch onevenredig hard worden getroffen, ik ben absoluut geen medicus, maar mijn werk bestaat voornamelijk uit vergelijkbare situaties, heel simpel gezegd: waarom gaat het ergens fout, en ik onderzoek dat op basis van data, en daar ben ik vrij creatief in.
Kan niet spreken over wat er in je hoofd gebeurt, maar die week was het overal in het nieuws en hier werden meerdere gesprekken gevoerd, oa. met @Pumpalov

Doet niets af aan jouw creativiteit of persoonlijke situatie. :s)
pi_192903361
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:20 schreef _I het volgende:

[..]

Kan niet spreken over wat er in je hoofd gebeurt, maar die week was het overal in het nieuws en hier werden meerdere gesprekken gevoerd, oa. met @:pumpalov

Doet niets af aan jouw creativiteit of persoonlijke situatie. :s)
Geen idee, ik kan me niet herinneren dat ik het hier verder besproken heb, maar is ook niet zo heel belangrijk.
pi_192903395
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geen idee, ik kan me niet herinneren dat ik het hier verder besproken heb, maar is ook niet zo heel belangrijk.
Haha, idd. Belangrijker zou zijn als we met een bekend prikje bepaalde groepen alsnog kunnen beschermen en weer gewoon gewoon kunnen doen.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 09:25:06 #15
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192903406
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:12 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik denk dat jij een te hoge pet ophebt van anti-vaxxers.

Als inderdaad blijkt dat het niet hebben gehad van het bmr-vaccin leidt tot aanzienlijk mildere klachten, krijg je deze redenering:

De Bilderberg/NWO/illuminati hebben het Corona virus losgelaten als propaganda voor hun vaccins waarmee ze de wereld willen controleren.
Ze willen hiermee de anti-vaxxers, die als enige de waarheid weten, uitroeien en de twijfelaars onder hun controle krijgen.

Het is spijtig, maar met een significant deel van de maatschappij kan niet normaal worden gecommuniceerd.
Ik vraag me af hoe significant dit deel is. In mijn omgeving zitten de antivaxxers of in de zweefteefhoek, dan heb je de enigszins verwante bakfietsbrigade en dan heb je nog de aluhoedjes-brigade. Die laatste is niet te bereiken want die beredeneren alles terug in hun straatje, op het ziekelijke af.

Die eerste twee groepen zijn een typisch gevolg van de huidige veilige, luxe samenleving die we hebben, waarin je veilig gekke denkbeelden kunt koesteren en bij elkaar kunt verzinnen. De reality check die die mensen nu krijgen nu de wereld maar van één vaccinatie verstoken is, zet ze weer met de voeten op de grond. "Oh ja, daarom staan ze in Gabon dagen in de rij voor een prik voor hun kind, de rest hebben ze dood zien gaan."
  zaterdag 2 mei 2020 @ 09:27:43 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192903427
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:23 schreef _I het volgende:

[..]

Haha, idd. Belangrijker zou zijn als we met een bekend prikje bepaalde groepen alsnog kunnen beschermen en weer gewoon gewoon kunnen doen.
Op zich geen gek idee. Het tbc-vaccin blijkt het immuunsysteem te boosten tegen o.a. Corona. Er is ook een theorie dat populaties waarin de pest ooit huis heeft gehouden een lagere kans op besmetting en een minder agressief ziektebeeld van HIV geeft, vandaar (een deel van) het verschil in de epidemie tussen Afrika en Europa.
  Moderator zaterdag 2 mei 2020 @ 09:31:31 #17
5428 crew  miss_sly
pi_192903462
Interessant gegeven.
Wat ik me dan afvraag (als volledige leek) waarom de bmr-vaccinatie dan wel zou kunnen leiden tot een milder verloop, maar het hebben doorlopen van de kinderziektes niet. Want veel van de ouderen die de betreffende vaccinatie niet hebben gehad, zullen de ziektes wel hebben doorlopen.

Iemand een idee waarom dat zou kunnen zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192903466
4.000 miljard naar het "groene normaal"

VK

Was het nog maar BNW.
pi_192903494
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Interessant gegeven.
Wat ik me dan afvraag (als volledige leek) waarom de bmr-vaccinatie dan wel zou kunnen leiden tot een milder verloop, maar het hebben doorlopen van de kinderziektes niet. Want veel van de ouderen die de betreffende vaccinatie niet hebben gehad, zullen de ziektes wel hebben doorlopen.

Inhoudelijk niet, maar er zal een reden zijn dat je de vaccinatie 2 x krijgt in je leven en daarna pas grotendeels beschermd bent.

Denk dat 1 x de ziekte doormaken, 60 jaar geleden, misschien minder is dan 2 vaccinaties. En heeft iedereen die niet gevaccineerd is alle drie de ziektes gehad, met een voldoende blijvende immuun reactie!?

Maar hopelijk komt er zo een medisch iemand voorbij voor je. :)
  zaterdag 2 mei 2020 @ 09:35:03 #20
68638 Zwansen
pi_192903502
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:31 schreef _I het volgende:
4.000 miljard naar het "groene normaal"

VK

Was het nog maar BNW.
Perfect moment om hier werk van te gaan maken. _O_
pi_192903505
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Op zich geen gek idee. Het tbc-vaccin blijkt het immuunsysteem te boosten tegen o.a. Corona. Er is ook een theorie dat populaties waarin de pest ooit huis heeft gehouden een lagere kans op besmetting en een minder agressief ziektebeeld van HIV geeft, vandaar (een deel van) het verschil in de epidemie tussen Afrika en Europa.
Liever dat dan zo'n nieuw brouwsel en een vaccinatiepaspoort.
pi_192903511
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Perfect moment om hier werk van te gaan maken. _O_
Tuurlijk. Als er een moment is om je agenda 2030 te realiseren is het nu wel!
  Moderator zaterdag 2 mei 2020 @ 09:39:35 #23
5428 crew  miss_sly
pi_192903541
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:34 schreef _I het volgende:

[..]

Inhoudelijk niet, maar er zal een reden zijn dat je de vaccinatie 2 x krijgt in je leven en daarna pas grotendeels beschermd bent.

Denk dat 1 x de ziekte doormaken, 60 jaar geleden, misschien minder is dan 2 vaccinaties. En heeft iedereen die niet gevaccineerd is alle drie de ziektes gehad, met een voldoende blijvende immuun reactie!?

Maar hopelijk komt er zo een medisch iemand voorbij voor je. :)
Vraag is dan inderdaad of je alle drie de kinderziektes gehad zou moeten hebben en in welke mate. Als ik me niet vergis is het met (een aantal) kinderziektes ook zo dat je het in een behoorlijke mate gehad moet hebben om het niet een tweede keer te kunnen krijgen.

En inderdaad, wat Noek ook al aanhaalde: kun je geen inhaalslag doen dan bij alle mensen die die vaccinatie niet gehad hebben en nu nog niet ziek zijn (geweest).
  zaterdag 2 mei 2020 @ 09:39:43 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192903543
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Interessant gegeven.

Dat is de vraag. Wellicht zit het hem daarin?
  Moderator zaterdag 2 mei 2020 @ 09:42:00 #25
5428 crew  miss_sly
pi_192903564
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is de vraag. Wellicht zit het hem daarin?
Vroeger was het wel heel gebruikelijk dat je alle kinderziektes kreeg. als er iemand ziek was, kon je donder op zeggen dat de rest van de kinderen in de omgeving in rap tempo volgde. dus ik denk dat je best aan kan nemen dat een aanzienlijk deel van de ouderen (60-65+) deze ziektes doorlopen heeft. Blijft een aanname vooralsnog, dat wel :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')