Zekers! En zolang je grote bijeenkomsten nog even niet toelaat, zullen grote uitbraken ook niet zo snel gebeuren.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Contact-tracing zou wel kunnen als het beperkt blijft tot af en toe een lokaal uitbraakje.
Jammer dat zijn deskundigheid in de wind is geslagen. Hij waarschuwde hier in Jan febr. Al voor.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, dat is van het Twitter-draadje dat ik van de week postte, waar weinig interesse voor was. Hij legt het inderdaad heel goed uit. Wist niet dat hij ook bij Op1 is geweest.
Dat laatste ben ik sowieso met je eens. dat had iedereen al lang kunnen doen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
600 is een getal dat door de experts, zoals Gommers, wordt genoemd. Ik neem aan dat hij weet waar hij eht over heeft en dat dat dus een goede basis is.
Contract tracing kan ook zonder app. Een (digitaal) aantekenboekje voor iedereen. Lang niet iedereen zal dat perfect bijhouden, maar ook lang niet iedereen gaat een app gebruiken. Het maakt in ieder geval dat je niet bij iedere nieuwe besmetting al heel erg achterloopt, maar dat traacing wat gemakkelijker kan worden.
Ik heb hier ook de onderzoeken al vrij snel gepost dat 3 weken eerder reageren 96% van de gevallen scheelt.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:09 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Jammer dat zijn deskundigheid in de wind is geslagen. Hij waarschuwde hier in Jan febr. Al voor.
Mot kan zich bezig hier mee bezig houden ipv elke avond komen wouwelen bij Jinek over de IRC’s als je er op tijd bij bent hoef je je helemaal niet druk te maken over IRC’s
Heel belangrijk. Heb ik hier al vaker aan gegeven. Wat hij zegt, het volgen van besmetten. Allemaal in quarantaine en controleren. Testen. Dat is de enige manier om dit virus in te bannen. Niet die Ic’s
Eens. Ik denk ook, dat dit de meest realistische optie is. Mensen moeten elkaar in kleinere groepjes wel gewoon weer kunnen gaan opzoeken. Dat kun je niet nog maanden lang blijven tegenhouden.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:08 schreef _I het volgende:
[..]
Zekers! En zolang je grote bijeenkomsten nog even niet toelaat, zullen grote uitbraken ook niet zo snel gebeuren.
In veel landen hebben we geen idee wat daar allemaal afspeelt nu, ze hebben daar ook niet de voorzieningen om te testen, enkel de paar procent elite heeft daar toegang tot testen en goede zorg.quote:Oppositie Tanzania eist actie na overlijden minister en parlementariërs
De grootste oppositiepartij in Tanzania roept op tot een directe schorsing van het parlement en een verplichte coronatest voor parlementariërs en hun familie. De afgelopen elf dagen zijn een minister en twee parlementariërs overleden, zonder dat de regering bekendmaakte wat de doodsoorzaak was.
"We betreuren dat er nog steeds parlementsleden en andere Tanzanianen omkomen door covid-19", zegt oppositieleider Freeman Mbowe volgens nieuwssite Al Jazeera. Mbowe vindt dat de regering, onder leiding van president John Magufuli, zijn kop in het zand steekt.
Scholen en universiteiten in het Afrikaanse land zijn gesloten, maar de president roept burgers wel op om door te werken. Ook spoort hij mensen aan om naar de kerk of moskee te blijven gaan.
Volgens overheidscijfers telt Tanzania 480 coronapatiënten en 16 doden. Die getallen vormen volgens Al Jazeera de enige corona-update van de afgelopen negen dagen.
Ja dat snap ik, als complicatie van de mazelen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:40 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Vooral eerst. De bof is zeer besmettelijk. Heb dat gehad in 1956. Mocht toen niet bij de buren met andere buurt kinderen naar de intocht van Sinterklaas voor Tv kijken.
In 1957 heb sepsis de meningitis gehad. Dat jochie wat je schrijft is dus niet doof geworden van de mazelen maar van de sepsis.
Ik hoop dat meer mensen zoals jij uit tijden waarin vaccins niet beschikbaar waren naar buiten komen om de generatie die zonder (veel) van dit soort verhalen zijn opgegroeid wakker te schudden.quote:Ik hoor daar door aan één kant slecht tot bijna niet meer.
Ik ben toen , ja in 1957 ingeënt voor bof mazelen en kinkhoest. Ook voor TBC heb toen twee weken op sterven gelegen. Gelukkig werd ik door een geweldige kinderarts behandeld. Dr de Voogd. Ben die man nog altijd dankbaar. In 1963 werd bij mijn moeder TBC geconstateerd. Wij het hele gezin werden toen ingeënt tegen TBC echter bij mij kwam een negative reactie. Omdat ik in 1957 daar al voor was ingeënt. Ik had dus antistoffen. Het onderzoek wat met nu doet in het Radboud umc en UMC dis dus geënt op een link te leggen naar sepsis TBC en Corona. Verplegend personeeel , meen 1500 , is daar al mee ingeënt , BCG spuit.
Nu doet men een test met 1500 65+. Echter de ene helft krijgt BCG en de andere een placebo. Wil dus een BCG spuit hebben echter dit gaat bij loting. Daarom heb ik er van afgezien. Eveneens omdat ik onlangs een cortison spuit in mijn schouder heb gehad.
Hoop iig dat men hier enig resultaat mee zal boeken. Duurt echter nog zeker een half jaar eer resultaten bekend zijn.
Nee ben absoluut niet voor groepsimmuniteit. Das veel te gevaarlijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:12 schreef _I het volgende:
[..]
Ik heb hier ook de onderzoeken al vrij snel gepost dat 3 weken eerder reageren 96% van de gevallen scheelt.
Maar als je idee groepsimmuniteit is boeit het je niet wat je kan voorkomen. Want je wilt dat het rondgaat. Grote denkfout geweest die miljarden heeft gekost.
Wat zijn ze toch extreem onze klimaat gekkies. We zitten in een crisis waar duizenden mensen doodgaan. En hun kunnen maar aan 1 ding denken.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Perfect moment om hier werk van te gaan maken.
Ow een demonstratie bedoel je?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Van een vaccinatie-vrije wereld, die demo is nu gaande.
Zoals ik al zei, we proberen wat uit en we hopen maar dat het goed komt.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:01 schreef Gunner het volgende:
RIVM-experts: 'We weten nog te weinig om exitstrategie te kunnen bepalen'
Het baart me zorgen dat er geen exit-strategie is.
Roken als een ketter en zuipen als een tempelier. Niet de beste combo voor je stem, zeker niet als je ook nog eens 3 dagen aan een stuk straallazarus staat te schreeuwen en te lallen met carnavalquote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zelfde hier, nu rook ik ook als een ketter, en was nota bene me eerste avondje carnaval ooit.
600 mensen (ongeveer) op de IC houden, betekent dat je ook > 1000 mensen in het ziekenhuis hebt, en > 10.000 besmettelijke mensen minimaal op elk tijdstip. Daarbij verlies je zo weer de controle, die er al nooit was.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eens. Ik denk ook, dat dit de meest realistische optie is. Mensen moeten elkaar in kleinere groepjes wel gewoon weer kunnen gaan opzoeken. Dat kun je niet nog maanden lang blijven tegenhouden.
Garad kijk aub even op 1 van gisterenavond terug . Slagter legt het haarfijn uit.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, als complicatie van de mazelen.
[..]
Ik hoop dat meer mensen zoals jij uit tijden waarin vaccins niet beschikbaar waren naar buiten komen om de generatie die zonder (veel) van dit soort verhalen zijn opgegroeid wakker te schudden.
Daarnaast mag er echt meer aandacht komen op het onderwijs voor tegengas voor de lulverhalen en complottheorieën zodat de generatie daarna ook gewapend wordt tegen de Jomanda's en David Ickes van deze wereld.
Dezelfde principes van wetenschappelijke kennis en zelf kunnen nadenken kun je overal toepassen, dus ook bij religieuze indoctrinatie dus hiermee kun je al heel veel winst behalen.
Justem.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:15 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Nee ben absoluut niet voor groepsimmuniteit. Das veel te gevaarlijk.
Als ze twee weken eerder. Ja als, maar dat is wel de realiteit zie Taiwan. Geen carnaval. Dan had je dat virus kunnen tegen houden en was het niet zo massaal uitgebroken.
Dat dus.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:18 schreef _I het volgende:
Het is een dom idee, waar we snel vanaf moeten.
Hij zegt toch doden door covid19. Niet oversterfte of een ieder die dood is gegaan en waarvan ze denken dat deze covid had.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:00 schreef Momo het volgende:
[..]
De oversterfte ligt eerder rond de 10.000. Officieel dodental staat op 5000.
Maar idd met de gegevens van nu kunnen we zorgen dat er weer een uitbraak komt.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:19 schreef _I het volgende:
[..]
Justem.
Terug in de tijd kan je niet. Maar met de huidige trends kan je wel terug naar dezelfde omstandigheden en het opnieuw proberen.
Nice onze toekomst (deels) opgeven voor onrendabelen jongeren of oudjes.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:22 schreef Tijn het volgende:
Het huidige "plan" is dus om alles te laten zoals het nu is en te wachten tot er een vaccin is? Kan nog wel even duren dan
Ik heb eerder het idee dat het plan is om met de kaasschaaf maatregelen te gaan versoepelen en te hopen dat we onder de kritische ziekenhuizengrens blijven. Voor zo lang als het duurt.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:22 schreef Tijn het volgende:
Het huidige "plan" is dus om alles te laten zoals het nu is en te wachten tot er een vaccin is? Kan nog wel even duren dan
Het schiet te kort op het blijven volhouden aan zonder symptomen niet besmettelijk.quote:"Tegelijkertijd moet je je realiseren dat met deze aanpak de verspreiding bij de uitbreiding toch is toegenomen, niet alleen in Nederland, maar in alle landen. Dus blijkbaar schiet het dus toch ergens tekort als simpele aanpak om alles weer op te lossen. En op welke onderdelen dat tekortschiet, dat moeten we nu zo goed mogelijk in beeld krijgen. Maar een van de dingen is dat als er te veel besmettingen zijn, en als het virus zich gedraagt onder de medische radar, bijvoorbeeld omdat het maar heel weinig klachten geeft, zo'n aanpak van herkenning en tracering heel ingewikkeld kan zijn."
Dan gaat nog wel ff duren ja. Ik denk dat we blij mogen zijn als er volgend jaar zomer een oplossing is in de vorm van werkend medicijn en een vaccin.quote:
Met het opsporen, ja daar heb je dus weer testen voor nodig, van besmette personen en die in quarantaine te plaatsen kun je het zeer zeker indammen. Er lopen dan ook geen mensen meer rond die besmet zijn. Wel. Hup in quarantaine. Volgen. Maar door nu al iets open te gooien terwijl je totaal geen zicht hebt op het aantal besmettingen is vragen om een nieuwe misschien wel grotere uitbraak.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:22 schreef Tijn het volgende:
Je slaat de spijker op zijn kopquote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Het schiet te kort op het blijven volhouden aan zonder symptomen niet besmettelijk.
Als er al teruggegaan kan worden naar contactonderzoek bij bekende besmettingen dan moeten er in tegenstelling tot eerst heel wat dingen anders. Bijvoorbeeld alle huisgenoten, ziek of niet ziek, gewoon in quarantaine. En als na dag 10 de 2de van dat gezin ziek wordt dan moeten die 14 dagen quarantaine van dat gezin opnieuw beginnen te tellen.
Dat is allemaal niet gedaan in het begin, want niet ziek, geen symptomen, niet besmettelijk, dus doe vooral je ding, ga lekker naar buiten en de winkels en iedereen besmetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |