https://www.nu.nl/cultuur(...)financiele-nood.htmlquote:Het Anne Frank Huis, dat zondag zestig jaar bestaat, meldt in financiële nood te zitten en vraagt om donaties.
Volgens Ronald Leopold, algemeen directeur van de Anne Frank Stichting, is nog onduidelijk wanneer en hoe het museum weer open kan. "Wij zijn een onafhankelijk, niet-gesubsidieerd museum. Om de nagedachtenis van Anne Frank en de daaraan verbonden missie van haar vader te kunnen blijven uitdragen, hebben wij financiële steun hard nodig."
"We doen daarom een beroep op alle mensen die onze organisatie en ons educatieve werk een warm hart toedragen: doe een donatie en steun ons", aldus Leopold.
Otto Frank (te zien op de foto met drie leden van het eerste bestuur van de Anne Frank Stichting), de vader van Anne, stond aan de basis van het behoud en de openstelling van het Anne Frank Huis. Het museum trok in de eerste jaren enkele tienduizenden bezoekers. Vorig jaar waren het er 1,3 miljoen.
Zou je idd gaan denken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:59 schreef Zipportal het volgende:
Blijft flink wat achter de strijkstok achter.
Dat geld is natuurlijk allang afgeroomd.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:00 schreef Gunner het volgende:
Je zou denken dat ze met al die subsidies en toegangsprijzen en lange wachtrijen dat ze dat niet nodig zouden hebben.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:00 schreef Gunner het volgende:
Met 1,3 miljoen bezoekers vorig jaar zou je denken dat ze met al die subsidies en toegangsprijzen en lange wachtrijen dat ze dat niet nodig zouden hebben.
[..]
Zou je idd gaan denken.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:17 schreef SpecialK het volgende:
Dit kan gewoon niet.
Wat is er met al dat geld gebeurd over de jaren?
Hoeveel precies?quote:
De een z'n dood is de ander z'n brood blijkbaarquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef BasEnAad het volgende:
6,5 miljoen aan personeelskosten. Hilarisch dit.
3 dingen vallen mij opquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze doen ook best veel educatieve projecten natuurlijk.
Hoezo? Er werken meer dan 100 mensen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef BasEnAad het volgende:
6,5 miljoen aan personeelskosten. Hilarisch dit.
Als dat zo is, dan ligt daar een probleem. Zullen ook wel vooral oproepkrachten en 0-urencontracten zijn.quote:
Ik heb geen idee waar het aan opgaat, maar ik weet wel dat de stichting ook wetenschappelijk onderzoek doet, trainingen geeft aan organisaties, gastlessen geeft op scholen, exposities in het buitenland verzorgt etcetera. Dus onder 'personeel' heb je niet alleen suppoosten van het museum, maar ook onderzoekers, trainers, docenten etcetera.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
3 dingen vallen mij op
- Personeelskosten... dat is genoeg om 136 mensen 50k te geven.. en je kan mij niet overtuigen dat er 136 mensen nodig zijn om een museum letterlijk ter grootte van een zolderkamertje te runnen. Ik gok dat er personeelsleden zijn die dermate veel verdienen dat het significant zou helpen bij het opbouwen van een dubbel zo grote spaarpot als ze zelfs slechts met 20% achteruit zouden gaan.
- Overige lasten... gigantische kostenpost... geen specificatie hier.. dus ... daar gaat mijn fantasie van op hol slaan
- Projecten/activiteiten... elk jaar 3 tot 4 miljoen uitgeven aan "projecten"? Ik krijg het gevoel dat de leveranciers van die projecten bekenden zijn van de personeelsleden dan want dit doe je niet voor de lol zo.
Men rooft de pot dus gewoon leeg. En ja dan is het in moeilijk tijden ineens een probleem.
Preciesquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:32 schreef golfer het volgende:
Het gaat over de hele Anne Frank stichting, hè? Niet alleen over het museum.
TT is beetje suggestief gekozen.![]()
Dat klopt natuurlijk niet. Wel eens met je verder, maar je hebt wel een hele grote en ruime zolderkamer met meerdere verdiepingen en kamers per verdieping danquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
een museum letterlijk ter grootte van een zolderkamertje
Als je met 16 miljoen euro geen zolderkamer kan uitbaten doe je gewoon iets verkeerd. Of je nou 100 parkeerwachters heb die elk 68k vangen of niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:38 schreef golfer het volgende:
Maar goed, ik wil graag van de mensen die zo stellig beweren dat er veel achter de strijkstok blijft hangen, weten hoeveel dan precies.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |