abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 mei 2020 @ 08:44:52 #226
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193315968
Ja, dat lijkt idd op Ouwehand. O+ Ook maar snel wat boeken voordat m’n abo afloopt.

Veel plezier op vakantie allemaal! Voor ons is het nog onzeker wat we gaan doen. We willen graag naar Turkije, maar moeten dat tzt last minute beslissen.

Ik merk dat ik niet zo actief ben in dit topic. Komt omdat ik niet veel heb te melden. Afgezien van het behoorlijk aanhankelijk zijn en veel nephuilen gaat het hier eigenlijk gewoon heel goed. Ik verbaas me iedere dag weer over de zinnen die er uit komen. En hij is ook al een poosje bezig met de waarom?-vragen. Zo leuk. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M’n lieverdje.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 08:56:34 #227
382129 crew  Donna
pi_193316059
Ahhhh zo leuk! Ik heb ook niet zoveel te schrijven, maar we hadden gisteren wel wat leuks. 's ochtends zat ze met papa aan het ontbijt, zegt hij; Wat heb je op je brood G?
G; Jam!
- even stil -
G; En wat heeft heit?

ZO SCHATTIG en lief! O+
Voor het eerst dat ze het terug vroeg haha.
pi_193320356
Oh PKM, leuk weer naar de dierentuin, ik hoop zondag weer eens te gaan. Is het nu lekker rustig?

Verder heb ik ook weinig te melden, alles gaat best zijn gangetje hier, psz gaat helemaal prima, zelfs met nieuwe juffen is het geen enkel probleem meer :) Ze kan nog steeds heerlijk driftig worden maar ik kan er redelijk goed mee omgaan nu.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is bijna altijd vrolijk momenteel, hier waren we onderweg naar de psz.

Donna, wat klinkt dat lief, leuk he dat je nu steeds meer gesprekjes met ze kan voeren? Hier kletsen we bijna de hele dag en ik geniet er enorm van O+

Duman, ik las in z&g dat je een meisje krijgt, wat ontzettend leuk O+ Kun je het je al voorstellen, U als grote broer?

Wij zijn hier nog in discussie over wel of niet nog een kindje;
SPOILER
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193320531
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 00:06 schreef Adrian4 het volgende:
Afgelopen donderdag was het feest in huize weltevreden!

[ afbeelding ]

Met gedrocht van een AH taart, maar ik vergeet steeds dat mijn bakavonturen gedoemd zijn te mislukken.
Maar er was taart, er waren slingers en cadeautjes.

Mijn kleine man is drie! Hij heeft zelf geconcludeerd dat een jaar wachten op school te lang is. Helaas pindakaas kleine vriend.
Ha, gefeliciteerd en tof om weer een foto te zien! Ik vind het altijd zo leuk dat onze jongetjes bijna exact even oud zijn. Ysje is vrijdag 3 geworden. Hij had die taart ook heel tof geworden, maar had al om een dino taart gevraagd. Dus die heb ik laten maken door de hema. :D .

Ook even foto's van de jarige.

SPOILER
Hier zie je goed hoe groot hij is geworden. Hij ziet er ook echt ouder uit dan hij is en speelt op het kdv ook veel met oudere kinderen. De kdv leidster zei laatst dat ze hem zo vooruit gegaan vond: hij praat veel meer en neemt veel initiatief in het spelen met andere kinderen. Voorheen was hij toch vaak verlegen en wachtte hij af tot andere kinderen naar hem toe kwamen. Het is fijn om te zien hoe goed hij momenteel in z'n vel zit. O+ .

SPOILER
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_193320735
@rena

SPOILER
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_193321786
Leuk, weer wat foto’s van de peuters.

Proficiat franny en Adrian!

Tolstoi, fijne vakantie!!
Wij zouden begin april een weekje Waddeneiland doen, maar dat zat er niet meer in. Ben heel benieuwd wanneer we weer op vakantie kunnen, want daar geniet ik altijd enorm van. Even helemaal weg, de natuur in.

En praatjes van peuters zijn heerlijk. N zei gisteren: ‘mama, als de baby geboren is dan is het poortje open en kan ik de buik in.’ :')
Ik heb nog gevraagd wat ze daar ging doen: ‘kijken wat er te zien is en dan kan ik weer geboren worden.’ :+

Na de verbouwing wilde ik haar een grote kamer geven, maar ze zegt al een tijd dat ze echt de kleine kamer wil. Het zit zo diep dat ze laatst om 5:00 huilend wakker werd: ‘ik wil niet in de grote!’ Dus, ik ben overtuigd dat het dan toch de kleine kamer gaat worden.
pi_193322763
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:16 schreef Franny_G het volgende:
@:rena

SPOILER
@rena
Ik vond mezelf veel relaxter bij de tweede baby. Dat was ook een veel relaxtere baby, dat wel. Toch verloor ik mezelf minder omdat ik veel zekerder was.

Franny, grappig dat je het zegt. Ik heb er laatst over nagedacht (in het kader van 3de kind of niet) en ik vind het vanaf 1,5 jaar tot 4 jaar erg pittig en die periode weerhoudt mij echt sterk van het gaan voor een 3de kind. Misschien klinkt dat wel stom voor jullie hoor, maar zo voel ik het.

Ik pas ook heel erg graag op kinderen van vrienden, maar bij peuters zeg ik nu wat vaker nee, omdat ik dat echt heel moeilijk vind. Zeker samen met mijn peuter.
Volgend weekend krijg ik wel weer een dreumesje van 14 maanden te logeren O+ O+
pi_193322835
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:01 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ha, gefeliciteerd en tof om weer een foto te zien! Ik vind het altijd zo leuk dat onze jongetjes bijna exact even oud zijn. Ysje is vrijdag 3 geworden. Hij had die taart ook heel tof geworden, maar had al om een dino taart gevraagd. Dus die heb ik laten maken door de hema. :D .

Ook even foto's van de jarige.

SPOILER
Hier zie je goed hoe groot hij is geworden. Hij ziet er ook echt ouder uit dan hij is en speelt op het kdv ook veel met oudere kinderen. De kdv leidster zei laatst dat ze hem zo vooruit gegaan vond: hij praat veel meer en neemt veel initiatief in het spelen met andere kinderen. Voorheen was hij toch vaak verlegen en wachtte hij af tot andere kinderen naar hem toe kwamen. Het is fijn om te zien hoe goed hij momenteel in z'n vel zit. O+ .

SPOILER
Gefeliciteerd Franny met je mooie Ysje!
Ik vind het ook tof dat onze jongens bijna datumtweeling zijn. Bijzonder. Volgens mij gaan ze ook gelijk op als ik jou zo lees.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:35:41 #234
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193324389
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:28 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ik vond mezelf veel relaxter bij de tweede baby. Dat was ook een veel relaxtere baby, dat wel. Toch verloor ik mezelf minder omdat ik veel zekerder was.

Franny, grappig dat je het zegt. Ik heb er laatst over nagedacht (in het kader van 3de kind of niet) en ik vind het vanaf 1,5 jaar tot 4 jaar erg pittig en die periode weerhoudt mij echt sterk van het gaan voor een 3de kind. Misschien klinkt dat wel stom voor jullie hoor, maar zo voel ik het.

Ik pas ook heel erg graag op kinderen van vrienden, maar bij peuters zeg ik nu wat vaker nee, omdat ik dat echt heel moeilijk vind. Zeker samen met mijn peuter.
Volgend weekend krijg ik wel weer een dreumesje van 14 maanden te logeren O+ O+
Grappig, hoe iedereen dat anders beleefd. Hier ook rammels voor een derde, maar ik wil juist zo snel mogelijk bij 1.5-2 zijn. Alles daarvoor vind ik moeilijk, zeker met slapeloze nachten. Nu slapen we eindelijk redelijk, kunnen de kinderen een beetje samen spelen, en daar geniet ik wel van...
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:12:37 #235
344469 Amsel
zonder t
pi_193325058
Hoi! Ik schrijf al 100 jaar niet meer mee, maar lees nog wel regelmatig hier O+ En nu heb ik een vraag: Weten jullie een leuk voorleesboek over doorslapen? Genoeg te vinden over in slaap vallen, maar ik zoek naar een boek dat aan mijn peuter uitlegt dat hij zich gewoon lekker moet omdraaien als hij 's nachts wakker wordt, in plaats van schreeuwen om mama. Want hij wordt élke nacht wakker en begint dan instinctief om me te roepen. Dat wakker worden kan ik blijkbaar niet voorkomen, maar zijn reactie erop hoop ik te kunnen veranderen. Het cb raadde aan er een boekje over te lezen, maar welke dan :?
pi_193325274
Ik heb geen tips, Amsel. Mijn 4-jarige sliep vannacht voor het eerst in zeer lange tijd eindelijk een hele nacht in zijn eigen bed, dus ik ben niet echt een expert :')

Wat betreft een derde (of tweede) kind, ik zou ergens heeeeeel graag willen. Vriend niet, of in ieder geval nu niet.
Maar ik zie er ook wel tegenop. Ik vond het de afgelopen maanden thuis behoorlijk pittig, met twee temperamentvolle mannen.
En ergens zou ik volgend jaar als Mijm 4 is nog wel een baby’tje willen, maar dan geef je ook weer je vrijheden op die nu beginnen.
Ik rammel en twijfel dus ook een hoop 8)7

Rena, ik vond de baby-periode bij de tweede wel een stuk beter te doen. Minder paniek, minder het gevoel dat ik niet goed was. En daarbij, al een kind rondlopen, dus een andere stemming in huis ofzo.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193328808
Gefeliciteerd met Ysje! *O*

quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:16 schreef Franny_G het volgende:

SPOILER
Ik weet inderdaad wel wat ik allemaal weer wel en niet zou doen, en de baby zelf is het probleem ook niet, het is het meest bijzondere en mooie wat ik ooit heb meegemaakt en C is buitengewoon goed gelukt O+ Ik heb ook wel een licht trauma misschien van de kraamperiode met een keizersnee, een baby met krentenbaard, een galblaasoperatie en in het jaar dat C kwam 3 keer verhuizen en trouwen, dat zijn allemaal dingen die in ieder geval niet meer kunnen gebeuren :P :') Ik ben het meest bang om me weer zo naar te voelen en ons leven is nu zo fijn en voelt voor mij ook echt wel compleet eigenlijk :@

Adrian en LeSage, dat is wel goed om te horen dat het allemaal wat relaxter gaat bij een tweede baby. We laten de discussie nu even rusten hier thuis, maar wie weet. Het is vooral grappig om te zien hoeveel dames in Z&G nu weer zwanger zijn waarmee ik tegelijkertijd zwanger was in 2017, dat zet me ook aan het denken ;)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:00:03 #238
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193328828
Pffft zou het niet weten @Amsel. Ik vind het een optimistische opvatting dat je dit met een boekje kunt corrigeren, maar de moeite van het proberen waard.

Wij hebben sinds 3 ochtenden Max eindelijk zover dat hij niet huilend en schreeuwend wakker wordt, maar gewoon een van onze namen/papa/mama zegt of even naar onze kamer (op 2 m) wandelt. En dan nog heb ik niet het idee dat het komt door iets wat wij hebben gezegd.

Oh en ik ben pijlen-moe }:|
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:01:07 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193328864
Oh en gefeliciteerd @Franny_G!
pi_193328986
Gefeliciteerd Franny en IJsje *O*

Rena, kun je niet gewoon voor jezelf een plus- en minlijstje maken? Dat wil niet perse zeggen dat je daar direct een conclusie aan moet verbinden, maar maakt het misschien voor jezelf wel duidelijker. En als je denkt over hoe je leven er over tien jaar uit ziet, hoeveel kinderen zie je dan? Heb je voor jezelf een soort deadline van 'ik wil hooguit X jaar leeftijdsverschil' of 'ik wil uiterlijk X jaar oud zijn'? Zo niet dan heb je nog voldoende tijd om een beslissing te maken. Ik denk alleen dat de reden die je aangeeft niet over een tijdje opeens verdwijnt. Dat is iets waar je je bij neer moet leggen of moet proberen overheen te stappen (of je man).

Ik zou overigens nog wel voor een 4e gegaan zijn denk ik als man daar enthousiast voor was (was hij niet), puur vanwege de voordelen van een even aantal kinderen. 3 (jonge) kinderen is gewoon niet zo praktisch, en zou ik met de kennis van nu niet vrijwillig voor gekozen hebben. Toevallig droomde ik van de week dat mijn mans sterilisatie toch niet helemaal goed was gegaan. Mijn eerste gedachte was 'yeah! Een even aantal kinderen!' direct gevolgd door 'onee, niet nu nog, de meiden zijn net zelfstandig aan het worden, niet weer die babytijd.' Het momentum is bij ons dus voorbij gegaan en dat is prima.

Quoi, ik ben vooral 'we doen het samen' en 'blijf veilig'-moe. Al die borden langs de weg en reclames :N Ik hou niet zo van dat politiek correcte gedoe, zeker niet als het vanuit commerciële partijen komt.
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 22:56:21 #241
269689 crew  Viv
pi_193329830
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:10 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou overigens nog wel voor een 4e gegaan zijn denk ik als man daar enthousiast voor was (was hij niet), puur vanwege de voordelen van een even aantal kinderen.
En wat als die allerlaatste zwangerschap nóg een tweeling had opgeleverd? ;)

Hier nog altijd dezelfde status quo van: we hebben geen plannen voor een tweede, maar we sluiten het ook nog niet uit.

Ik vind ZZ in iedere fase heel erg tof O+ maar de laatste tijd (vanaf circa 3 jaar) wel vrij vermoeiend omdat ze de héle dag tegen ons praat. Als wij een foto zien van haar uit de baby/dreumestijd, verzuchten we "Wat was ze toen nog lekker rustig hè?" :')
quote:
Quoi, ik ben vooral 'we doen het samen' en 'blijf veilig'-moe. Al die borden langs de weg en reclames :N Ik hou niet zo van dat politiek correcte gedoe, zeker niet als het vanuit commerciële partijen komt.
Dit dus (kijken met geluid):
pi_193330179
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En wat als die allerlaatste zwangerschap nóg een tweeling had opgeleverd? ;)

Hier nog altijd dezelfde status quo van: we hebben geen plannen voor een tweede, maar we sluiten het ook nog niet uit.

Ik vind ZZ in iedere fase heel erg tof O+ maar de laatste tijd (vanaf circa 3 jaar) wel vrij vermoeiend omdat ze de héle dag tegen ons praat. Als wij een foto zien van haar uit de baby/dreumestijd, verzuchten we "Wat was ze toen nog lekker rustig hè?" :')
[..]

Dit dus (kijken met geluid):
Dat was ook een van de redenen om het hierbij te houden. Een goede vriend van mijn man ging voor een 3e en kreeg een tweeling en mijn broer heeft zich me heel veel moeite laten overhalen voor een 3e, kreeg een drieling... En hoewel ze zeggen dat een eeneiige tweeling spontaan kan gebeuren en er geen hogere kans is bij een volgende zwangerschap, zie ik in de Facebook tweelinggroep toch ook een heel aantal gezinnen met twee eeneiige tweelingen. (wat overigens ook gewoon statistisch gezien kan, maar toch voelt dat niet zo)..

En dat filmpje idd, precies wat ik bedoel!
pi_193333219
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:10 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Franny en IJsje *O*

Rena, kun je niet gewoon voor jezelf een plus- en minlijstje maken? Dat wil niet perse zeggen dat je daar direct een conclusie aan moet verbinden, maar maakt het misschien voor jezelf wel duidelijker. En als je denkt over hoe je leven er over tien jaar uit ziet, hoeveel kinderen zie je dan? Heb je voor jezelf een soort deadline van 'ik wil hooguit X jaar leeftijdsverschil' of 'ik wil uiterlijk X jaar oud zijn'? Zo niet dan heb je nog voldoende tijd om een beslissing te maken. Ik denk alleen dat de reden die je aangeeft niet over een tijdje opeens verdwijnt. Dat is iets waar je je bij neer moet leggen of moet proberen overheen te stappen (of je man).

Ik zou overigens nog wel voor een 4e gegaan zijn denk ik als man daar enthousiast voor was (was hij niet), puur vanwege de voordelen van een even aantal kinderen. 3 (jonge) kinderen is gewoon niet zo praktisch, en zou ik met de kennis van nu niet vrijwillig voor gekozen hebben. Toevallig droomde ik van de week dat mijn mans sterilisatie toch niet helemaal goed was gegaan. Mijn eerste gedachte was 'yeah! Een even aantal kinderen!' direct gevolgd door 'onee, niet nu nog, de meiden zijn net zelfstandig aan het worden, niet weer die babytijd.' Het momentum is bij ons dus voorbij gegaan en dat is prima.

wat is het voordeel van een even aantal dan?
pi_193333352
Hier laten we het bij 1. We hebben er 5 jaar over gedaan om Emmy te krijgen. Hebben vrij snel daarna weer een aantal ivf terugplaatsingen gehad, maar besloten het er bij te laten. Het traject heeft zo veel impact en ik wilde niet dat ik daardoor minder van Emmy kon genieten. En we tellen onze zegeningen dat we uberhaupt ouders hebben mogen worden.
Als ik jonger was geweest, hadden we het later nog wel geprobeerd, denk ik bv nu nu ze bijna 4 is en naar school gaat.

Ik heb haar net weg gebracht voor het wennen. Met haar grote rugtas en verlegen koppie was ze ineens toch wel weer klein. Maar ze had er zin in. Snif.
pi_193334280
Oh, wat spannend Arja O+
En jouw keuze lijkt me zo moeilijk. En oneerlijk ook, dat zoiets dan moet meewegen in je keuze.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:32:54 #246
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193334302
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:56 schreef Arja het volgende:
Hier laten we het bij 1. We hebben er 5 jaar over gedaan om Emmy te krijgen. Hebben vrij snel daarna weer een aantal ivf terugplaatsingen gehad, maar besloten het er bij te laten. Het traject heeft zo veel impact en ik wilde niet dat ik daardoor minder van Emmy kon genieten. En we tellen onze zegeningen dat we uberhaupt ouders hebben mogen worden.
Als ik jonger was geweest, hadden we het later nog wel geprobeerd, denk ik bv nu nu ze bijna 4 is en naar school gaat.

Ik heb haar net weg gebracht voor het wennen. Met haar grote rugtas en verlegen koppie was ze ineens toch wel weer klein. Maar ze had er zin in. Snif.
Wat doet ze het goed! w/

En wat een moedige keuze.

Hier soms nog wel wat twijfel, maar overall is alles nu ook wel goed zo :)

Van psz kreeg ik vanmorgen de vraag of hij voor of na de vakantie (dan nog 1x) afscheid wil nemen. Wtf! En zo neemt hij over een paar weken alweer afscheid daar :{ Time flies. Hij ging iig huppelend erheen vanmorgen en via de app zag ik net een foto op een tractor met een chickie in zijn aanhanger :D
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:37:42 #247
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193334352
U. heeft gister uit zichzelf op het potje geplast. *O* En riep mij daarna heel trots om het te laten zien. Zo leuk!
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:41:22 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193334397
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. heeft gister uit zichzelf op het potje geplast. *O* En riep mij daarna heel trots om het te laten zien. Zo leuk!
Zo zie je maar, heb je ineens wel iets te melden :P Knappie!
pi_193335264
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:30 schreef LeSage het volgende:
Oh, wat spannend Arja O+
En jouw keuze lijkt me zo moeilijk. En oneerlijk ook, dat zoiets dan moet meewegen in je keuze.
Zeker is het oneerlijk, maar hoe kan ik verbitterd zijn terwijl ik Emmy heb O+
Het was eerst een rationele beslissing, maar nu voelt het meestal ook goed. Moet niet meer aan gebroken nachten en gehuil en krampjes denken. Maar ik gun Emmy eigenlijk wel iemand om samen mee op te groeien en samen te spelen. Nu zit ik steeds met haar in een mini-tentje nep thee te drinken :'). Emmy heeft het er ook wel eens over, een broertje of zusje en dat ze het zo jammer vindt.

Jaja Q voor jullie komt het er ook aan!

Duman wat goed! Trots kun je dan zijn he
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:45:53 #250
221912 minilot
Nancy boy
pi_193336633
Wij waren in principe startklaar voor de tweede, maar dat liep vorig jaar flink verkeerd en inmiddels hebben we van de klinisch geneticus begrepen dat er een genetische kans van ongeveer tien procent is op ernstige aandoeningen bij een volgende poging, afgezien nog van mijn leeftijd - ik ben ook alweer achtendertig. Helemaal definitief is de beslissing nog niet gevallen, maar eigenlijk hebben we er allebei wel heel veel vrede mee dat we aan Günther in elk geval één gezond kind hebben :)

Ik vond de babytijd enorm leuk en goed te doen, maar ik vind tot dusver elke nieuwe fase weer toffer dan de vorige - er moet wel een keer een omslag komen, toch? :D Enfin, op basis van n=1 zou ik er zo nog gerust wel twaalf willen, maar dat zit er dus niet echt in. Extra blij met die ene dan maar O+
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')