57 minderquote:Op woensdag 29 april 2020 16:12 schreef kol7680 het volgende:
Weer minder mensen op de IC met Corona. Nu nog 804 mensen.
Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)sive-cares~a413ac64/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)iep-11801922-a502718quote:Op woensdag 29 april 2020 16:02 schreef Markesh het volgende:
[..]
Verschil is dat jij dit waarschijnlijk ter plaatse verzint en ik niet.
Geef mij de cijfers maar eens hoeveel jonge mensen er jaarlijks aan griep overlijden in Nederland.
Poe poe, wat een opoffering. Ga naar buiten (want dat kunnen we gelukkig nog) en geniet van wat er allemaal nog gewoon mogelijk is in deze bizarre tijd.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is uiteindelijk hoe je voor jezelf leven definieert, maar voor mij neemt het kwaliteit van leven nogal af als ik thuis moet blijven en niet langs vrienden kan, niet welkom ben bij mijn ouders en 1.5 meter afstand moet houden van vrienden en familie zogezegd.
Afgezien van dat ik gewoon gek word van binnenzitten.
De discussie die ik interessant vind is hoe conservatief je die capaciteit van de IC's moet benaderen.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind het grappig om te zien hoeveel moeite sommigen er mee hebben om te accepteren dat de meerderheid van de besmettingen nou eenmaal in de 50/60+ categorie zitten. Wat is er zo erg aan om dat te zeggen? Bepaalde users denken dat gelijk staat aan een wil om ze op te offeren of zo. Er is best een mogelijkheid om de economie nog meer op te starten, maar om ook de risico groepen te beschermen. Tegelijkertijd moet er gewoon een stukje acceptatie komen. Mensen gaan nu eenmaal dood en dat is altijd verschrikkelijk; elke dood zou je willen voorkomen, maar dat kan niet ten koste van alles gaan imo. Geen hond die je hoort klagen wanneer er normaal oudere mensen dood gaan; en dat zal ook wel te voorkomen zijn in veel gevallen. Zelfde met mensen die doodgaan van andere leeftijden. Hoort er nou eenmaal bij.
Dat is dan dikke vette pech, want de maatregelen zullen nog wel even blijven.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is uiteindelijk hoe je voor jezelf leven definieert, maar voor mij neemt het kwaliteit van leven nogal af als ik thuis moet blijven en niet langs vrienden kan, niet welkom ben bij mijn ouders en 1.5 meter afstand moet houden van vrienden en familie zogezegd.
Afgezien van dat ik gewoon gek word van binnenzitten.
Klopt niet met dit:quote:Op woensdag 29 april 2020 16:09 schreef Markesh het volgende:
[ afbeelding ]
Een heel duidelijk verschil dus
Is dat niet een beetje overdreven conservatief als je zegt dat je in een gezondheidscrisis zit?quote:Op woensdag 29 april 2020 16:17 schreef Nia het volgende:
[..]
Beneden de 800 zitten ze toch weer op het niveau van januari?
Die van jou is recenter en beter.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:21 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Klopt niet met dit:
[ afbeelding ]
Met je Chineze cijfers.
Eh... de grootste afname ooit qua omzet is nu aan de gang.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:11 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk. Bezorgkoeriers bezorgen nog eten, bezorgdiensten bezorgen nog post, werknemers van bedrijven in verschillende sectoren werken nog, maar dan grotendeels thuis.
Moet ik nog even doorgaan?
Dat klinkt niet echt als een 'stilgevallen' economie.
Tijdens het optrekken moet je 2m afstand houden tot mensen voor je. Tijdens afremmen 2m afstand tot mensen achter je.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Stoppen ze er ook besmette personen in zodat ze kunnen monitoren of dat besmettelijk is?
Yep. Voor Corona dus.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:17 schreef Nia het volgende:
[..]
Beneden de 800 zitten ze toch weer op het niveau van januari?
Ook dat. Waarom kan een terrasje dan in godsnaam niet een weekje wachten dan, of zelfs langer? Hoe meer we een loopje nemen met de maatregelen hoe langer we deze maatregelen houden. Hoe 'langer' we ons wel goed aan de maatregelen houden, hoe eerder we van deze maatregelen af zijn, paradoxaal genoeg.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:19 schreef TheVulture het volgende:
Mijn voornaamste punt met het versoepelen van maatregelen is dat we niet echt een bevolking hebben die er verantwoord en gedisciplineerd mee om kan gaan. De IKEA opent zijn deuren er staan honderden mensen voor de deur te wachten. Het is een dag mooi weer en de parken zitten vol, mensen gaan in de straat BBQ'en en organiseren straatfeestjes.
Wat denk je dat er op de eerste dag dat de horeca weer open mag gaat gebeuren? Mensen gaan als hongerige wolven het terras op, de kroeg in of uit eten terwijl je dan ook best nog wel een weekje extra kunt wachten ipv en masse de stad in te duiken....
Plus de grootste afnames ooit van consumentenvertrouwen en producentenvertrouwen.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:22 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Eh... de grootste afname ooit qua omzet is nu aan de gang.
Iedereen mag er naar kijken zoals ze willen ik vind het geen leven. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet onterecht is - op de korte termijn -quote:Op woensdag 29 april 2020 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Poe poe, wat een opoffering. Ga naar buiten (want dat kunnen we gelukkig nog) en geniet van wat er allemaal nog gewoon mogelijk is in deze bizarre tijd.
Wees dan eens solidair met de economie!?quote:Op woensdag 29 april 2020 16:20 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dat is dan dikke vette pech, want de maatregelen zullen nog wel even blijven.
Het is persoonlijk kut, maar je hebt het er maar mee te doen. Stap eens over je persoonlijke sores heen, en zie dat je met solidariteit meer kan bereiken, dat snapt zefls een neoliberaal als Rutte.
Rutte was niet voor niks niet zo positief over de cijfers.
Als je dit al geen leven vind, dan vraag ik me af hoe je om zou gaan met strengere maatregelen of leven in een crisis/oorlogsgebied.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Iedereen mag er naar kijken zoals ze willen ik vind het geen leven.
Nee zo'n leven hoeft van mij ook niet.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:25 schreef ludovico het volgende:
Een nieuwe normaal is compleet wiedes.
Want het virus gaat eerder weg als we ons goed aan de maatregelen houden?quote:Op woensdag 29 april 2020 16:23 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ook dat. Waarom kan een terrasje dan in godsnaam niet een weekje wachten dan, of zelfs langer? Hoe meer we een loopje nemen met de maatregelen hoe langer we deze maatregelen houden. Hoe 'langer' we ons wel goed aan de maatregelen houden, hoe eerder we van deze maatregelen af zijn, paradoxaal genoeg.
quote:Op woensdag 29 april 2020 16:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is goed hoor meneer Stalin. Jij weet alles beter dan het volk. Die netjes 1.5 meter afstand houdt in de buitenlucht .
Dat lijkt me ook geen leven, jou wel?quote:Op woensdag 29 april 2020 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je dit al geen leven vind, dan vraag ik me af hoe je om zou gaan met strengere maatregelen of leven in een crisis/oorlogsgebied.
Daar heb je tenminste nog dat mensen normaal met elkaar om kunnen gaan en niet panisch weg moeten blijven, bang moeten zijn voor normaal menselijk contact. En een verwachte einddatum.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je dit al geen leven vind, dan vraag ik me af hoe je om zou gaan met strengere maatregelen of leven in een crisis/oorlogsgebied.
Spaanse Griep had het vooral gemund op gezonde jonge mensen met een top afweersysteem.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:13 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ja ja. Mijn quote pik je eruit van meest idiote wat hier de afgelopen tijd is gezegd. Ik lurkte hier een tijdje, en heb toch wat dingen voorbij zien komen, zelfs het afgelopen uur. Maar mijn post is het toppunt van idioterie.
Gast, het is goed met je.
Omdat het prima kan?quote:Op woensdag 29 april 2020 16:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]Ik constateer alleen maar wat er gebeurd zodra er wat verlichting ontstaat. Ik ben ook niet Roomser dan de paus, maar ik probeer wel echt 1,5 afstand te houden tot alles en iedereen ja.
Maar waarom zou je op dag 1 dat maatregelen worden versoepeld of winkels heropenen meteen naar een winkel rennen of het terras op duiken en niet gewoon een paar dagen kunnen wachten?
Dan lopen we in ieder geval allemaal evenveel risico, wat nu niet zo isquote:Op woensdag 29 april 2020 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |