Dit ja, want een twijfel is momenteel al genoeg.quote:Op donderdag 30 april 2020 07:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Sony is zo traag en faal met PS5-info, ik denk dat Microsoft weer aardig wat publiek kan terug halen.
Zal wel weer tof wordenquote:Op donderdag 30 april 2020 07:52 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Eerste AC sinds Black Flag waar ik voor gehyped ben.
In ieder geval een trailer en eventueel gameplay trailer.quote:Op donderdag 30 april 2020 07:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nu met gameplay beelden ipv een urenlange slaapverwekkend Paint demo?
Meer is niet altijd beterquote:Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef 2dope het volgende:
Veertien co-studio's voor de nieuwe AssCreed, nait te zunig.twitter:UbisoftMTL twitterde op woensdag 29-04-2020 om 23:30:20Exciting! An immense congratulations to our studio warriors for all the good work and passion building to that reveal. We’d also like to thank the 14 co-dev studios all around the world. You know who you are, and we’re thankful for your dedication! Skàl! https://t.co/hBPpFZKkrP reageer retweet
Lijkt me super chatotsich.quote:
quote:Op donderdag 30 april 2020 12:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Lijkt me super chatotsich.
Team A doet de snor! Waarom past de snor niet op de snoet van team B?!
Dat is wel tof!quote:Op donderdag 30 april 2020 12:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hitman gratis
https://store.playstation(...)_00-FULLEXPERIENCE00
Er werkten ook zeven studios aan Odyssey wat al best veel was. Ubi heeft 30 studio's dus de helft toewijden aan één titel is best wel wat.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:31 schreef DKUp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dan krijg je dit soort taferelen, hoewel bij Origins ook wel meer dan drie teams werkten aan die game.
'Niet beschikbaar voor aankoop.'quote:Op donderdag 30 april 2020 12:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hitman gratis
https://store.playstation(...)_00-FULLEXPERIENCE00
Niet heel gek want deze titel moet veel in het laatje brengen na een hoop teleurstellingen van Ubisoft vorig jaar. Dit moet weer een soort van Black Flag worden, crossgen en veel verkopen.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:45 schreef 2dope het volgende:
[..]
Er werkten ook zeven studios aan Odyssey wat al best veel was. Ubi heeft 30 studio's dus de helft toewijden aan één titel is best wel wat.
Het zijn levels bij Hitman 1, niet het hele spel volgens mij. En die levels waren ook gratis toen het bij PS+ zat idd.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:50 schreef Drankster het volgende:
[..]
'Niet beschikbaar voor aankoop.'
Was blijkbaar ook al de PS+ game van februari vorig jaar
Ik kan denk ik wel weer een nieuwe Assassin's Creed bolwerken. Laatste wat ik speelde was Odyssey maar was ik relatief snel klaar mee (uPlay even gecheckt net, alsnog 30 uur ingestopt schijnbaar, 28% main progression). Daarvoor volgens mij Syndicate, al bolhoed-dragend lui in elkaar tikken met een wandelstok was ook zeker een paar uur leuk maar de glans is er gewoon erg snel af bij mij. Toch blijf ik het wel interessante games vinden, net als Far Cry, en ben meestal wel weer hyped bij een nieuw deel.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:05 schreef DKUp het volgende:
[..]
Niet heel gek want deze titel moet veel in het laatje brengen na een hoop teleurstellingen van Ubisoft vorig jaar. Dit moet weer een soort van Black Flag worden, crossgen en veel verkopen.
Je kan inderdaad ook gewoon kiezen om alleen het verhaal te doen en meestal is dat al genoeg. Bij de laatste twee wel de meeste boeiende zijmissies gedaan buiten de DLC om.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:34 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik kan denk ik wel weer een nieuwe Assassin's Creed bolwerken. Laatste wat ik speelde was Odyssey maar was ik relatief snel klaar mee (uPlay even gecheckt net, alsnog 30 uur ingestopt schijnbaar, 28% main progression). Daarvoor volgens mij Syndicate, al bolhoed-dragend lui in elkaar tikken met een wandelstok was ook zeker een paar uur leuk maar de glans is er gewoon erg snel af bij mij. Toch blijf ik het wel interessante games vinden, net als Far Cry, en ben meestal wel weer hyped bij een nieuw deel.
Mwah, ik heb liever weer gewoon twee grote DLC toevoegingen over het jaar verspreid. Odyssey deed dat erg goed.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:07 schreef DKUp het volgende:
Een Assassin’s Creed remaster bij de Gold Edition zie ik ook nog wel gebeuren zoals eerder bij Odyssey en Far Cry 5.
Eigenlijk zou ik dan liever nog kiezen voor Black Flag dan het eerste deel. Hoewel het eerste deel veel meer aan te repareren is.
Er komt echt wel weer veel DLC en microtransactieGENOTquote:Op donderdag 30 april 2020 13:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mwah, ik heb liever weer gewoon twee grote DLC toevoegingen over het jaar verspreid. Odyssey deed dat erg goed.
Dat daar ACIII dan ook bij zit boeit echt niemand. Slechtste deel uit de serie. Ik zie ook niet zo welk deel ik bij Valhalla zou willen krijgen. Liever dus 5 euro goedkoper dan een remaster van een oud en achterhaald deel.
Ik heb die Axe skills gereset, maar blijkbaar kan ik die punten niet naar andere wapens overzetten?quote:Op donderdag 30 april 2020 09:37 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Voor nu dex voornamelijk speccen zou ik zeggen, zooi heart erbij voor je ki en je hebt ze vaak dood voor ze bij je zijn en je raken
weap skills kan je ook resetten
Klopt, voor ieder wapen moet je apart skillpoints unlocken door er mee te spelen.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb die Axe skills gereset, maar blijkbaar kan ik die punten niet naar andere wapens overzetten?
Kan dat kloppen?
Logisch ook.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:33 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Klopt, voor ieder wapen moet je apart skillpoints unlocken door er mee te spelen.
Ja ze doen helemaal niet aan projectmanagement idd.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Lijkt me super chatotsich.
Team A doet de snor! Waarom past de snor niet op de snoet van team B?!
Lekker even je hoofd leeg maken terwijl je een veld omploegt, of heerlijk micromanagen hoe het verkeer loopt en waar je geen huisdieren mag hebben. Lekker man.quote:
Twee simulation games is wel iets té, en mensen met PS Now hadden die games sowieso alquote:Op donderdag 30 april 2020 15:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Lekker even je hoofd leeg maken terwijl je een veld omploegt, of heerlijk micromanagen hoe het verkeer loopt en waar je geen huisdieren mag hebben. Lekker man.
Ach, ik ben gisteren maar begonnen aan Uncharted 3, dus dan 4 nog.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:31 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Twee simulation games is wel iets té, en mensen met PS Now hadden die games sowieso al
Save for your LIFE!quote:Op donderdag 30 april 2020 14:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
Paar uurtjes DOS gespeeld vandaag. Wel leuk spel, is anders dan ik me herinner.
Al moet ik wel een stukje opnieuw spelen volgende keer omdat ik niet heb opgeslagen voordat ik afsloot. Ik had gesproken met de hond van de man waarvan ik de moord onderzoek, en we werden aangevallen waar de hond dood ging.
Dus volgende keer niet meer graven op de begraafplaats zodat de hond blijft leven.
Oehquote:Op donderdag 30 april 2020 12:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hitman gratis
https://store.playstation(...)_00-FULLEXPERIENCE00
twitter:gematsucom twitterde op donderdag 30-04-2020 om 00:18:19PEGI has rated Grand Theft Auto 1 and 2... for PS3? https://t.co/i9c1K7CS80
@RockstarGames https://t.co/w9DvRJdU4A reageer retweet
Mistakes were made, kom dan met GTA IV inclusief alle DLC naar de PS4/5quote:Op donderdag 30 april 2020 16:08 schreef KennyPowers het volgende:
twitter:gematsucom twitterde op donderdag 30-04-2020 om 00:18:19PEGI has rated Grand Theft Auto 1 and 2... for PS3? https://t.co/i9c1K7CS80
@:RockstarGames https://t.co/w9DvRJdU4A reageer retweet
GTA 1 en 2 zijn wel leuk hoor.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:09 schreef DKUp het volgende:
[..]
Mistakes were made, kom dan met GTA IV inclusief alle DLC naar de PS4/5
Ja, ik moet vaker saven, ik weet het.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Save for your LIFE!Zulke dingen gebeuren me echt vaak.
Speel je DOS1 of DOS2?
Of de consequenties van je keuzes gewoon dragenquote:Op donderdag 30 april 2020 16:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, ik moet vaker saven, ik weet het.
Is meer voor als je dingen mist en dus de plat niet kunt halen, of als je doodgaat en een enorm stuk opnieuw moet doen.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:22 schreef 2dope het volgende:
[..]
Of de consequenties van je keuzes gewoon dragen![]()
Maakt het soms nog leuker ook in dit soort games
Toen speelde ik Spyro, Pokemon en Tekken vlegel.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:10 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
GTA 1 en 2 zijn wel leuk hoor.
ELVIS HAS LEFT THE BUILDING.
DOS?quote:Op donderdag 30 april 2020 15:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Save for your LIFE!Zulke dingen gebeuren me echt vaak.
Speel je DOS1 of DOS2?
Ah zo, begreep je verkeerd, ik dacht dat je een ongelukkige keuze had gemaakt en de verhaallijn daardoor een andere/verkeerde wending nam. Het is dan vaak voor de hand liggend om een savegame van 5 minuten eerder in te laden en een wenselijkere keuze te maken. Althans daar betrap ik mezelf regelmatig op terwijl het soms juist leuk is om toch de 'foute route' te blijven volgen.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is meer voor als je dingen mist en dus de plat niet kunt halen, of als je doodgaat en een enorm stuk opnieuw moet doen.
In NWN bijvoorbeeld, zijn er gevechten die je binnen 1 seconden kunt verliezen als je een 1 gooit. Dit weet je niet van te voren zonder guide, dus je moet gewoon ieder kwartier saven.
Skyrimquote:Op donderdag 30 april 2020 16:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik doe even een random voorspelling voor de PS5; RDRemastered. RDR1 en 2 in 1 lange game, geremastered voor PS5 inclusief Undead Nightmare 2.
werd ze van achter genomen?quote:
Divinity: Original Sinquote:
Zijn wel toffe games though.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:50 schreef DKUp het volgende:
[..]
Skyrim
Rockstar moet inderdaad wel wat doen, want die figuren maken nu een game in de zeven jaar.
Had hem al door. Graag even mijn edits lezen. Vind dit niet tof dat je mij helpt.quote:
Ninja-editsquote:Op donderdag 30 april 2020 16:56 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Had hem al door. Graag even mijn edits lezen. Vind dit niet tof dat je mij helpt.
Gr gr Brinky het ondankbare weerwolfje.
Nee. Dat de hond doodging was een ongelukje. Ik ben level 2, kwam ineens level 8 monsters tegen. Kon ik niet overleven.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:47 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ah zo, begreep je verkeerd, ik dacht dat je een ongelukkige keuze had gemaakt en de verhaallijn daardoor een andere/verkeerde wending nam. Het is dan vaak voor de hand liggend om een savegame van 5 minuten eerder in te laden en een wenselijkere keuze te maken. Althans daar betrap ik mezelf regelmatig op terwijl het soms juist leuk is om toch de 'foute route' te blijven volgen.
Komt omdat Sony zo vaag doet over de PS5quote:Op donderdag 30 april 2020 17:02 schreef DKUp het volgende:
Microsoft heeft de marketing dus nog steeds
Holiday 2020, RIP Watch Dogs Legiontwitter:AssassinsFR twitterde op donderdag 30-04-2020 om 16:47:00La guerre fera rage. Des royaumes tomberont.
L'ère Viking a sonné…
#AssassinsCreedValhalla, sortie prévue fin d'année 2020.
Précommandez le jeu dès maintenant : https://t.co/0WkJkCKJYf https://t.co/CsXNIQ1CkJ reageer retweet
De platinum van DOS is al impossibru laat staan in 1 playtrough.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is meer voor als je dingen mist en dus de plat niet kunt halen, of als je doodgaat en een enorm stuk opnieuw moet doen.
In NWN bijvoorbeeld, zijn er gevechten die je binnen 1 seconden kunt verliezen als je een 1 gooit. Dit weet je niet van te voren zonder guide, dus je moet gewoon ieder kwartier saven.
En daar dan expliciete sex scenes mee hebbenquote:Op donderdag 30 april 2020 17:07 schreef DKUp het volgende:
In het eerste plaatje het vrouwelijke hoofdpersonage te zien?
twitter:AssassinsFR twitterde op donderdag 30-04-2020 om 16:48:28Assassin's Creed Valhalla sortira fin d'année 2020 sur Xbox Series X, Xbox One, PlayStation®5, PlayStation®4, PC & Stadia. reageer retweet
Thanks.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:06 schreef KennyPowers het volgende:
WRITE YOUR VIKING SAGA–Advanced RPG mechanics allow you to shape the growth of your character and influence the world around you. With every choice you make, from political alliances and combat strategy to dialogue and gear progression, you will carve your own path to glory.
VISCERAL COMBAT SYSTEM –Dual-wield powerful weapons such as axes, swords, and even shields to relive the ruthless fighting style of the Viking warriors. Brutally decapitate your foes, vanquish them from afar, or stealthily assassinate targets with your hidden blade. Challenge yourself with the most varied collection of deadly enemies ever found in an Assassin’s Creed game.
A DARK AGE OPEN WORLD–Sail from the harsh and mysterious shores of Norway to the beautiful but forbidding kingdoms of England and beyond. Immerse yourself in the Viking way of life through fishing, hunting, drinking games, and more.
LEAD EPIC RAIDS –Launch massive assaults against Saxon troops and fortresses throughout England. Lead your clan in surprise attacks from your longship and pillage enemy territories to bring riches and resources back to your people.
GROW YOUR SETTLEMENT–Construct and upgrade buildings that allow for deep customization, including a barracks, blacksmith, tattoo parlor, and more. Recruit new members to your clan and personalize your Viking experience.
MERCENARY VIKINGS–Create and customize a unique Viking raider within your clan and share it online with friends to use during their own raids
Sobierso instant ps5 of xbox series.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:10 schreef DKUp het volgende:
twitter:AssassinsFR twitterde op donderdag 30-04-2020 om 16:48:28Assassin's Creed Valhalla sortira fin d'année 2020 sur Xbox Series X, Xbox One, PlayStation®5, PlayStation®4, PC & Stadia. reageer retweet
er is idd een vrouwquote:Op donderdag 30 april 2020 17:07 schreef DKUp het volgende:
In het eerste plaatje het vrouwelijke hoofdpersonage te zien?
Ja, zag staan dat ik ook in moeilijkste moeilijkheidsgraad het uit moet spelen. Als je dan doodgaat, wordt de save van je harde schijf verwijderdquote:Op donderdag 30 april 2020 17:06 schreef Drankster het volgende:
[..]
De platinum van DOS is al impossibru laat staan in 1 playtrough.
Ik zal de game de eerste keer zonder guide spelen, maakt het echt veul leuker.
Hetzelfde hier inderdaad, die game ga ik alleen spelen op de next gen of niet. Alleen kijken wat het verschil gaat zijn tussen die twee consoles.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:10 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Sobierso instant ps5 of xbox series.
Lagertha Lothbrok?quote:Op donderdag 30 april 2020 17:07 schreef DKUp het volgende:
In het eerste plaatje het vrouwelijke hoofdpersonage te zien?
Met baard!quote:
Wickie de viking kon ook voor jongen en meisje doorquote:Op donderdag 30 april 2020 17:16 schreef Pheno het volgende:
Vrouwelijke Eivor confirmed door Ubi: Assassin's Creed Valhalla nu met details en trailer aangekondigd
Als deze maar niet constant aan de neus gaat kriebelenquote:Op donderdag 30 april 2020 17:20 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Wickie de viking kon ook voor jongen en meisje door
quote:Op donderdag 30 april 2020 17:16 schreef Pheno het volgende:
Vrouwelijke Eivor confirmed door Ubi: Assassin's Creed Valhalla nu met details en trailer aangekondigd
Kassandra’s opvolgster is gevondenquote:
Jaaaa, mijn main character.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:16 schreef Pheno het volgende:
Vrouwelijke Eivor confirmed door Ubi: Assassin's Creed Valhalla nu met details en trailer aangekondigd
Oh. Bah.quote:
Heel wat info over de nieuwe AC.quote:WE SPOKE TO ASSASSIN’S CREED: VALHALLA’S CREATIVE DIRECTOR ASHRAF ISMAIL AND GOT ALL THE NEW GAME DETAILS
Ahead of Assassin’s Creed Valhalla’s announcement, we had the chance to talk to Creative Director, Ashraf Ismail. Ashraf was the Creative Director behind Assassin’s Creed: Origins and also Assassin’s Creed IV: Black Flag before it.
We spoke about how Vahalla pushes the franchise forward, new combat mechanics, the continued push towards becoming a fully fledged RPG, pet companions and how next-gen technology has helped improve the world of Assassin’s Creed Valhalla.
Why norse mythology and Vikings this time around? Why did it feel right for the series?
Ashraf Ismail: Assassin’s Creed has always lived in exploring these pivotal moments in history, and the Viking Age is an incredible time period, it shaped Europe, It gave birth to the England we know today. So, a lot of really world impacting things happened during this time. And the Viking Age itself is named after one of history’s most notorious warrior cultures. This this time period was absolutely brutal. This was a moment when a huge invasion of Vikings came to England to settle and conquer this land, which gave birth to the England we know today. It’s a really amazing time period, there’s a lot of really wonderful stuff in terms of history.
Everything that we know about Vikings has been written after the fact, so to be able to go to this time period and using research and historians to bring this culture and this time to life is a really intriguing moment for us. it’s not something that has been achieved to the degree that I think Assassin’s Creed can do it, so there’s a lot of opportunity here. On a personal level, since I was very young, I read a Michael Crichton novel that was about Vikings, and from that very young age I fell in love with that time period and this culture, so to be able to personally, bring my own take to that is a very personalal passion project as well.
I feel like Vikings have made a resurgence in the last three or four years. What are some of the more recent inspirations that you’ve, looked to when creating this game?
Ashraf Ismail: Well, honestly our main inspirations is actually more of the research that we’ve done working with historians. Again, we started this project very early knowing that we we’e going to the Viking Age, the ninth century, Dark Ages of England, so we teamed up with people like Dr. Jackson Crawford who’s a professor in Norse language. We took a trip to Norway and to England to try to soak in as much of the details as much of the history, as much of the culture that we can and that’s really what’s inspired us. I feel like in other forms of media, Vikings have this image of being brutal warriors and they were, but there was another side to it they were also farmers and settlers and explorers. They were people with families, and we’ve been inspired to show that full picture. Yes, this was a warrior culture and this was a history a time period of war for many kingdoms, many factions fighting one another. So we wanted to tell that whole picture and all its nuanced view.
Based on the art that I’ve seen, obviously Norway and England are polar opposites. Could you talk a little bit about the differences between them gameplay wise and also how the transition works in game?
Ashraf Ismail: Our hero Eivor is a Norse Viking Raider, so he/she are from Norway, and very early in the game you get to experience Norway, and you understand the difficulty of living in this really beautiful place where there’s a a lot of space to row, lots of war happening and so very early in the game Eivor will leave Norway, with his/her people for the rolling hills of England where there’s farmland and opportunity. So when we reach, England, Eivor has a very similar role which is to settle people and to grow a thriving settlement. So all of a sudden the settlement is a big new feature of the game that is at the heart of the motivation of the journey, the character. As an example, every building that we can place in the settlement, has a gameplay value. You can invite people to arrive into your settlement and they bring something along with them.
So the settlement is a really big, key feature of the game. But at this time, England is not very welcoming to Vikings, so players to succeed, players will go on raids. So you have a long ship you have a raiding party, your Raiders are people that you can find in the world, they are people that you go on journeys with, there’s characters within the raiding party that you can customize as well. So the raiding party, raiding itself, the longship these are all big new features of the game. This is based on a lot of battles that happened during this time period, the players will go on these epic fortification attacks.
The combat itself, if you’re going to do a game that represents a Viking and the Viking experience, you have to nail combat in all its visceral nature. So the weaponry, the feeling of impact, the feeling of that thump when axe hits into something we needed to deliver on that, so combat has had a huge reinvention towards that sort of more brutal weighty angle.
We saw Odin mentioned in the trailer. What level of norse mythology can we expect to see in the game and how supernatural will things get?
Ashraf Ismail: For this game we’re anchored and grounded in the history of the ninth century, Norway and Dark Ages England and the way we treat the Norse beliefs, is really based on a lot of the research that we know about this time so it’s really more in the vein of, it’s a cultural thing, it’s an everyday thing, so people see symbols, people see signs in the world, when they see a squirrel running by that has a meaning, that’s Ratatoskr and he’s sending a message to someone. So the angle that we’re approaching with is that Eivor is someone who believes, of course, in these sagas and stories of the gods. This is part of the culture. Of course, Eivor will have his own take on it. So we are in personal journey with Eivor, so we are seeing people from Eivor’s perspective of course, but that’s about all I can say without spoiling too much, but there’s definitely a few hints in the trailer.
In Odyssey, you got to choose between two separate characters (one female and one male) where in Valhalla you get to choose between a male/female variation of the same character in Eivor. Why was this decision made?
Ashraf Ismail: So, with Eivor players do have the choice to play Eivor as male or female. That’s a choice that players get to make in the game. But the goal was to deliver a singular character’s journey through this tumultuous insane time period. We wanted to tell a very personal story within this really grand setting. That’s been the artistic decision that we had in the beginning. Of course we do allow our players to have a choice within that frame, so yes, players can play as male or female, but it was important for us to tell a specific story that we had in mind.
How does the story fit in with Odyssey and Origins. Can we expect to see familiar characters?
Ashraf Ismail: So this game so Valhalla is is anchored within the Assassin’s Creed franchise. Of course, in terms of timeline it comes a little bit before AC1, and much after Origins, so there is a deep link in the lore of the Assassin’s Creed. Again, it’s really important for us that we deliver the Vikings experience within the Assassin’s Creed world, those two elements are part of the journey that we’re building, so for sure there’s some surprises. I won’t get into which characters you might meet, but it’s deeply rooted into the assassin lore
Beginning with Origins the goal was to move the series towards RPG elements. Could you talk a little bit about how this is pushed even further in Valhalla?
Ashraf Ismail: So in terms of RPG and progression, our goal was to actually bring in kind of a fresh new take on it. Something that is much more anchored into the world itself and into the concepts of skills and so on. We do have a very different take than what we’ve previously done, all in the hopes of actually making the Viking experience shine a bit more.
So as an example, we have this giant skill graph. It’s a really large skill tree where players can really customise the kind of Viking they that they want to play as. Hopefully people see a lot more play style customisation within that. Our angle is much more about letting players, sort of, enjoy the experience of the game as they want. In terms of of the RPG progression. So a lot of effort has gone into these skills. We have the return of abilities, but of course all the abilities are again anchored and rooted and very Viking themed We’ve gotten rid of the idea of levels as well. Instead we now have power, so again power is something that is rooted in the skill set of the hero. So based on the skills you’ve learned you gain power, and so there’s been a shift in the way we handle RPG and progression to make it a more play-style centered and focused on what players out there want to do in the game.
Can we still expect to see branching dialogue?
Ashraf Ismail: There is dialogue choices and branching dialogue. Eivor is a character who is a Viking Raider, who has ambition and glory, sort of something they want to deeply achieved, but they’re also a leader within their community, so at a certain point players will be faced with choices that sort of tear at this personal ambition versus the needs of the people. And so, players will have a voice within that moment.
How has combat evolved or chanced since Odyssey?
Ashraf Ismail: Yeah, so the combat system has been reinvigorated to really showcase the visceral newness and brutality of the time period of the weaponry of warfare during this ninth century. So, a lot of effort has been put into making sure sense of impact. We make have bearded axes, dane axes, flails, but now we’ve included the dual wielding capacity, so you can combine any two weapons in your hands. So you can dual wield two axes, two swords, even two shields if you want, so we’ve made the system quite flexible. The third element to combat improvement is the effort we’ve put into the variety of enemies, that are incredible unique using the environment and using one another against the hero. We wanted to make sure that if you’d been playing for 15-20 hours, that you were still seeing stuff you’ve never seen before so a lot of effort has gone into the enemy side of combat.
I definitely spotted some wolves in the trailer. Will they or any other pet companions feature in the game?
Ashraf Ismail: There’s different forms when it comes to animal companions. I don’t want to go into specifics, but yes, there is an ability at some point where you can call in a wolf to come and help you. There’s other journeys in the game that will more or less involve other animals, so it’s a different take but yes animals have a space within the journey.
How has naval combat changed?
Ashraf Ismail: Again, based on a lot of research and speaking to historians and experts. The biggest success of the Vikings was that they have this incredible piece of technology called the long ship, and they have these roads that no one is driving on called rivers, and they’re able to zoom in and out without anybody stopping them. This is how they gain success in England and in Europe, because they were able to get in behind enemy lines with with no defenses and no one’s stopping them. So what we wanted to achieve is to make sure that players felt the power of the long ship of being able to traverse through the land to carry their crew to carry the Raiders to eventually start seeing some of these defenses in England that have been put up to try to slow down this Viking invasion. So, players will have a long ship, they’ll have a crew and again this is really to make that part of the history really shine and resonate and understand why it’s so powerful, and the longship is at the heart of also doing raiding is a big feature of the game. It’s a way to gain resources to weaken enemies and it all starts with the long ship.
I’d love to know more about raids and settlements. Are we talking like tower defence? How big of a part does this play in the game?
Ashraf Ismail: No, not tower defense, so raiding, it’s really going out into the world. You’re out into England to attack various enemies, various factions to weaken them to gain resources using your raiding party and you bring back those resources to your settlement, and you use those resources to grow your settlement. Growing the settlement is really about the people, it’s about the relationships, it’s about the buildings that you put in that a lot of gameplay features rely on. There’s customization that you can do in the settlement itself. The settlement is part of the the personal journey of Eivor and we want players to make it their home and to make it a place that they can come back to feel comfortable in and know every single face in the community, to be able to have a relationship with these people.
I saw that the game’s tagline was to ‘Subdue and Conquer England’. Could you please talk a little bit about that?
Ashraf Ismail: England is a hostile land so yes there’s raiding there’s assault, but one of the big things that players will have to get into is to gain alliances with Kings, with Vikings that are there. And so, players will go out into the world into England, we are we’re at the time period right now where there are four major kingdoms. There’s North Cumbria, East Anglia, Mercia and New Essex. So during this time period we go out into these various kingdoms, and we meet the leaders, whether they’re friends or foes or people that we have to work with and you go on a journey to try to either subdue your enemies, remove them, make alliances and that’s the higher level questing structure, if you will. It’s really about going out into England and trying to create a sense of place for your settlement within the rest of England, and making sure that your enemies will not hurt your settlement or your people.
A lot of people felt that Odyssey forced you to grind to certain parts of the game to take on certain enemies or missions. Has that been looked at and balanced here?
Ashraf Ismail: Well, with Valhalla, with the balancing of the game, it’s our angle, our goal is to just let players play the content they want. Again we built a really intriguing world that takes place in Dark Ages England and Norway. By the way, when you leave Norway to England, you can always go back to Norway, so we built these really beautiful breathtaking living worlds, and we want players to play the content as they wish to play it. That’s the way the game is being balanced. So, people want to focus on narrative, there’s no issue there, people want to focus on their settlement, again, no issue there. It’s really up to players to decide how they want to consume the content. That’s always been our angle and again, this, we’re showcasing Eivos’ personal journey, we’re really focused on that. So again, if people want to focus on that personal journey and the relationships that come out of that they can do that.
2020 is a big year for gaming and with Assassin’s Creed Valhalla confirmed for next gen consoles, what are some of the things that new technology has made possible for this game that weren’t possible 4-5 years ago with Origins?
Ashraf Ismail: We are committed to new technology. Assassin’s Creed Valhalla will launch with the next generation of consoles and you know, technology for us allows us to build more and more immersive experiences, that’s our objective, that’s our goal, we want to deliver the most immersive experience we possibly can. And so we are quite committed to new technologies. You know, for example, having significantly faster loading times. This allows us to remove some of the friction with that emerging technology. This is really wonderful for us. Additionally, the worlds we’re building now are unlike anything we’ve built in the past in terms of their their detail. The amount of stuff that we can put so the more we can push the incredible potential of these worlds of Norway and ninth century, Dark Ages England. It’s better for the game it’s better for the immersion, it’s better for our players. So those are some of the ways where we’re allowing technology to really enhance what we’re making.
Fans of the series have been wanting multiplayer or co-op to return in some form for a while. Will we see any multiplayer or co-op in Valhalla?
Ashraf Ismail: Well, Assassin’s Creed Valhalla is a single player game with many online components. So, other features are enhanced by being online and we allow players to share a lot stuff online., but it is a single player game.
https://press-start.com.a(...)cy-new-game-details/
Nextgen it is.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:26 schreef DKUp het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
twitter:BenjiSales twitterde op donderdag 30-04-2020 om 17:24:45Assassin's Creed Valhalla info and screenshots
- Fully customizable Male or Female Viking protagonist
- 3 major cities
- Dual Wield weapons
- Skill Trees
- Combat is "Brutal"
- Longship for Raids
- You have a home settlement where your recruits will live
https://t.co/y58KWlYibd https://t.co/9gIbIDuawM reageer retweet
Viking godinnen!quote:Op donderdag 30 april 2020 17:51 schreef DKUp het volgende:
[ afbeelding ]twitter:BenjiSales twitterde op donderdag 30-04-2020 om 17:24:45Assassin's Creed Valhalla info and screenshots
- Fully customizable Male or Female Viking protagonist
- 3 major cities
- Dual Wield weapons
- Skill Trees
- Combat is "Brutal"
- Longship for Raids
- You have a home settlement where your recruits will live
https://t.co/y58KWlYibd https://t.co/9gIbIDuawM reageer retweet
Hallo meneer of mevrouw ijsbeer
[ afbeelding ]
Gameplay trailer volgende week bij Microsoft.twitter:ubisoftnordic twitterde op donderdag 30-04-2020 om 18:01:43We will be happy to reveal our first Assassin’s Creed Valhalla gameplay trailer during the First Look Xbox Series X Gameplay on Inside Xbox. Stay tuned! https://t.co/1KjtTI1FdF reageer retweet
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZquote:Op donderdag 30 april 2020 17:06 schreef DKUp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 april 2020 18:33 schreef MMaRsu het volgende:
Sorry ik formuleerde het verkeerd
Ik bedoelde generieke Ubisoft games gemaakt door een comite
Ik ga hard aan de reeskak van die schijt die Ubisoft ons voorschoteldquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |