abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:28:21 #256
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192850924
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat is dan de reden? in Duitsland landen Russische vliegtuigen met zes motoren en 50 miljoen mondmaskers/kapjes.
Geld is een reden want iedereen in Nederland voorzien van een dagelijkse hoeveelheid mondkapjes loopt aardig in de papieren.
pi_192850938
https://www.auping.com/nl/mondkapjes
En nog vele bedrijven die zich in de laatste maanden gericht hebben op mondkapjes fabricage.
Den Haag wil niet dat mensen mondkapjes gaan gebruiken...… groepsimmuniteit sneller zonder goed gebruik van mondkapje en 1,5 meter plus bril om ogen te beschermen.

Zelf in de politiek geven ze als antwoord..... Ze zijn er niet??
En als mensen beweren dat ze wel aan mondkapjes kunnen komen...… te duur ….niet geschikt...bla bla
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:30:07 #258
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192850939
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:28 schreef Markesh het volgende:

[..]

Geld is een reden want iedereen in Nederland voorzien van een dagelijkse hoeveelheid mondkapjes loopt aardig in de papieren.
Wie zegt iedereen dagelijks voorzien? Het gaat vooral om de zorg. Dat is een relatief beperkte groep.
pi_192850957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:28 schreef Markesh het volgende:

[..]

Zelf betalen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:32:07 #260
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192850959
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar de overheid geeft nu tientallen miljarden uit, denk je echt dat die ‘paar’ euro zal uitmaken? Dat geloof je toch zelf ook niet?
ja, en zie andere users antwoorden
pi_192851003
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat is dan de reden? in Duitsland landen Russische vliegtuigen met zes motoren en 50 miljoen mondmaskers/kapjes.
In principe zou iedereen 1,5 meter afstand moeten houden en thuis blijven als hij/zij verkouden is.

Daarnaast klinkt 50 miljoen natuurlijk heel mooi, maar dat is 0,75 kapje per Duitser, nog even los van de distributie.

Waarschijnlijk creëert het ook een vorm van veiligheid waardoor andere regels minder streng worden nageleefd.
pi_192851028
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zelf betalen.
Dat gaat er natuurlijk nooit doorkomen.
De rijken kunnen het wel betalen en de armen zijn aan hub lot overgelaten etc.
pi_192851068
Die ijswinkel in Amsterdam koopt net zoveel mondkapjes als ze willen.... Bij deze vriend de importeur..... Deze importeur heeft ze bij div overheid instellingen aangeboden..... Ze zijn te duur.
Mensen in de verzorging werken zonder......ik vind dit dus een slechte zaak.

En dan zeggen " Mondkapjes ze zijn er gewoonweg niet " vind ik geen normale manier van doen.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:39:20 #264
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192851074
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wie zegt iedereen dagelijks voorzien? Het gaat vooral om de zorg. Dat is een relatief beperkte groep.
Waarom? Omdat er in heel veel landen gratis gezorgd wordt voor mondkapjes voor alle inwoners.

Dan hebben we het niet over een paar euro...
Dan spreken we over 6.5 miljard per maand als iedereen voor 2,50 aan mondkapjes krijgt per dag.(zomaar een bedrag genomen, kan ook neerkomen op de helft, 1.25 per inwoner aan mondkapjes per dag)

Is het heel raar dat Nederland liever zegt dat ze nutteloos zijn voor de gewone burger en dit geld liever bespaard?
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:41:03 #265
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192851112
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

In principe zou iedereen 1,5 meter afstand moeten houden en thuis blijven als hij/zij verkouden is.

Daarnaast klinkt 50 miljoen natuurlijk heel mooi, maar dat is 0,75 kapje per Duitser, nog even los van de distributie.

Waarschijnlijk creëert het ook een vorm van veiligheid waardoor andere regels minder streng worden nageleefd.
En weer de aanname dat het schijnveiligheid is.
pi_192851128
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:39 schreef Oekelele het volgende:
Die ijswinkel in Amsterdam koopt net zoveel mondkapjes als ze willen.... Bij deze vriend de importeur..... Deze importeur heeft ze bij div overheid instellingen aangeboden..... Ze zijn te duur.
Mensen in de verzorging werken zonder......ik vind dit dus een slechte zaak.

En dan zeggen " Mondkapjes ze zijn er gewoonweg niet " vind ik geen normale manier van doen.
O, maar ik zou ook geen hoofdprijs gaan betalen om een ander zijn zakken te laten vullen.\
Van die smerige typjes die geld verdienen over de rug van anderen. bah.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:42:55 #267
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192851145
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zelf betalen.
Voor mij is dat geen enkel probleem maar er zullen genoeg mensen zijn die het niet zo goed hebben en voor wie iedere cent er 1 is
pi_192851163
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:42 schreef Markesh het volgende:

[..]

Voor mij is dat geen enkel probleem maar er zullen genoeg mensen zijn die het niet zo goed hebben en voor wie iedere cent er 1 is
Die liever de maag van hun kinderen vullen dan de hoofdprijs betalen aan een of andere schurk.
pi_192851182
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:30 schreef Oekelele het volgende:
En nog vele bedrijven die zich in de laatste maanden gericht hebben op mondkapjes fabricage.
Den Haag wil niet dat mensen mondkapjes gaan gebruiken...… groepsimmuniteit sneller zonder goed gebruik van mondkapje en 1,5 meter plus bril om ogen te beschermen.

En als mensen beweren dat ze wel aan mondkapjes kunnen komen...… te duur ….niet geschikt...bla bla
Ik heb hier 50 mondmaskers, chirurgische. Gewoon bij AliExpress besteld en na 3 weken binnen. Net zo lang als die Chinese prullen normaal duren.
.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 22:46:12 #270
249559 crew  Lavenderr
pi_192851190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:44 schreef Chanel5 het volgende:

[..]

Die liever de maag van hun kinderen vullen dan de hoofdprijs betalen aan een of andere schurk.
Juist.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 22:46:37 #271
5428 crew  miss_sly
pi_192851199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:41 schreef Markesh het volgende:

[..]

Er zijn echt heel veel wetenschappers die dat zeggen. Het is dus een door velen gedragen mening. Dus kennelijk zijn er minstens twee kampen. Welk kamp dan goed zit, weten we toch als leken helemaal niet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192851206
92 miljard verdeeld over 17miljoen mensen is ¤5400 per inwoner.
De meeste mensen hebben hier niet veel van gemerkt..... Een paar grote multinationals wel.
Maar iets geld uitgeven aan mondkapjes...… AUB people wake up.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:47:57 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192851214
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

@:Vallon
thx. Dus dit onderzoek van 2003 dat eind-maart 2020 is bijgewerkt voor/op Covid19
https://www.medrxiv.org/c(...).20047217v2.full.pdf en gericht is of mondmaskers besmetting kan voorkomen.

Opvallend: Statistische studie/gericht/vanuit van griep en veelal in een beperkte testsetting.
NB: Ik ben onvoldoende ervaren om door de vraagsetting heen te kijken maar krijg een gevoel dat het onderzoek vooral is om maskers niet te laten of willen overwegen.
quote:
Only one study was blinded to staff. All trials were conducted in non-pandemic settings.
... SARS-CoV-2 is spread through respiratory droplets and/or contact routes which places it in the route of transmission for which health care workers would be required to wear masks. .......
..... The (hygienic and barrier) have shown to be effective in observational studies carried out during the SARS 1 epidemic. ........
Vervolgens een hele serie (oude) onderzoeken reviewen die vooral zijn doorgedacht naar Covid19 in leefgroepen op waar Influenza heerste. De oriëntatie is dus anders.

Dit zelfde verhaal zie je als resultaat hier terug bij de WHO. De WHO adviseert 1m afstand en dragen maskers alleen door zieken en behandelende medici.

Onderzoekers maken nauwelijks verschil tussen besmettingsrisico tussen (hoest)druppels en spray. Terwijl die anders zullen uitwerken. Druppeltjes zijn makkelijker tegen te houden dan een spray.
De kans dat mensen een "spray" veroorzaken - zoals bij de tandartsboor of op de IC - lijkt mij sws gering.

Wanneer je de druppels tegenhoudt, zal je ook het daarin opgenomen virus tegenhouden. De lifecycle van Influenza is verder ook echt een andere. Allemaal net wat andere insteek qua nuance.

Mijn "vraag" was hier is niet zozeer of het dragen van een masker besmetting voorkomt maar of het de verspreiding zal voorkomen en/of (met hoeveel dan) beperken.

Maar goed, er is dus geen concreet bewijs wat daarmee als gebrek de huidige maatregelen rechtvaardigt. Ik laat het verder maar even voordat dit weer een SAR missie wordt.
Wel buttig om te onthouden en af te vragen wanneer instanties zomaar wapperen met "mondkapjes helpen niet" tegen verspreiding wat net als "kan helpen tegen besmetting" onbewezen is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:48:23 #274
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192851223
quote:

Die mondkapjes zijn ook niet het ei van Columbus. Die Chinezen dragen al jaren standaard mondkapjes buiten en dat is waar de ellende is begonnen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192851234
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:41 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik maak de aanname niet dat een mondkapje schijnveiligheid is, ik weet niet of het verspreiding tegen gaat ja/nee.

Wat ik wel denk is dat door het gebruik van mondkapjes andere regels minder streng worden nageleefd, immers hoef ik geen afstand te houden of thuis te blijven bij verkoudheid want ik heb toch een mondkapje op.
pi_192851253
Gommers over de IKEA beelden. : We moeten doorgaan, we kunnen niet alleen maar thuis blijven zitten. *O*
pi_192851257
quote:

Denk het ook, groepsimmuniteit (hoewel niet bewezenen) en geld lijkt de drijfveer te zijn.
Scholen open past daar ook in.

Als aerosol verspreiding en asymptomatisch verspreiden erkent wordt dan is het toch logisch om een mondkapje te dragen in bv winkels en ov zoals de Duitsers.

Niet alleen mondkapje trouwens maar ook een bandana of sjaal puur om de uitstoot van de viral load tegen te gaan.
Dragen we allemaal iets, beschermen we elkaar en is er weer meer mogelijk als voorheen.

Ik vind het jammer dat het rivm zo inflexibel hierin staat.
Je kan er best met een open geest instaan al neig je de andere kant op.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:54:07 #278
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192851290
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn echt heel veel wetenschappers die dat zeggen. Het is dus een door velen gedragen mening. Dus kennelijk zijn er minstens twee kampen. Welk kamp dan goed zit, weten we toch als leken helemaal niet?
Je bedoelt dan de Nederlandse wetenschappers?
Het is toch geen hogere wiskunde dat een mondkapje of een stukje stof voor mijn part helpt tegen het inademen van een virus?

Het is allemaal niet zo moeilijk.
1- je wast je handen
2- je ontsmet daarna je handen
3- pakt het mondkapje en zet het op.
4- is dat te lastig voor je dan kijk je een video hoe dat moet.
5-je houd zowiezo 1.5 meter afstand en liever nog meer.
6-je doet wat je Moet doen en gaat vervolgens weer naar huis.
7-thuis was je grondig je handen en desinfecteert ze
8- je haalt het mondkapje van je gezicht
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:56:38 #279
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192851321
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:49 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik maak de aanname niet dat een mondkapje schijnveiligheid is, ik weet niet of het verspreiding tegen gaat ja/nee.

Wat ik wel denk is dat door het gebruik van mondkapjes andere regels minder streng worden nageleefd, immers hoef ik geen afstand te houden of thuis te blijven bij verkoudheid want ik heb toch een mondkapje op.
Als maskers degenen die zich aan de regels houden extra bescherming bieden, dan vind ik het niet zo'n probleem als door de maskers sommigen zich minder aan de regels houden en daardoor meer risico op besmetting lopen. Dat hebben ze zelf in de hand.
are we infinite or am I alone
pi_192851325
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:48 schreef mazaru het volgende:

[..]

Die mondkapjes zijn ook niet het ei van Columbus. Die Chinezen dragen al jaren standaard mondkapjes buiten en dat is waar de ellende is begonnen.
Inderdaad ik geef u gelijk...… Maar Waarom zegt het RIVM schijnveiligheid...… terwijl in de zorg deze verplicht zijn.??
Ik begrijp net als iedereen dat de mensen in het ziekenhuis deze meer nodig hebben dan wij.
Maar mensen als kleuters te behandelen om te zeggen schijnveiligheid......dan zijn er veel mensen die in context lezen???? contradictio in terminis
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:59:22 #281
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192851354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:49 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat ligt dan toch echt Helemaal aan jezelf dat je dat denkt. Dat is en blijft een grote aanname.
Ik zelf neem 0 procent meer risico met een mondkapje op en iedereen die ik ken en een mondkapje buiten draagt denkt er hetzelfde over.
Ik ben nog voorzichtiger zelfs omdat ik mij continu bewust ben dat ik het draag.
pi_192851368
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kijk bij puur droplet besmetting heeft jaap gelijk met 1,5 meter is genoeg en thuisblijven bij symptomen.
Ook vanwege het schijnveiligheid aspect.

Neem je ook asymptomatisch en aerosol verspreiding mee dan zijn mondkapjes ook wel logisch.
Bovendien voor veel contactberoepen een noodzaak in de interactie.

De vraag is dan, vindt er meer besmetting plaats met iedereen mondkapjes op plekken waar veel interactie is met meer besmette types ertussen vanwege schijnveiligheid

Of dezelfde setting met 1,5m afstand en minder besmette mensen mey symptomen.

Ik denk dat het antwoord zoals gezegd dan dus afhangt van de rol van het asymptomatisch verspreiden en via aerosol.
Het lijkt erop van wel als je kijkt naar de situatie in verzorgingstehuizen, gevangenissen en cruiseschepen.

Daarom moer het niet oveehaast worden maar alles duidelijk in kaart, feiten op tafel en dan kan je eem goed plan maken zonder dat het nog meer onnodig levens en geld kost.
  dinsdag 28 april 2020 @ 23:00:51 #283
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192851369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Vraag me niet waarom maar ik heb begrepen dat bij het testen van vaccins de eerste groep mensen altijd gezonden mannen zijn. Vergeet niet dat er nu waarschijnlijk een veel grotere groep is die als test persoon wil dienen dus kan je ook veel meer data verzamelen dan in normale periode. Zelfs misschien op meerdere plekken in de wereld.
Deze klinische testfase 1 (van 4) is vooral gericht om te testen op schadelijkheid en dat doe je op gezonde mensen.
De versnelling van ontwikkeling voor een Covid19 vaccin in minder dan 18 maanden is dan dat met de fase 2 (patiënten-test) t/m 3 (publiekstest) gelijktijdig uitvoert in een verkorte periode van 6-9maanden. Wat hier met dit vaccin, kennelijk niet gebeurd; alleen fase 1 loopt.

Het parallel testen kan waarbij een bewust risico wordt genomen in/met de verschillende testgroepen. Stel dat je gelijktijdig fase 1,2 en 3 uitvoert, kan het gebeuren dat de groep in fase 1 bijwerkingen vertonen die dodelijk zijn voor de patiënten in fase 2. Dat ga "je" normaal niet willen.
Als fase 1,2 en 3 gelukt zijn, komt de productie/distributie en afsluitend fase 4 gedurende het grote publiek preventief wordt ingeënt.

Kortom mensen die deelnemen aan de vaccin SARS-Cov-2 fases zijn sws helden (en imho kamikaze piloten).
pi_192851398
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:54 schreef Markesh het volgende:

[..]

Het is toch geen hogere wiskunde dat een mondkapje of een stukje stof voor mijn part helpt tegen het inademen van een virus?

1- je wast je handen
Na 10 minuten kom je iemand tegen met corona. De virusdeeltjes nestelen zich in de buitenkant van het mondkapje. Vervolgens heeft het virus nog uur om binnen te dringen terwijl jij je dingen buiten doet.
.
pi_192851402
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:56 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Inderdaad ik geef u gelijk...… Maar Waarom zegt het RIVM schijnveiligheid...… terwijl in de zorg deze verplicht zijn.??
Ik begrijp net als iedereen dat de mensen in het ziekenhuis deze meer nodig hebben dan wij.
Maar mensen als kleuters te behandelen om te zeggen schijnveiligheid......dan zijn er veel mensen die in context lezen???? contradictio in terminis
Ik begrijp wat je bedoelt en dat is niet alleen in dit. Ik vind de berichtgeving door de RIVM zo dubbel. Geef toe en zeg wat je wil, zou IK zeggen maar ik denk dat ik niet wil horen dat ze bepaalde bevolkingsgroepen op willen opofferen, noem maar iets. Of mensen aan de infectie bloot willen stellen om....ja noem maar iets...
  dinsdag 28 april 2020 @ 23:05:41 #286
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192851420
Ik ben overigens wel benieuwd of alle kapsters straks een cursus krijgen "hoe doe ik een mondkapje op"
pi_192851434
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:42 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ze kosten nu commercieel 1 euro per stuk, als ze voor kostprijs worden aangeboden kan dat een stuk lager en wie op het minimum zit zou een tegemoetkoming kunnen krijgen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192851439
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik heb hier 50 mondmaskers, chirurgische. Gewoon bij AliExpress besteld en na 3 weken binnen. Net zo lang als die Chinese prullen normaal duren.
Chirurgische mondmaskers zijn hele andere dan de Ffp2 waar de zorg nu zo verlegen om zit.
De chirurgische hebben hele andere (mindere) eisen en zijn inderdaad met bosjes te bestellen.
pi_192851450
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:05 schreef Markesh het volgende:
Ik ben overigens wel benieuwd of alle kapsters straks een cursus krijgen "hoe doe ik een mondkapje op"
Mijn kapsel zier er niet uit en ik ben benieuwd of mijn mini volks kapsalonneke het overleeft.
  dinsdag 28 april 2020 @ 23:09:14 #290
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192851465
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Na 10 minuten kom je iemand tegen met corona. De virusdeeltjes nestelen zich in de buitenkant van het mondkapje. Vervolgens heeft het virus nog uur om binnen te dringen terwijl jij je dingen buiten doet.
Ik kom liever iemand tegen met corona met mondkapje dan zonder. Jij niet? Jij geeft liever de virus deeljes vrije toegang tot je neus en mond?

Een mondkapje werkt 4 uur dus het gaat al helemaal niet op wat je zegt. :)

En artsen dan die constant coronapatienten besmetten? Dat is anders volgens jou?
pi_192851480
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Als iedereen er één draagt daalt die kans dus drastisch.
Ik draag er een om jou te beschermen, jij om mij etc.
pi_192851482
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:54 schreef Markesh het volgende:

[..]

1- je wast je handen
Het coronavirus kun je niet 'inademen', als je 1.5m afstand houdt. Zeker niet als mensen met milde klachten gewoon thuisblijven.

Als je 1,5m afstand houdt en als niemand in je gezicht hoest/niest, is het dragen van een mondkapje overbodig.

Als je je handen met zeep wast, hoef je je handen niet te desinfecteren.

Ik kan mij nog wel iets voorstellen bij het dragen van mondkapjes in kleine winkels en in het OV, maar zelfs daar heb ik mijn twijfels bij.

Voor de liefhebbers: er komt een technische briefing over (o.a.) mondkapjes:

keesvdstaaij twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 13:07:52 Nog altijd leven er veel vragen over persoonlijke beschermingsmiddelen en over testen. Mooi dat ons voorstel om hierover een technische briefing te houden brede steun kreeg. Aanstaande donderdag om 10.00 uur vindt de briefing plaats. #Covid19NL reageer retweet
Ik ben benieuwd welke sprekers worden uitgenodigd.
  dinsdag 28 april 2020 @ 23:11:25 #293
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192851499
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:07 schreef Chanel5 het volgende:

[..]

Mijn kapsel zier er niet uit en ik ben benieuwd of mijn mini volks kapsalonneke het overleeft.
1 voordeel van een mondmasker, ze herkennen je niet zo snel op straat. :Y
Ik heb geluk met mijn haar, is heel lang en krullend. Als ik een aantal maanden niet ga zie je toch geen verschil
  dinsdag 28 april 2020 @ 23:12:13 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192851511
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nederland kwam sterk uit de startblokken met de 'intelligente lockdown' t.o.v. de ophokplicht in veel andere landen.
....
Het woord was iig uitermate slim gekozen en wij zijn trots.
Verder is er eigenlijk geen verschil met de LockDown vv Nous sommes en guerre, Wir Schaffen das en Save Lives.
pi_192851518
Economisch gezien hoe meer vraag des te hoger de prijs..... VVD weet ook hoe deze economie werkt. Als iedereen deze mondkapjes gaat bestellen gaat de prijs omhoog. Vandaar beter niet gebruiken voor medemens …. Omdat dan de prijs misschien iets lager blijft.... _O-
  dinsdag 28 april 2020 @ 23:13:16 #296
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192851528
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:10 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Het coronavirus kun je niet 'inademen', als je 1.5m afstand houdt. Zeker niet als mensen met milde klachten gewoon thuisblijven.

Als je 1,5m afstand houdt en als niemand in je gezicht hoest/niest, is het dragen van een mondkapje overbodig.

Als je je handen met zeep wast, hoef je je handen niet te desinfecteren.

Ik kan mij nog wel iets voorstellen bij het dragen van mondkapjes in kleine winkels en in het OV, maar zelfs daar heb ik mijn twijfels bij.

Voor de liefhebbers: er komt een technische briefing over (o.a.) mondkapjes:

keesvdstaaij twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 13:07:52 Nog altijd leven er veel vragen over persoonlijke beschermingsmiddelen en over testen. Mooi dat ons voorstel om hierover een technische briefing te houden brede steun kreeg. Aanstaande donderdag om 10.00 uur vindt de briefing plaats. #Covid19NL reageer retweet
Ik ben benieuwd welke sprekers worden uitgenodigd.
Ik neem het zekere voor het onzekere. Minimaal 3 meter afstand en een mondkapje.
Daar heeft niemand last van dus geen enkel probleem lijkt mij
pi_192851542
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:11 schreef Markesh het volgende:

[..]

1 voordeel van een mondmasker, ze herkennen je niet zo snel op straat. :Y
Ik heb geluk met mijn haar, is heel lang en krullend. Als ik een aantal maanden niet ga zie je toch geen verschil
Mazzelaar, lichte krul maar kortdragend. In tegenstelling tot ooit....altijd lang. Ik ben bang dat ik weer die kant op ga. Achter mijn oren, ik blijf het maar doen grrr
pi_192851553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:09 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik kom liever iemand tegen met corona met mondkapje dan zonder. Jij niet? Jij geeft liever de virus deeljes vrije toegang tot je neus en mond?

Een mondkapje werkt 4 uur dus het gaat al helemaal niet op wat je zegt. :)

En artsen dan die constant coronapatienten besmetten? Dat is anders volgens jou?
Ja het werkt tegen verspreiding, maar dan hoef je niet helemaal moeilijk te doen met handen ontsmetten enz, dan kun je die doe of lap stof voor je mond trekken en verspreid je niet meer.
.
pi_192851562
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:13 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik neem het zekere voor het onzekere. Minimaal 3 meter afstand en een mondkapje.
Daar is natuurlijk helemaal niks mis mee. ^O^
pi_192851604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:13 schreef Markesh het volgende:

[..]

Inderdaad..... Intelligente keuze om te overleven.
Nadenken en voor jezelf en gezin genoeg PPE/PBM in voorraad inkopen.
En mensen die hun leven laten bepalen door de overheid...… als u straks niet goed uit deze pandemie bent gekomen.....gewoon bij de overheid aankloppen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 23:22:00 #301
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192851618
quote:

[..]

quote:

[..]

heb je ze laten testen? die chinezen maken nl alle keurmerken en certificaten na.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')