abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 1 mei 2020 @ 07:00:31 #76
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192885291
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 06:44 schreef CherryLips het volgende:
Nice: 697
Onder de 700 grens *O*
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 1 mei 2020 @ 07:12:43 #77
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_192885309
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 07:00 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Onder de 700 grens *O*
.hoppa
pi_192885375
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 19:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Tot vorige week vond ik dat ze het heel goed deden, nu ben ik helaas was skeptischer. Nu moet Rutte bewijzen wat hij waard is.

Maar begrijp me vooral niet verkeerd, ik heb niet de illusie dat ik alles weet of meer weet dan de experts. Ze zullen vast goede redenen hebben om op deze manier te handelen.
worden er meer lijkt mij... Ik vind het wat beangstigend worden allemaal.. Ok, positiviteit topic. Dus: :X
just give a second thought
what if we don't get caught...
  vrijdag 1 mei 2020 @ 07:46:29 #79
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192885414
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Daar is meneer Rutte helaas niet zo goed in. Ik kan mij nog een 1000 euro belofte herinneren..... Maar zijn voorganger Balkenende was niet veel beter, eerst zuur en dan zoet. Ik wacht nog steeds op het zoet....
We hebben jaren van economische groei gehad. _O-
  vrijdag 1 mei 2020 @ 08:32:39 #80
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192885785
Goeiemorgen allemaal,

694 mensen liggen er momenteel op de IC, volgens NICE. Dus onder de belangrijke grens van 700. Het is een daling van 24 ten opzichte van gisteren (en gisteren was een daling van 36 ten opzichte van eergisteren, dus de daling is gedaald.)

Dit zijn de aantallen van de afgelopen twaalf dagen:
- zaterdag 18 april: 1.090;
- zondag 19 april: 1.060;
- maandag 20 april: 1.040;
- dinsdag 21 april: 1.000;
- woensdag 22 april: 950;
- donderdag 23 april: 918;
- vrijdag 24 april: 882;
- zaterdag 25 april: 854;
- zondag 26 april: 834;
- maandag 27 april: 816;
- dinsdag 28 april: 784;
- woensdag 29 april: 754;
- donderdag 30 april: 718.

De gemiddelde daling per dag over de laatste veertien dagen is (1.090 -/- 694 : 14 =) 28,3.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192885820
Er liggen er 783.

https://www.lcps.nu/#/

Waar hem dat verschil met NICE in zit weet ik niet, maar deze zou actueler zijn. Is overigens iedere dag hoger dan wat NICE aangeeft op zn site.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192885830
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 08:32 schreef Federer-fan het volgende:
Goeiemorgen allemaal,

694 mensen liggen er momenteel op de IC, volgens NICE. Dus onder de belangrijke grens van 700. Het is een daling van 24 ten opzichte van gisteren (en gisteren was een daling van 36 ten opzichte van eergisteren, dus de daling is gedaald.)

Dit zijn de aantallen van de afgelopen twaalf dagen:
- zaterdag 18 april: 1.090;
- zondag 19 april: 1.060;
- maandag 20 april: 1.040;
- dinsdag 21 april: 1.000;
- woensdag 22 april: 950;
- donderdag 23 april: 918;
- vrijdag 24 april: 882;
- zaterdag 25 april: 854;
- zondag 26 april: 834;
- maandag 27 april: 816;
- dinsdag 28 april: 784;
- woensdag 29 april: 754;
- donderdag 30 april: 718.

De gemiddelde daling per dag over de laatste veertien dagen is (1.090 -/- 694 : 14 =) 28,3.
En we zitten weer mooi op het gemiddelde van de afgelopen tijd. Wat erg goed nieuws is, de daling blijft gestaag doorgaan.

Mijn voorgevoel zegt dat we vandaag een mooie dag krijgen, ik verwacht iets vanuit Rutte.
pi_192885846
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 08:37 schreef vosss het volgende:
Er liggen er 783.

https://www.lcps.nu/#/

Waar hem dat verschil met NICE in zit weet ik niet, maar deze zou actueler zijn. Is overigens iedere dag hoger dan wat NICE aangeeft op zn site.
NICE is actueler, die wordt 24/7 bijgewerkt op de site. LCPS heeft het over gisteren.

Maar wij weten wel ongeveer waar het verschil vandaan komt, dankzij @Federer-fan *O* Let op, Duitse opnames worden bij NICE nu wel meegenomen. Deze mail is alweer van 2 weken geleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 08:44 schreef Federer-fan het volgende:
Het leek jullie vriend Federer-fan een goed idee om even de bron te benaderen en te vragen naar het verschil:
[..]

Dit is hun reactie:
Geachte heer,

Er zijn een aantal redenen waardoor de cijfers van NICE en die van de LCPS verschillend zijn. De LNAZ en LCPS gebruiken NICE als belangrijkste bron, maar daarnaast ook nog andere bronnen. Verder is er een verschil doordat NICE in de meeste van haar grafieken uitgaat van bewezen COVID-19 status terwijl de ROAZen ook naar verdachte cases kijken. De aantallen van de ROAZen zijn daarom hoger. Vervolgens wordt NICE met deze bronnen gemiddeld, zodat de LCPS tot een zo actueel mogelijk getal komt. Bovendien rapporteert de LCPS ook het aantal patiënten dat naar het buitenland (Duitsland) is overgeplaatst.

We proberen de komende weken meer naar elkaar toe te werken zodat deze verschillen verdwijnen of in ieder geval kleiner worden, maar het gebruik van meerdere bronnen zal altijd tot kleine verschillen blijven leiden.

Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

[naam medewerkster Stichting Nice]
In principe houden we in dit topic NICE aan. Niet omdat we denken dat dit het enige juiste cijfer is, maar om te voorkomen dat er allerlei getallen door elkaar gaan lopen.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 08:45:47 #84
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192885874
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 08:37 schreef vosss het volgende:
Er liggen er volgens LCPS 783.

https://www.lcps.nu/#/

Waar hem dat verschil met NICE in zit weet ik niet, maar deze zou actueler zijn. Is overigens iedere dag hoger dan wat NICE aangeeft op zn site.
Zie GereDathans post boven die van mij. Was het al aan het zoeken en had hem net gevonden, maar GereDathan was me voor.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192885907
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 08:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]

NICE is actueler, die wordt 24/7 bijgewerkt op de site. LCPS heeft het over gisteren.

Maar wij weten wel ongeveer waar het verschil vandaan komt, dankzij @:Federer-Fan *O* Let op, Duitse opnames worden bij NICE nu wel meegenomen. Deze mail is alweer van 2 weken geleden.
[..]

In principe houden we in dit topic NICE aan. Niet omdat we denken dat dit het enige juiste cijfer is, maar om te voorkomen dat er allerlei getallen door elkaar gaan lopen.
Ow ok, dankje :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192885961
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 07:35 schreef Apotheose het volgende:

[..]

worden er meer lijkt mij... Ik vind het wat beangstigend worden allemaal.. Ok, positiviteit topic. Dus: :X
Het leuke is dat je dat misschien ook positief kunt bekijken.

Ik denk ook dat er steeds meer mensen wat sceptischer worden. Als je echter kijkt naar een Koningsdag, dan zie je dat het overgrote deel van de Nederlanders zich nog steeds aan de regels houdt. De scepsis richt zich vooral op de trage exit strategie van Nederland. Veel andere landen zijn voortvarender, ook landen als Italië, Spanje en de UK die vele malen zwaarder getroffen zijn.

Deze scepsis kan mijn inziens enkel ontstaan omdat mensen enerzijds gewend raken aan de maatregelen en anderzijds dat de angst er voor een deel uit is. Dat merk ik aan mijzelf ook, waar ik half maart echt wel zenuwachtig werd van de keihard oplopende cijfers (met name IC cijfer) en de onbekendheid van wat er gebeurde merk ik dat ik dat nu kwijt ben. Er is ruim voldoende plek op de IC, we kunnen rekenen op Duitsland en dankzij de ervaringen van afgelopen maanden hebben we ook steeds betere methodes om mensen te behandelen. Ook is duidelijk dat een groot deel van de bevolking niet in de risicogroep voor IC zit. Een hoop angst van mensen vloeit nu weg, en dan komt er een ander gevoel voor in de plaats.

Mensen zijn niet gewend om stil te zitten. We willen vooruit, we willen socializen en we willen leuke dingen doen. Dat is nu niet mogelijk, maar voor ons gevoel zijn daar wel mogelijkheden toe. Alles in ons schreeuwt om een normale situatie, maar onze hersenen begrijpen heel goed dat dit geen optie is op dit moment. Waar we eerst dankzij de angst deze gedachtes ver weg schoven, komen ze nu weer boven.

En dat vind ik dus wel positief, mensen moeten niet bang zijn. Angst is de slechtste raadgever die de mens heeft, al is hij ook heel nuttig in bepaalde situaties. En we zijn nu, nogmaals mijn inziens, over de angst heen.

Het is nu zaak dat Rutte en de overheid ons perspectieven gaan bieden. Handvatten voor de toekomst. En die zijn er ook daadwerkelijk, de fysiotherapeuten mogen vanaf vandaag weer meer behandelen. Een gemiste kans is dat dit niet door Rutte genoemd is afgelopen week, het had een mooi lichtpuntje kunnen zijn die zijn andere uitspraken (houd vol & blijf thuis) kracht had kunnen bijzetten.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 09:56:52 #87
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192886574
Door het miljoen recoveries heen wereldwijd ^O^
pi_192886731
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 09:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Door het miljoen recoveries heen wereldwijd ^O^
Wauw dat is echt een mooie mijlpaal! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_192889031
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 08:57 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het leuke is dat je dat misschien ook positief kunt bekijken.

Ik denk ook dat er steeds meer mensen wat sceptischer worden. Als je echter kijkt naar een Koningsdag, dan zie je dat het overgrote deel van de Nederlanders zich nog steeds aan de regels houdt. De scepsis richt zich vooral op de trage exit strategie van Nederland. Veel andere landen zijn voortvarender, ook landen als Italië, Spanje en de UK die vele malen zwaarder getroffen zijn.

Deze scepsis kan mijn inziens enkel ontstaan omdat mensen enerzijds gewend raken aan de maatregelen en anderzijds dat de angst er voor een deel uit is. Dat merk ik aan mijzelf ook, waar ik half maart echt wel zenuwachtig werd van de keihard oplopende cijfers (met name IC cijfer) en de onbekendheid van wat er gebeurde merk ik dat ik dat nu kwijt ben. Er is ruim voldoende plek op de IC, we kunnen rekenen op Duitsland en dankzij de ervaringen van afgelopen maanden hebben we ook steeds betere methodes om mensen te behandelen. Ook is duidelijk dat een groot deel van de bevolking niet in de risicogroep voor IC zit. Een hoop angst van mensen vloeit nu weg, en dan komt er een ander gevoel voor in de plaats.

Mensen zijn niet gewend om stil te zitten. We willen vooruit, we willen socializen en we willen leuke dingen doen. Dat is nu niet mogelijk, maar voor ons gevoel zijn daar wel mogelijkheden toe. Alles in ons schreeuwt om een normale situatie, maar onze hersenen begrijpen heel goed dat dit geen optie is op dit moment. Waar we eerst dankzij de angst deze gedachtes ver weg schoven, komen ze nu weer boven.

En dat vind ik dus wel positief, mensen moeten niet bang zijn. Angst is de slechtste raadgever die de mens heeft, al is hij ook heel nuttig in bepaalde situaties. En we zijn nu, nogmaals mijn inziens, over de angst heen.

Het is nu zaak dat Rutte en de overheid ons perspectieven gaan bieden. Handvatten voor de toekomst. En die zijn er ook daadwerkelijk, de fysiotherapeuten mogen vanaf vandaag weer meer behandelen. Een gemiste kans is dat dit niet door Rutte genoemd is afgelopen week, het had een mooi lichtpuntje kunnen zijn die zijn andere uitspraken (houd vol & blijf thuis) kracht had kunnen bijzetten.
Kan jij niet bij het Outbreak Management Team ? Dit is precies wat we nodig hebben. Je verwoord het precies zoals ik het ook zie. Lichtpuntjes geven om weer positief te gaan denken en de boel weer op te starten, wel mag er van mij benadrukt worden dat als het fout gaat als men niet zich aan de regels houdt dat er weer maatregelen komen. We moeten weer vooruit.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_192889774
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:33 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

Kan jij niet bij het Outbreak Management Team ? Dit is precies wat we nodig hebben. Je verwoord het precies zoals ik het ook zie. Lichtpuntjes geven om weer positief te gaan denken en de boel weer op te starten, wel mag er van mij benadrukt worden dat als het fout gaat als men niet zich aan de regels houdt dat er weer maatregelen komen. We moeten weer vooruit.
O+ Dank je wel voor het compliment. Ik zou het graag doen, maar ben bang dat ze er niet voor open staan.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 14:01:00 #92
62419 CherryLips
chocoholic
pi_192890543
quote:
Actuele cijfers COVID-19: 1 mei 2020
Positief geteste personen

39.791* (+475)
Ziekenhuisopnames 10.854
(+85)

Overleden personen

4.893** (+98)
Tap tap tap
pi_192891104
Mooie cijfers weer hoor! We zijn prima afgevlakt, nu is het wachten op de laatste daling die inzet.
pi_192892241
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 08:57 schreef GereDathan het volgende:
Ik denk ook dat er steeds meer mensen wat sceptischer worden. Als je echter kijkt naar een Koningsdag, dan zie je dat het overgrote deel van de Nederlanders zich nog steeds aan de regels houdt. De scepsis richt zich vooral op de trage exit strategie van Nederland. Veel andere landen zijn voortvarender, ook landen als Italië, Spanje en de UK die vele malen zwaarder getroffen zijn.
Italië en het Verenigd Koninkrijk zijn niet voortvarender. In het Verenigd Koninkrijk weet men nog helemaal niet wanneer er versoepeld wordt. En in Italië is de enige versoepeling dat sommige winkels weer open mogen, winkels die in Nederland niet (verplicht) gesloten zijn geweest.

Spanje heeft wel een plan gepresenteerd om eind juni weer het normale leven te hebben. Het probleem van zo'n tijdslijn is natuurlijk wel dat als het ergens misgaat, er ook niet veel meer van zo'n planning terechtkomt. Er kan dus ook valse hoop mee gegeven worden.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:46:06 #95
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_192892516
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 07:46 schreef Zwansen het volgende:

[..]

We hebben jaren van economische groei gehad. _O-
Hebben wij de consument niets van gevoeld door de btw verhogingen en zorg verzekerings verhogingen. Verder is ons loon amper gestegen in verhouding met de landen om ons heen.
pi_192892821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Italië en het Verenigd Koninkrijk zijn niet voortvarender. In het Verenigd Koninkrijk weet men nog helemaal niet wanneer er versoepeld wordt. En in Italië is de enige versoepeling dat sommige winkels weer open mogen, winkels die in Nederland niet (verplicht) gesloten zijn geweest.

Spanje heeft wel een plan gepresenteerd om eind juni weer het normale leven te hebben. Het probleem van zo'n tijdslijn is natuurlijk wel dat als het ergens misgaat, er ook niet veel meer van zo'n planning terechtkomt. Er kan dus ook valse hoop mee gegeven worden.
Het biedt perspectief, al is het maar omdat je weet dat er aan gewerkt wordt. In Nederland worden nu de basisscholen eindelijk geopend deze maand, en dat is het. Voor de rest hoor je Rutte zich enkel pessimistisch uitlaten, ook al is de IC bezetteting gehalveerde de afgelopen weken en is het aantal nieuwe ziekenopnames al weken onder de 100 per dag. Elke persconferentie weer hetzelfde geneuzel over mondkapjes. Besluit nu eens of ze werken of niet zodat het duidelijk is voor de mensen. Weken geleden zou het OMT er al uitslag over geven, het RIVM heeft dat jaren geleden al gedaan en nu moeten we weer wachten tot volgende week.

Begrijp me niet verkeerd, hij hoeft niet te gaan staan jubelen zoals wij hier soms (misschien ten onrechte) doen. Maar wat positiviteit en perspectief zou echt niet misstaan.

Bijvoorbeeld over de kappers, een statement als:
"Kappers kunnen vanaf 11 mei open met verplicht mondkapje en ontsmetten van hun benodigdheden als scharen en kammen. Ook geen wachtruimtes en werken op afspraak waarbij klanten elkaar zo min mogelijk tegenkomen. Tenzij een verandering in de cijfers ons anders moet doen besluiten."

Dan heeft iedereen een positief punt aan de horizon en kan je altijd nog op 10 mei besluiten dat het niet doorgaat als de cijfers te slecht zijn. En op 11 mei kondig je dan stappen aan voor bijvoorbeeld heropenen van terrassen buiten op 25 mei. En ga zo maar door, dat is voor iedereen veel makkelijker over te houden.

Maar laten we het positief houden en afsluiten, de fysiotherapeuten behandelen ondertussen wel weer meer mensen. Dat is fijn voor de fysiotherapeuten maar vooral voor de mensen die zitten te springen om fysiotherapie *O*
  vrijdag 1 mei 2020 @ 16:22:32 #97
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192893153
IC -48
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 1 mei 2020 @ 16:26:37 #98
62419 CherryLips
chocoholic
pi_192893248
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:22 schreef deedeetee het volgende:
IC -48
*O*
Tap tap tap
  vrijdag 1 mei 2020 @ 16:27:59 #99
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192893273
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:46 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

Hebben wij de consument niets van gevoeld door de btw verhogingen en zorg verzekerings verhogingen. Verder is ons loon amper gestegen in verhouding met de landen om ons heen.
Niets van gevoeld? Ik kan me herinneren dat het nettoloon in een aantal jaar wel gestegen was, dankzij lagere belastingpercentages, etc. Zelfs dit jaar was dat nog het geval. Selectief geheugen heb jij... :P

https://www.rtlz.nl/life/(...)n-pensioen-werkenden
  vrijdag 1 mei 2020 @ 16:28:47 #100
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192893291
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het biedt perspectief, al is het maar omdat je weet dat er aan gewerkt wordt. In Nederland worden nu de basisscholen eindelijk geopend deze maand, en dat is het. Voor de rest hoor je Rutte zich enkel pessimistisch uitlaten, ook al is de IC bezetteting gehalveerde de afgelopen weken en is het aantal nieuwe ziekenopnames al weken onder de 100 per dag. Elke persconferentie weer hetzelfde geneuzel over mondkapjes. Besluit nu eens of ze werken of niet zodat het duidelijk is voor de mensen. Weken geleden zou het OMT er al uitslag over geven, het RIVM heeft dat jaren geleden al gedaan en nu moeten we weer wachten tot volgende week.

Begrijp me niet verkeerd, hij hoeft niet te gaan staan jubelen zoals wij hier soms (misschien ten onrechte) doen. Maar wat positiviteit en perspectief zou echt niet misstaan.

Bijvoorbeeld over de kappers, een statement als:
"Kappers kunnen vanaf 11 mei open met verplicht mondkapje en ontsmetten van hun benodigdheden als scharen en kammen. Ook geen wachtruimtes en werken op afspraak waarbij klanten elkaar zo min mogelijk tegenkomen. Tenzij een verandering in de cijfers ons anders moet doen besluiten."

Dan heeft iedereen een positief punt aan de horizon en kan je altijd nog op 10 mei besluiten dat het niet doorgaat als de cijfers te slecht zijn. En op 11 mei kondig je dan stappen aan voor bijvoorbeeld heropenen van terrassen buiten op 25 mei. En ga zo maar door, dat is voor iedereen veel makkelijker over te houden.

Maar laten we het positief houden en afsluiten, de fysiotherapeuten behandelen ondertussen wel weer meer mensen. Dat is fijn voor de fysiotherapeuten maar vooral voor de mensen die zitten te springen om fysiotherapie *O*
Zou leuk zijn ja. Intussen zijn tandartsen en mondhyginiesten ook weer aan de slag (ook voor gewone controles, heb ik al van diverse mensen begrepen) met wat aanpassingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')