Lijkt mij ook. Vanaf pakweg 1 juni is daar wat zinnigs over te zeggen.quote:Op maandag 27 april 2020 14:08 schreef vosss het volgende:
Sportscholen en terrasjes gaan echt nog niet open hoor.
Ze zullen eerst afwachten wat het openen van de scholen voor effect gaat hebben alvorens ze iets anders open gooien. Althans dat kan ik mij zo voorstellen. En dat lijkt me ook verstandig.
Heerlijk calvinistisch volk zijn we ook, lekker samen lijdenquote:Op maandag 27 april 2020 14:11 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Lekker nog 5 weken wachten
Terwijl toch allang duidelijk is dat de kans dat je hieraan dood gaat als je jonger dan 50 bent verwaarloosbaar is
Tamelijk grimmig, genoeg bier blijven drinken dan of andere alcohol (had die wit Rus toch gelijk)quote:Op maandag 27 april 2020 13:46 schreef vosss het volgende:
and middle-aged people, barely sick with COVID-19, are dying from strokes.' Many of the patients described didn’t even know they were sick."
Klopt ik stel voor dat we ze allemaal op vakantie sturen. Maandje ofzo. We zien daarna wel wat we gaan doen met de economie etc.quote:Op maandag 27 april 2020 14:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor de mensen met kinderen misschien wel. Aan de andere kant, over 2 weken hebben we, als het goed is, weer even wat lucht op de IC's. Dus eigenlijk wel beter dat het nog 2 weken duurt. Stel het pakt verkeerd uit, dan kan zomaar weer een piek komen die we niet kunnen opvangen. En het zorgpersoneel mag van mij ook wel even een beetje lucht krijgen zegmaar.
Het zag er enigszins verantwoord uit maar mensen zoeken wel echt de randjes op van wat wel en niet kan.quote:Op maandag 27 april 2020 14:13 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de kliklijn hebt gebeld
Alles kan als mensen ballen hebben alleen grote evenementen even niet dus wat dat betreft goed dan festivals nu afgeschaft zijn.quote:Op maandag 27 april 2020 14:15 schreef Arkai het volgende:
[..]
Het zag er enigszins verantwoord uit maar mensen zoeken wel echt de randjes op van wat wel en niet kan.
Goed idee ze hebben hun vakantie verdiendquote:Op maandag 27 april 2020 14:15 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Klopt ik stel voor dat we ze allemaal op vakantie sturen. Maandje ofzo. We zien daarna wel wat we gaan doen met de economie etc.
Sportscholen < scholen, universiteiten, werk.quote:Op maandag 27 april 2020 14:01 schreef Doublepain het volgende:
Als het nu al zo laag is gaan we toch niet tot juni wachten he
Gooi de sportscholen open aub
Gaan mensen die aan de beademing liggen, ook aan de nierdialyse ?quote:Op maandag 27 april 2020 13:50 schreef Arts-assistent het volgende:
Interessant draadje, maar staat informatie in die toch wel wat genuanceerder kan. Zo wordt er gesproken over nierfalen, alsof het virus de nieren 'aanvalt' of 'aantast'. In werkelijkheid heeft een heel groot gedeelte van de beademde (ook non-COVID patiënten) AKI (acute kidney injury) doordat je de circulatie van een patiënt overneemt. Er treedt dan vaak hypoperfusie (te weinig bloed) van de nieren op, waar door ze een (reversibele) opdoffer oplopen.
Zo nog wel wat meer dingen, die toe zijn aan wat nuance, maar nu geen tijd/puf om alles uiteen te zetten.
De overheid is anders heel duidelijk. Binnen blijven en als dat niet kan, 1.5 meter afstand houden. Mensen moeten niet zelf gaan interpreteren wat wel en niet kan omdat hierdoor de lockdown onnodig lang gaat duren.quote:Op maandag 27 april 2020 14:16 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Alles kan als mensen ballen hebben alleen grote evenementen even niet dus wat dat betreft goed dan festivals nu afgeschaft zijn.
Vd rest hoef je nergens bang voor te zijn
quote:Op maandag 27 april 2020 12:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja de media neemt zulke berichten natuurlijk maar al te graag over. Zaait nog wat meer angst en paniekAD en Telegraaf zullen het zo ook wel posten
Pijnlijk hè.quote:Op maandag 27 april 2020 14:11 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Lekker nog 5 weken wachten
Terwijl toch allang duidelijk is dat de kans dat je hieraan dood gaat als je jonger dan 50 bent verwaarloosbaar is
Maandag dip, dinsdag piek.quote:Op maandag 27 april 2020 13:51 schreef mark6791 het volgende:
Positief geteste personen
38.245 (+400)
Ziekenhuisopnames
10.521 (+65)
Overleden personen
4.518 (+43)
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
quote:Op maandag 27 april 2020 13:55 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Durf het niet te zeggen , wat me ook opvalt is dat Rusland relatief weinig doden heeft als je kijkt naar het aantal besmettingen
https://www.scientias.nl/(...)vende-resultaten-op/quote:Op maandag 27 april 2020 13:55 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ben benieuwd in hoeverre we een koningsdag/zondag vertraging gaan zien. In mijn ziekenhuis lijkt het overeen te komen, met geen nieuwe opnames over het weekend!
De vlag kan uit!quote:Op maandag 27 april 2020 13:51 schreef mark6791 het volgende:
Positief geteste personen
38.245 (+400)
Ziekenhuisopnames
10.521 (+65)
Overleden personen
4.518 (+43)
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Er komt ook ieder jaar een nieuw griepvaccin uit, die ontwikkeling duurt ook geen 5 tot 15 jaar. Hoewel je het vaccin tegen het coronavirus hier niet helemaal mee kunt vergelijken is het wel een betere vergelijking dan jouw stelling.quote:Op maandag 27 april 2020 13:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
En wat maakt jou tot het ei van Columbus dat je heel wat meer weet dan je hier denkt na te jagen ?
Laat staan mij denkt te kunnen beoordelen op kwaliteit met je persoonlijke gerichte reactie.
Niet eens om bij te dragen maar kennelijk als onbedwingbare behoefte om te kunnen denigreren.
Er was een discussie hoe lang/kort er volgens (mij) luchtfietsers een 'vaccin' komt.
@:falling_away meende dat meer inspanning (lees: geld) het wel enorm zal versnellen.
Ik ging daar (onderbouwd) tegen in dat ontwikkeling minimaal 5-15 jaar duurt en het eerder gereedkomen, vooral hopen op geluk is. Het SARS-Cov-2 lijkt hooguit op het eerdere SARS/MERS virus en onderzoek daarvan (appels en peren zijn beide fruit maar smaken anders) is niet zomaar 1:1 bruikbaar. Vervolgens begint iemand te raaskallen over DNA etc.etc.
Het heeft geen pas om als vermaak iemand, hier mij, op vermeend karakter de grond te trappen met een niets toevoegende zinsnede. Doe dat dan per DM dat ik dan kan blokkeren en op inhoud ben ik graag van de partij.
Niet om te strijden maar om samen wat te winnen aan inzichten.
In een ideale wereld mogen ze van mij ook een beetje lucht etc.quote:Op maandag 27 april 2020 14:12 schreef vosss het volgende:
Voor de mensen met kinderen misschien wel. Aan de andere kant, over 2 weken hebben we, als het goed is, weer even wat lucht op de IC's. Dus eigenlijk wel beter dat het nog 2 weken duurt. Stel het pakt verkeerd uit, dan kan zomaar weer een piek komen die we niet kunnen opvangen. En het zorgpersoneel mag van mij ook wel even een beetje lucht krijgen zegmaar.
Want jij denkt dat het anders vd zomer over is nee die angsthazen wachten allemaal op het heilige vaccinquote:Op maandag 27 april 2020 14:18 schreef Arkai het volgende:
[..]
De overheid is anders heel duidelijk. Binnen blijven en als dat niet kan, 1.5 meter afstand houden. Mensen moeten niet zelf gaan interpreteren wat wel en niet kan omdat hierdoor de lockdown onnodig lang gaat duren.
Het is niet dat de stijging echt afvlakt, hè.quote:
Die festivals en carnaval etc is ook gewoon indirecte besmettingen. Het volk wat op de IC ligt in Brabant is heus niet massaal wezen carnavallen zegmaar.quote:Op maandag 27 april 2020 14:16 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Alles kan als mensen ballen hebben alleen grote evenementen even niet dus wat dat betreft goed dan festivals nu afgeschaft zijn.
Vd rest hoef je nergens bang voor te zijn
Op Duitsland na wel held andere culturen qua fysieke nabijheid en zulks in dagelijks levenquote:Op maandag 27 april 2020 14:21 schreef Vallon het volgende:
[..]Wat je niet onderkent, registreert en rapporteert; is er niet.
en dus daarmee goed.
Ik heb geen aanleiding te denken Russen of Chinezen en zelfs Duitsers genetisch minder bevattelijk zijn voor het virus of beschikken over immuniteit, Ik laat mij graag voorlichten over de laatste stand van medische ontwikkelingen.
Zeker de oplossing is kwalijker dan het virusquote:
Niet? Sinds 24-3 is die vlak.quote:Op maandag 27 april 2020 14:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is niet dat de stijging echt afvlakt, hè.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |