Een dag maakt in beginsel niet heel veel uit voor het verloop van het aantal besmettingen, uitgaande van een R(0) < 1.quote:Op maandag 27 april 2020 13:55 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ben benieuwd in hoeverre we een koningsdag/zondag vertraging gaan zien. In mijn ziekenhuis lijkt het overeen te komen, met geen nieuwe opnames over het weekend!
Door de 'dubbele' zondag zal de piek nu op woensdag liggen, gezien het gegeven dat die normaal op dinsdag is.quote:Op maandag 27 april 2020 13:57 schreef Vault-Boy het volgende:
Hmm wederom goede cijfers, maar ja zal wel door het lange weekend komen. Even morgen afwachten wat de cijfers weer gaan zijn.
Was even weg, maar had ook gezien dat HSJ het gemeld had.quote:Op maandag 27 april 2020 12:22 schreef crystal_meth het volgende:
Hmm, de Telegraph meldt het ook..
https://www.telegraph.co.(...)me-putting-children/
en HSJ
https://www.hsj.co.uk/acu(...)dren/7027496.article
Dagelijks wat dood gaat blijft zo een beetje rond de 90 a 100 schommelen. Dus niet wat gemeld wordt, maar op de dag zelf. at mag van mij ook wel wat verder zakken.quote:Op maandag 27 april 2020 13:58 schreef koemleit het volgende:
Tuurlijk zal het morgen/overmorgen hoger zijn.
Maar dat maken dit geen slechte cijfers. Prima.
quote:Op maandag 27 april 2020 14:01 schreef Doublepain het volgende:
Als het nu al zo laag is gaan we toch niet tot juni wachten he
Gooi de sportscholen terrasjes open aub
Ik maak duidelijk dat mensen, ook ik, op twee bankjes van belangen zitten.quote:Op maandag 27 april 2020 13:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar je zegt zelf 5 jaar tot vaccin, jij vindt een minieme kans op overlijden bij besmetting - Circa 50% van de kans op overlijden aan iets anders in dat gegeven jaar -, een reden om je kind anders te laten leven dan eerst?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Vind ik ook.quote:Op maandag 27 april 2020 14:08 schreef vosss het volgende:
Sportscholen en terrasjes gaan echt nog niet open hoor.
Ze zullen eerst afwachten wat het openen van de scholen voor effect gaat hebben alvorens ze iets anders open gooien. Althans dat kan ik mij zo voorstellen. En dat lijkt me ook verstandig.
Lekker nog 5 weken wachtenquote:Op maandag 27 april 2020 14:08 schreef vosss het volgende:
Sportscholen en terrasjes gaan echt nog niet open hoor.
Ze zullen eerst afwachten wat het openen van de scholen voor effect gaat hebben alvorens ze iets anders open gooien. Althans dat kan ik mij zo voorstellen. En dat lijkt me ook verstandig.
Ja, die eerste levensbehoefte graag snel aanpassen voor mensen die exponentiële groei niet snappen.quote:Op maandag 27 april 2020 14:01 schreef Doublepain het volgende:
Als het nu al zo laag is gaan we toch niet tot juni wachten he
Gooi de sportscholen open aub
Voor de mensen met kinderen misschien wel. Aan de andere kant, over 2 weken hebben we, als het goed is, weer even wat lucht op de IC's. Dus eigenlijk wel beter dat het nog 2 weken duurt. Stel het pakt verkeerd uit, dan kan zomaar weer een piek komen die we niet kunnen opvangen. En het zorgpersoneel mag van mij ook wel even een beetje lucht krijgen zegmaar.quote:Op maandag 27 april 2020 14:09 schreef Noek het volgende:
Wel jammer dat de scholen pas over 2 weken open gaan.
Ik zou daar minstens van uit gaan ja.quote:
Ik neem aan dat je de kliklijn hebt gebeldquote:Op maandag 27 april 2020 14:11 schreef Arkai het volgende:
Ik ging net even naar de winkel en een straat achter mijn huis is helemaal in de feeststemming. Enorm veel mensen op straat of in hun voortuintjes en flink wat mensen die een vrijmarkt hadden georganiseerd.
Beter kan dat gewoon begin juni.quote:Op maandag 27 april 2020 13:43 schreef cherrycoke het volgende:
die amerikanen die alles weer opengooien met 1.000.000 bevestigde cases, stel je voor dat de amerikanen weer mogen vliegen straks....
Eensquote:Op maandag 27 april 2020 13:50 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
[..]
Kan de NLse media nog wat van leren.
quote:Op maandag 27 april 2020 12:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat insinueer je? We weten gewoon dat het niet of nauwelijks tot IC opnames eidt bij kinderen. Dat staat gewoon vast.
Komen steeds meer berichten hierover, als het ook in andere landen komt dan kan het argument "het raakt alleen de bejaarden" ook weg.quote:A serious new coronavirus-related condition may be emerging in children with UK doctors reporting growing numbers requiring intensive care
A serious coronavirus-related condition may be emerging among children, UK doctors believe.
General practitioners in the UK have been sent an “urgent alert” urging them to look out for symptoms of the new condition.
Symptoms of the condition include “toxic shock syndrome and atypical Kawasaki Disease” as well as “abdominal pain and gastrointestinal symptoms.”
There has been a significant increase in children being admitted to intensive care in recent weeks with the condition according to the Health Service Journal report.
The condition has been found both among children who have tested positive for COVID-19 and those who have not.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |