Waarom zou je mensen zoveel mogelijk moeten besmetten? Met welk doel?quote:Op maandag 27 april 2020 15:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zo veel mogelijk gereguleerd mensen besmetten die het ook aankunnen
De idee is toch dat de nieuwe besmettingen dan veel beter gecontroleerd kunnen worden? Zoals men zo lyrisch was over Zuid-Korea: besmet, dan in isolatie, contactonderzoek, mensen in de gaten houden, besmette mensen thuisblijven, etc? Zodat het aantal besmettingen en opnames en IC beter beheersbaar blijven?quote:Op maandag 27 april 2020 15:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ook hier de vraag, over een half jaar zijn er nog steeds besmettingen en doden. Dan mag je opeens wel in de kroeg staan?
(die kroeg komt altijd terug, maar er zijn legio plekken waar contact plaats vindt, alleen de kroeg bekt lekker omdat je dat makkelijk als nutteloos af kan serveren)
Bron?quote:Op maandag 27 april 2020 15:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien. Dat is niet bewezen. In Zweden is het gewoon stabiel zonder verregaande maatregelen, en daar liggen ze ook niet massaal op de IC. Ook met deze maatregelen die we nu hebben zou je verwachten dat er veel meer jongere mensen op de IC zouden liggen want het virus zou heel dodelijk en gevaarlijk moeten zijn voor jonge gezonde mensen volgens velen. Dat de mensen onder de 60 zwaar ondervertegenwoordigd zijn op de IC is gewoon een feit.
0-30? Het wordt wel steeds jongerquote:Op maandag 27 april 2020 15:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Een vaccin is er zeker niet.
Er is wel iets anders wat we al lang hebben, contact met risicogroepen beperken en zaken vrijgeven voor om te beginnen 0-30 jarigen (oid). Gereguleerde besmettingen dus.
quote:Op maandag 27 april 2020 15:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien. Dat is niet bewezen. In Zweden is het gewoon stabiel zonder verregaande maatregelen, en daar liggen ze ook niet massaal op de IC. Ook met deze maatregelen die we nu hebben zou je verwachten dat er veel meer jongere mensen op de IC zouden liggen want het virus zou heel dodelijk en gevaarlijk moeten zijn voor jonge gezonde mensen volgens velen. Dat de mensen onder de 60 zwaar ondervertegenwoordigd zijn op de IC is gewoon een feit.
Heb je de IC richtlijnen bij pandemie gelezen?quote:Op maandag 27 april 2020 15:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je leeft kennelijk elders of hier in gedachten dat onze samenleving hier in de EU, laat staan NL zo opereert.Zo ja, dan is elke inhoudelijke discussie gedoemd om je gelijk te geven.
Slaap zacht, wij (ik dan) waken wel.
Er kan niet FF een noodwetje gemaakt worden die toestaat dat jongeren wel de kroeg in mogen en ouderen niet. Net zo min als dat je religies of recht op uiten van een mening kunt verbieden.
Ik herhaal hem maar even:
[..]
Zoiets Ja.dat simpelweg niet toestaat om iemand op grond van leeftijd uit te sluiten.
NB: Voorheen voerde ik oeverloze discussies om de bedoeling van de wet uit te leggen. En nu zeg ik weg met elk voorstel dat discriminerend. En dan mag je nog blij zijn dat ik je niet aangeef om daar openlijk naartoe te willen werken.
Er zijn mensen voor minder veroordeelt. Zelfs Fok als organisatie dient zich te onthouden om leeftijd te laten gebruiken als discriminerend aspect. Dat is al door jongeren en ouderen tegenover elkaar te laten zetten en daarmee zo te stigmatiseren. Wanneer "we" spreken over onderscheid inzake Covid19 maatregelen is dat hooguit de mate van kwetsbaarheid.
In geen enkele maatregel cq. beleidsstuk zul je, terecht, een leeftijdsfactor aantreffen voor/van een Covid19 maatregel.
Ik bedoelde de niet risico groepen zo veel mogelijk het leven weer laten oppakken met lichte maatregelen. Kans op besmettingen is kleiner door de maatregelen en mochten de mensen toch besmet worden zal het over het algemeen lichte symptomen hebben. Je kan er inmiddels wel van uit gaan dat het virus voor jonge mensen onder de 60 nauwelijks invloed gaat hebben.quote:Op maandag 27 april 2020 15:39 schreef _I het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen zoveel mogelijk moeten besmetten? Met welk doel?
Het is toch altijd beter als mensen gewoon niet ziek worden?
Dit moet je wel in de context zien dat veel ouderen niet op de IC's terecht komen én ook vaak niet eens in een ziekenhuis. In Nederland dan iigquote:
Das best wel flink meer minder ja. 70% minder ofzo?quote:
Groepen onder 70 zijn ondervertegenwoordigd zelfs, ik kan mijn woorden terugnemen!quote:
Het gaat bij discriminatie altijd over "ongewenst" of op basis van "ongegronde" gronden. Noga leen arbitrair begrip dus.quote:Op maandag 27 april 2020 15:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je de IC richtlijnen bij pandemie gelezen?
![]()
Heb je weleens gekeken naar je autoverzekering? Verschilt qua wat je moet betalen op basis van leeftijd én je postcode. Kun je ook discriminatie noemen
Ligt er maar net aan welke definitie je hanteert en welke eisen je stelt aan 'gegronde' en 'ongegronde' gronden.quote:Op maandag 27 april 2020 15:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het gaat bij discriminatie altijd over "ongewenst" of op basis van "ongegronde" gronden. Noga leen arbitrair begrip dus.
Gekke aanname. Nergens zeg ik dat men zoveel mogelijk binnen moeten blijven.quote:Op maandag 27 april 2020 15:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik bedoelde de niet risico groepen zo veel mogelijk het leven weer laten oppakken met lichte maatregelen. Kans op besmettingen is kleiner door de maatregelen en mochten de mensen toch besmet worden zal het over het algemeen lichte symptomen hebben. Je kan er inmiddels wel van uit gaan dat het virus voor jonge mensen onder de 60 nauwelijks invloed gaat hebben.
Maar met jouw redenering moeten we gewoon voor altijd in onze huizen blijven want je kan altijd ziek worden of iets ergs gebeuren en we moeten dit voorkomen, goed plan zeggeitenwollen sokken samenleving.
Ja joh die honderden doden onder 70 min, stel echt niks voor.quote:Op maandag 27 april 2020 15:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Groepen onder 70 zijn ondervertegenwoordigd zelfs, ik kan mijn woorden terugnemen!
Hoeveel liggen er op de IC van het totaal aantal besmettingen, juist nauwelijks.
Wat is het verschil daartussen volgens jou? Gewoon nieuwsgierig, geen strikvraagquote:Op maandag 27 april 2020 15:51 schreef _I het volgende:
[..]
Gekke aanname. Nergens zeg ik dat men zoveel mogelijk binnen moeten blijven.
Er is alleen een duidelijk verschil tussen we gaan opstarten en houden het risico klein, of we laten mensen gecontroleerd ziek worden.
Niet de boel afleiden door mij iets in mijn mik te schuiven. Jij stelt voor om mensen ziek te laten worden, ik vraag met wel doel.
Daar ben ik ook blij om. Als we vele adviezen moesten opvolgen die hier gegeven zijn dan liepen we nu rond in hazmat suits of mochten we nooit meer ons huis uit.quote:Op maandag 27 april 2020 15:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat er hier meegelezen wordt door alle experts die beslissingen moeten nemen. Want hier zitten de echte experts, met alle relevante informatie die pas écht weten hoe het virus werkt en wat er moet gebeuren! Wat weten die zogenaamde experts van buiten FOK! Er nu van?
😷
Scholen open? Ehm meneer op de IC die ook pleite voor versoepeling? Volgens mij valt het nog wel mee met hoe erg "experts" tegen versoepeling zijn.quote:Op maandag 27 april 2020 15:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat er hier meegelezen wordt door alle experts die beslissingen moeten nemen. Want hier zitten de echte experts, met alle relevante informatie die pas écht weten hoe het virus werkt en wat er moet gebeuren! Wat weten die zogenaamde experts van buiten FOK! Er nu van?
😷
Nou nee, vrij essentieel voor corona beleid als je leeftijdsdiscriminatie wilt gebruiken als criterium.quote:Op maandag 27 april 2020 15:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan welke definitie je hanteert en welke eisen je stelt aan 'gegronde' en 'ongegronde' gronden.
Maar goed, gaat nu wel erg offtopic
Bij het "ziek laten worden" zorg je expres voor dat bepaalde groepen meer risico nemen of afwijkend gedrag laten zien om een ziekte te verspreiden.quote:Op maandag 27 april 2020 15:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat is het verschil daartussen volgens jou? Gewoon nieuwsgierig, geen strikvraag
Ja dan wel ja. Eens.quote:Op maandag 27 april 2020 15:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou nee, vrij essentieel voor corona beleid als je leeftijdsdiscriminatie wilt gebruiken als criterium.
Iedere dode is er een teveel, maar mensen gaan dood, het is hier geen disney world, en op de normale sterftes is het echt niet zo dat er meer dan 100% extra mensen dood gaan in een gegeven jaar. Hoe je daar naar kijkt moet je zelf weten. Ik denkdat dat meevalt als dat over 80+ers gaat die niet lang te leven zouden hebben anyhow.quote:Op maandag 27 april 2020 15:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja joh die honderden doden onder 70 min, stel echt niks voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |