Bizar.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:05 schreef trein2000 het volgende:
Ernstige vrees voor besmetting. Ja logisch toch. We doen van alles om het virus te bestrijden. Dan is het mijnsinziens best begrijpelijk dat je voor extreme gevallen ook een instrument wil om in een woning te kunnen ingrijpen. Anders is het wachten op de eerste persoon die van een theater zijn woning maakt.
Nu zelfs de RvS en nog blijf je zitten op je mening. Lekker eigenwijs 'welke dan?' toeteren. Slimmere mensen als jij en ik geven al zat voorbeelden. Ik ga niet arrogant slimmer denken te zijn dan hun.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vertrouw op mijn eigen oordeel. Heb ik geen Surinamers bij nodig.
[..]
Welke grondwetsartikelen worden geschonden?
bizar? zondag wordt er op het Malieveld een festival gehouden. Maar ze noemen het demonstratie...quote:
Ik vertrouw op mijn eigen oordeel. Ik heb nergens verkondigd dat deze wet perfect is. Sterker je hebt mij herhaaldelijk horen zeggen dat er elementen in zitten die niet deugen. Maar doen alsof deze wet hel en verdoemenis is gaat er bij mij niet in.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu zelfs de RvS en nog blijf je zitten op je mening. Lekker eigenwijs 'welke dan?' toeteren. Slimmere mensen als jij en ik geven al zat voorbeelden. Ik ga niet arrogant slimmer denken te zijn dan hun.
Ik zie jou ook niet anders doen dan stellen dat er niets aan de hand is terwijl jij niet op de inhoud ingaat. SME's (subject matter experts, geen surinamers) die daar hun werk van gemaakt hebben, hebben allen dezelfde kritieken op het moment. Maar hey, wij hier op fok! moeten het even uit gaan maken.
Blijf lekker in je naïviteit zitten zou ik zeggen. Zo'n beetje ALLE alarmbellen gaan af op het moment.
Ja hier in het dorp is de jaarlijkse optocht nu een demonstratie geworden. Dat soort ongein krijg je.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
bizar? zondag wordt er op het Malieveld een festival gehouden. Maar ze noemen het demonstratie...
Volgens mij is de nieuwe wet ook gewoon een verzameling van alle noodmaatregelen. Maar dan in een formelere jas.
Makkelijk? Een Wet moet alsnog door het parlement worden aangenomen he. Elk land ter wereld kent wetgeving voor buitengewone situaties. Absolute grondrechten kunnen een gevaar zijn voor de nationale veiligheid, onder omstandigheden.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:24 schreef -Straw- het volgende:
"Ingaan tegen de Grondwet is alleen toegestaan als het wettelijk is vastgelegd"
Maar wat heb je aan een grondwet als dit zo makkelijk te omzeilen is?
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Makkelijk? Een Wet moet alsnog door het parlement worden aangenomen he. Elk land ter wereld kent wetgeving voor buitengewone situaties. Absolute grondrechten kunnen een gevaar zijn voor de nationale veiligheid, onder omstandigheden.
Dat er mensen bestaan die dit soort dingen denken. Bizar en eng.quote:
Dat is het probleem me dunkt.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:16 schreef Speekselklier het volgende:
Volgens mij is de nieuwe wet ook gewoon een verzameling van alle noodmaatregelen. Maar dan in een formelere jas.
quote:Wat is de corona-spoedwet?
De corona-spoedwet moet ervoor zorgen dat coronamaatregelen, zoals het verplicht 1,5 meter afstand houden en het sluiten van kroegen, een wettelijke basis krijgen. Op dit moment worden die maatregelen geregeld in noodverordeningen van gemeenten. Bij noodverordeningen hebben burgers vooraf geen inspraak via de gemeenteraad of de Tweede Kamer. Ook kunnen zij zo'n verordening niet aanvechten bij de rechter.
De spoedwet die al die verordeningen moet vervangen, is nog niet definitief klaar. Bedoeling was om die op 1 juli in werking te laten treden, maar vandaag werd bekend dat die datum niet wordt gehaald. Wanneer de wet nu in werking gaat treden is onbekend (minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid had het vanmiddag over 1 oktober).
En daar maken mensen zich druk over?
Dat kun je wel zeggen. Vrijdagmiddag waren ruim 244.000 handtekeningen geplaatst onder de petitie Nee tegen de spoedwet. Bij de petitie staat het volgende: "De grondregels dienen de burgers te beschermen tegen onrecht en machtsmisbruik. Nu heeft men aan de top (met corona als excuus) besloten om met een spoedwet onze vrijheden in te perken. Blijf af van onze grondrechten."
Engel noemt de ontwerpversie van de wet onethisch. "Het is in strijd met de grondwet. De onschendbaarheid van het lichaam, het niet-binnendringen van een huis, het recht van demonstratie, alles wordt opgeschort door deze wet. Het zorgt voor willekeur en is niet proportioneel."
Lees alles
Moeten ze het maar goed doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:55 schreef hooibaal het volgende:
Jammer, deze wet als vervanging van een wirwar aan noodverordeningen was hard nodig.
twitter:HartvNL twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 22:52:43Ook demonstratie tegen coronaregels in Maastricht verboden
https://t.co/qHykWYjCRb reageer retweet
neequote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:55 schreef hooibaal het volgende:
Jammer, deze wet als vervanging van een wirwar aan noodverordeningen was hard nodig.
Het is en blijft raar dat iedere dag er wel een blm demo is en dit verboden blijft.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:54 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:HartvNL twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 22:52:43Ook demonstratie tegen coronaregels in Maastricht verboden
Mwah, zeker die in Den Haag was ook veel meer als evenement opgezet. Daar waren DJ's etc al voor uitgenodigd. Doen ze het echt als demonstratie moet ik nog maar zien dat ze het verbieden.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is en blijft raar dat iedere dag er wel een blm demo is en dit verboden blijft.
Gaat een keer barsten.
Denk het niet. Nederlanders pikken al decennialang alles wat ze door de strot wordt geduwd. Wat dat betreft best een laf volk. Daarom weet de regering ook dat ze dit best kunnen flikken Nederlanders gaan end of the day met frisse tegenzin toch wel akkoord jammer genoeg.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is en blijft raar dat iedere dag er wel een blm demo is en dit verboden blijft.
Gaat een keer barsten.
Ook Amsterdam heeft nu een verbod na Den Haag, Maastricht en Utrecht.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Zie link voor de brief.quote:Manifestatie tegen de 1,5 meter ook in Amsterdam verboden
20 juni 2020
In navolging van de steden Den Haag, Utrecht en Maastricht is de manifestatie van de actiegroep ‘Nee tegen 1,5 meter/Viruswaanzin’ zondag 21 juni op het Museumplein eveneens niet toegestaan. Dat heeft de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland zaterdag 20 juni besloten. Met circa 5.000 aangekondigde aanwezigen en zeer reële spontane aanwas lijkt het niet mogelijk dat de organisatie de verplichte 1,5 meter afstand kan waarborgen.
Demonstreren is een grondrecht en dit besluit is dan ook niet lichtzinnig genomen. De Veligheidsregio heeft op basis van informatie van de politie onvoldoende vertrouwen dat de organisatie de 1,5 meter zal handhaven en aan de landelijke maatregelen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen zal voldoen.
Het belang van de volksgezondheid, de mogelijke verspreiding van het coronavirus en de vrees voor wanordelijkheden zijn dan ook de redenen om de manifestatie niet door te laten gaan. Dit is per officiële brief (PDF, 114 kB) gemeld aan de organisatie.
De manifestatie is gericht tegen de maatregelen die de Rijksoverheid oplegt in de strijd tegen het coronavirus. De manifestatie op het Museumplein zou duren van 12.00 tot 17.00 uur en er zouden diverse sprekers en optredens van bekende artiesten zijn, net zoals op de eerder verboden demonstratie in Den Haag. Het Museumplein is bovendien kleiner dan het Malieveld.
twitter:AnnemarieGelder twitterde op dinsdag 23-06-2020 om 10:54:40Minister de Jonge probeert stiekem de vrije artsenkeuze af te schaffen. ‘Het lijkt er op dat hij deze spoedwet er even door wilde drukken, nu het gepeupel toch te druk was met corona en het niet in de gaten zou hebben.’ https://t.co/SkeCXHNRU8 via @telegraaf reageer retweet
Mag je wmb een topic over openen in POL.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 23:44 schreef LLOD het volgende:
twitter:AnnemarieGelder twitterde op dinsdag 23-06-2020 om 10:54:40Minister de Jonge probeert stiekem de vrije artsenkeuze af te schaffen. ‘Het lijkt er op dat hij deze spoedwet er even door wilde drukken, nu het gepeupel toch te druk was met corona en het niet in de gaten zou hebben.’ https://t.co/SkeCXHNRU8 via @:telegraaf reageer retweet
Ik duik er zo in maar van mij mag je het onderwerp overnemen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 23:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Mag je wmb een topic over openen in POL.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |