abonnement Unibet Coolblue
pi_192826148
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 08:12 schreef Pinuts het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klaar om deze met de ekiden weer aan te scherpen. Vandaag mijn eerste 5 km *O*

Yay!
Whatever...
  maandag 27 april 2020 @ 11:14:04 #27
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_192826283
Leuk verhaal @Corniel

En dat gevoel dat je voet aanvoelt als een klompvoet tijdens het hardlopen ken ik helaas maar al te goed. Als ik niet uitkijk trekt dat door naar mijn scheenbeen en moet ik stoppen met hardlopen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_192826332
Het gaat lekker hier met de eerste (en tweede) lopers. Mooi gelopen hoor!

Ik 'hoef' pas volgende week mijn 10km te lopen. Maar bij gebrek aan de marathon van Hannover, die om begrijpelijke redenen niet doorging maar gisteren zou zijn, heb ik die een soort van virtueel gelopen.

Ik had heel netjes mijn bestelde shirt en medaille per post ontvangen en wilde daarom eigenlijk wel even een soort van wedstrijdgevoel creëren. Omdat een gele marathon op tempo nu iets te veel van het goede is, besloot ik om er een Halve van te maken. Ik had het parcours van de Halve Marathon van Ommen erbij gepakt (sinds vorig jaar een nieuw parcours en nog nooit gebruikt ivm hittegolf en corona) en begon lekker op tijd. Ik had de luxe van een fietsende verzorgings- en motivatiepost en was van plan lekker door te lopen, maar niet al te gek.

Afijn, ik startte gewoon zoals gebruikelijk in een wedstrijd te snel maar herstelde snel. Maar het tempo waar ik op uitkwam lag toch hoger dan gepland, maar voelde lekker aan. Ook niet zo gek, want dit was mijn gedroomde marathontempo.

Uiteindelijk als eerste loper het parcours voltooid en dus een officieus parcoursrecord. En ook en passant een PR op de HM gelopen. Een prima resultaat en een leuke manier om toch een beetje weer een wedstrijdgevoel te ervaren.

Dat biedt wel een hoop dat ik een beetje in de buurt van de richttijd kan komen voor mijn deel van de Ekiden.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 april 2020 @ 11:43:27 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192826639
Iemand die toevallig ook een Polar M400 heeft? Ik zou graag een schermpje toe willen voegen met alleen een countdown van de afstand, maar voor zover ik weet kan een countdown alleen met de functie waarbij je eindtijd geschat wordt. Dat is prima als ik voor een tijd ga, maar ik vind het een afleiding als ik gewoon rustig wil lopen.

Als het niet kan voeg ik er wel één toe met alleen de afstand (die dan dus oploopt), maar soms vind ik aflopend fijner :+ (zonder daarbij dus tijd, hartslag, geschatte eindtijd etc te zien)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192826943
Net de 6km gelopen en helemaal tegen mij gevoel in zo rustig mogelijk. Uiteindelijk 33:18 gelopen en het ging inderdaad erg makkelijk zo.

Ik moest me echt inhouden en ik ging uiteindelijk toch net te hard, in het begin zat ik op ongeveer 6m:km.

Nou ja, voelde prima en hartslag was ook allemaal netjes in zone 2 en 3.

Woensdag intervallen lopen. Vrijdag 5km op tempo. Tussendoor een beetje wielrennen in de avonden. Iemand een tip qua intervallen, km op 4m/km en dan 6m rustig? 3xherhalen? Zoiets? Of zijn deze intervallen te lang?

Met fietsen en in de sportschool doe ik. Or maal wat langere intervallen, maar misschien is dat voor lopen wat te veel van het goede?
Whatever...
pi_192826986
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:43 schreef heywoodu het volgende:
Iemand die toevallig ook een Polar M400 heeft? Ik zou graag een schermpje toe willen voegen met alleen een countdown van de afstand, maar voor zover ik weet kan een countdown alleen met de functie waarbij je eindtijd geschat wordt. Dat is prima als ik voor een tijd ga, maar ik vind het een afleiding als ik gewoon rustig wil lopen.

Als het niet kan voeg ik er wel één toe met alleen de afstand (die dan dus oploopt), maar soms vind ik aflopend fijner :+ (zonder daarbij dus tijd, hartslag, geschatte eindtijd etc te zien)
Ik had er een, maar dat kan hij volgens mij niet. Wel idd een eindtijd schatting. Maar een schermpje met alleen afstand is snel gemaakt, en zoveel rekenwerk is het niet om dan te bedenken hoever je nog moet.
pi_192827067
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 11:14 schreef Starflyer het volgende:
Leuk verhaal @:Corniel

En dat gevoel dat je voet aanvoelt als een klompvoet
tijdens het hardlopen ken ik helaas maar al te goed. Als ik niet uitkijk trekt dat door naar mijn scheenbeen en moet ik stoppen met hardlopen.
Dat had ik altijd op de loopband..soms zo erg dat je gewoon geen gevoel meer had ofzo..heel apart..
Buiten nog geen last van gehad..
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 27 april 2020 @ 12:31:09 #33
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_192827243
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:08 schreef Spanky78 het volgende:
Woensdag intervallen lopen (..)

Iemand een tip qua intervallen, km op 4m/km en dan 6m rustig? 3xherhalen? Zoiets? Of zijn deze intervallen te lang?
Hoe lang zijn je intervallen? Als ze 1 km lang zijn (dat is dan meer een blok-training dan een intervaltraining, maar dat is een beetje muggenziften), lijkt mij het verschil tussen langzaam en rustig (veel te groot). Zelf doe ik eigenlijk maar twee type interval: 200m, 10 herhalingen, 1000 meter, 4, 5 of 6 hehalingen. 1km op tempo ergens tussen 5 km- en hm-wedstrijdtempo, 200 meter, een stuk(je) harder.

herstel een minuut/km langzamer dan mijn 10km westrijd -tempo. Wellicht heeft LT ook nog nuttige input.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_192827418
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:17 schreef indepoeier het volgende:

Dat biedt wel een hoop dat ik een beetje in de buurt van de richttijd kan komen voor mijn deel van de Ekiden.
Goed beslagen ten asfalt, knap gedaan!
pi_192828528
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:17 schreef indepoeier het volgende:
Het gaat lekker hier met de eerste (en tweede) lopers. Mooi gelopen hoor!

Ik 'hoef' pas volgende week mijn 10km te lopen. Maar bij gebrek aan de marathon van Hannover, die om begrijpelijke redenen niet doorging maar gisteren zou zijn, heb ik die een soort van virtueel gelopen.

Ik had heel netjes mijn bestelde shirt en medaille per post ontvangen en wilde daarom eigenlijk wel even een soort van wedstrijdgevoel creëren. Omdat een gele marathon op tempo nu iets te veel van het goede is, besloot ik om er een Halve van te maken. Ik had het parcours van de Halve Marathon van Ommen erbij gepakt (sinds vorig jaar een nieuw parcours en nog nooit gebruikt ivm hittegolf en corona) en begon lekker op tijd. Ik had de luxe van een fietsende verzorgings- en motivatiepost en was van plan lekker door te lopen, maar niet al te gek.

Afijn, ik startte gewoon zoals gebruikelijk in een wedstrijd te snel maar herstelde snel. Maar het tempo waar ik op uitkwam lag toch hoger dan gepland, maar voelde lekker aan. Ook niet zo gek, want dit was mijn gedroomde marathontempo.

Uiteindelijk als eerste loper het parcours voltooid en dus een officieus parcoursrecord. En ook en passant een PR op de HM gelopen. Een prima resultaat en een leuke manier om toch een beetje weer een wedstrijdgevoel te ervaren.

Dat biedt wel een hoop dat ik een beetje in de buurt van de richttijd kan komen voor mijn deel van de Ekiden.
Waar ben je uiteindelijk op uit gekomen?
Moet goed komen dan met die 10, dat is dan maar een klein stukje eigenlijk :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 april 2020 @ 14:17:40 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192828617
Nog vier dagen, inclusief vandaag, om ook deze maand aan de 100km te komen. De teller staat op 77, eens kijken hoe ver we vandaag komen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192828735
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:31 schreef Corniel het volgende:

[..]

Hoe lang zijn je intervallen? Als ze 1 km lang zijn (dat is dan meer een blok-training dan een intervaltraining, maar dat is een beetje muggenziften), lijkt mij het verschil tussen langzaam en rustig (veel te groot). Zelf doe ik eigenlijk maar twee type interval: 200m, 10 herhalingen, 1000 meter, 4, 5 of 6 hehalingen. 1km op tempo ergens tussen 5 km- en hm-wedstrijdtempo, 200 meter, een stuk(je) harder.

herstel een minuut/km langzamer dan mijn 10km westrijd -tempo. Wellicht heeft LT ook nog nuttige input.
Thx, dus te lange intervallen. Ik ben ook wat meer van het fietsen en hiit in de sportschool, daar doe je ook meer ‘blokken’.

Als ik jouw comment goed lees zou kunnen passé :een rondje van 4km waarvan ik dan 2 km (km 2-3) intervallen van een meter of 200 doe. Dat zijn er dan een stuk of 5-6. 1e en laatste kilometer zijn opwarmen en uitlopen.

In die intervallen moet ik dan wel richting 95+% van Max hr?
Whatever...
pi_192828876
Godsamme, ik zie veel snellere tijden voorbij komen dan wat opgegeven is.
Erg netjes!

Jullie leggen de lat wel hoog voor de rest...
  maandag 27 april 2020 @ 15:08:46 #39
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_192829172
Nice Corniel, heel goed!

Zelf binnenkort ook maar eens een horloge kopen waar meerdere hardloop trainingen op staan, waaronder interval. Eentje die bv om de 200 meter even trilt zodat je weer even rustig aan kan doen, zo zullen die interval trainingen wel afgesteld staan neem ik aan.

Benieuwd hoe die Garmin Vivoactive 4S bevalt bij de mensen die 'm hebben, hier. Of de Forerunner 45s, die is wel een heel stuk goedkoper zie ik
pi_192829227
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:10 schreef Cynic het volgende:

[..]

Waar ben je uiteindelijk op uit gekomen?
Moet goed komen dan met die 10, dat is dan maar een klein stukje eigenlijk :)
1:28:nog wat (afhankelijk van of je het parcours neemt of de HM uit Strava).

Tja, als je het zo bekijkt zou een 5km helemaal een makkie moeten zijn, maar uit ervaring weet ik dat je daar ook goed kapot op kan gaan ;)
pi_192829467
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:13 schreef indepoeier het volgende:

[..]

1:28:nog wat (afhankelijk van of je het parcours neemt of de HM uit Strava).

Tja, als je het zo bekijkt zou een 5km helemaal een makkie moeten zijn, maar uit ervaring weet ik dat je daar ook goed kapot op kan gaan ;)
Zo, da's netjes zeg! Ik heb ook nog steeds als doel om een keer onder de 1:30 te lopen, maar dat voelt nog erg ver weg. Daar loop ik gewoon te weinig en te kort voor op het moment.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 april 2020 @ 16:47:54 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192830251
12-13km lekker ontspannen in om en nabij 6:30 gelopen, daarna nog even het gas voorzichtig open gedraaid naar 5:49 en 5:19 om zo aan 15km te komen, precies voor de oprit thuis :D

Nog maar 8km nodig vóór vrijdag om de 100km te halen deze maand, dat gaat natuurlijk wel lukken :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 27 april 2020 @ 17:02:31 #43
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_192830417
Die PR gaat nog een uitdaging worden, ik ben zaterdag op m'n knie gevallen en voelde, op de wond na, er niks van. Maar vandaag tijdens het hardlopen begon het toch wel akelig pijn te doen. Dus in ieder geval woensdag lopen en hopen lukt het dan een beetje.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 april 2020 @ 17:07:39 #44
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192830482
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 17:02 schreef Daywalk3r het volgende:
Die PR gaat nog een uitdaging worden, ik ben zaterdag op m'n knie gevallen en voelde, op de wond na, er niks van. Maar vandaag tijdens het hardlopen begon het toch wel akelig pijn te doen. Dus in ieder geval woensdag lopen en hopen lukt het dan een beetje.
En vooral rustig aan doen en uitkijken. Dit keer niet om een ander team langzamer te laten zijn :+ maar omdat het natuurlijk wel belangrijk is om gewoon gezond/niet geblesseerd te zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192830829
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 17:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En vooral rustig aan doen en uitkijken. Dit keer niet om een ander team langzamer te laten zijn :+ maar omdat het natuurlijk wel belangrijk is om gewoon gezond/niet geblesseerd te zijn.
Inderdaad, je verantwoordelijk voelen voor je team is mooi, maar heel en gezond blijven is natuurlijk het allerbelangrijkst, rustig aan!
  maandag 27 april 2020 @ 17:49:35 #46
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_192830949
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:29 schreef Spanky78 het volgende:

Thx, dus te lange intervallen (..)
Het ligt er aan hoe intensief ze zijn, en wat je wilt bereiken natuurlijk.

quote:
Als ik jouw comment goed lees zou kunnen passé :een rondje van 4km waarvan ik dan 2 km (km 2-3) intervallen van een meter of 200 doe. Dat zijn er dan een stuk of 5-6. 1e en laatste kilometer zijn opwarmen en uitlopen.
Voor 200m intervallen zou ik toch minstens voor 10 herhalingen gaan, en dan tussen de 200 en 400 meter er tussen.

Dus 1 km inlopen, dan minstens 10 x 400 meter, en uitlopen, dus minstens 6 km. Als je die afstand nog niet goed aankan komt een interval training te vroeg.

Intensiviteit ligt en aan het aantal herhalingen, en aan wat je al aankan. Op hartslag is lastig omdat die achterblijft bij je inspanning. Ik doe ze op ongeveer 120% van mijn 5 km wedstrijd-pace, bij 15 tot 20 herhalingen.

@indepoeier: 1:28 op de HM zonder directe wedstrijdprikkel (hoewel je die wel zelf gecreerd hebt als ik dat zo lees) is zeer netjes. Zoals Greg LeMont zei: "It never gets easier, you just go faster (..)", en dat geldt volgens mij ook voor een 5 km v.s. een HM, met die kanttekening dat je de duur aan moet kunnen van de laatste, maar dat kan je.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_192831513
Waar kan ik het makkelijkst via mobiel foto's uploaden​ qua tijden etc?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 april 2020 @ 18:26:04 #48
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192831520
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 18:25 schreef kalinhos het volgende:
Waar kan ik het makkelijkst via mobiel foto's uploaden​ qua tijden etc?
Imgur :Y

Vind ik dan. Hele simpele app, je klikt op upload en dan 'Copy image URL' en je kunt 'm plakken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192831887
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 18:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Imgur :Y

Vind ik dan. Hele simpele app, je klikt op upload en dan 'Copy image URL' en je kunt 'm plakken.
Ik krijg dan de melding dat ik gebanned ben op Fok :') de site van mupload werkt daarentegen wel bij mij (en op precies dezelfde manier als je hier beschrijft).

Mooie tijden zijn er gelopen!
pi_192833520
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:08 schreef GwaiLow het volgende:
Nice Corniel, heel goed!

Zelf binnenkort ook maar eens een horloge kopen waar meerdere hardloop trainingen op staan, waaronder interval. Eentje die bv om de 200 meter even trilt zodat je weer even rustig aan kan doen, zo zullen die interval trainingen wel afgesteld staan neem ik aan.

Benieuwd hoe die Garmin Vivoactive 4S bevalt bij de mensen die 'm hebben, hier. Of de Forerunner 45s, die is wel een heel stuk goedkoper zie ik
Je kan de trainingen zelf in je horloge zetten, je kan ze zo ingewikkeld maken als je wilt! Op het horloge zelf of eerst via de pc samenstellen. Of dat met die Vivoactives zo is weet ik niet maar bij de Forerunners in ieder geval wel.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')