Nederland in de rij voor de tompoucentwitter:leroyvanlimbeek twitterde op maandag 27-04-2020 om 09:58:08Haha, check deze rij. Nederland viert dan vandaag wel Woningsdag, een oranje tompouce van de HEMA mag niet ontbreken 😂 #Utrecht https://t.co/k4HIOxVmNr reageer retweet

Ok dat wist ik niet ik vond het al gek toen me familie mailde (wonen ook in Engeland) of het in Nederland ook zo druk was in de supermarkt. Maar na 3 dagen chaos was dat ook weer over.quote:Op maandag 27 april 2020 10:26 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nee... al weken gesloten. Vreemd genoeg sommige restaurants wel open voor bezorging maar bijna alle bakkers, slagers etc gewoon dicht.
Alleen supermarkten open (meestal rij van 30-50 personen) en kranten winkeltjes en de pharmacy.

Hetzelfde is gebeurd met terroristische dreigingen, op het moment dat die dreiging reëel werd hebben verzekeraars dat snel uitgesloten.quote:Op maandag 27 april 2020 10:32 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dat is wel makkelijk hè. Jarenlang incasseren en als je dan een keer moet uitbetalen is het van oké dat doen we niet meer.

Hier stond het toiletpapier van de week gewoon weer zo'n beetje tot het plafond gestapeld in de supermarkt.quote:Op maandag 27 april 2020 10:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ok dat wist ik niet ik vond het al gek toen me familie mailde (wonen ook in Engeland) of het in Nederland ook zo druk was in de supermarkt. Maar na 3 dagen chaos was dat ook weer over.

Dan woon je ook in een kut stad/dorp. Denk dat er bijna nergens gezongen is.quote:Op maandag 27 april 2020 10:35 schreef PippenScottie het volgende:
Ik werd dus wakker omdat de buren op straat het Wilhelmus gingen zingen

Mooi ook die kinderwagen halverwege de rij zonder ouder.quote:Op maandag 27 april 2020 10:32 schreef tompsv18 het volgende:
Nederland in de rij voor de tompoucentwitter:leroyvanlimbeek twitterde op maandag 27-04-2020 om 09:58:08Haha, check deze rij. Nederland viert dan vandaag wel Woningsdag, een oranje tompouce van de HEMA mag niet ontbreken 😂 #Utrecht https://t.co/k4HIOxVmNr reageer retweet

In Ned. Gebruiken ze er 4.5 mljn per week alleen al in de zorg.quote:Op maandag 27 april 2020 10:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
25 miljoen klinkt veel, maar als er hier ook al miljoenen per week doorheen gaan.

Dat is wel zonde. In veel gevallen zouden ze best open kunnen.quote:Op maandag 27 april 2020 10:26 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nee... al weken gesloten. Vreemd genoeg sommige restaurants wel open voor bezorging maar bijna alle bakkers, slagers etc gewoon dicht.
Alleen supermarkten open (meestal rij van 30-50 personen) en kranten winkeltjes en de pharmacy.

Woon jij in een straat met een snackbar toevallig?quote:Op maandag 27 april 2020 10:35 schreef PippenScottie het volgende:
Ik werd dus wakker omdat de buren op straat het Wilhelmus gingen zingen

Er wonen twee mariniers.quote:Op maandag 27 april 2020 10:36 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dan woon je ook in een kut stad/dorp. Denk dat er bijna nergens gezongen is.

Opslagwijk.quote:Op maandag 27 april 2020 10:38 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Woon jij in een straat met een snackbar toevallig?

Een noodwet is gewoon een wet. Je kunt een noodwet maken die haaks staat op de grondwet. Zie artikel 120 van de grondwet. Maar in de praktijk zal dat lastig zijn. De waarborgen in de grondwet zijn vooral procedureel van aard. Voor materiële bescherming van grondrechten moet je toch vooral naar de verdragen kijken.quote:Op maandag 27 april 2020 07:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In hoeverre is die noodwet een noodwet?
En in hoeverre kan je een noodwet maken die haaks is op de grondwet?
Repressie. Dictatuur. Staats spionage. Doei democratie.
Straks worden de verkiezingen ook 'uitgesteld'. Wij hebben helemaal niets meer hier na.

die gasten die de wet moet uitvoeren misbruiken hem erg vaak, dat heeft het verleden wel uitgewezenquote:Op maandag 27 april 2020 08:02 schreef _I het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als de "Superburgemeesters" en politie zich nu al veel te veel rechten toe-eigenen, dan lijkt het mij zeer onverstandig om ze nog meer rechten te geven.
Wie wordt er nu beschermt met deze extra wet, de burger of de handhaver?

De situatie zoals hij nu is vind ik veel bezwaarlijker. De noodverordening is bedoeld als middel om voor korte tijd iets te regelen. Niet voor lange termijn. En ook niet voor zoiets wat zo heftig ingrijpt als dit. Nu zou je nog kunnen betogen dat gezien de situatie dat best eventjes geoorloofd was. Maar ik had het chiquer gevonden als het kabinet gelijk een wet had ingediend bij de Kamer of het wettelijk kader wat hier voor op zichzelf wel bestaat had ingezet, de coördinatiewet uitzonderingstoestanden en de wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag. (Waarbij er overigens alsnog een wet naar de kamer moet)quote:Op maandag 27 april 2020 06:54 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Toen ik het nieuwsbericht las was mijn eerste gedachteMaar aangezien jij (ben het over het algemeen vaak eens met je posts en je hebt kennis over het recht) er op deze manier op reageert weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk.

Voorzover ik weet is er nog geen beslissing genomen.quote:Op maandag 27 april 2020 10:21 schreef Nadelspiel het volgende:
Ramos heeft de voorwaarden waarop gevoetbald zou kunnen worden, in stadions zonder publiek, op een rijtje gezet. „Alle materialen, zelfs de velden, moeten voor de wedstrijden, in de rust en na afloop worden gedesinfecteerd”, zei hij in El País. „Je kunt door een bal besmet raken, maar als die gedesinfecteerd is op een veld dat diezelfde behandeling heeft ondergaan is de kans zeer klein.”
Aldus het artikel. Dus niet na elk balcontact, nee. Jij woont toch in Duitsland? Wat is de Duitse voetbalwereld van plan? Heb dat niet zo gevolgd.

Hele noodzaak is er op het moment ook niet.quote:Op maandag 27 april 2020 10:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die gasten die de wet moet uitvoeren misbruiken hem erg vaak, dat heeft het verleden wel uitgewezen

Maar wat is het essentiële verschil tussen deze eventuele (nood)wet en een noodverordening? Qua uitvoering en handhaving?quote:Op maandag 27 april 2020 10:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De situatie zoals hij nu is vind ik veel bezwaarlijker. De noodverordening is bedoeld als middel om voor korte tijd iets te regelen. Niet voor lange termijn. En ook niet voor zoiets wat zo heftig ingrijpt als dit. Nu zou je nog kunnen betogen dat gezien de situatie dat best eventjes geoorloofd was. Maar ik had het chiquer gevonden als het kabinet gelijk een wet had ingediend bij de Kamer of het wettelijk kader wat hier voor op zichzelf wel bestaat had ingezet, de coördinatiewet uitzonderingstoestanden en de wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag. (Waarbij er overigens alsnog een wet naar de kamer moet)
Het was immers vanaf het begin duidelijk dat dit een zaak van de lange adem zou worden.
Daarnaast kun je je vraagtekens zetten over het democratisch gehalte van deze constructie.

Ziet er keurig uit! Wij maken ze vandaag zelfquote:Op maandag 27 april 2020 10:32 schreef tompsv18 het volgende:

In mei zou ik voor de 10de keer in de laatste 5 jaar gaan maar mag toch hopen dat deze onzin snel voorbij is want ik ga toch echt nog wel dit jaarquote:Op maandag 27 april 2020 09:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Poe zeg, je derde vakantie in 6 jaar! Wat heb je het toch slecht.

Vooral een juridisch verschil hoor. Overigens is het goed om te weten dat de grondwet niet zoiets als een noodwet kent. Een noodwet is in staatsrechtelijke zin gewoon een wet.quote:Op maandag 27 april 2020 10:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar wat is het essentiële verschil tussen deze eventuele (nood)wet en een noodverordening? Qua uitvoering en handhaving?

Aanstelleritus dit. Die voetballer gewoon laten spelen. Geen gezeik. En gewoon aankaarten dat ze potentieel besmettingsbron zijn voor de mensen om zich heen en gaan.quote:Op maandag 27 april 2020 10:21 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Ramos heeft de voorwaarden waarop gevoetbald zou kunnen worden, in stadions zonder publiek, op een rijtje gezet. „Alle materialen, zelfs de velden, moeten voor de wedstrijden, in de rust en na afloop worden gedesinfecteerd”, zei hij in El País. „Je kunt door een bal besmet raken, maar als die gedesinfecteerd is op een veld dat diezelfde behandeling heeft ondergaan is de kans zeer klein.”
Aldus het artikel. Dus niet na elk balcontact, nee. Jij woont toch in Duitsland? Wat is de Duitse voetbalwereld van plan? Heb dat niet zo gevolgd.

Volgens mij gewoon alles, ten minste hier in Amsterdam zelfs nog ruimer open dan op Zondag.quote:Op maandag 27 april 2020 10:59 schreef THEFXR het volgende:
ik wil er vandaag op uit, welke winkels zijn open?

Dat lijkt mij niet te doen, 90 minuten lang met enorm tempo van ene kant naar andere kant van het veld met een mondkapje op.quote:Op maandag 27 april 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe kan je nou door de bal besmet raken?
Doe dan iets van een sport mondkapje zodat ze niet aan hun gezicht zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |