abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192825734
leroyvanlimbeek twitterde op maandag 27-04-2020 om 09:58:08 Haha, check deze rij. Nederland viert dan vandaag wel Woningsdag, een oranje tompouce van de HEMA mag niet ontbreken 😂 #Utrecht https://t.co/k4HIOxVmNr reageer retweet
Nederland in de rij voor de tompoucen _O_
pi_192825746
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:26 schreef RipCity het volgende:

[..]

Nee... al weken gesloten. Vreemd genoeg sommige restaurants wel open voor bezorging maar bijna alle bakkers, slagers etc gewoon dicht.
Alleen supermarkten open (meestal rij van 30-50 personen) en kranten winkeltjes en de pharmacy.
Ok dat wist ik niet ik vond het al gek toen me familie mailde (wonen ook in Engeland) of het in Nederland ook zo druk was in de supermarkt. Maar na 3 dagen chaos was dat ook weer over.
pi_192825760
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:32 schreef Document1 het volgende:

[..]

Dat is wel makkelijk hè. Jarenlang incasseren en als je dan een keer moet uitbetalen is het van oké dat doen we niet meer. _O-
Hetzelfde is gebeurd met terroristische dreigingen, op het moment dat die dreiging reëel werd hebben verzekeraars dat snel uitgesloten.

Probleem is dat dit natuurlijk de outriggers zijn die organisaties juist willen verzekeren.
  maandag 27 april 2020 @ 10:34:45 #254
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192825762
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:33 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ok dat wist ik niet ik vond het al gek toen me familie mailde (wonen ook in Engeland) of het in Nederland ook zo druk was in de supermarkt. Maar na 3 dagen chaos was dat ook weer over.
Hier stond het toiletpapier van de week gewoon weer zo'n beetje tot het plafond gestapeld in de supermarkt.

Die crazy run daarop lijkt alweer zo lang geleden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 april 2020 @ 10:35:43 #255
426493 crew  PippenScottie
pi_192825777
Ik werd dus wakker omdat de buren op straat het Wilhelmus gingen zingen
My friends all drive horses
pi_192825791
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:35 schreef PippenScottie het volgende:
Dan woon je ook in een kut stad/dorp. Denk dat er bijna nergens gezongen is.
  maandag 27 april 2020 @ 10:36:33 #257
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192825793
quote:
10s.gif Op maandag 27 april 2020 10:32 schreef tompsv18 het volgende:
leroyvanlimbeek twitterde op maandag 27-04-2020 om 09:58:08 Haha, check deze rij. Nederland viert dan vandaag wel Woningsdag, een oranje tompouce van de HEMA mag niet ontbreken 😂 #Utrecht https://t.co/k4HIOxVmNr reageer retweet
Mooi ook die kinderwagen halverwege de rij zonder ouder.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192825798
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

25 miljoen klinkt veel, maar als er hier ook al miljoenen per week doorheen gaan.
In Ned. Gebruiken ze er 4.5 mljn per week alleen al in de zorg.
Die 25 mljn in Duitsland is ook maar een druppel op een gloeiende plaat.
Beter zou zijn dat Nederland zich richt op testen.
Iedereen die positief getest word in quarantaine. Maar dan ook verplicht met controle en verplichte afmelding na 14 dagen. Dat is de enige juiste oplossing.
Maar daar hoor je het RIVM niet over. Net als met die mondkapje in het begin. Die waren er niet. En nu zijn die testen er nog niet. Nederland staat bij de leveranciers achteraan.
pi_192825800
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:26 schreef RipCity het volgende:

[..]

Nee... al weken gesloten. Vreemd genoeg sommige restaurants wel open voor bezorging maar bijna alle bakkers, slagers etc gewoon dicht.
Alleen supermarkten open (meestal rij van 30-50 personen) en kranten winkeltjes en de pharmacy.
Dat is wel zonde. In veel gevallen zouden ze best open kunnen.

De bankbetbakker hier om de hoek geeft korting bij online bestellen en afhalen via het raam aan de zijkant.
Zo heb ik een aantal oranje tompoucen gehaald vanochtend.

Er stond voor de rest een rij buiten met 1,5 meter ertussen en max 1 persoon de winkel in voor andere klanten.

Zoiets zou bij veel zaken als slagers en bakkers ook moeten kunnen.

Drive in/trough zou in veel gevallen ook moeten kunnen toch?
Personeel mondkapjes op, alleen pinnen en het is relatief veilig.
Die mensen gaan anders ook failliet.
pi_192825823
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:35 schreef PippenScottie het volgende:
Woon jij in een straat met een snackbar toevallig?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 april 2020 @ 10:39:23 #261
426493 crew  PippenScottie
pi_192825831
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:36 schreef StephanL het volgende:

[..]

Dan woon je ook in een kut stad/dorp. Denk dat er bijna nergens gezongen is.
Er wonen twee mariniers.
Ze zijn bijzonder chauvistisch.
My friends all drive horses
  maandag 27 april 2020 @ 10:39:24 #262
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192825832
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:38 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Woon jij in een straat met een snackbar toevallig?
Opslagwijk.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192825837
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 07:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In hoeverre is die noodwet een noodwet?
En in hoeverre kan je een noodwet maken die haaks is op de grondwet?

Repressie. Dictatuur. Staats spionage. Doei democratie.

Straks worden de verkiezingen ook 'uitgesteld'. Wij hebben helemaal niets meer hier na.
Een noodwet is gewoon een wet. Je kunt een noodwet maken die haaks staat op de grondwet. Zie artikel 120 van de grondwet. Maar in de praktijk zal dat lastig zijn. De waarborgen in de grondwet zijn vooral procedureel van aard. Voor materiële bescherming van grondrechten moet je toch vooral naar de verdragen kijken.
zie email 27 oktober
  maandag 27 april 2020 @ 10:46:50 #264
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192825937
quote:
5s.gif Op maandag 27 april 2020 08:02 schreef _I het volgende:

[..]

[..]

[..]

Als de "Superburgemeesters" en politie zich nu al veel te veel rechten toe-eigenen, dan lijkt het mij zeer onverstandig om ze nog meer rechten te geven.

Wie wordt er nu beschermt met deze extra wet, de burger of de handhaver?
die gasten die de wet moet uitvoeren misbruiken hem erg vaak, dat heeft het verleden wel uitgewezen
pi_192825993
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 06:54 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Toen ik het nieuwsbericht las was mijn eerste gedachte :{ Maar aangezien jij (ben het over het algemeen vaak eens met je posts en je hebt kennis over het recht) er op deze manier op reageert weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk.
De situatie zoals hij nu is vind ik veel bezwaarlijker. De noodverordening is bedoeld als middel om voor korte tijd iets te regelen. Niet voor lange termijn. En ook niet voor zoiets wat zo heftig ingrijpt als dit. Nu zou je nog kunnen betogen dat gezien de situatie dat best eventjes geoorloofd was. Maar ik had het chiquer gevonden als het kabinet gelijk een wet had ingediend bij de Kamer of het wettelijk kader wat hier voor op zichzelf wel bestaat had ingezet, de coördinatiewet uitzonderingstoestanden en de wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag. (Waarbij er overigens alsnog een wet naar de kamer moet)

Het was immers vanaf het begin duidelijk dat dit een zaak van de lange adem zou worden.

Daarnaast kun je je vraagtekens zetten over het democratisch gehalte van deze constructie.
zie email 27 oktober
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 april 2020 @ 10:51:19 #266
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192826007
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:21 schreef Nadelspiel het volgende:

Ramos heeft de voorwaarden waarop gevoetbald zou kunnen worden, in stadions zonder publiek, op een rijtje gezet. „Alle materialen, zelfs de velden, moeten voor de wedstrijden, in de rust en na afloop worden gedesinfecteerd”, zei hij in El País. „Je kunt door een bal besmet raken, maar als die gedesinfecteerd is op een veld dat diezelfde behandeling heeft ondergaan is de kans zeer klein.”

Aldus het artikel. Dus niet na elk balcontact, nee. Jij woont toch in Duitsland? Wat is de Duitse voetbalwereld van plan? Heb dat niet zo gevolgd.
Voorzover ik weet is er nog geen beslissing genomen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192826012
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die gasten die de wet moet uitvoeren misbruiken hem erg vaak, dat heeft het verleden wel uitgewezen
Hele noodzaak is er op het moment ook niet.

Laten we eerst de zorg volledig bedienen van bescherming en dan nog eens kijken wat er dan nog over blijft van alle besmettingen.
pi_192826016
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De situatie zoals hij nu is vind ik veel bezwaarlijker. De noodverordening is bedoeld als middel om voor korte tijd iets te regelen. Niet voor lange termijn. En ook niet voor zoiets wat zo heftig ingrijpt als dit. Nu zou je nog kunnen betogen dat gezien de situatie dat best eventjes geoorloofd was. Maar ik had het chiquer gevonden als het kabinet gelijk een wet had ingediend bij de Kamer of het wettelijk kader wat hier voor op zichzelf wel bestaat had ingezet, de coördinatiewet uitzonderingstoestanden en de wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag. (Waarbij er overigens alsnog een wet naar de kamer moet)

Het was immers vanaf het begin duidelijk dat dit een zaak van de lange adem zou worden.

Daarnaast kun je je vraagtekens zetten over het democratisch gehalte van deze constructie.
Maar wat is het essentiële verschil tussen deze eventuele (nood)wet en een noodverordening? Qua uitvoering en handhaving?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 april 2020 @ 10:53:44 #269
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192826036
quote:
10s.gif Op maandag 27 april 2020 10:32 schreef tompsv18 het volgende:
Ziet er keurig uit! Wij maken ze vandaag zelf :9
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 27 april 2020 @ 10:54:48 #270
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192826047
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Poe zeg, je derde vakantie in 6 jaar! Wat heb je het toch slecht :').
In mei zou ik voor de 10de keer in de laatste 5 jaar gaan maar mag toch hopen dat deze onzin snel voorbij is want ik ga toch echt nog wel dit jaar
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192826067
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:52 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar wat is het essentiële verschil tussen deze eventuele (nood)wet en een noodverordening? Qua uitvoering en handhaving?
Vooral een juridisch verschil hoor. Overigens is het goed om te weten dat de grondwet niet zoiets als een noodwet kent. Een noodwet is in staatsrechtelijke zin gewoon een wet.

Maar de (grond)wet eist dat bepaalde zaken bij wet worden geregeld. Zodat het parlement altijd in moet stemmen bij beperking van grondrechten. Is een waarborg tegen al te machtsbeluste regeringen en burgemeesters ;)

Daarnaast loop je in theorie de kans dat een rechter gaat zeggen dat die noodverordening onrechtmatig is. Juist omdat hij zo verregaande is en omdat hij zo lang duurt. Je wil immers niet dat er via een soort zelfuitgeroepen noodtoestand geregeerd wordt. Zijn nogal dubieuze landen waar dat gebeurt.
zie email 27 oktober
pi_192826095
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:21 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Ramos heeft de voorwaarden waarop gevoetbald zou kunnen worden, in stadions zonder publiek, op een rijtje gezet. „Alle materialen, zelfs de velden, moeten voor de wedstrijden, in de rust en na afloop worden gedesinfecteerd”, zei hij in El País. „Je kunt door een bal besmet raken, maar als die gedesinfecteerd is op een veld dat diezelfde behandeling heeft ondergaan is de kans zeer klein.”

Aldus het artikel. Dus niet na elk balcontact, nee. Jij woont toch in Duitsland? Wat is de Duitse voetbalwereld van plan? Heb dat niet zo gevolgd.
Aanstelleritus dit. Die voetballer gewoon laten spelen. Geen gezeik. En gewoon aankaarten dat ze potentieel besmettingsbron zijn voor de mensen om zich heen en gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 27 april 2020 @ 10:59:44 #273
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192826098
ik wil er vandaag op uit, welke winkels zijn open?
pi_192826130
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:59 schreef THEFXR het volgende:
ik wil er vandaag op uit, welke winkels zijn open?
Volgens mij gewoon alles, ten minste hier in Amsterdam zelfs nog ruimer open dan op Zondag.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192826173
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hoe kan je nou door de bal besmet raken?
Doe dan iets van een sport mondkapje zodat ze niet aan hun gezicht zitten.

Dat lijkt mij niet te doen, 90 minuten lang met enorm tempo van ene kant naar andere kant van het veld met een mondkapje op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')