Ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 28 april 2020 07:26 schreef baskick het volgende:
[..]
In de hypotheekvoorwaarden staat wellicht ook iets over schulden/verplichtingen, zou het niet?
Er is altijd een vakje voor overige schulden....quote:
nee. Een paar jaar geleden iig niet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:38 schreef Fiorano het volgende:
Bij een aanvraag wordt gewoon gevraagd om de studieschuld.
Ja. Tegenwoordig wel. In januari via execution only een hypotheek gefixt, daar werd het gevraagd. Ook op m'n werk (ik werk bij Stater) wordt bij 9 van de 10 geldgever gevraagd om de studieschuld.quote:Op maandag 4 mei 2020 01:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
nee. Een paar jaar geleden iig niet.
Je zegt het zelf al. Nee dus.quote:Op maandag 4 mei 2020 06:41 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ja. Tegenwoordig wel. In januari via execution only een hypotheek gefixt, daar werd het gevraagd. Ook op m'n werk (ik werk bij Stater) wordt bij 9 van de 10 geldgever gevraagd om de studieschuld.
Bij mij stond het wel gewoon op mijn afschrift maar heb er niks over gehoord (3 jaar geleden).quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:38 schreef Fiorano het volgende:
Bij een aanvraag wordt gewoon gevraagd om de studieschuld. Een intermediair die wil scoren kiest er mogelijk voor om er niet naar te vragen / het niet in te vullen. Of je met zo'n intermediair zaken wil doen, is aan jou. Wat doet hij dan nog meer om te scoren? Geeft hij je echt goed advies, of gaat ie voor een snel adviesje.
Als ome Duo al afschrijft ziet de acceptant van de bank dat op je afschrift en zal hij bij de intermediair de studieschuld opvragen.
Ik snap je niet denk ikquote:
Omdat je (veel) meer kunt betalen misschien?quote:Op maandag 4 mei 2020 09:57 schreef T-zooi het volgende:
Toen ik een woning kocht een jaar of 6, 7 terug hoefde ik helemaal niet te melden wat mijn studieschuld was. Maar ik heb hem wel meegenomen in de berekening.
In godsnaam waarom zou ik meer willen gaan betalen dan ik kan?!
Nou ik vind dat wel meevallen. Zoveel geld houd je niet over als je je maximale hypotheek en daarbovenop een studieschuld hebt. Maar het zal per persoon verschillen met hoeveel geld je rond kunt komen. Ik leef liever iets ruimer dan dat ik op een houtje moet bijten in een mooi en groot huis.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Omdat je (veel) meer kunt betalen misschien?
Kun je niet zo zeggen, ligt aan de hoogte van de studieschuld, inkomen, uitgavepatroon etc. etc.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:18 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Nou ik vind dat wel meevallen. Zoveel geld houd je niet over als je je maximale hypotheek en daarbovenop een studieschuld hebt. Maar het zal per persoon verschillen met hoeveel geld je rond kunt komen. Ik leef liever iets ruimer dan dat ik op een houtje moet bijten in een mooi en groot huis.
Werd het alleen gevraagd of ook gecontroleerd?quote:Op maandag 4 mei 2020 06:41 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ja. Tegenwoordig wel. In januari via execution only een hypotheek gefixt, daar werd het gevraagd. Ook op m'n werk (ik werk bij Stater) wordt bij 9 van de 10 geldgever gevraagd om de studieschuld.
Nou ja, dat valt dus wel mee. Meer dan de helft van je uitgaven zijn vast lasten (bron: Nibud) en die zijn min of meer vast te stellen van te voren. Je variabele lasten zijn moeilijker in te schatten, maar daar kun je vast een minimum aan koppelen op basis van big data.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kun je niet zo zeggen, ligt aan de hoogte van de studieschuld, inkomen, uitgavepatroon etc. etc.
Iemand die zijn studieschuld niet opgeeft kan toch makkelijk meer geld overhouden dan jij
Voor alle hypotheken is het altijd verplicht om de overige bekende schulden en of alimentatie te vermelden. Denk hier bijvoorbeeld ook aan privé lease auto's, gsm's op afbetaling.quote:Op dinsdag 28 april 2020 07:26 schreef baskick het volgende:
[..]
In de hypotheekvoorwaarden staat wellicht ook iets over schulden/verplichtingen, zou het niet?
In januari en ja het werd gevraagd.quote:Op woensdag 13 mei 2020 20:13 schreef Peunage het volgende:
Verder niemand die recentelijk een hypotheek heeft afgesloten?
Twee jaar geleden. Er werden prints gevraagd van de betreffende pagina's op de duo websites liefst ter plekke geprint bij de adviseur.quote:
Ja, of je past je wensen aan. Kijkt dus net wat buiten het dure gebied en neemt met minder m2 enz genoegenquote:Op maandag 27 april 2020 15:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar ook als je je huis moet verkopen, blijf je verantwoordelijk voor de schuld. Nogmaals zat mensen die het "gewoon" betalen. Je wordt niet meteen zwerver.
De 3 verschillende mensen in mijn kring (gekocht op laatste piek, 2 iemand gevonden en een ander ging scheiden) ja even balen en weer door met het leven.
Verder zijn de huizenprijzen de afgelopen periode erg gestegen. De vraag die er nu ligt is,staat de weging van de studieschuld wel in verhouding met de huidige prijzen.
Niemand wil het verzwijgen. Alleen als je je campus woning uit moet, te veel verdient voor sociale huurwoning, vrije sector ruim in de 1000 euro kale huur moet betalen, snap ik heel goed dat het wordt verzwegen.
De weging zou aangepast moeten worden.
Ik hem mijn aanvraag zelf gedaan, heb het bedrag ingevuld en er werd verder enkel gecontroleerd op de afschrijving van mijn rekeningnummer. Geen extra bewijsstukken ofzo.quote:
Heb je een hypotheek aangevraagd bij de Gestapo?quote:Op donderdag 14 mei 2020 07:46 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Twee jaar geleden. Er werden prints gevraagd van de betreffende pagina's op de duo websites liefst ter plekke geprint bij de adviseur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |