abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192809059
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 00:35 schreef ludovico het volgende:

We zouden zorgverleners in bejaardentehuizen kunnen vragen zichzelf op te sluiten in bejaardentehuizen voor een ton, totdat er mondkapjes zijn. En die maatregel zou veel doelmatiger zijn en goedkoper dan wat we nu zien.
Door het hele land worden idd ouderen vrijelijk besmet door asymptomatische zorgverleners zonder mondkapjes, en ondertussen zit het hele land binnen om de druk op de zorg te verminderen.

Volkomen krom en dweilen met de kraan open.
pi_192809062
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 00:29 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Eerst zeg je dat ze wel openbaar zijn en daarna zijn ze niet openbaar? :?

Vrije discussie is belangrijk ja, maar er wordt niet eens vermeld dat er discussie was.

En dan kan de politiek brengen alsof het een unaniem advies was.

Er staan geen wetenschappelijke onderbouwingen in, dat zegt Marion Koopmans (jouw held) zelfs deze avond in Op1.
De adviezen zijn gewoon openbaar.

De verslagen niet.

De wetenschappelijke onderbouwingen staan (meestal) inderdaad niet in het advies. Begrijp wel dat het OMT in crisistijd en onder grote tijdsdruk moet adviseren. De leden (gerenommeerde wetenschappers, zoals Marion Koopmans) komen op maandag (voorbereid) bijeen en moeten meteen het advies opschrijven, zodat het kabinet de dag erna besluiten kan nemen. Er is helemaal geen tijd voor het plaatsen van voetnoten en verwijzingen.

Meestal laat Jaap in de Tweede Kamer wel degelijk zien op basis waarvan de adviezen zijn opgesteld. Ook op de website van het RIVM kun je best veel informatie vinden.
pi_192809071
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 00:41 schreef Za het volgende:

[..]

Door het hele land worden idd ouderen vrijelijk besmet door asymptomatische zorgverleners zonder mondkapjes, en ondertussen zit het hele land binnen om de druk op de zorg te verminderen.

Volkomen krom en dweilen met de kraan open.
En niet naar de kapper kunnen terwijl zij.... 20 mensen ziet per dag ofzo. Die heel goed te tracen zijn mocht ze zelf Corona krijgen. :+
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192809076
Slaaptijd,

Vallon je bent mijn held. :@ :* :*
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 26 april 2020 @ 00:44:53 #30
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192809083
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 00:28 schreef Za het volgende:

[..]

Het is geen discriminatie.

Voorbeeld op de Antillen is 8 weken geleden iedereen ouder dan 60 werkzaam in de hotelbranche naar huis gestuurd van het werk.

Zie het als een veligheidsmaatregel.
Dat iemand zich laat wegsturen (en doorbetaald wordt) is dan iets anders.

Ik wil de eerste nog zien die dat hard kan & gaat maken bij de rechter.
Puur op grond van leeftijd iemand wegsturen.... ik zie het niet gebeuren.
Ik snap de kortzichtige "gedachte" die verder volstrekt mank gaat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192809116
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 00:42 schreef houdafstand het volgende:

[..]

De verslagen niet.

De wetenschappelijke onderbouwingen staan (meestal) inderdaad niet in het advies. Begrijp wel dat het OMT in crisistijd en onder grote tijdsdruk moet adviseren. De leden (gerenommeerde wetenschappers, zoals Marion Koopmans) komen op maandag (voorbereid) bijeen en moeten meteen het advies opschrijven, zodat het kabinet de dag erna besluiten kan nemen. Er is helemaal geen tijd voor het plaatsen van voetnoten en verwijzingen.

Meestal laat Jaap in de Tweede Kamer wel degelijk zien op basis waarvan de adviezen zijn opgesteld. Ook op de website van het RIVM kun je best veel informatie vinden.
Dus adviezen zonder wetenschappelijke onderbouwing is geen probleem volgens jou?
:') x 10000

Jij snapt niet dat het hele OMT een politiek spel is zodra er verschillende meningen zijn, maar deze niet gedeeld worden.

Kabinet kan cherry picken qua meningen en dat als onderbouwing voor vooraf gekozen beleid geven.

Meningen/adviezen van andere landen slaat men in de wind zonder wetenschappelijke onderbouwing.

Jaap van Dissel die zegt wat Rutte wil, nee zo willen we het hebben hier in Nederland? :W
pi_192809190
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2020 00:51 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dus adviezen zonder wetenschappelijke onderbouwing is geen probleem volgens jou?
:') x 10000

Jij snapt niet dat het hele OMT een politiek spel is zodra er verschillende meningen zijn, maar deze niet gedeeld worden.

Kabinet kan cherry picken qua meningen en dat als onderbouwing voor vooraf gekozen beleid geven.

Meningen/adviezen van andere landen slaat men in de wind zonder wetenschappelijke onderbouwing.

Jaap van Dissel die zegt wat Rutte wil, nee zo willen we het hebben hier in Nederland? :W
Ik twijfel niet aan de integriteit van mensen zoals Jaap van Dissel, Ann Vossen, Marion Koopmans, Menno de Jong, Jacco Wallinga, Annelies Verbon, Margreet Vos, Jan Kluytmans, Anne Wensing, Diederik Gommers, Emile Schippers, Andreas Voss, Marc Bonten, etc.

Het zijn allemaal toppers. ^O^
pi_192809204
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 00:42 schreef houdafstand het volgende:

[..]

De verslagen niet.

Tijdsdruk prima. Alhoewel ik mij niet kan voorstellen dat die adviezen niet al voorbereid en opgeschreven zijn voordat die lui überhaupt bij elkaar komen. Dat er alleen nog maar gesproken wordt over twistpunten en hoofdlijnen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat je het gewoon moet opschrijven als er tweespalt is ergens over. Heeft niks met tijdsdruk te maken. Dat is gewoon politiek bedrijven.
zie email 27 oktober
pi_192809209
realDonaldTrump twitterde op zondag 26-04-2020 om 00:01:41 What is the purpose of having White House News Conferences when the Lamestream Media asks nothing but hostile questions, & then refuses to report the truth or facts accurately. They get record ratings, & the American people get nothing but Fake News. Not worth the time & effort! reageer retweet
Trump is er helemaal klaar mee. :D
pi_192809211
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 01:03 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Ik twijfel niet aan de integriteit van mensen zoals Jaap van Dissel, Ann Vossen, Marion Koopmans, Menno de Jong, Jacco Wallinga, Annelies Verbon, Margreet Vos, Jan Kluytmans, Anne Wensing, Diederik Gommers, Emile Schippers, Andreas Voss, Marc Bonten, etc.

Het zijn allemaal toppers. ^O^
Je gaat niet in op mijn punten.

Waar is de wetenschappelijke onderbouwing van de OMT adviezen?

Het OMT is onder het RIVM is een politiek middel geworden.

RIVM staat onder leiding van Rutte.

Buitenlandse adviezen worden naar de prullenbak verwezen zonder onderbouwing, om daar 5 weken later toch op terug te komen. :')

Nu kan je hier niet op in gaan, maar dat is juist de kritiek nu op het RIVM/OMT. :W
pi_192809220
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 01:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je gaat niet in op mijn punten.

Waar is de wetenschappelijke onderbouwing van de OMT adviezen?

Het OMT is onder het RIVM is een politiek middel geworden.

RIVM staat onder leiding van Rutte.

Buitenlandse adviezen worden naar de prullenbak verwezen zonder onderbouwing, om daar 5 weken later toch op terug te komen. :')

Nu kan je hier niet op in gaan, maar dat is juist de kritiek nu op het RIVM/OMT. :W
Erg opvallend vind ik bijvoorbeeld dat de ganse wereld mondkapejes aanraadt of zelfs verplicht. Maar dat Van Dissel cs blijven spreken van schijnveiligheid.
zie email 27 oktober
pi_192809234
Die Marcia Luyten en Jeroen Smit ook die even het PVDA programma mogen komen presenteren bij de Op1 avond van WNL.

Wat een faal. :')
pi_192809241
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 01:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Erg opvallend vind ik bijvoorbeeld dat de ganse wereld mondkapejes aanraadt of zelfs verplicht. Maar dat Van Dissel cs blijven spreken van schijnveiligheid.
Je kan ze natuurlijk moeilijk aanraden als we ze als overheid niet eens goed kunnen inkopen.

Ze komen binnen twee weken met aan advies daarover en laat ze nu net in die twee weken het kabinet de tijd geven om de mondkapjes proberen in te kopen. :')
pi_192809245
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 01:15 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je kan ze natuurlijk moeilijk aanraden als we ze als overheid niet eens goed kunnen inkopen.

Ze komen binnen twee weken met aan advies daarover en laat ze nu net in die twee weken het kabinet de tijd geven om de mondkapjes proberen in te kopen. :')
Prima. Maar zeg dat dan.
zie email 27 oktober
pi_192809246
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 01:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Prima. Maar zeg dat dan.
Het gaat om beeldvorming natuurlijk.

Ze willen geen flater slaan om anderen niet in de kaart te spelen.
pi_192809250
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 01:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het gaat om beeldvorming natuurlijk.

Ze willen geen flater slaan om anderen niet in de kaart te spelen.
Dan bedrijf je dus politiek. Ik vind het best hoor. Maar dan moet er niet gedaan worden alsof dat OMT de wijsheid in pacht heeft.
zie email 27 oktober
pi_192809254
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 01:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan bedrijf je dus politiek. Ik vind het best hoor. Maar dan moet er niet gedaan worden alsof dat OMT de wijsheid in pacht heeft.
Dat is juist ook de kritiek.
pi_192809259
JoeBiden twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:25:00 I can’t believe I have to say this, but please don’t drink bleach. reageer retweet
pi_192809266
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 01:21 schreef Gehrman het volgende:
JoeBiden twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:25:00 I can’t believe I have to say this, but please don’t drink bleach. reageer retweet
Oh, is hij ook weer wakker gemaakt door zijn campagneteam? :')
  zondag 26 april 2020 @ 01:45:33 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192809346
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2020 01:24 schreef Smack10 het volgende:
Oh, is hij ook weer wakker gemaakt door zijn campagneteam? :')
Jij reageert op een tweet van meer dan een etmaal geleden, wie zit er nu te slapen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_192809361
Jullie zijn kritisch op het algemeen gebruik van mondkapjes. Speelt daarin ook een rol dat er een schaarste aan mondkapjes is?

Van Dissel: "Nee. Wat wij doen is in eerste instantie een advies formuleren. En wat daaruit volgt is of er al dan niet beleid op kan worden gemaakt. Het advies staat daar los van."

https://nos.nl/artikel/23(...)tengewoon-klein.html

Mondkapjes in de publieke ruimte zijn in dit stadium nog niet nodig. En volgens mij klopt dat ook.
pi_192809362
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 01:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jij reageert op een tweet van meer dan een etmaal geleden, wie zit er nu te slapen?
Ik reageerde op een post. ;)
  zondag 26 april 2020 @ 01:51:53 #48
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192809376
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 01:49 schreef Smack10 het volgende:
Ik reageerde op een post. ;)
Ja, en in die post staat een tweet van 24h+ oud.
pi_192809383
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 01:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, en in die post staat een tweet van 24h+ oud.
Dan kan je ook reageren op die post. :')
  zondag 26 april 2020 @ 01:55:20 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192809389
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 01:54 schreef Smack10 het volgende:
Dan kan je ook reageren op die post. :')
Dat kan, maar nog steeds spuit elf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')