Precies. Dat zag je in februari al, ver voordat de overheid een maatregel invoerde.quote:Op zondag 26 april 2020 12:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Omzet loopt overal terug. Dus veel bedrijven stellen ook investeringen uit, waardoor andere bedrijven ook minder omzet maken.
Klopt. Gelukkig maar.quote:Op zondag 26 april 2020 12:26 schreef tompsv18 het volgende:
Ik merk buiten en in de winkels niets meer van het 'zoveel mogelijk thuisblijven' en 1,5m afstand houden. Mensen zijn er klaar mee. Logisch ook wel.
Ik betwijfel of mensen zich bewust zullen laten besmetten zodat ze op reis kunnen.quote:Op zondag 26 april 2020 12:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Tactieken met een paspoort gaan sowieso niet werken. In feite beloon je de mensen die zich niet aan de afspraken hebben gehouden en het virus hebben opgelopen (en ja, er zijn natuurlijk ook veel mensen die het gewoon per ongeluk hebben gekregen), en de mensen die zich trouw hebben opgesloten krijgen te horen dat ze nog langer binnen mogen blijven. Je motiveert mensen op die manier om op de een of andere manier Corona op te zoeken. Dan krijg je juist wél een nieuwe ongecontroleerde piek.
Dan onderschat je de wanhoop bij veel mensen denk ik een beetje. Het is bekend dat de meeste mensen amper tot geen symptomen krijgen als ze het virus oplopen. Als er dan naar buiten komt dat mensen die het gehad hebben opeens alles weer mogen (en dan niet enkel reizen) dan zie ik het best gebeuren dat mensen heel veel willen doen om het maar gehad te hebben. Maar wellicht zie ik het verkeerd hoor, is maar een inschatting.quote:Op zondag 26 april 2020 12:33 schreef Za het volgende:
[..]
Ik betwijfel of mensen zich bewust zullen laten besmetten zodat ze op reis kunnen.
Je zal ergens moeten beginnen, en mensen die immuniteit hebben zijn als het goed is geen gevaar voor anderen, dus ik zie er wel iets in.
Hoe dan ook, echt 100% komen er sneltests op luchthavens straks, over de hele wereld.
Maar dat is maar een moment opname... Je bent dan (waarschijnlijk) ook nog een tijdje met mensen in dezelfde ruimte geweest die uiteindelijk positief zullen testen.quote:Op zondag 26 april 2020 12:33 schreef Za het volgende:
[..]
Ik betwijfel of mensen zich bewust zullen laten besmetten zodat ze op reis kunnen.
Je zal ergens moeten beginnen, en mensen die immuniteit hebben zijn als het goed is geen gevaar voor anderen, dus ik zie er wel iets in.
Hoe dan ook, echt 100% komen er sneltests op luchthavens straks, over de hele wereld.
Ik sta er niet negatief tegen om mijzelf opzettelijk te laten besmetten.quote:Op zondag 26 april 2020 12:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan onderschat je de wanhoop bij veel mensen denk ik een beetje. Het is bekend dat de meeste mensen amper tot geen symptomen krijgen als ze het virus oplopen. Als er dan naar buiten komt dat mensen die het gehad hebben opeens alles weer mogen (en dan niet enkel reizen) dan zie ik het best gebeuren dat mensen heel veel willen doen om het maar gehad te hebben. Maar wellicht zie ik het verkeerd hoor, is maar een inschatting.
Sneltests zou ik sowieso toejuichen.
Het irritante was wel het toegangsbeleid.quote:Op zondag 26 april 2020 12:33 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Klopt. Gelukkig maar.
Gisteren in de stad ook weer ouderwets druk. Alle winkels weer open.
Het is wederom een vorm van schijnveiligheid, gebaseerd op de waangedachte dat we 'controle' willen hebben of denken te kunnen hebben.quote:Op zondag 26 april 2020 12:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat is maar een moment opname... Je bent dan (waarschijnlijk) ook nog een tijdje met mensen in dezelfde ruimte geweest die uiteindelijk positief zullen testen.
twitter:drsmichakat twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 19:06:37DINSDAG VANAF 12:00 MASSAAL OP HET BINNENHOF! RUTTE MOET EXIT! HIJ TERRORISEERT HET VOLK OP BASIS VAN EEN COMPLETE HOAX! ALLES IS LEUGEN! HET IS GEWOON EEN MILITAIRE STAATSGREEP VAN EEN PEDO-JUNTA! COMPLETE POLITIEK CORRUPT, OOK BAUDET EN WILDERS!
https://t.co/m5D4QvZLM4 https://t.co/F4u8AQTBkq reageer retweet
Idem, als je dan zo'n vrijheidsstempel krijgt.quote:Op zondag 26 april 2020 12:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik sta er niet negatief tegen om mijzelf opzettelijk te laten besmetten.
quote:Op zondag 26 april 2020 12:48 schreef polderturk het volgende:
twitter:drsmichakat twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 19:06:37DINSDAG VANAF 12:00 MASSAAL OP HET BINNENHOF! RUTTE MOET EXIT! HIJ TERRORISEERT HET VOLK OP BASIS VAN EEN COMPLETE HOAX! ALLES IS LEUGEN! HET IS GEWOON EEN MILITAIRE STAATSGREEP VAN EEN PEDO-JUNTA! COMPLETE POLITIEK CORRUPT, OOK BAUDET EN WILDERS!
quote:Op zondag 26 april 2020 12:48 schreef polderturk het volgende:
quote:De nertsen vertonen diverse ziekteverschijnselen. Ze hebben onder meer ademhalingsproblemen.
Zijn wel al meerdere dieren besmet geraakt, honden, tijgers en katten volgens mij.quote:Op zondag 26 april 2020 13:05 schreef DemonRage het volgende:
Omroep Brabant: Meerdere nertsen besmet met corona: ‘We gaan uit van besmetting van mens op dier’
Uit het bericht:
[..]
Hoe lang daarvan is zomervakantie?quote:Op zondag 26 april 2020 13:05 schreef hooibaal het volgende:
In Italië blijven de scholen dicht tot 17 september. Dat zijn geen halve maatregelen.
Langer doorvoeren, meer geld van de EU. In september begint de volgende golf dus is mooi getimed.quote:Op zondag 26 april 2020 13:05 schreef hooibaal het volgende:
In Italië blijven de scholen dicht tot 17 september. Dat zijn geen halve maatregelen.
Gaan ze die ook ruimen?quote:Op zondag 26 april 2020 13:05 schreef DemonRage het volgende:
Omroep Brabant: Meerdere nertsen besmet met corona: ‘We gaan uit van besmetting van mens op dier’
Uit het bericht:
[..]
De deskundigen die daar aan het woord kwamen hebben geen zitting in het OMT en wekken de indruk zich daardoor gepasseerd te voelen.quote:Op zondag 26 april 2020 11:58 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb het van Nieuwsuur gemist, maar wat een flater slaan die. Prima draad van Maarten Keulemans, verbaas me dat er mensen roepen dat het RIVM maar wat zondaghobbyisten.
Voortaan schaar ik dat soort mensen tussen de 5g gekkies/flatearth volk.
We blijven dagelijks dalen, beter dan menig ander land en daar heeft het RIVM een groot aandeel aan
Je gaat mij niet vertellen dat Fysio's en kappers en tandartsen 100% minder werk hebben vanwege Corona. Volledige schuld gaat mij wat ver, maar volledige schuld van veel faillissementen hebben ze zeker. En dan straks dus ook structurele economische schade en derhalve ook mensenlevens.quote:Op zondag 26 april 2020 12:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Precies. Dat zag je in februari al, ver voordat de overheid een maatregel invoerde.
Alleen willen best veel mensen de overheid volledig de schuld geven dat "de economie" instort.
Beetje vermoeiend. Net zoals naast het wijzen naar de overheid de leraren het as van het kwaad zijn.
You sarcastic bastard.quote:Op zondag 26 april 2020 12:02 schreef Za het volgende:
WHO: nog geen bewijs dat coronapatiënten na herstel immuun zijn
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO zegt dat er nog geen wetenschappelijk bewijs bestaat dat mensen die zijn hersteld van een infectie met het coronavirus en antistoffen hebben, ook beschermd zijn tegen een volgende besmetting. De VN-organisatie waarschuwt voor zogeheten immuniteitspaspoorten.
Chili kondigde deze week aan dat het zo'n document gaat geven aan mensen die genezen zijn verklaard van covid-19. Als er antilichamen in hun bloed worden gevonden, zouden ze immuun zijn en weer aan het werk mogen. Ook in andere landen wordt daar over nagedacht.
Die paspoorten kunnen de verspreiding van het virus mogelijk in de hand werken , zegt de WHO, omdat mensen standaardadviezen misschien niet meer opvolgen.
https://nos.nl/artikel/23(...)tel-immuun-zijn.html
Beter blijft de gehele wereldbevolking de komende jaren binnen idd.
In feite slechts tot 8 juni, want dan begint daar de schoolvakantie tot 17 september.quote:Op zondag 26 april 2020 13:05 schreef hooibaal het volgende:
Scheelt ook weer dat daar complete gezinnen opa / kleinkind in hetzelfde huis woont. Heb ik ooit gehoord.quote:Op zondag 26 april 2020 13:05 schreef hooibaal het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |