abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192808215
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:24 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Door de laatste zin maak je de kans op een nuttige discussie compleet kansloos. Je probeert me te devalueren, alleen omdat ik een andere, vooral genuanceerdere, mening heb.
Nee je haalt er complete willekeur bij door welvaartsverdelingen in ons economische systeem erbij te halen.

Dat doet helemaal niks af aan de schade die dit aanricht. De welvaartsverdelingen in de wereld hebben daar gewoon 0.0 invloed op wat je nu allemaal te zien krijgt.

Je mening is niet genuanceerder, en dat is allemaal ook gewoon prima, ieder een expert in zijn vakgebied, maar deductief redeneren moet toch wel lukken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192808232
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:05 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Dit is geen gewone griep.
Dit is een levensbedreigend virus waar nog geen vaccin voor is.
Dus idd zo maar los laten razen zou domste zijn om te doen. Laat staan experimenteren zo als in Zweden.
De griep is een levensbedreigend virus waar wel (soort van) een vaccin voor is.

Los van dat ze in 2 aparte takken van de virusfamilie thuis horen. Is vooral het aspect dat Sars2 nieuw is voor de mensheid (geen antistoffen/geen half vaccin/geen ervaring ermee) het verschil in impact imo.
pi_192808249
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:29 schreef HiZ het volgende:

Dat is echt een volledig onzin cijfer.
pi_192808250
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:30 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ha, had ik nog niet eens aan gedacht dat veel van het zorgpersoneel dan ook thuis moet blijven.
Naarmate meerdere mensen de ziekte al door hebben doorgemaakt en eventueel immuun zijn kunnen ze natuurlijk zonder problemen weer terug aan het werk. Ik heb het bericht van de WHO gezien dat zij niet weten of je immuun kunt worden, maar dit staat sowieso nog wel op de website van het RIVM:

quote:
Wat wordt bedoeld met groepsimmuniteit?
Wie COVID-19 heeft gehad, is daarna meestal immuun voor dit virus. Dat betekent dat deze persoon niet meer ziek kan worden van dit virus. Hoe meer mensen immuun zijn voor het virus, hoe minder het virus kans heeft om zich te verspreiden. Daarmee wordt de kans ook kleiner dat het virus kwetsbare personen bereikt. Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om kwetsbare personen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden

Stel dat dit niet kan, iemand die het virus heeft gehad en aantoonbaar anti stoffen, van wat ik had gelezen zou de volgende keer dat diegene ziek word wel minder heftig zijn. Dus al is die persoon er niet immuun voor, dan nog heeft hij/zij een voordeel.
pi_192808260
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://eenvandaag.avrotr(...)zoek-van-de-uva-aan/

En als je ook kijkt naar dit:

https://www.volkskrant.nl(...)de-cijfers~ba1c6124/

Dan zie je dat vanaf 45/50 jaar het sterfterisico elke 5 jaar verdubbelt.
Nee, leeftijd als criterium mag niet, en we hebben er geen alternatief voor, terwijl het bewezen effectief is, het mag niet!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192808282
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

100% lijkt mij gewoon haalbare capaciteit met normale in en uitstroom waarbij men (lees: zorgverleners) ook genoeg rust krijgt. Nu werken ze shifts van 12 uur en nog extra dagen in week. Dat hou je wellicht even vol, maar uiteindelijk moeten ze echt hun rust gaan pakken. Niet voor niets zie je ook dat ex-minister Bruno Bruins op last van dokter rust moet pakken. Die man heeft dag en nacht doorgewerkt.
Jij zou niet 60 uur kunnen werken in de week i.p.v. 40? of 40 i.p.v. 20? Als het crisis tijd is en er een situatie is waarvoor je in de zorg bent gaan werken - om mensenlevens te redden - ?

Natuurlijk wel.
Die 100% is inderdaad "normale gang van zaken en alles super prettig" maar daar is de huidige situatie niet naar.

En 250% klinkt mij onhoudbaar, maar 150% zeker niet.
  zaterdag 25 april 2020 @ 23:37:58 #257
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192808283
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Heb jij een beter criterium? Deel hem dan? Als je gelijk hebt is deze discussie er niet.
Kwetsbaren als criterium, wat begrijp je daar niet aan ? Jij wilt discrimineren op leeftijd.

Rondje huisartsen die dat per individu prima kunnen aangeven en dan die kwetsbare mensen spijtige leefadviezen geven over en voor hun doen en laten; en de rest is dan de eventueel beschikbare zorg met het noodlot dat ze kunnen overlijden.
Precies zoals iemand kan dood gaan aan griep of aan hartaanval. Die meansne kunnen dan zelf bepalen wat ze moeten/gaan doen (of beter laten).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 25 april 2020 @ 23:38:32 #258
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192808291
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij zou niet 60 uur kunnen werken in de week i.p.v. 40? of 40 i.p.v. 20? Als het crisis tijd is en er een situatie is waarvoor je in de zorg bent gaan werken - om mensenlevens te redden - ?

Natuurlijk wel.
Ja natuurlijk kan dat. Maar geen half jaar onafgebroken... Dat is hele punt wat iedereen hier probeert te maken geloof ik.
pi_192808305
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Goh, uit welk blik wil jij die extra verplegers en artsen trekken? Of vind je dat als jij straks geintubeerd moet worden het wel mag worden gedaan door een welwillende vrijwilliger die toevallig niks beters te doen had?
Mensen kunnen langer werken dan normaal. Tenzij het work a holics waren dan kan het niet.
  zaterdag 25 april 2020 @ 23:39:37 #260
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192808309
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

250% lijkt me wat overdreven, 100% is alleen normale capaciteit en dat lijkt mij gewoon te laag gezien de crisis waar we in zitten.
Hoe is 250% overdreven als we van 1100 totale IC-plekken naar 2400 IC-plekken voor covid-19 zijn opgeschaald?

Op langere termijn is meer dan 100% van de capaciteit gewoon niet realistisch. Daar heb je extra mensen voor nodig en die zijn er niet op korte termijn. Misschien zou je eens wat reportages moeten kijken van hoe het er op de IC aan toegaat voordat je vanuit je luie stoel roept dat ze wel wat harder kunnen werken.
pi_192808320
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ach, het is ludovico. Een student die alles denkt te weten. Waarom nog studeren dan? Of andersgezegd, kennelijk geen studie die uitdaagt tot denken, want dan leer je wel dat je lang niet alles weet waarvan je dacht dat je veel wist.

Ik vraag me trouwens af hoe het nu zit met hydroxychloroquine. Je zei enige tijd geleden dat dit standaard werd toegediend in bepaalde gevallen als ik het me goed herinner. Herinner ik me dat goed? Wat is de status daar nu van?
We geven het nog steeds, maar alleen als de patiënt het graag wil. Probleem is dat mensen er erg misselijk van worden en het een QT-verlenging geeft waardoor er een grotere kans is op serieuze hartritmestoornissen. Het vervelende is dat praktisch alle anti-misselijkheidsmedicatie ook QT-verlenging geeft, dus die kunnen we niet met elkaar combineren.
pi_192808327
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ach, het is ludovico. Een student die alles denkt te weten. Waarom nog studeren dan? Of andersgezegd, kennelijk geen studie die uitdaagt tot denken, want dan leer je wel dat je lang niet alles weet waarvan je dacht dat je veel wist.
Sommige zaken zijn evident, maar niet even evident voor andere mensen.

Hoewel ik dit complete spelletje veel meer zie als een potje "voor VS tegen" en veel minder vind ingaan op de inhoud.

Als Vallon hetzelfde zegt als wat ik zeg, en wat zoetsappiger verwoord, dan zijn jullie het allemaal met Vallon eens.
  zaterdag 25 april 2020 @ 23:41:41 #263
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192808331
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is het trieste dat en-publique de onderlinge RIVM-vete wordt uitgevochten waarbij Utrecht (de Bilt) in de driehoek Amsterdam en Rotterdam aan het vechten zijn.
Het is een slangenkuil waar ook mediageile figuren zoals Ab uit voortkomen die blijven aanschoppen tegen de voormalige broodheer waar hij groot is geworden.

Ab heeft ongetwijfeld heel veel kennis maar kan het niet (na)laten daarmee het RIVM en nu het OMT te pareren. Hij, Ab, kan dat ook omdat je als onafhankelijke geest immers geen volksverantwoording hoeft af te leggen.

Ik kan zijn missie niet goed begrijpen, wat is zijn plan of doel ?
Vooralsnog ben ik geneigd dat hij een laatste poging pakt om nog belangrijk te zijn en er toe te doen.

Hij, Ab, zou zijn tijd beter kunne besteden door het "wollige" RIVM beleid; ons in Jip-en Janneke uit te leggen. Dat dan constructief - in de zin van aanvullende - kanttekeningen bijplaatsen.
Leg dan maar uit wat het virus doet ipv op TV schoppen tegen de wagen.
Het RIVM, ook geen domme jongens/meisjes, zal minsten dezelfde kennis bezitten maar zijn gehouden aan de rol van hun "spreekvrijheid".
Wat ik wel eens denk, wat overigens geheel fout kan zijn. Maar ik heb soms een beetje het idee dat al die virologen normaliter alleen achter de spreekwoordelijke coulissen werken, geen enkele belangstelling laat staan faam voor hun (harde) werk. Nu heeft de hele wereld te maken met een statistisch gezien nauwelijks dodelijk virus, en hangt de hele wereld aan hun lippen. Dit maakt natuurlijk dat zij nu in een rol zijn gekomen dat eindelijk hun vak midden in de picture staat...
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192808356
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:20 schreef Anton91 het volgende:

Maar waarom isoleren we mensen die 50+ zijn niet een tijdje en dan de economie opstarten met mensen die onder de 50 zijn?
IMO is dit het enige wat je kunt doen.
De maatschappij kan lekker doordraaien, rust in de ziekenhuizen, en 50+ of risicogroepen dragen een mondkapje.

Na pakweg 2 maanden heeft 60% van 50- immuniteit, en laat je 50+ tot 60 gefaseerd instromen, na 2 maanden 60+ tot 70 etc.
pi_192808372
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit virus zien we echt al heel lang, de samenleving voor 1% opengooien gaat écht geen niet te controleren kettingreactie veroorzaken, en zeker niet als die 1% ook nog eens een leeftijdsgroep is die slechts 5% beslaat van de IC bezetting.

Scholen open. Asap. Zoals initieel gewoon het plan was volgens de experts.
Hoe wil je de economie voor 1% opengooien, dat kan je helemaal niet zo stellen.

Ik ben ook voor versoepelen van maatregelen, maar tegen de beweringen dat dit virus niet zo gevaarlijk is "want het raakt alleen ouderen/just a flu bro".
pi_192808377
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja natuurlijk kan dat. Maar geen half jaar onafgebroken... Dat is hele punt wat iedereen hier probeert te maken geloof ik.
En laat dat nou precies de situatie zijn waar we nu ook in zitten, het is op dit moment redelijk onder controle en gaat nog maanden zo blijven of erger worden door de geleidelijke opheffing van de huidige maatregelen zonder daar maatregelen aan toe te voegen om de kwetsbaren te beschermen.
pi_192808392
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:43 schreef Za het volgende:

[..]

De maatschappij kan lekker doordraaien, rust in de ziekenhuizen, en 50+ of risicogroepen dragen een mondkapje.

Na pakweg 2 maanden heeft 60% van 50- immuniteit, en laat je 50+ tot 60 gefaseerd instromen, na 2 maanden 60+ tot 70 etc.
Het is natuurlijk niet een kant en klaar idee, maar het is een andere manier van naar het probleem kijken. Ik denk dat we het in Nederland op dit moment niet heel slecht doen. Maar we moeten wel aanvalled het virus te lijf gaan en niet afwachten wat op ons af komt. We weten nu ook veel meer dan 1 of 2 maanden geleden.
pi_192808398
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Sommige zaken zijn evident, maar niet even evident voor andere mensen.

Hoewel ik dit complete spelletje veel meer zie als een potje "voor VS tegen" en veel minder vind ingaan op de inhoud.

Als Vallon hetzelfde zegt als wat ik zeg, en wat zoetsappiger verwoord, dan zijn jullie het allemaal met Vallon eens.
Hij zegt alleen niet hetzelfde. Jij kraamt nonsense uit op basis van een voorgeselecteerde gegevensset.
pi_192808400
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is echt een volledig onzin cijfer.

Echt volledige bullshit inderdaad, het blijkt 83% te zijn i.p.v. 90%.

En dan reken ik de groep boven de 70 niet mee, als dat al een skew veroorzaakt is die negatief voor de 50+ ers. Die 90% is gewoon een goede schatting.
pi_192808414
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:46 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet een kant en klaar idee, maar het is een andere manier van naar het probleem kijken. Ik denk dat we het in Nederland op dit moment niet heel slecht doen. Maar we moeten wel aanvalled het virus te lijf gaan en niet afwachten wat op ons af komt. We weten nu ook veel meer dan 1 of 2 maanden geleden.
Tja, en ik denk dan dat we nog steeds niet de testcapaciteit hebben om het significant beter te doen.

We gissen nu nog vooral naar de aantallen.
pi_192808421
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:43 schreef Za het volgende:

[..]

Het idee is logisch maar in de praktijk is dit lastig denk ik. 6 mil mensen krijgen jaarlijks een griepprik. Veel hebben partners, kinderen, mantelzorgers. Isoleren we die allemaal ook dan?
pi_192808425
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:40 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

We geven het nog steeds, maar alleen als de patiënt het graag wil. Probleem is dat mensen er erg misselijk van worden en het een QT-verlenging geeft waardoor er een grotere kans is op serieuze hartritmestoornissen. Het vervelende is dat praktisch alle anti-misselijkheidsmedicatie ook QT-verlenging geeft, dus die kunnen we niet met elkaar combineren.
Is er, alle bewijs afwegende, enige zin in het toe dienen? Ik begreep dat recent meerdere studies lieten zien dat het eerder averechts of niet werkt?
pi_192808436
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:09 schreef houdafstand het volgende:
Wat een ongelooflijk slechte reportage van Nieuwsuur, zeg. Dat ben ik niet van ze gewend.

Jeroen Wollaers probeerde ook steeds woorden in de mond van Roel Coutinho te leggen. :')

Ze deden alsof de adviezen van het OMT niet openbaar zijn. Dat zijn ze wel. Bovendien kun je uit de adviezen wel degelijk afleiden dat de experts het niet altijd eens zijn...
Waar staan alle discussies dan?
Waar de mening van een lid van het OMT?

Eerst waren de leden nog geheim. :')

Het is niet openbaar. :W
pi_192808438
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je bent er zelf blijkbaar ook :+ mensen die zich niet aan de regels houden vallen altijd meer op. Mensen roepen al weken dat het drukker word en het is niet te zien in de nummers tot dusver. Niks mis met naar de stad gaan. Wel als je je niet aan de regels houd uiteraard.
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2020 15:43 schreef Noek het volgende:

[..]

Lekker, meid, dat je er toch tussenuit was.
Daar waar iedereen is.

Ben ik dan de enige die zich in een soort driehoek beweegt? Huis-bos-werkpand..
Daar tussenin zit nog een supermarkt
Ik WOON boven de winkels, stelletje druiloren.
pi_192808450
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Vanaf 45 ongeveer gaat het elke keer omhoog, het percentage mensen dat aan de ziekte sterft.
Mooie grafiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')