eerste divisie had voor corona al geen bestaansrecht dus waarom zou je dat nog proberen te reddenquote:Op maandag 11 mei 2020 10:41 schreef Adames het volgende:
[..]
Krijg je pas echt een kampioen van de armoede
Ze zouden de verplichte full prof status gewoon moeten schrappen en promotie/degradatie definitief in moeten voeren. Dan krijg je een veel natuurlijker verloop in clubs.quote:Op maandag 11 mei 2020 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
eerste divisie had voor corona al geen bestaansrecht dus waarom zou je dat nog proberen te redden
Dan is er toch helemaal geen reet meer aan joh. Elke (relatief) grote club minder maakt de Eredivisie nóg minder aantrekkelijk. Hoe kun je nou hopen dat een club als Feyenoord failliet gaatquote:
Gisteren kwam die gozer toch nog met dat ‘bommen op Rotterdam’ lied. Waarom hap je nogquote:Op maandag 11 mei 2020 10:59 schreef fetX het volgende:
[..]
Dan is er toch helemaal geen reet meer aan joh. Elke (relatief) grote club minder maakt de Eredivisie nóg minder aantrekkelijk. Hoe kun je nou hopen dat een club als Feyenoord failliet gaat
ik weet niet of dat de oplossing gaat zijn ook omdat veel topamateurclubs totaal geen interesse hebben om in de 1e divisie te spelen, Nederland is gewoon te klein geworden.quote:Op maandag 11 mei 2020 10:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze zouden de verplichte full prof status gewoon moeten schrappen en promotie/degradatie definitief in moeten voeren. Dan krijg je een veel natuurlijker verloop in clubs.
Volgens mij ligt dat gebrek aan interesse juist aan de voorwaarden.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet of dat de oplossing gaat zijn ook omdat veel topamateurclubs totaal geen interesse hebben om in de 1e divisie te spelen, Nederland is gewoon te klein geworden.
denk je? clubs als Lisse spelen veel liever tegen Katwijk dan tegen Telstarquote:Op maandag 11 mei 2020 11:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij ligt dat gebrek aan interesse juist aan de voorwaarden.
Precies, en dan ook nog eens op zaterdag/zondagmiddag.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk je? clubs als Lisse spelen veel liever tegen Katwijk dan tegen Telstar
Hoe kan dit in Nederland zo zijn terwijl in ieder ander land clubs op het hoogst mogelijke niveau willen spelen?quote:Op maandag 11 mei 2020 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk je? clubs als Lisse spelen veel liever tegen Katwijk dan tegen Telstar
ik denk dat je dat toch fout ziet, de traditionele amateurtop bestaat uit dat sentiment, de clubs die zo snel mogelijk naar de top willen zijn vaak nieuwkomers gesponsord door de lokale onderwereldquote:Op maandag 11 mei 2020 11:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe kan dit in Nederland zo zijn terwijl in ieder ander land clubs op het hoogst mogelijke niveau willen spelen?
Ik denk dat er ook genoeg amateurclubs zijn die minder waarde hechten aan die lokale rivaliteit overigens. Katwijk en Spakenburg zijn altijd van die standaard voorbeelden en zo zijn er nog een paar, maar zo werkt het niet voor elke club.
Die vriijdagavond is wel een begrijpelijk obstakel, maar die staat ook niet in steen gebeiteld.
Bestaat dat sentiment ook bij AFC, Kon. HFC en Excelsior Maassluis?quote:Op maandag 11 mei 2020 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je dat toch fout ziet, de traditionele amateurtop bestaat uit dat sentiment, de clubs die zo snel mogelijk naar de top willen zijn vaak nieuwkomers gesponsord door de lokale onderwereld
Van AFC weet ik dat ze tegen wil en dank in de 2e divisie spelen, die hadden veel liever het oude systeem gehouden met zondag en zaterdag amateurs, die andere 2 kan ik niet over oordelen.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bestaat dat sentiment ook bij AFC, Kon. HFC en Excelsior Maassluis?
Zoiets heeft natuurlijk tijd nodig om te groeien. Bovendien zitten clubs als HHC, GVVV en De Treffers nu ook al niet bij hun lokale rivalen in de competitie, dus wat is er dan nog mis met nog een divisie hoger spelen?
Nederland is tradioneel een land van amateursport, waarschijnlijk door de calvinistische grondvesten. De Ronde van Nederland was bijvoorbeeld lange tijd een van de weinige nationale wielerrondes in West-Europa die alleen voor amateurs was. Juist daardoor krijg je een mooie bloeiende basis ipv een smalle spitse piramide. Denemarken is ook een amateursportland. In Belgie lijkt er aan de andere kant dan weer alsof voor ieder groepje dat elkaar een bal toeschopt of -gooit er wel een louche zakenman is die de sporters wat francskes wil toestoppen.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe kan dit in Nederland zo zijn terwijl in ieder ander land clubs op het hoogst mogelijke niveau willen spelen?
Ik denk dat er ook genoeg amateurclubs zijn die minder waarde hechten aan die lokale rivaliteit overigens. Katwijk en Spakenburg zijn altijd van die standaard voorbeelden en zo zijn er nog een paar, maar zo werkt het niet voor elke club.
Die vriijdagavond is wel een begrijpelijk obstakel, maar die staat ook niet in steen gebeiteld.
Ja en al die clubs kunnen dan opeens niet meer de helft onder de tafel betalen.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het heeft vooral te maken met de buitengewoon zware eisen om een betaald voetbal club te worden in Nederland dacht ik.
Zwart geld vooral.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het heeft vooral te maken met de buitengewoon zware eisen om een betaald voetbal club te worden in Nederland dacht ik.
Ja, die man van Telstar zei dat spelers in de kelder van de KKD minder verdienen dan driekwart van de spelers in de Tweede Divisiequote:Op maandag 11 mei 2020 12:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja en al die clubs kunnen dan opeens niet meer de helft onder de tafel betalen.
Dat is ook zo. Staan gewoon op de loonlijst van de sponsor.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja, die man van Telstar zei dat spelers in de kelder van de KKD minder verdienen dan driekwart van de spelers in de Tweede Divisie
twitter:vtbl twitterde op maandag 11-05-2020 om 08:07:28Van Gaal over bekerfinale en promotie/degradatie: 'Het is echt belachelijk' #VTBL https://t.co/PJTfzDvnn7 reageer retweet
Vermoeiende obsessie dit.quote:Op maandag 11 mei 2020 13:42 schreef Generationalpha het volgende:
Het Feyenoordtopic is de enige plek waar men zich totaal niet druk maakt om die bekerfinale.Opvallend toch wel.
twitter:vtbl twitterde op maandag 11-05-2020 om 08:07:28Van Gaal over bekerfinale en promotie/degradatie: 'Het is echt belachelijk' #VTBL https://t.co/PJTfzDvnn7 reageer retweet
Ik snap er gewoon geen fuck van. Als supporter wil je die beker toch in je prijzenkast? Je hebt er minimaal 60 procent kans op als je die finale speelt.quote:
Viesmad ja.quote:Op maandag 11 mei 2020 13:45 schreef Caland het volgende:
@:generationalpha is de enige persoon die elke dag mad wakker wordt om de bekerfinale.
Stop met deze act.quote:Op maandag 11 mei 2020 13:45 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik snap er gewoon geen fuck van. Als supporter wil je die beker toch in je prijzenkast? Je hebt er minimaal 60 procent kans op als je die finale speelt.
Maar alleen bij Utrecht lijkt men zich er druk om te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |