Ja klopt ik ben ook weleens verliefd geworden terwijl ik een vriend had. Maar niet iets mee gedaan vreemdgaan is een keuze.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:06 schreef heywoodu het volgende:
Ja, dat kan. Of er wel of geen spanning is (en of men afstand neemt als dat toch ontstaat) hangt van de personen af natuurlijk.
quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:57 schreef Myrthetje het volgende:
Mannelijk perspectief nodig (jaloerse schoonzus..)
Kunnen mannen en vrouwen vrienden zijn, ook als ze even dachten 'meer' te willen, niks met elkaar gedaan hebben en dan toch een vriendschap opbouwen?
Ik vind van wel, maar ik vraag me af wat jullie vinden.
Broertje heeft 3 goede vriendinnen met wie hij soms een bakkie drinkt. Ik weet zeker dat er niks gebeurd met die meiden, maar mijn schoonzus maakt hier continue heibel over en dreigt zelfs met scheiding (er zijn kinderen in het spel). Daarom vraag ik mij af, heeft schoonzus gelijk dat vriendschappen tussen beide geslachten vaak 'spanning' met zich meebrengen en dat minstens 1 van beide gevoelens heeft of kunnen man en vrouw ook gewoon chillen zonder verdere spanning of aantrekkingskracht?
In groepsverband kan het wel, 1 op 1 is meestal gevaarlijk, vooral als er een zekere aantrekking is. Qua persoonlijkheid klikt het al, en er is al een vriendschappelijke intimiteit. Als er fysiek ook aantrekking is (van beide kanten), dan gaat het een keer mis.quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:57 schreef Myrthetje het volgende:
Kunnen mannen en vrouwen vrienden zijn, ook als ze even dachten 'meer' te willen, niks met elkaar gedaan hebben en dan toch een vriendschap opbouwen?
Broertje heeft 3 goede vriendinnen met wie hij soms een bakkie drinkt. Ik weet zeker dat er niks gebeurd met die meiden, maar mijn schoonzus maakt hier continue heibel over en dreigt zelfs met scheiding (er zijn kinderen in het spel). Daarom vraag ik mij af, heeft schoonzus gelijk dat vriendschappen tussen beide geslachten vaak 'spanning' met zich meebrengen en dat minstens 1 van beide gevoelens heeft of kunnen man en vrouw ook gewoon chillen zonder verdere spanning of aantrekkingskracht?
Wat betreft je voorbeeld denk ik dat het voor jou vooral een keuze voor je eigen broer is, en tegen die schoonzus die je schijnbaar niet mag.quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:57 schreef Myrthetje het volgende:
Jij zou de vriendschap afkappen?quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat betreft je voorbeeld denk ik dat het voor jou vooral een keuze voor je eigen broer is, en tegen die schoonzus die je schijnbaar niet mag.
Los ervan dat ik denk dat er best mogelijkheden dat mannen en vrouwen gewoon vrienden zijn, denk ik wel dat als je in een relatie zit en je partner je niet vertrouwd, het erg dom en gevaarlijk is daar heel nukkig mee door te gaan.
Daaraan zal de relatie kapotgaan, vroeger of later... Misschien niet eens vanwege vreemdgaan met die andere persoon, maar wel omdat er kennelijk iets essentieel miszit in een relatie als je daar niet samen over kunt praten en uiteindelijk een oplossing vinden die beiden past.
Mocht mijn partner werkelijk een probleem hebben met mijn vriendschappelijke omgang met een ander, zou ik zeker niet daar dan heel stuur mee door blijven gaan tegen de wil van m'n partner.
Ik zou de vriendschap even in de ijskast zetten, zodat me dat de ruimte geeft om zonder continue gezeik thuis, mijn relatie eens te evalueren.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:25 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Jij zou de vriendschap afkappen?
Waar lees je dat?quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:19 schreef PiyeReloaded het volgende:
Dat kan best. Het probleem is dat er nogal wat mannen en vrouwen hun op aantrekkingskracht gebaseerde band veel te makkelijk als 'vriendschap' bestempelen. Die verpesten het een beetje voor de rest. Het feit dat jouw broertje eerst meer wilde doet vermoeden dat hij daartoe behoort.
Ik vind dus dat je schoonzus gelijk heeft in haar idee over 'spanning'. Echter vind ik dat je elkaar als partners ook moet vertrouwen en jaloerse gevoelens niet meteen betekenen dat de ander zich daar ongelimiteerd naar moet schikken. Schoonzus en broertje moeten hun grenzen in de omgang met het andere geslacht bespreken en overeenkomen en zij moet er dan op vertrouwen dat hij zich daaraan houdt.
afkappen niet... maar die situatie gewoon te klaren met de partner zou de eerste prioriteit zijn, en zolang de partner werkelijk daarmee problemen zou hebben, zou ik zeker geen treffen doen of dat contact erg levend houden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:25 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Jij zou de vriendschap afkappen?
Deze opstelling is wat mij betreft een oneway ticket onder de duim.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat betreft je voorbeeld denk ik dat het voor jou vooral een keuze voor je eigen broer is, en tegen die schoonzus die je schijnbaar niet mag.
Los ervan dat ik denk dat er best mogelijkheden dat mannen en vrouwen gewoon vrienden zijn, denk ik wel dat als je in een relatie zit en je partner je niet vertrouwd, het erg dom en gevaarlijk is daar heel nukkig mee door te gaan.
Daaraan zal de relatie kapotgaan, vroeger of later... Misschien niet eens vanwege vreemdgaan met die andere persoon, maar wel omdat er kennelijk iets essentieel miszit in een relatie als je daar niet samen over kunt praten en uiteindelijk een oplossing vinden die beiden past.
Mocht mijn partner werkelijk een probleem hebben met mijn vriendschappelijke omgang met een ander, zou ik zeker niet daar dan heel stuur mee door blijven gaan tegen de wil van m'n partner.
Liefde is anders, maar seksuele gevoelens zie ik niet als problematisch. Of iig, ik zie seks los van liefde.quote:Op zaterdag 25 april 2020 07:46 schreef Hexagon het volgende:
Ja dat kan als geen van beide liefde/seks gevoelens heeft voor de ander.
als je mn post lees gaf ik aan dat je eerst gewoon moet praten met je partner over haar bezwaren, en uiteindelijk daarin een gezamelijke overeenkomst bereiken...quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:08 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Deze opstelling is wat mij betreft een oneway ticket onder de duim.
Vertrouwensproblemen los je niet op door tegemoet te komen aan beperkingen die je partner je wil opleggen, integendeel.
Dat iemand ergens bezwaren tegen heeft is geen argument op zichzelf.quote:Op zaterdag 25 april 2020 14:11 schreef RM-rf het volgende:
enkel gaf ik daarbij ook aan dat totdat dat besproken is, je ook gewoon niet dingen moet doen waartegen zij duidelijk bezwaren heeft.
Leuk geprobeerd maar dat is niet wat ik stelde. Aan bezwaren van je partner tegemoet komen ongeacht valide redenen betekent simpelweg dat je onder de duim zit.quote:als jij meent dat praten per definitie betekent dat je onder de duim zou zitten en altijd toegeeft, denk ik dat dat vooral betekent dat je een erg zwak karakter zou hebben in een relatie;
Kennelijk hebben wij gewoon een hele andere visie op het hebben van een stabiele relatie...quote:Op zaterdag 25 april 2020 14:32 schreef Rockefellow het volgende:
Dat iemand ergens bezwaren tegen heeft is geen argument op zichzelf.
quote:
[...]
Aan bezwaren van je partner tegemoet komen ongeacht valide redenen betekent simpelweg dat je onder de duim zit.
Nou. Eh.quote:Op zondag 26 april 2020 06:06 schreef loveli het volgende:
Je broer lijkt liever gelijk te hebben dan een goed huwelijk. Succes ermee.
Ze hebben in het verleden 'meer' gewild dan vriendschap.quote:Op zondag 26 april 2020 08:18 schreef manny het volgende:
[..]
Nou. Eh.
Mannelijk perspectief gevraagd toch...
Een vrouw thuis die dreigt met scheiding omdat ze mij niet vertrouwt. En dan de kinderen als emotionele chantage? Dat goede huwelijk is er blijkbaar toch al niet.
En daarnaast: holy crap. Natuurlijk scan je alle vrouwen wel eens op aantrekkelijkheid /onaantrekkelijkheid. Dat gaat van zelf, maar je kan toch afspreken met een vrouw. Come on.
Met een beetje geluk blijft ze hier zo over doorzeiken dat hij alsnog voor een ander kiest en dan heeft ze toch gelijk gekregen.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:19 schreef PiyeReloaded het volgende:
Dat kan best. Het probleem is dat er nogal wat mannen en vrouwen hun op aantrekkingskracht gebaseerde band veel te makkelijk als 'vriendschap' bestempelen. Die verpesten het een beetje voor de rest. Het feit dat jouw broertje eerst meer wilde doet vermoeden dat hij daartoe behoort.
Ik vind dus dat je schoonzus gelijk heeft in haar idee over 'spanning'. Echter vind ik dat je elkaar als partners ook moet vertrouwen en jaloerse gevoelens niet meteen betekenen dat de ander zich daar ongelimiteerd naar moet schikken. Schoonzus en broertje moeten hun grenzen in de omgang met het andere geslacht bespreken en overeenkomen en zij moet er dan op vertrouwen dat hij zich daaraan houdt.
Er bestaat alleen maar "nu". De rest zit in je hoofd en is je eigen interpretatie.quote:Op zondag 26 april 2020 08:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Ze hebben in het verleden 'meer' gewild dan vriendschap.
Ze is jaloers, wat begrijpelijk is. Hoe zou jouw broer het vinden als zijn vrouw 3 mannelijke vrienden zou hebben en daar regelmatig een bakkie mee drinkt?quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:57 schreef Myrthetje het volgende:
Als het verleden er niet toe zou doen, zou de wereld er heel anders uit zien.quote:Op zondag 26 april 2020 08:52 schreef manny het volgende:
[..]
Er bestaat alleen maar "nu". De rest zit in je hoofd en is je eigen interpretatie.
Of hij laat zijn leven niet bepalen door een wantrouwend persoon.quote:Op zondag 26 april 2020 06:06 schreef loveli het volgende:
Je broer lijkt liever gelijk te hebben dan een goed huwelijk. Succes ermee.
Betreffende mijn broer:quote:Op zondag 26 april 2020 08:52 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ze is jaloers, wat begrijpelijk is. Hoe zou jouw broer het vinden als zijn vrouw 3 mannelijke vrienden zou hebben en daar regelmatig een bakkie mee drinkt?
[..]
Als het verleden er niet toe zou doen, zou de wereld er heel anders uit zien.
Wat een bullshit. Dit geldt net zo goed voor vrouwen. Maar in jouw ouderwetse waanbeelden houden vrouwen natuurlijk niet van seks.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:06 schreef Gruj0 het volgende:
Nee dat kan niet, mannen willen op den duur altijd meer.
Iedereen is anders, voor de een doet het er meer toe dan voor de ander. De een geeft er veel om, de ander niet. Je kan dit alleen voor jezelf invullen, niet voor anderen. Dat is mijn punt.quote:Op zondag 26 april 2020 09:09 schreef manny het volgende:
[..]
Betreffende mijn broer:
Mijn broer heeft zelfvertrouwen en vindt het fijn dat zijn (toekomstige) vrouw een sociaal leven heeft. Heeft hij zelf ook. Hij is zelfs coach van een dames basketbal team. Ajai. Dat is linke soep dan he.....
Betreffende het verleden. Ja: doet er toe. In je hoofd. Maar er is alleen "nu".
Kun je zelf experimenteren door een mailtje te sturen aan je ouders en zus of broer en te vragen of ze allen nog even die ene leuke vakantie in Frankrijk kunnen beschrijven. Rara, Hoe identiek zullen de antwoorden zijn over precies dezelfde vakantie.
Als het gaat om beleving is er alleen "nu". De rest is (gefilterde) interpretatie of verwachting. Dit geldt uiteraard niet voor feiten zoals het instorten van een brug, overlijden, etc. Maar de beleving van dingen (zoals een vriendschap of een vakantie)
Ik praat vanuit de man.quote:Op zondag 26 april 2020 09:28 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Dit geldt net zo goed voor vrouwen.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.quote:Op zondag 26 april 2020 09:28 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Maar in jouw ouderwetse waanbeelden houden vrouwen natuurlijk niet van seks.
Dat jij niks wil met een vrouw dan slechts vriendschap, betekent niet dat elke man er zo in staat.quote:Op zondag 26 april 2020 11:49 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Praat maar liever vanuit jezelf.
Dat jij altijd meer wil, bekent niet dat elke man er zo in staat. Maar kennelijk werkt die redenatie voor jou slechts één kant op.quote:Op zondag 26 april 2020 11:52 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dat jij niks wil met een vrouw dan slechts vriendschap, betekent niet dat elke man er zo in staat.
Ik zeg niet dat elke man er zo in staat. Dat het woordje "meestal" in mijn eerste post in dit topic ontbrak, betekent niet dat ik zeg dat elke man er zo in staat. Dat is geen feit en zal het ook niet worden.quote:Op zondag 26 april 2020 11:53 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat jij altijd meer wil, bekent niet dat elke man er zo in staat. Maar kennelijk werkt die redenatie voor jou slechts één kant op.
quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:19 schreef PiyeReloaded het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |